/spanien/barcelona/forum/486.aspx/spanien/barcelona/forum/486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas FCB
2017-07-26 19:12
Det är ju glasklart att Neymar vill lämna.
Annars hade han ju bara dementerat detta för länge sedan... såvida det inte är ett spel för att få nytt bättre kontrakt.

Oavsett vad är han död i mina ögon, patetisk individ.
Han gjorde 2 mål senast och jag lyfte knappt på mungipan vid målen, sjukt nog.
Konstig känsla..
Barcelona Soko
2017-07-26 19:11
@JUSSI BJÖRLING:

God morgon!
Barcelona Kröjjff
2017-07-26 19:05
@Port Olímpic.:
Du tror väl inte på fullaste allvar att världsstjärnor som Neymar, Messi m fl, står utan såväl aktieportfölj som utan inkomst och tvingas leva på sparade pengar den dagen som deras fotbollskarrär är över? Sedan glömmer du också att pengar handlar om prestige och status. Kan man inte bli världens bäste spelare, så kanske den bäst betalde eller bli den dyraste övergången alla tider, kan vara ett alternativ för den som söker bekräftelse på sin grandiositet. Minns jag inte fel så var Zlatan mycket mån om att bli den dyraste svenske spelaren genom alla tider, när Malmö FF sålde honom till Ajax. Att sedan de 80 (!?) miljonerna hamnade hos moderklubben, var inte primärt där och då. För övrigt försöker Neymar & Son nog in i det sista hålla båda dörrarna öppna för säkerhets skull. Men det har Gabriel redan skrivit om, tidigare under denna dag.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-26 19:04
@Soko:

Hur vet du att Neymar vill lämna?
Barcelona Lionel Messi n10
2017-07-26 18:59
Är Neymar ens något man vill ha nu när man helt klart vet om att han är sugen på att sticka för pengar? Jag tycker vi ska sälja och försöka få in veratti på köpet så kan han lika gärna ruttnar i PSG..
Barcelona Soko
2017-07-26 18:32
Neymar vill lämna. PSG vill köpa. Barca kan inte vägra. Allt är alltså glasklart. Vad är problemet då ? Vad väntar man på ?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-26 18:15
@the cameroonians:

hehe kan bli liknande Verratti detta.
Barcelona the cameroonians
2017-07-26 18:13
Enligt Rac1 har Coutinho satt press på Liverpool och förklarat för Klopp att han vill lämna för Barça.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-26 18:07
Fan! Messi var också på Ibiza.
PSG kanske får ett anfall med Neymar, Messi, Sanzes.
Barcelona Rambla~
2017-07-26 18:03
Tror som sagt beslutet att gå till PSG gjordes redan förra sommaren då de hemliga mötena ägde rum på Ibiza. Det gick inte den sommaren så man kom överens om att genomföra det denna sommar istället.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-26 17:48
90% procent av matcherna spelar vi mot lågt försvar, därför svårt med djupledsbollar.
Däremot var konceptet mot Juve senast bra när Neymar och Messi centrerar på ytan mellan mittback och innermitt, för instick. Öppnar också upp mer för ytterbackarna.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-26 17:29
@gozo1:

Henry: 49 mål på 121 matcher i Barca. D. Villa: 48 mål på 119 matcher. Och Neymar 105 mål på 186 matcher.

Han har både gjort fler mål och har högre målsnitt än både Henry och Villa i Barca. Det jag tycker vi borde göra är att överlåta speluppbyggnaden mer åt Messi och ha Neymar mer direkt mot mål med djupledslöpninfar som han gjorde under säsong 2015 när vi vann trippeln.
Barcelona Port Olímpic.
2017-07-26 17:14
@LennyRomario:
Du förstår nog inte vilken livsstil dessa spelare har, hur mycket det spelar bort, festar bort, ger bort... till pappa, syster, bror, fru etc. Hur många hus/lägenheter de äger och hurpass ogenomtänkta de ev kan vara i sina investeringar. Det handlar inte om att överleva, utan att ha det så bra som möjligt resten av livet. För dig och för andra runt omkring dig. Och ja, då spelar girighet en stor roll.
Barcelona Gabriel
2017-07-26 17:09
Personligen så tror jag att Neymar redan bestämt sig för att lämna men att han tar den smarta vägen att inte uttala sig eller berätta till sina lagkamrater att han tänker sticka eftersom det finns en risk att PSG trots allt inte klarar av att få igenom köpet. Jag tror det är det som har dragit ut på tiden snarare än att han ska ha blivit "övertalad" av Piqué och company att stanna.

Tänk er själva ifall han skulle gå ut och säga att han beslutat sig för att dra till PSG innan PSG ens talat om att de löst allt kring FFP och de möjliga problem som kan komma att uppstå. Skulle affären sedan inte gå igenom och Neymar bli kvar i klubben så skulle han få precis alla emot sig, spelare samt fansen och han skulle i stort princip dödsförklara sig själv.

Därför är Neymar tyst, det är vad jag tror. De enda som verkligen vet vad han tänker göra är hans pappa och hans entourage. Men mycket säger mig att han redan beslutat sig för att lämna, men att han helt enkelt är smartare än att berätta det innan det är 100 procent säkert att PSG kan leverera affären och bonus pengarna de lovat.

Sedan finns det givetvis en annan tanke och det är att Neymar väntar för att se om Barcelona infriar deras löften om att signa brasilianare som Coutinho och Paulinho, och om exempelvis Paulinho kommer så kan han tänka sig att stanna.

Men jag tror snarare mer på det första.
Barcelona ElRaval
2017-07-26 17:05
[QUOTE=Ribohn Fan]Var är det som är så grymt med hans varumärke. Han är ju hatat världen över. Både som person, karaktär och det fotbollsmässiga. Jag vet inte någon jag känner eller läst om, som har som har sagt något bra om snorungen, när det gäller hans personlighet eller hans fotbollsspelandet. Hur kan ett sådant varumärke vara starkt, jag undrar bara. [/QUOTE] Samma sak kan ju sägas om samtliga fotbollsspelare. Nu känns det som du låter dina känslor ta över.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-26 17:00
rambla Lite det jag menar, förstår då inte hur folk kommer fram till att hans varumärke är gynnsam för klubben när klubben inte får ta del av reklamintäkterna. @lennyromario har ju redan synat myten angående tröjförsäljning som skall generera miljoner till klubben. Visst får vi fler följare och ett antal mer fans men absolut inget som håller klubben flytande direkt. JAG kommer åtminstone fram till slutsatsen att vi endast förlorar på neymar ekonomiskt.
Barcelona Rambla~
2017-07-26 16:59
Det kommer att vända sig i magen på några av oss om han väljer att stanna och använder sig av det klassiska "mitt hjärta ville annat"-kortet som skäl. :)
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-26 16:53
Blaugrana 83 Legend är du hahaha. Du gjorde jobbet bra tummen upp :)
Barcelona Déu és Culé
2017-07-26 16:43
Mitt tålamod är i princip slut och jag kan inte förmå att förstå hur och varför Neymar ställer klubben samt fansen i ett slags stand by-läge, ett slags "kanske". Stannar han har han en helvetes lång backe att klättra över innan han är på min goda sida. Smutsbeteende.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-26 16:32
Var är det som är så grymt med hans varumärke. Han är ju hatat världen över. Både som person, karaktär och det fotbollsmässiga. Jag vet inte någon jag känner eller läst om, som har som har sagt något bra om snorungen, när det gäller hans personlighet eller hans fotbollsspelandet. Hur kan ett sådant varumärke vara starkt, jag undrar bara.
Barcelona Barca4life98
2017-07-26 16:21
Känslan är att det kommer att sluta med att Coutinho hamnar hos oss och att Neymar stannar. Magkänslan säger mig att Coutinho är på väg in av två anledningar: det sportsliga och som en bonus för att göra Ney happy.
Barcelona Blaugrana83
2017-07-26 16:10
1899 - Puyol det va ja som skrev i deras forum
Barcelona Rambla~
2017-07-26 16:07
Det dröjde inte många dagar med Raiola som ny agent innan Verratti vill ha högre lön och det är ingen liten höjning han vill ha utan snarare dubbla lönen. Han menar på att om Alves som kommer in får typ 14m/år, varför ska då han nöja sig med hälften. Om han nu är en så vital spelare i deras projekt bör han väl också bli avlönad på samma nivå som de bäst betalda i truppen. Haha, vad trodde du egentligen Nasser när du fick in Raiola som agent? Att allt skulle bli frid och fröjd? Karma, bitch! :D
Barcelona gozo1
2017-07-26 16:07
Snälla ni snackar om att neymar är i skuggan av Messi och att han vill vara nr 1 och så. Det är bara skitsnack neymar kommer aldrig och bli nr 1 han är för ojämn spelare . Han kanske hör 1 fantastisk säsong och vinner guldbollen nån gång i sin karriär men kommer aldrig o bli nr 1 i världen . Hade det inte varit för neymar så hade vi säker vunnit ligan förra säsongen killen gjorde runt 15 mål total i ett av världen offensivaste lag den är sjuk dåligt ni kan jämföra honom med pedro el någon annan liknande men inte med Messi el eto el massa andra klass spelare. Han är en grym dribbler men Barca behöver en målgörare på den kanten el Henry el David villa inte neymar. Så jag tackar neymar och önskar han lycka till på sin jakt om att bli bäst i världen. En Annan sak neymar är grym på det är hans varumärke den är bäst i världen.
Barcelona Lion24
2017-07-26 15:56
Jag personligen har inga större problem med att Neymar vill lämna Barca för att vara nummer ett i ett annat lag. Jag har full förståelse för det och jag kan också tycka att Ney är en så pass bra spelare att det är lite synd att han får vara 2:a/3:e fiol i ett lag. Man kan säga att Ney borde ha tålamod tills Messi går ner sig men sanningen är att Leo tar hand om sig själv så pass bra att det kan ta 4-5 år till innan Ney på allvar tar över. Då är Ney 29-30 år. För dig som Barca supporter kan det vara OK men en spelare med Neymars talang kan tycka att det är för sent att leda ett lag. Vissa menar också att han inte borde gå till PSG utan borde gå till Premier League. Men är City, United och Chelsea villiga att lägga över två miljarder på en spelare? Jag tror inte det, däremot tvekar inte PSG då dom är hungriga på allt som rör sig. PSG är också enda alternativet tror jag och för att vinna Balon D'Or krävs nästan alltid Champions League och PSG med Neymar har större chans än utan.

Jag har fått mig själv att förstå hur spelare tänker när det gäller pengar. Om Ney med pappa vill ha mer pengar så har jag fått mig själv att förstå det. Jag förstår den här generationen. Jag förstår den här generationens girighet. Jag menar, nationer skapar krig och förödelse för att exportera vapen för att tjäna stålar på människors liv, varför ska inte Neymar vilja ha mer pengar för att byta klubb? Det kan låta tokigt och tråkigt men sån är verkligheten. Skulle jag göra det? Inte om jag hade spelat i Barca, men då är jag Barca supporter men hade det här erbjudandet dykt upp för någon av oss här inne om vi hade spelat i ett annat lag så lovar jag att man hade tänkt om en andra gång. Neymar har, men precis som alla rika människor så vill man alltid ha mer, tyvärr!

Så mitt problem är inte att Ney vill vara nummer 1 eller pengar. Jag har förståelse för såna saker. Mitt problem är hur Neymar behandlar allt omkring FC Barcelona, allt ifrån styrelsen till fans. I den här situationen så kan jag inte klandra ledningen, man kan tycka att dom borde ha haft en högre utköpsklausul men jag är säker på att ledningen ville ha en högre medans Neymars entourage ville ha en lägre och man möttes sedan i mitten. Den här klubben har gjort allt för Neymar, man har begått brott för han och hans pappas skull. Våran ex president döms förmodligen till fängelse för deras skull. Våra fans på Camp Nou har ropat Neymars namn mer än självaste Lionel Messi den senaste säsongen.

Den här såpan tar på oss fans så mycket att väldigt många har tröttnat. Här planerade vi att förstärka truppen men all fokus har legat på en spelare som sänder kryptiska meddelanden via sociala medier. Vart är respekten för fansen? Vart är min respekt? Vart är respekt för klubben som gjort så mycket för dig? Vad hände med kopplingen från spelarna till fansen? Betyder fansen så här lite för spelarna? Historiskt sett så har vi varit en klubb där om en spelare inte vill representera oss så har vi sålt spelaren direkt, likaså med Real Madrid. Vi har tappat anseende i den här situationen som klubb där spelare och ledning ska bönfalla en spelare att stanna kvar i våran klubb, 2000-talets mest framgångsrika klubb.

Om du vill gå, så gå. Spelare ska be för att spela i våran klubb, inte bli bedd om. Som Barca supporter så måste man förstå vilken klubb man håller på, historian och värdigheten i den klubben. Om man bara vill se siffror så får man göra det men då känner jag att man är lite fel ute.
Barcelona Cule4life
2017-07-26 15:36
@Gabriel:

Den är hysteriskt rolig. Hade vart roligt att se Neymar såpan med Barca PSG Nasser och Neymars farsa.
Barcelona Gabriel
2017-07-26 15:22
Haha ni måste ju bara se det här...
Barcelona El FenómenoR9
2017-07-26 15:22
Bercelonistas Du är en riktig drama Queen, du älskar ju det här! Du är ju bara glad över att få skriva av dig så mkt ;) Visca Barça
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-26 15:14
Tro inte på något som media säger tills det dyker upp något officiellt. Vi har sett allt från Verratti 100% klar till Neymar 100% klar till Coutinho 100% klar till sedan vara 0% klara.. Jag som ett fan är väldigt besviken på hur Neymar har skött hela situationen, känns som hans far manipulerar honom rejält. Jag vill bara ha ett officiellt svar från Neymars läger att han antingen stannar eller överväger andra alternativt men problemet verkar vara att Neymar själv inte vet om han vill gå eller inte. Man fick ju nog av Cesc dokussåpan men inte nog med det har vi påbörjat säsong 3 av Game of Neymar.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-26 15:05
Ber om ursäkt över min frustration men, jag är så frustrerad på den här situationen.
Annons: