/spanien/barcelona/forum/489.aspx/spanien/barcelona/forum/489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2018-05-24 13:27
Sjukt ändå att Ronaldinho "bara" är 38 år. Säga vad man vill om C.Ronaldo, men hade Ronaldinho haft den killens träningsmentalitet så hade Ronnie gjort sin sista match med oss förra året och säkerligen haft lika många Ballon D'ors som Messi.
Barcelona Katalano
2018-05-24 13:02
Rivaldo=Gud

Har alldeles för dålig koll på Sarri för att ge mig in i någon diskussion kring saken, mer än att han spelar en vacker fotboll i Napoli vilket självklart intresserar mig.
Men gällande titlar så bör Valverdes titlar med Olympiakos tas med en nypa salt. hade han inte vunnit dem så hade det varit illa. De vinner titeln varje år oavsett vilken tränare de har. 15 ligatitlar sedan år 2000. Däremot är cup-titeln med Bilbao en riktigt bra prestation av valverde. Likaså detta år med Barca sett till resultaten och titlarna. Sen att vi inte är nöjda med spelet är en helt annan fråga.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-24 12:46
@Beast Puyol:
Vad har "geniet" vunnit då? Sarri och Valverde är ungefärr lika gamla (sarri är 5 år äldre) och har varit tränare ungefär lika länge. Medan Valverde vunnit titlar med Olympiakos: ligan3, cup2 , Bilbao: cup1 och Barca: ligan1 och cupen1 så har sarri inte vunnit enda tital i sina lag. Sarri är 59 år och har under sina 13 år som huvutränare bara imponerat ordentligt nu på sitt senaste jobb i napoli. Floppar han i chelsea är han tillbaka till att vara ingenting
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-24 12:26
Vad tror ni allmänt om Vm då? Favoriter, skrällar osv, Har tippat Brasilien som vinnare på jobbet känns som att dom satt defensiven för en gångs skull och har inviduell skicklighet i överflöd, Känner mig faktist taggad på att se vad Sverige kan göra med, längesen man kände sådan positivitet inför ett mästerskap har nog mycket att göra med vinsten mot Italien. Tycker även Serbien och specielt Kroatien borde prestera betydligt bättre under mästerskap men känns som att dom alltid underpresterar av någon anledning alltid tyckt de varit konstigt, Kroaterna har ju Vm:s bästa mittfält efter Spanien enligt mig i Modric-Raketic-Kovacic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Beast Puyol
2018-05-24 11:43
Chelsea är på väg att anlita Sarri som tränare och vi står kvar med Valverde. Sarri är ett geni och Valverde har Messi mer än så behöver jag inte säga..
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-05-24 11:34
#5 sergiobusquets

Är Lanzini central mittfältare? Han känns mer som en ytter/tia och där finns det gott om både spets och bredd. Det Argentina behöver är en central komplett mittfältare att lita på. Behöver inte vara en Xavi/Iniesta men en ledartyp på mitten som vinner närkamper, sätter passningsspelet och rent allmänt är en stabil jävel bakom fronttrion. Mascherano som ledargestalt är grym men jag tvivlar på om han har tekniken/passningsspelet för att vara den dominanta mittfältaren i ett guldvinnande lag.

Lo Celso har jag inte sett jättemycket av men mot Real Madrid var han inte alls bra. Då fick han dock spela som defensiv vilket kanske inte passade honom, men stod för alldeles för många misstag.

Sen angående Dybala så är jag ruskigt svag för honom, lyckas man få in honom tillsammans med Messi i elvan hade det varit guld. Dock ska man i dessa mästerskap inte underskatta riktigt bra inhoppare. I minut 70 då struktur inte är lika viktigt och spelare börjar bli trötta är det en otrolig tillgång att kunna slänga in både Dybala och Aguero.

Blir inte så mycket Barcasnack just nu men ärligt talat tycker jag VM är betydligt mer intressant att diskutera än Silly Season.
Barcelona MessiLionel
2018-05-24 02:27
@Infinit8Don:

Jag tror att om Dybala klickar med Messi och Aguero till viss del så kan de bli ostoppbara. Mardröm för alla backar. Jag hoppas att Sampaoli testar det under träningsmatcherna. Dybala måste spelas in, han har verkligen det där lilla extra. Hoppas han och Messi klickar.
Barcelona 09Triplete15
2018-05-24 02:26
Kröjff

Löjligt PR-snack från Ronaldos sida som alltid. När Bale gjorde 2-1 mot Atletico 2014 var Ronaldo den enda som inte firade och istället promenerade i lugn fart medan resterande spelare samlades i en gruppkram och firade.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-24 00:36
Ryktas att vi ska låna ut gomes till sporting under 2 år, affärsmän hade vi i ledningen sades det?!?!? Dom solklart dummaste affärsmännen...
2018-05-23 23:58
Går ju inte heller jämföra spelare från den argentinska ligan mot top ligorna i Europa. Förr höll klubbarna i Sydamerika en bra nivå men så är inte fallet längre. När t om spelare i den kinesiska ligan hålls högre visar ju ändå prov på det. Det är ju synd att talangerna från Sydamerika ska lämna så tidigt, det är tragiskt att klubbar likt Barcelona/real Madrid ska plocka upp 16-17 åringar alternativt skriva förskottskontrakt. Frankrikes spelare - psg/Marseille Spaniens spelare - Barcelona/real/atletico Tysklands spelare - Bayern/Dortmund Lite skillnad på dessa klubbarna och klubblagen i Argentina och Brasilien. ———— Spanien och Tyskland är dom 2 nationer som har lyckats ha ett eget spelsätt och spela den mest underhållande fotbollen. Det är ju uppenbart varför just dessa 2 nationer är ledande, flertalet av spelarna spelar tillsammans redan i klubblagen. Spanien; iniesta, pique, busquets och Alba - Barcelona. Ramos, carvajal, nacho, Vasquez, Isco och asensio - real marid Costa, Koke och saul - atletico Madrid Tyskland; boateng, hummels, kimmich, muller, Neuer, sulë - Bayern Och flertalet andra som har spelat med varandra under en längre tid (landslaget/klubblagen). Argentina har väl enbart aguerro/otamendi i samma klubblag?!? Brasilien har coutinho/paulinho samt Fernandinho/Jesus Så ser det ut i dom flesta landslagen.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 23:55
Kröjjff Ronaldos pr team är något utöver det vanliga. Som du kort nämner skulle han kunna ta sin sjätte bdor. Låter kanske som ett skämt när jag säger det. Tänk så mkt pr kan göra i dagens fotboll. Helt sjukt. IBLAND önskar jag Messi hade samma pr, då hade han suttit där med 8-10 ballon dors, utan tvekan. Men nä, Messi spelar sitt spel, går ut glad, skiter i resten. Är väl iofs charmigt.
Barcelona Kröjjff
2018-05-23 23:49
Då var "vi" där igen. Real Madrids spelare uttrycker sina "innersta" tankar inför kommande finalen i Kiev och som vanligt är det i mina ögon en viss Cristinano Ronaldo som sticker ut, då han lägger ut texten och bl a säger: " Det viktigaste för oss är att vinna, inte vem som gör mål. Vi vill skapa historia". Lika lite som han lurar bort motståndarbackar i ligan, lyckas han övertyga mig om sin släng av barnsjukdomen ödmjukhet. Varför understryka någonting så fundamentalt självklart att det viktigaste är att vinna inte vem som gör mål, om man inte försöker dölja en egen agenda? Min gissning är att Ronaldo förvisso vill göra allt för att vinna, men att det viktigaste är att man gör det via mål av honom. Inte minst som det i hans tankar skulle stärka aktierna att få skriva in sig som den förste spelaren någonsin i fotbollshistorien, som belönats med sex Ballon d'Or.. Men: You´ll never walk alone!!
Barcelona Barcadinho.
2018-05-23 23:25
@A good coach is everything!:

Det finns ett problem eller orsak till disharmonin och relativa misslyckanden som har varit uppe i diskussionerna i många år.
Att landslaget består av för många spelare som spelar utomlands.
Ta t ex sista truppen, består av endast tre spelare från inhemska Arg ligan
(bl dem en tredjemålvakt).
Jämförelsevis med t ex Frankrike (många spelare från Psg, Marseille mm), Tyskland (Bayern, Dortmund mm) och Spanien.

Vissa tycker att det är en situation som påverkar landslaget negativt. Brasilien har också samma problem. Jag är inte psykolog men det finns kanske nåt i det. Spelare som spelar utomlands tänker mer på jaget än landet. En del som Messi har bott längre tid i Europa än ursprungslandet.

Det är förstås ett problem för de bästa från Sydamerika hamnar ju i Europa och man vill alltid ha med de bästa i truppen. Så det är ett paradoxalt problem, en moment 24 situation, där du inte vet hur du ska lösa det.

Brasilien o Argentina på 80-90 talet hade flera inhemska spelare än senare trupper. Mer lagkänsla, landkänsla. Samma tänk.
Barcelona Kröjjff
2018-05-23 22:49
@ || #5 sergiobusquets:

Jag delar din uppfattning i sak och att jag tog just ditt inlägg som avstamp för att beklaga mig över vår ledning, ska du inte ta personligt; vilket jag vet att du inte gör.
Barcelona Xavi #6
2018-05-23 22:35
@II Barça II:

Spelar ingen roll om han har bättre lagkamrater i Argentina om de ständigt underpresterar. Aguero och Higuain rankas som dem bästa på sin position men är helt värdelösa i landslaget. Tror nog Messi hellre hade haft Eder bredvid sig än Aguero och Higuain..
2018-05-23 22:00
Kröjjff Man är ju korkad om man inte tar tillfället i akt, men jisses vilka summor vi betalar ut. Visst förtjänar barto detta men i slutändan så är det enbart klubben som drabbas tyvärr.
Barcelona yeezus
2018-05-23 21:52
@Barcelonistas:

Om jag minns rätt så spelade faktiskt Messi inte matchen alls. Pekerman valde att sätta honom på bänken och inte spela honom alls viket skapade stor kontrovers när dem senare åkte ut. Däremot stämmer det att Riquelme byttes ut.
Barcelona DM1982
2018-05-23 21:30
[QUOTE=Barcelonistas]Argentinas lag 2006 borde ha vunnit VM i min mening. Dom spelade den bästa fotbollen men föll på straffar mot Tyskland i kvartsfinalen mycket tack vare Pekermans idiot byten. Både Messi och Riquelme bytes ut när Argentina hade 1-0 och sen när Tyskland gjorde 1-1 så blev allt sämre. [/QUOTE] Största misstaget ever. Så fort han gjorde bytet så ändrades matchkaraktären till det negativa för Argentina.
Barcelona Kröjjff
2018-05-23 21:13
@ || #5 sergiobusquets:
Med "Barto" som ordförande, skulle jag inte dra mig för att ta varje tillfälle i akt att kräva min bit av "kakan". Inte mig emot, om han får blödande magsår på kuppen. Det är bara att rada upp sig och knacka på dörren, tills den dagen kommer, när han fått nog och hoppar från högsta höjd. Förhoppningsvis utan fallskärm, som utlöser samma miljardavtal som han själv sittandes har slutit i och med ett par spelarköp.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 21:01
Davids3 Hoppa verkligen det blir bekräftat innan vm. Vare sig han kommer eller inte. Orkar inte med ännu en lång transfersaga med vändningar hit o dit. Griezmann får ta o bestämma sig, vad det än är.
Barcelona Davids3
2018-05-23 20:54
Iniesta har precis lagt upp en bild där han är på väg till Japan. Det blev Vissel Kobe.
Barcelona Davids3
2018-05-23 20:51
Nu har rykten vänt 180 grader igen och säger att Atl.M är på jakt efter en ersättare till Greizmann, man är ute efter Vardy (The Mirror). Låt mig presentera mina damer och herrar, silly season. Men något bör bli bekräftat innan VM?
Barcelona Barcelonistas
2018-05-23 20:49
Argentinas lag 2006 borde ha vunnit VM i min mening. Dom spelade den bästa fotbollen men föll på straffar mot Tyskland i kvartsfinalen mycket tack vare Pekermans idiot byten. Både Messi och Riquelme bytes ut när Argentina hade 1-0 och sen när Tyskland gjorde 1-1 så blev allt sämre.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 20:36
En sak måste alla här komma ihåg. Detta är första vm där Messi kommer fullt fit och med en bra tränare. 2006? Fick knappt chansen. 2010? Maradona som coach. 2014? Ur form, mkt skador bakom sig o drog ändå Argentina till vm final. Iår är han frisk. Även Aguero är oftast skadad. Hoppas över allt att Aguero håller sig fit denna sommar, gäller även för di Maria. Dessa 2 klickar bra med Messi o behövs i form. En Messi o Aguero i form o skadefria? Ostoppbara.
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-23 20:27
Det är något med Argentina som får dessa offensiva spelare att totalt under prestera.. Jag mena Aguero under sina bästa år har vart klass i Man C och Atl. Men är totalt under isen i Argentina. Som att det inte är Harmoni i det laget ! Det är något som inte stämmer !
Barcelona II Barça II
2018-05-23 20:16
@Rivaldo Fast det så kan man inte resonera. Du tar deras sämsta mot våra bästa, orättvist. Higuain - Paco Dembele - Dybala Aguero - Suarez Di Maria - Coutinho Jag skulle säga 3-1 till Argentina. Coutinho är bättre fotbollspelare än Di Maria därav en poäng till oss. Trots att Di Maria har en väldigt hög högsta nivå så är Coutinho snäppet bättre. Augero vs Suarez är väldigt jämnt, men personligen som tycker jag att Augero är bättre fotbollspelare.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 20:02
I mål lär River plates målvakt Armani stå. Fanns vissa Argentinska journalister o fans som ville ha honom före romero egentligen. Och vem vet, vid båda gångerna Argentina vunnit vm guld har ju faktiskt målvakten spelat i just river plate. Sen om man sj tror på faith eller inte får man avgöra.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-23 19:58
Josep ”Pep” Guardiola Rulli är också skadad tyvärr..
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 19:57
Sen tvivlar jag verkligen inte på att mascherano kommer ha en viktig roll detta vm. Om inte på plan så är det utanför plan. En sann ledare. Om det nu Visar sig att han ska spela så backar jag honom till 100%. Är dock som sagt skeptiskt till han som innemitt i detta vm. Men vad vet jag, har ju inte sett han i kina så svårt o avgöra hans verkliga status. Just nu är ändå Biglia före för mig. Synd att paredes inte är med...
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 19:46
Jaha så vm spelas med samma spelare som 2014? Ofan. Tycker du sj att mascherano är lika bra nu som 2014? 2014 fick han kontinuerligt med speltid hos oss. Nu har han varit i kina ett halv år. Nä, mascherano ska inte starta som innemitt o han kommer inte starta som innemitt. Om inga nya skador sker dvs. Hans fötter på ett innemittfält mot rakitic, modric o kovacic i gruppen? Då är det klippt kan jag säga. Kan självklart ha fel men tror inte det, tror verkligen inte mascherano är redo för det.
Annons: