/spanien/barcelona/forum/491.aspx/spanien/barcelona/forum/491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 22:38
Angående Icardi grejen får man inte glömma en viktig detalj. Lopez var som en bror för Icardi. Hjälpte honom med allt, släppte in honom i familjen o så boom. Tog han Lopes fru. Vem gör ens så? Alla i landslaget avskyr honom. Hade bara påverkat negativt o ha han med för Argentina. Han är inte precis oersättlig. Hade varit en grym inhoppare i vm, inte mer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2018-05-22 22:36
Sergio Ramos sa i en intervju att förut så var Madrids omklädningsrum splittrade men nu är det en fantastisk stämning i omklädningsrummet. Jag tror på det. Jag tror också att det är en av faktorerna till att Madrid tagit sig själva i kragen och börjat spela CL finaler de senaste åren. Utan en harmonisk och enad trupp så kan du aldrig aldrig nå din maximala potential som trupp.

Jag ser olika listor på namn på vilka som ska köpas in till nästa säsong. Allt handlar om namn idag. INGEN tänker på att man först och främst ska bygga en grupp, ett omklädningsrum. Det spelar ingen roll vilka spelare du köper, för vilka miljarder som helst om gruppen inte är enade. Idag har vi oerhört många splittringar i laget, oprofessionella fotbollsspelare som inte tar sitt jobb på allvar.

I Iniestas avskedsceremoni så kom det fram av Piqué att Dembélé alltid är sen till träningarna. Lägg till att den här spelaren har/haft stora problem med att ta hand om kroppen, äta rätt och så vidare. Hur ska du någonsin kunna utvecklas och nå din potential när du inte tar jobbet seriöst? Men i dagens Barca så här vi såna här typer av spelare. Än idag har jag fortfarande inte läst en mening om det här inne på forumet. Jag vet inte om man inte tar sånt på allvar eller om man kanske inte är informerad. Kom med vilka namn du vill, så länge truppen inte är enat och vi har fotbollsspelare som tar sitt jobb på allvar så kommer det här att fortsätta.
Barcelona Katalano
2018-05-22 22:15
Beast Puyol Icardi och Wanda Nara (Maxi Lopez exfru) var inte bara en affär, utan de är nu gifta och har 2 barn tillsammans sedan skilsmässan med Maxi. Det är ju helt klart mer än fråga om bekräftelse det handlar om. Vi vet ju inte vad som sker i deras privatliv men Nara och Icardi blev tydligt nog klära i varandra trots att Nara och Maxi Lopez var ett gift par. Fult av Icardi att lägga in en stöt kanske, men vi vet inte hur Maxi behandlade henne eller hur lyckliga de var tillsammans. Sen är jag kluven gällande Icardis vara eller inte vara i Argentinska landslaget. En del av mig håller med Andreas FC att detta inte ska påverka laguttagningen till argentinska landslaget och att det är barnsligt om så är fallet, då Icardi förtjänar en plats. Men en annan del av mig ser på sammanhållningen i truppen och Icardis närvaro kan ha en negativ påverkan på laget.
Barcelona 09Triplete15
2018-05-22 19:24
Sen får man inte glömma att Icardi har fått chanser under VM-kvalet att visa upp sig, vilket han inte gjort. Man kan inte bara kolla på hur nån presterat i klubblaget (särskilt om det är en ny spelare som ska in och ta platser från rutinerade spelare). Därför är det förståeligt att man istället tar med Aguero och Higuain.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-22 18:59
Kan någon snäll själ förklara för mig varför Angel Correa inte kom med i truppen till VM? Jag får inte ihop de alls, Correa har gjort de kanon i år. Icardi borde ha kommit med då han hade passat in mer som Supersub. En spelare som jag absolut inte ville ha med till VM är HIGGE. Hur många chanser ska killen få?
Barcelona S.Eto'o
2018-05-22 18:49
Pavón ska vara i landslaget, helt rätt. Den formstarkaste argentinska spelaren (9 poäng på 6 senaste matcher) och Boca juniors bästa spelare. Han är en favorit hos Sampaoli och självaste Messi sa det här förra året, "In the system the coach has decided to play, Pavon's characteristics can make him a very important player for the national team," Han har sen dess fått debutera och medverkat i 2 matcher under Sampaoli. Mot Ryssland och Nigeria där han gjorde assist i bägge matcherna. Ryktades till arsenal i vintras för 37 miljoner euro sol ersättare till sanchez men flytten blev inte av. Jag personligen tror verkligen att hans aktier kommer höjas under vm, skulle inte heller bli chokad om Pavon får en startplats.
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 18:48
Det som är mest skrattretande i sammanhanget där Messis och Icardis namn nu figurerar, är att det uteslutande rör sig om "säkerställda" spekulationer. Själv delar jag vare sig omklädningsrum eller kvinnor med endera parterna och inte heller läser jag "Se och Hör". Hoppas spelarna också håller sig borta från skvallerpressen och har rätt fokus inför vad som komma skall. Så ligger det då ingen sanning i ryktena som sprids som en smärre löpeld även härinne. Jo, om man sätter tilltro till uttrycket ingen rök utan eld, så kan det ju vara lätt att dra den slutsatsen med tanke på ett par småskaliga pyromaners underblåsta bålverk, på forumet för fans till FC Barcelona.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 18:40
Edit: Icardi är en grym avslutare men inget o ha med boll där det är avgörande i Argentina o Sampaolis sätt o spela. Dvs mkt linkups, kombinationer Osv. Alla som blev uttagna före Icardi är bättre i allt det. Som inhoppare hade han väl kunnat funka dock.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 18:35
Messi har absolut inget o göra med Icardi grejen. Har ni sett de 2 på bilder under tidigare läger? Skojar ihop på träningar, Icardi la ut en bild tillsammans med Messi där han skrev ”med den bästa någonsin”. Icardi är inte så bra som alla tror. I Sampaolis system är spelet med boll avgörande. Icardi med boll är absolut inget o ha. Visst skulle han kunna agera inhoppare isf. Icardi är grym i straffområdet. Usel utanför, kmr nt bidra med varken linkups eller kombinationsspel. En Icardi som inte precis imponerat i de 3 matcher han fått chansen i. Förövrigt är mascherano den som inte drar jämnt med Icardi. Sen tänker väl sampaoli även på gruppdynamiken. Tror inte Icardi har många polare där.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-22 18:23
Andreas FCB Ärligt talat så tror jag Messi har inget med detta att göra så lite onödigt av dig. Jag tror om de är någon som man bör kasta skit på så är det tränaren. I mitt tycke så borde dessa spelare varit uttagna till VM... Icardi och Angel Correa Vad gör liksom Pavon i truppen.... Messi är för tyst för att säga åt tränaren om vilka som bör få chansen eller inte de är bara en känsla som jag har.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-22 18:18
Patetiskt trams. Att inte plocka med en spelare som haft en riktigt bra säsong är löjligt. Man kan ju tro att han har mördat någon. Messi m.fl väljer säkert att skydda och ta ställning för sina närmsta polare istället för att ge sig själv en betydligt större chans att faktiskt vinna VM. Hoppas inte Argentina vinner VM och det lär man heller inte göra när man beter sig som barnrumpor hela högen. Skrattretande.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-22 18:09
Hernan Crespo säger såhär.. Icardi är inte Messis vän och därför är han inte uttagen i landslaget. Då är undrar jag bara en sak, hur i helvete kan Icardi bete sig så illa när man tar någon annans fru bara för att hon känner för att smaka på andras vingar. Har Icardi ingen värdighet i sin kropp eller tar han andras rester. Att Icardi inte är med är helt rätt för man behandlar inte andra illa bara för att Icardi själv ska få bekräftelse. Jag har sånt och hur klarar man av att leva när gör en sån dålig handling. Icardi må vara bättre än Higge i mångas ögon men en läxa är till för att man ska lära sig. Sen tror jag inte att Messi har något med Icardi göra om varför han inte är uttagen eller inte. Tror nog Messi har väldigt lite o säga om det. Då kan man lika gärna spekulera varför är inte Semedo o Gomes uttagna till Portugals VM trupp ja har Ronaldo fixat detta eller. Sånt kan man inte säga för de är tränarnas beslut inte spelarna.
Barcelona Duda
2018-05-22 17:24
Jag har kollat mycket mer på serie A denna säsong, och framför allt Lazio som jag tycker har spelat riktigt underhållande fotboll. Några av mina vänner hur jag ser på en värvning av Milinkovic-Savic, och trots att han är en personlig favorit och en otrolig talang, så tror jag helt enkelt inte att han skulle passa in hos oss. Han käns mycket som en Pogba, både spelmässigt men även där han måste ha rätt roll i laget för att fungera som bäst, och jag ser inte en position i dagens Barca som skulle få ut maximalt av hans potential. Dessutom så kräver Lazio också astronomiska siffror för honom, vilket skulle vara ytterligare ett problem. Där emot tror jag han hade passat väl i Juventus, dit han antagligen ändå hamnar tillslut!
Barcelona Cúles
2018-05-22 17:18
Var övertygad om att Griezmann skulle komma, nu tror jag definitivt att han stannar. En känsla bara.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 17:13
Atlético Madrid have stopped their persuit in signing a new striker to replace Griezmann. The club’s board trusts that the striker will stay, and won’t move to Barcelona. [rac1]
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 17:07
Inom nån timme kmr viktiga uppdateringar om griezmann enligt Gerard romero. Personligen tror jag han stannar.
Barcelona DizzLow
2018-05-22 16:59
Griezmann stannar i Atletico! 4 års kontrakt med högre lön, och en klausul på 250 m €.
Barcelona Xavi och Iniesta
2018-05-22 16:38
Om det är så att ledningen vill gå efter en ”fysisk spelare” Värför går man inte för en spelare som Savic en komplet spelare som dessutom är yngre än Pogba
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-22 16:24
Har sagt det förr säger det igen N’golo Kante där har vi en spelare som käkar upp ett mittfält. Snubben är ett djur på mittfältet en jävla spindel som är överallt. Nu är det väl några som anser att hans spel inte duger antar jag. Då ska jag säga till er att han är den som har slagit flest passningar till rätt adress flest gånger senaste 3 åren i PL det är statistik som passar oss perfekt ! Vi saknar spelare som liksom bara kan slå passningar rätt, man behöver inte göra det så krångligt. Sen att han också vinner bollar överallt hela tiden en jävla pina för andra lagets mittfält ja det skulle göra Messis, Coutinhos och andra kreativa spelares jobb så jävla mycket lättare.. När Kante inte är på topp så förlorar Chelsea det gällde när Chelsea mötte oss och i många andra matcher. Spelar liksom ingen roll om Hazard gör bra ifrån sig. Kolla på Leicester City folk prata om Vardy och Marez men det märks nu att Kante var viktigare än båda tillsammans.
Barcelona Katalano
2018-05-22 16:13
@Kröjjff:

Väldigt passande citat. Vi kanske borde ha det som en header här i forumet? ;) För övrigt så tackar jag för rättelsen ang utd-tränaren som tappade Pogba.
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 16:07
L.A.M Nr 10 Vi verkar vara rörande överens om att Paul Pogba långt ifrån är rätta svaret på vad FC Barcelona behöver för att trygga sin framtid som speciell fotbollsklubb. Men du är mer detaljerad i din analys och trycker särskilt på Pogbas bristande spelförståelse; som enligt dig står i bjärt kontrast till hans individuella kvalitéer. Du sträcker dig till och med så långt, att du får fransmannen att bokstavligt talat framstå som ovanligt fotbollsdum. Tänker inte ta till några invändningar den här gången. Utan snarare tvärtom följa upp med en retorisk fråga, riktad direkt till dig: Om nu ditt underbetyg på Pogba ifråga om spelintelligens äger sin riktighet och påståendet om att Valverde har blivit förtjust i fransmannen som en annan skribent lyft fram stämmer, vad tycker du i så fall det säger om vår nuvarande tränares skarpsinne vad gäller taktiskt beslutsfattande?
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 15:21
Om nu tanken är att FC Barcelona ska "go all in" för Golden Boys varav Pogba är en, så som Real Madrid samlade på vinnare av guldbollen under sin Galácticos - era, så finns det skäl att gräva upp ett gammalt citat ur Johan Cruijffs grav först: "Choose the best player for every position, and you’ll end up not with a strong XI, but with 11 strong 1’s.". Kanske ligger någonting i det uttalandet som kan stämma till lite eftertanke?
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-05-22 15:17
Pogba är helt fel typ, får mardrömmar. Jag har alltid tyckt fransmannen är grovt överskattad. Ja, han har fysik och bra fötter men sällan har jag sett en så speldum spelare med sådan hög nivå i andra egenskaper. Märk väl att han inte är en talang längre utan 25 år.

Dessutom, om han nu skulle utvecklas och slipa på sina enorma brister så är han fortfarande fel spelartyp. Pogba ska spela som spets på mittfältet, nr 10 i en 4-2-3-1. Även där tycker jag som sagt att han inte besitter spelintelligensen, men han ska verkligen inte spela djupare ner i banan.

Det finns ett fåtal mittfältare därute jag tycker platsar, den gemensamma nämnaren är att de har en fin teknik och spelförståelse av rang. Thiago, Eriksen, Verratti(har gått ner sig men fortfarande, han har kvalitén) och kanske någon till.

Jag har ett namn till och där riktar jag frågan till er som sett honom spela fler än typ 7-8 matcher, hur bra är Milinkovic-Savic? Han är, av vad jag sett, inte riktigt en typisk Barcamittfältare MEN är å andra sidan komplett i det mesta. Otrolig teknik för sin storlek, enorm fysik, defensiva egenskaper, både täcka ytor och vinna boll, offensiv spets, ung ålder. Och nej, kom inte och säg att Pogba är likadan, för det är han inte. Pogba platsar inte hos oss, Milinkovic-Savic skulle kunna göra det men jag har som sagt sett för lite, så väljer att lyssna på andra där.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 15:13
Aleñá will join the first team next season. Oriol Busquets will renew his contract. [@gerardromero] Gött! Lite fina nyheter är alltid roligt att höra.
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 14:53
Var fick jag Inter ifrån? Juventus ska det givetvis vara. Som Pogba anslöt till på fri transfer 2012; alltså inte 2011 som jag påstod i min replik till Katalano. Dags för vila..
Barcelona Davids3
2018-05-22 14:43
Katalano

Tänkte precis fråga om Pogba inte är mer en defensiv spelartyp än offensiv.
Men han har alltså offensiven som styrka?
Ifall Pogba kommer så kan jag isåfall inte se varför vi behöver ha kvar Paulinho.
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 14:38
Katalano Alex Ferguson styrde och ställde i Man U till och med säsongen 2012/2013. Pogba lämnade klubben för Inter 2011, eftersom han inte fick tillräckligt med speltid där. Sedan är jag fullt införstådd med att Mourinhos koncept inte passar Pogbas "stil". Frågan är om Valverde har något nytt att komma med, som passar "galoscherna"?
Barcelona Katalano
2018-05-22 14:21
Pogba alltså... Pogba är en väldigt bra spelare som används helt fel av Mourinho i United. Istället för att vara en offensiv kreatör så används han som en defensiv köttmur. Klart han presterar därefter. Nog för att han hade kunna vara bra i Barca om han har bra defensiv mittfältare bakom sig, men för mig är det oviktigt då han är fel typ för ett sådant mittfält som jag önskar ha i Barca. För övrigt anser jag inte att han behöver disciplin utan tvärtom, frihet. Kröjjff Tror bestämt att det var David Moyes som slarvade bort Pogba och inte Sir Alex.
Barcelona Kröjjff
2018-05-22 14:21
Så nu är plötsligt Pogba på tapeten igen som huvudspår i somligas tankar. Vad jag vet, släpptes han till Inter eftersom Alex Ferguson inte såg någon framtid i honom. Efter återvändandet till Man U för omkring en miljard, har fransmannen inte låtit sig höra talas om, på ett sätt som spridit sig ända in hit tidigare i någon nämnvärd utsträckning. Disciplin är dessutom inget man "bara" lär sig. Särskilt inte om man hunnit fylla 25 år. Och i synnerhet inte när som Pep Guardiolas plågoande, agenten Carmine "Mino" Raiola, "pushar" på sin primadonna i släptåget. Paul Pogba känns dessutom inte särskilt kompatibel med Coutinho, vad gäller spelstil och position. För att nu vidröra några få små invändningar som dyker upp i huvudet, när han tar plats.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-22 13:45
Tror också att pogba hade varit grym hos oss. Men det handlar mer om att ledningen inte planerar utan köper första bästa stora namnet tillgängligt. Förövrigt hade jag tagit spelare som eriksen, pjanic, verratti, Thiago före utan tvekan. Men att pogba hade levererat hos oss kan nog ingen neka. Han kan bli hur bra som helst med rätt ledare.
Annons: