/spanien/barcelona/forum/492.aspx/spanien/barcelona/forum/492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sean
2018-04-12 09:43
@II Barça II:

Ok. Lycka till
Barcelona Sean
2018-04-12 09:40
@Bollinnehavet:

Tack. Jag har egentligen inte tid att hänga här. Jag kände ett starkt behov av att inte vara ensam i sorgen i tisdags och blev som sagt positivt överraskad då. Vi får se om jag har tid och ork att skriva i framtiden.

Mitt inlägg var ingen kritik mot er moderatorer egentligen. Jag tycker att vuxna människor har ett personligt ansvar för hur de uttrycker sig. Det är synd att det behövs moderatorer över huvud taget.
Barcelona II Barça II
2018-04-12 09:35
@Sean

Alltid lika roligt med Reals fans klassiska ”Jag är inne väldigt sällan på det här forumet”, ja det för att du normalt hänger i Puertan.

Ska du citera mig får du gärna kommentera det jag har skrivit, om andra skribenter använder ord som f*tta och b*g så har det inget mig eller mitt inlägg att göra.

Om du inte du kan se de direkt avgörande domarbesluten som avgjort CL de tre senaste åren så kan det bero på två faktorer, antingen är du Real fan (vilket du med allra största sannolikhet är) eller så är du blind, så enkelt är det.

På vilka grunder menar du att Mautidis mål skulle bli bortdömt? Navas tappade bollen på egenhand vad gjorde Mautidi för fel?

Konsperationsteorier enligt dig, det är allmänt känt att Real Madrid är ett smutsigt korruptlag, jag råder dig att öppna en historiebok.

Jag som Barcelona supporter är inte intresserad ifall Ronaldo är bra eller bäst i världen, detta är något inte behöver diskuteras i Barcelona forum. Det finns inget ”moget” med att sitta och hylla Real eller deras smutsiga spelare i ett Barca forum.

Tack och adjö.
Barcelona Bollinnehavet
2018-04-12 09:24
Jag är moderator här inne. Jag har skummat igenom forumet men ärligt talat så orkar jag inte läsa varenda inlägg här för att spärra/varna de skribenter som håller en för låg nivå. Jag har ett jobb, en fritid, ett liv utanför det här forumet och min motivation för det här forumet är inte och har inte varit på topp de senaste månaderna. Därför orkar jag inte just nu. Inte helt bra, jag vet, men så är det.

Att man som Sean här under reagerar på nivån är fullt förståeligt. Jag har inte sett ditt nick innan Sean, men hoppas att du vill skriva oftare här inne då du skriver välskrivna inlägg med korrekt grammatik och meningsuppbyggnad. Med oftare så menar jag främst andra tillfällen då inläggen handlar om Barca och inte om forumet direkt efter en kontroversiell Real-match. Du kan bli en välbehövd tillgång här inne om du skriver här mer frekvent.

Vidare så ser man också ett antal troll här inne som bara är här för att kasta bensin på elden. Er hade jag också spärrat direkt om jag haft energin. Jag kanske har energi imorgon men då har ni redan slutat skriva här igen, tills ni dyker upp efter nästa Real-"bragd".

Nu hoppas jag att vi kan släppa andra lags CL-matcher för nu. Vi har ett eget att fokusera på. Vill man fokusera på domarskandaler och dylikt så är hela twitter och facebook fullt av texter och roliga memes med tillhörande kommentarer av folk från hela världen som handlar om Reals avancemang igår.
Barcelona CRset
2018-04-12 09:15
Och en diskussion som jag ser ständigt förekomma här inne är snacket mellan Ronaldo vs Messi. Hur orkar folk diskutera detta flera gånger per säsong, flera gånger i veckan och flera gånger om dagen? Det går INTE att jämföra dessa två av två enkla anledningar. Nr 1. Att Messi är 2,5 år yngre än Ronaldo, vilket innebär att det är inte rättvist att jämföra en som har en redan längre karriär än en annan när båda forfarande är aktiva. Och personligen har Messi åstadkommit MER fram till 30 år än vad Ronaldo gjorde fram till sin 30 års dag och det kan nog alla världen över enas om. Sen vad Messi gör sina kommande 3-4 år av karriären och är lika framgångsrik som Ronaldo är upp till honom själv. För först den dagen de båda lägger av går det att ärligt jämföra dessa två mot varandra med hjälp av statistik och annat. Tills dess kan man bara jämföra personliga tycken om olika spelstilar som man själv föredrar, inget annat. Nr 2. Dessa två herrar spelar på två olika positioner vilket gör det omöjligt att jämföra deras egenskaper, statistik och betydelse för sina lag. Ronaldo vs Suarez vore en mer lämplig jämförelse och där failar Suarez grovt då han inte klarar av att göra de viktiga målen i viktiga matcher i boxen som Ronaldo gör. Kort och gott, de är personliga tycken som ständigt slår ut varandra och i slutändan kommer ni ingenvart vad gäller diskussioner gällande dessa två herrar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2018-04-12 09:13
Messi had a fight with Valverde in the dressing room after the Roma game after displaying poor tactics with poor substitutions. Piqué also joined Messi and argued about his lack of reaction and not changing his style, especially after being 0-2 down. [el chiringuito] Valverde has reportedly lost the team. [El Chiringuito TV] Hoppas det stämmer
Barcelona 7 || #5 sergiobusquets
2018-04-12 09:10
Det är ju det, endast real Madrid och Barcelona hade fått den straffen igår. Lika fel som det var när vi fick straffen mot psg lika fel vart det igår. Äckligt oavsett, sen vad det beror på är en helt annan grej. Juventus hade aldrig fått med sig den straffen igår oavsett matchminut eller betydelse. Våra spelare brukar vara ganska duktiga på att förstärka, men att göra som real Madrid från match minut 1 att påbörja sitt tryck mot domaren är vad som äcklar mig. —————— Vägrar tro på konspirations teorier utan helt enkelt domare med svag karaktär. Dom har läst regelboken men missar det psykologiska och själva spelet. Citys mål igår, Roma borde ha haft en till straff och samtidigt haft 2 röda kort och straffen igår. Det är så brutalt dålig nivå på domare att det är sinnessjukt. Likadant kommer det vara under VM. En regelbok för samtliga domare men samtliga domare tolkar den annorlunda. VAR kommer inte göra någon skillnad...
Barcelona Sean
2018-04-12 08:57
@II Barça II:

Jag är inne väldigt sällan på det här forumet. Jag gick in, läste och skrev för första gången på länge i tisdags för jag var skakad efter förlusten. Då blev jag nästan rörd över hur mogen och bra nivå det var här inne. Många var upprörda men glada för Roma och önskade dem lycka till i fortsättningen och skrev att det var rättvist. Jag ryckte det var skönt och lugnande att läsa att det fanns så många som tyckte som jag om Valverde och lagets prestationer.

Det är tyvärr helt bortblåst när Real spelade igår. Ja, det är våra rivaler men det får fan finnas lite gränser, Folk här inne kallar Ronaldo för bög och Lagerbäck för fitta. Är det så ni uttrycker er i era liv? Skämmes, tamejfan.

Jag gillar inte heller Real men att agera som små barnrumpor för att dom går vidare? Hur gamla är ni som skriker om konspirationer och köpta domare? Det var flera svåra domslut i matchen igår och alla gick inte till Madrids fördel. Hade domaren varit köpt hade han väl godkänt Iscos mål (som faktiskt ser ut att vara onside på reprisen)? Eller dömt bort Matuidis mål för att Navas hade bollen (korrekt dömt av domaren att tillåta)?

Är men inte tillräckligt Barca om man erkänner att även Real och Ronaldo kan vara bra? Det är fan pinsamt att läsa vuxna människor (får man trots allt förmoda) uttrycka sig på sättet som många gör här inne.

Om man ska spärras för att man är någorlunda vuxen och mogen så gör det, då kan ni ha ert foliehattsforum där man kallar motståndare och vanliga tyckare för både det ena och det andra. Hade jag varit moderator vet jag dock vilka jag skulle spärra.

Till er andra vanliga, hederliga Barcafans: håll huvudet högt och fokusera på Barca. Vi vinner ligan och cupen. Ligan är den viktigaste tävlingen och den som säger överlägset mest om lagets prestation.

Vi ses!
Barcelona Culés
2018-04-12 08:56
Killar, vi alla här inne vet att Ronaldo kan göra hur många mål han vill, han kan vinna hur många guldbollar han vill, Messi kommer alltid förbli en bättre FOTBOLLSspelare. Däremot kan det vara svårt att förneka att Ronaldo kanske är en bättre POÄNGspelare, men det skiter iaf jag i. Ronaldo kommer alltid förbli i Messi skugga och det tror jag t.o.m. han själv är medveten om. Hans beteende säger rätt så mycket om detta... Ta bara Messis målgest på Bernabeu när han hängde upp tröjan. Vad får Ronaldo att känna att han måste göra en likadan gest några månader senare på Camp Nou? Det är ju rätt så uppenbart att han har något form av mindervärdeskomplex och känner att han måste hävda sig gentemot Messi. Det fanns en tid då jag trodde att Messi bara skulle slakta allt och alla och vara så pass överlägsen under så pass lång tid att även den mest inbitna Madridistan inte skulle kunna förneka att han varit bäst genom tiderna, men så har det inte blivit tyvärr. Men vi är nog alla rätt så överens, folk som är kunniga om fotboll och kan se förbi mål och poäng är nog rörande överens om att Messi i slutändan är en ganska betydligt bättre FOTBOLLSspelare.
Barcelona CRset
2018-04-12 08:56
Kom igen, domarhjälp hit och dit. Både Barca och real får domarhjälp ständigt och det är inget vi kan förneka. Skillnaden är väl senaste åren att real utnyttjar sin hjälp med att ta sig till final och vinna. Vi fick hjälp mot psg förra året i 6-1 matchen och ändå gick vi i omgången efter och blev manglade av Juventus med 3-0! Så oavsett hur mycket hjälp ett lag får på väg så gäller det att utnyttja detta. Barca har varit jävligt dåliga på de och de känns som att laget tar för givet att domaren ska hjälpa dom i utsatta situationer för att spelarna knappt själva pallar anstränga sig längre när det väl gäller i viktiga matcher. Alla kan vi vara eniga om att alla lag får domslut med sig och mot sig! I slutändan handlar det om vilket lag som utnyttjar dessa domslut allra bäst
Barcelona Andreas FCB
2018-04-12 08:40
Det är ingen nytt under solen att Spanien är ett av Europas mest korrupta länder. Det vet i princip alla men att Real Madrid ska fiffla med Uefa är långsökt. De har ett väldigt bra lag och domslut kommer alltid vara upp till ens egen åsikt. Vissa tycker si, andra tycker så. Det är inte alltför länge sedan som Juventus var inblandade i en mycket stor skandal så att Juve åker på detta får väl anses som någon form av karma. Kan nog nästan gratulera Real till CL för tredje året i rad. Svårt att se något kvarvarande lag slå ut dom men alla har såklart chansen över en match men det finns mycket rutin i Real spelarna kontra Roma och Liverpool. Bayern har rutin från dessa lägen och kan hota.
Barcelona Cule4life
2018-04-12 08:40
Om Barca hade spelat som sista 10 när Valverde fick panik så hade laget gått vidare. VV fegade och det är piss. Han får lämna. Han gjorde så att laget skämde ut sig med hela världens ögon tittande. Men till det positiva . En grym chans på inhemsk dubbel är inte så pjåkigt. Laget får självförtroende inför nästa säsong.
Barcelona II Barça II
2018-04-12 07:52
Har folk i det här forumet levt under en sten de senaste åren? Vill ni inte att vi ska prata om korruption när det kommer till ”kungliga” Madrid? Madrid är definitionen av korruption! Det finns ingen ärlig människa som kan påstå att Real hade vunnit CL tre år i rad (de har redan vunnit i år) om det inte vore för domarhjälpen de ständigt får! Jag skulle vilja gå så långt och påstå att domarna har varit inte bara det största, men det ENDA bidragande faktorn till Reals CL triumfer! Ja, jag brutalt ärlig när jag säger att det inte skulle förvåna mig om Perez köper titlar och domare. Är så jävla trött på såkallade Barcelona fans, som använder sig utav ett Barca forum för att hylla våra absoluta och mest hatade rivaler! Det borde ta mig fan vara en regel i vår grupp att sånt leder till IP spärr.
Barcelona Fuerza
2018-04-12 07:49
Roligt hur Madridistas kliver in här i vårt forum och damage controlar.
Barcelona Cúles
2018-04-12 07:01
Skit i Real nu. Låt dem vinna på det sättet.

Vi har större bekymmer än så.
Barcelona 7 || #5 sergiobusquets
2018-04-12 06:32
Måste hylla zidane, han ser att matchen är påväg åt helvete och gör 2 byten i halvlek. Han tar ut både bale och Casemiro som ingenting alls. Nu blev det ett smutsigt slut som vanligt när det kommer till real Madrid men tränaren agerar.
Barcelona Vronskij
2018-04-12 06:00
Tycker straffen ser solklar ut, titta hur Lucas huvud snärtas bakåt när han blir knuffad. Inte direkt ett love tap alltså. https://twitter.com/kvngcrownrankz/status/984188778679033856
Barcelona 09Triplete15
2018-04-12 03:51
Måste bara säga att efter dagens match har jag insett att Ronaldo är minst lika vidrig som Suarez vad gäller filmningar. Patetiska försök till straffar gång på gång. Det är en skam att UEFA/FIFA låter det fortsätta och inte varnar spelare oftare, alternativt straffar spelare i efterhand för att försöka få med sig fördelar. Cred till Juventus, otroligt stark insats. Hoppas de kan lägga detta bakom sig och säkra ligan före Napoli, det är de värda. Förresten, om vi räknar alla europeiska titlar Real Madrid tog på 50- och 60-talet som CL-titlar, blir det här verkligen första gången då ett lag egentligen vinner 3 i rad? Försöker inte se det från en Barca-synvinkel utan en neutral sådan. Man kan inte ha både 13 ”CL-titlar” OCH påstå att man är det första laget som tar hem CL 3 år i rad (Madrid 56-58, Ajax 71-73, Bayern 74-76).
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-12 02:27
@Visca el Barça i visca Catalunya:
Allt handlar inte om mål. Vad vet du om historia? Visste du ens vad fotboll va när Zidane dominerade em 2000 så brutalt att man l7ka gä4na kunde sätta 10 konor br3vid honom så hade Frankrike ändå vunnit.upplevde du Ronaldinho 2004-2007? Du pratar om mål och prime. Pelé va förmodligen planetens bästa spelare i lite drygt 15 år. Och gjorde överlägset mest mål av alla professionella spelare i historien och har 3 vm guld. Men tillskillnad från Ronaldo kunde han spela fotboll, assistera och bära sina lag på andra sätt än att bara göra nytta i boxen. Ronaldo är en av som största men han är inte topp 2 .
Real Madrid Dûssel
2018-04-12 02:22
@FCB-1899:

Vad är det fär trams du kommit med hela kvällen ? Vi fattar du hatar robaldo och real. Tur inte ronaldo lirar i barcelona med din ståndpunkt.

Messi är världsklass, ronaldo är världsklass (dock en bit från sitt gamla jah)
Att folk du orkar älta vem som är bäst osv. Lägg bara ner. 2 fantastiska fotbollsspelare, det räcker så.

Barcelona Sean
2018-04-12 01:13
@Barclasico:

Zzzz....sluta med det här tramset. Nu vinner vi ligan och cupen, sluta fokusera på Real och konspirationsteorier.
Barcelona Barclasico
2018-04-12 00:51
Cristóbal Soria (Seville journalist): "We've seen it a lot this season. Sevilla, Valencia, Atlético, and Barça are all suffering from corruption in Spain. Today, we saw the team who is being favored, Real Madrid. It's not a penalty. If I was a Madridista, I would feel ashamed."

Där ser man
Barcelona petersays
2018-04-12 00:43
Inte det minsta konstigt. Rosell och Bartomeu har nedmonterat allt klubben står för under sitt styre. Vår akademi är körd i botten, vi leker galacticos, har ingen långsiktighet, byter tränare som kalsonger och har helt gett upp Mes Que Un Club-credot. Då är det tyvärr inte så jäkla roligt längre.
Barcelona FCB-1899
2018-04-12 00:42
Skurhink Den som kan och vet fotboll kommer komma ihåg Messi som den legenden han är, och de som är blinda och fotbollsamatörer kommer säga" ronaldo hade fler guldbollar han var bättre" sista inlägget natti
Barcelona FCB-1899
2018-04-12 00:39
Skurhink Det var väl inte en stor match som Messi avgjorde mot Chelsea senast? Messi behöver inga guldbollar för att utses till den bästa genom tiderna. Han är född att vara bäst genom tiderna. Man kan inte göra så mycket när domaren hjälper real i CL. Real vinner titlar, ronaldo får cred för det. Undrar man inte varför real inte vinner ligan? för att man har inte chans mot Barca över 38 matcher. Jag tycker att är ronaldo är en väldig bra fotbollsspelare även om jag hatar hans barnsliga och kaxiga beteende men han förblir i Messis skugga. btw, Messi har 5 guldbollar. mest gjorda mål över ett kalender år. Godnatt
Barcelona Damon2022
2018-04-12 00:30
om messi vill ha guldboll måste han dra till city, eller måste barca få in eriksen o arthur o griezman: de är så konstigt år efter år vi köper spelare men blir sämre
Barcelona Skurhink
2018-04-12 00:28
FCB-1899 Ja, Messi fick sina guldbollar då åxå, men nu är det 4år sedan som Messi levererade i dom stora matcherna i CL. Jag håller helt med dig om att så var fallet, så bra som Messi var då har ingen någonsin varit! Men som Ronaldo levererar så kommer Messis 4bollar inte räcka så långt! För Ronaldo kommer stå på fler avgörande mål fler tunga titlar och fler guldbollar! Ingen kommer titta tillbaka och säga, jo men Messi kunde ju dribbla åxå! Det är det bara vi Cules som kommer göra!
Barcelona Davids3
2018-04-12 00:28
Meanwhile... Harry Kane och hans Tottenham överklagar registreringen av ett mål som de påstod han touchade, allt för att han ska vinna skytteligan. Det blir godkänt. Oavsett om han touchade den med sitt hårstrå eller inte är det hela riktigt plastigt. Fotboll är en vacker sport, men som innehåller ibland äckliga grejer.
Barcelona Damon2022
2018-04-12 00:23
efter dagens match så kommer ingen vara rädd att försöka göra comeback mot real. För mig spelar de ingen roll vem real får i semi, den kan förlora mot alla, kanske inte roma men med lite tur vet man aldrig. Alegris fel juvuntus åkte ut, han hade 2 byte kvar men väntade på förlängning
Barcelona Skurhink
2018-04-12 00:20
09triplete15: Det var alltså utropstecknen du kunder argumentera om/för? Bona nit!!!
Annons: