/spanien/barcelona/forum/488.aspx/spanien/barcelona/forum/488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2017-07-24 18:26
Det är helt klart de engelska lagen tillsammans med PSG och deras rika araber som har drivit upp priserna. Utöver de så även kineserna tappat det helt på senare år och betalt överpriser för avdankade föredettingar. För 13 år sen fick man Ronaldinho för 300 miljoner, idag får du Danilho. Haha, utveckligen är skrämmande. Utöver att priserna har gått upp, så har även spelarna blivit girigare. Tidigare så förnyade man kontrakt året innan de gick ut, idag förnyar de kontrakt typ varannan vecka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fcb88
2017-07-24 18:24
Förstår fortfarande inte hur Eric Garcia kunde välja att flytta till City? Vad var de som någon skrev härinne? Bättre akademi? Ett skämt.. riktigt köplag och den gode Pep verkar knappast kika ner mot ungdomslagen.. han köper sitt lag, inget annat..
Barcelona Andreas FCB
2017-07-24 18:17
@Rambla~:

Som någon skrev idag. Mendy till City för nästan 600 miljoner.
Vet själv "knappt" vem denna Mendy är och nu säljs han för 600 miljoner.
Alltså, seriöst? Vad sker med priserna? Kommer det någonsin stoppas? Blir ju bara värre och värre.
Barcelona Rambla~
2017-07-24 18:00
Andreas Kunde inte sägas bättre! Det är knappast så att man undervärderar Coutinho när det handlar om kvalité på planen men att betala de sjuka summorna är vansinne. Speciellt inte när det går att värva in 2-3 klasspelare, kanske inte så stora namn ännu men ändå med potential. Bygg ett lag istället för stirra sig blind på spelare som är i ropet för stunden. Dessutom, Liverpool är inte intresserade på några villkor att sälja honom. Ska han gå måste han börja bråka sig bort från klubben, är det verkligen värt det? Tror inte ens han skulle göra sig omöjlig i Liverpool för den sakens skull heller.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-24 17:52
Något nytt om mittfältare som ryktas till oss? Coutinho? Eriksen?
Barcelona Andreas FCB
2017-07-24 17:45
De enda spelarna som är värda över 1 miljard är Messi, Neymar och Ronaldo. Det är obegripligt att spelare som Morata, Lukaku, Coutinho, Dybala för att inte tala om Mbappe osv ska gå för nästan 1 miljard eller mer. Vilket jävla skämt.. Kostar dessa spelare 1 miljard bör Neymar och Ronaldo kosta minst 5 miljarder styck. Messi 7 miljarder.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-24 17:44
Enligt mig är det inte värt att köpa in en Coutinho för 100M£ +... När man kan få in en Seri för 40m€..
Barcelona Andreas FCB
2017-07-24 17:42
Bättre och köpa Firmino istället. Billigare och så kanske vi kan få en bra deal om vi kör med Colgate som tröjsponsor inför nästnästa säsong. När vi ändå jagar massa brassar..
Barcelona Corazon
2017-07-24 17:41
@Soko:

För att jämföra med Iniesta s defensiva jobb då
Barcelona Soko
2017-07-24 17:39
@Koeman!!:

Coutinho är en brasiliansk ballerina som presterar då och då. Visst kan vi ha nytta av honom i vissa matcher men i längden kommer han att göra mera skada än nytta då han är för mycket offensiv något vår defensiv kommer att betala för.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-24 17:33
Hur svårt kan det vara för en spelare? Gör saken enkel, gå och säg hur framtiden ska vara så vi alla slipper ha ont i magen efter all skit som har skrivits. Puyol hade fan örfilat Neymar så han hade aldrig varit sån här. Vi måste sätta ner foten för detta och de här är inte OKEJ.
Barcelona Neymars
2017-07-24 17:30
Alba: "Neymar is really happy here, in the dressing room we're really calm (about the situation)" #fcblive Alba: "Pique's tweet on Neymar? I don’t think it’s a joke, I hope not" #fcblive Han tror inte att det är ett skämt, viktig detalj som många Twitter konton verkar ignorera ;)
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-24 17:27
Alba sa om Piqués tweet. "Vet inte, hoppas det inte var en skämt!" Källa: Canalsupporters. Så vad ska man säga om detta? Neymar vägrar tydligen säga något om framtiden och nu börjar jag bli arg på Neymar.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-24 17:24
@SOMISEREM1899:

Barcelonistas har "briljerat" här sedan 2009/2010.
Vi som varit här ett tag har väl sett det mesta vid här laget.

Oh well, någon som har stream till ev PK?
Barcelona Andresito
2017-07-24 17:22
Varför står Ramos mellan domarna?
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-24 17:11
Barcelonistas

Spara inlägg? Jag tror snarare att det är rätt svårt att glömma idiotiska argument som att Eriksen inte borde värvas eftersom han är dansk.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-24 17:08
Folk som sparar inlägg hur orkar ni?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-24 17:07
Bosketts - nej men se där. Har du sparat mina gamla inlägg i din dagbok? Ok låt mig förklara. Då när jag skrev så om både Eriksen och Coutinho så ryktades Veratti kraftigt till oss. Han var ju prio ett och den perfekta ersättaren till Xavi. Att gå från Veratti till Eriksen nivån på skillnaden är enorm. Hinner inte skriva mer men du får en like av mig också! Du har nu 37 likes på ditt inlägg. Nöjd?
Barcelona Koeman!!
2017-07-24 16:53
Tycker det är tråkigt att man underskattar Coutinho ständigt här
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-24 16:49
Coutinho på vårat mittfält tycker jag inte är en bra idé. Och jag får inte intrycket av att han är en spelare som kan anpassa sig så pass mycket för den rollen och att under en lång period hålla en hög jämn nivå. Önsketänkande från folk.
Barcelona Rambla~
2017-07-24 16:46
Seriöst, lägga sådana summor på Coutinho? Crazy enligt mig, han var för tusan utlånad till los Pericos en säsong, de kunde ha värvat honom då. Vi behöver en annan spelartyp på mittfältet, ja om nu Ney stannar vill säga.
Barcelona Caz
2017-07-24 16:41
@Andresito:

Skrev igår att jag var imponerad och tyckte Messi såg ut att vara i fint skick för att vara försäsongsmatch. Då var man inte helt fel ute alltså. ;)
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-24 16:39
Haha burned.
Barcelona FC Barcelona #10
2017-07-24 16:29
@Bosketts:

Men men han gjorde ett mål i helgen? ;)
Barcelona Soko
2017-07-24 16:28
Finns det någon av våra icke ordinarie spelare som någon klubb i världen är intresserad av ? Tänk om vi kunde bli av med 4-5 och istället värva 2-3 .
Barcelona Soko
2017-07-24 16:25
@Cule4life:

De nummer gäller bara under USA touren och de tröjorna saknar namn.
Barcelona Koeman!!
2017-07-24 16:24
Haha ouch
Barcelona Bosketts
2017-07-24 16:13
@Barcelonistas:

Här följer några citat från dina tidigare inlägg gällande dessa två spelare. Hurt ska du ha det egentligen?

"Jag kan inte fatta hur folk tänker när dom är för en värvning av Eriksen. På tal om att ha låga ambitioner.. Coutinho finns men det är inte den spelartypen som vi behöver. "
2017-07-09

"Eriksen är från Danmark. Det är tillräckligt för att ej värva han."
2017-07-07

"Eriksen vill jag inte se i Barca känns som en enorm chansning kan bli ett stort fiasko. "
2017-07-08
Barcelona Cule4life
2017-07-24 16:08
På Barcelonas hemsida "squad" så står Rafinha utan sitt nr 12 och Semedo står alltså med nr 12. Marlon fick nr 2. Sjukt. Undra vf Rafinha fick sitt nr borttaget.
Barcelona Reymar
2017-07-24 16:02
@Barcelonistas:

Att köpa båda den här sommaren är omöjligt för oss. Liverpool är påväg att värva Keita för €80M, dom vill förstärka sitt lag och då är en försäljning av Coutinho inget alternativ åtminstone inte den här säsongen för att inte nämna prislappen som hade överstigit €100M. Eriksen hade nog varit aningen billigare och ett bättre alternativ då han kan hantera både Xavi och Iniesta rollen.
Annons: