/spanien/barcelona/forum/4818.aspx/spanien/barcelona/forum/4818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Busquets
2014-12-16 13:22
Man undrar ju om vissa av er vet vad supporterskap är för någonting? Varför blir ni som små ungar när någon skriver något provocerande om Barcelona? Det är väl det som är meningen inför matcher som dessa. Det SKA skapas en hetsig stämning för att göra det hela ännu intressantare men ni är ju helt hopplösa. Ni slänger ut er glåpord en efter annan och tar allt personligt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-12-16 13:14
Har varit bortrest, så någon kanske skrivit/frågat redan, men var har hänt med twitterkontot Barcastuff?

Barcelona Barcadinho.
2014-12-16 12:23
@the cameroonians:

Tack för ditt svar. jag tolkar det så att du ser en extra potential i honom och det är väldigt positivt. Vi håller tummarna att det bara en tidsfråga innan vi ser hans konster i a-laget.
Jag beundrar dig och flera andra här hur ni följer så noga b-laget, bort från all stjärnglans och tom kommersiellt som de stora grabbarna lever i.

Barcelona II Barça II
2014-12-16 12:16
Neymar11:

Iniesta är 30 år gammal, han kommer att förmodligen avsluta sin karriär om 3-5 år år. Han må vara en legend, men att ha kvar honom trots att det skadar vårt spel samt påverkar våra chanser att ta titlar, det köper jag tyvärr inte. Glöm inte att klubben alltid är större än sina spelare, ja till och med större än självaste Messi.

Jag håller inte med dig, just nu håller inte Iniesta för ett lag som F.C Barcelona. Tyvärr så tror jag inte heller att det är formsvacka, tror att han helt enkelt inte är lika hungrig längre.
Barcelona Neymar11
2014-12-16 12:15
Man älskar ju Henry ännu mer efter sin tid i Barcelona. Där han förklarar i intervjuer hur jävla bra det var, vilken nivå som hölls och hur dom var som grupp
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2014-12-16 12:13
Thierry Henry, en otroligt ödmjuk spelare. Kom som superstjärna och hade ett jävligt tufft första år. Pep hittade dock hans roll i den gyllene trion Titi - Eto'o - Leo. De 100 målen emellan dem under trippelsäsongen glömmer jag aldrig.

Finns det någon spelare med en bredare meritlista?
Allt på internationell nivå:
VM, EM, Confederations Cup

De två största ligorna i världen:
Premier League & La Liga. + Ligue 1

De inhemska cuperna i England och Spanien:
FA Cup, Copa del Rey

Och massa andra "småtitlar".

Finns så många bra bilder och minnen att välja mellan.
Firandet med Messi i CL-finalen, glädjeruset mot Rea2 M6drid, gruppkramarna med Messi och Dinho, kramen med en lyckogråtande Guardiola, CL-bucklan på huvudet.
Valde dock en bild på två stora spelare som kanske hamnade lite bakom Ronaldinhos och Messis rampljus under sina tider i Barcelona, men som definitvt förtjänade lika mycket under vissa perioder.

Merci, Thierry!

Barcelona Vampíro
2014-12-16 12:12
Thierry Henry säsongen 2008/2009, bättre än så blir det inte för en crack som värvas utifrån. En av mina absoluta favoritspelare värvades till Barça och var en stor del i det som är klubbens allra bästa säsong. Typexempel på hur en världsstjärna ska bete sig på och utanför plan. Fantastisk på alla sätt Merci Henry!
Barcelona Neymar11
2014-12-16 11:51
Jag tar hellre en Xavi som avslutar sina sista år i klubben han älskar istället för en titel just nu eller att han ska avsluta det någonstans. Dags att visa uppskattning för det dem har gjort och inte för det dom gör nu. Att dom är äldre och sämre är självklart men det är fortfarande samma personer som vi har lärt oss att älska genom åren Xavi, Iniesta ska fortsätta spela tills dom själva bestämmer sig för att sluta med fotbollen Ja det är säkert min loosermentalitet som talar nu, där jag inte mäter en klubbs status enbart på titlar och rekord. Där jag kan leva något år utan en och annan titel. Men man ska aldrig hugga sina legender ryggen genom att bara kasta ut dom för att dom inte "håller" längre Ni vet likt hur Madrid gjorde med Raul... Hur hela klubben och 90 % fansen har vänt sig mot casillias
Barcelona II Barça II
2014-12-16 11:34
Det här med att vårt försvar skulle vara dåligt köper jag faktiskt inte. Siffrorna bevisar helt klart motsatsen! 7 mål, på 15 matcher har vi släppt in, det är näst bäst i hela Europa (Juventus är bäst med endast 6 insläppta mål på 16 matcher). Real Madrid och Chelsea, som alla hyllar till skyarna har släppt in 13 mål på lika många matcher. Så siffrorna talar sitt tydliga språk, jag förstår att man önskar att vi hade mer namnkunniga backar i laget, som till exempel Thiago Silva mm, men faktum är att man egentligen inte kan kritisera våra försvarare, de gör ett jätte jobb! Varför denna häxjakt mot de defensiva spelarna då? För att det gör ont som Barcelona supporter att erkänna sanningen, och sanningen är att det är vårt mittfält som i princip har tappat exakt allt! Jag tänker på framför allt Iniesta, men även Busi, den förstnämnda ser ut som en amatör numera, man skulle aldrig kunna tro att han, bara för 2 år sen, var en utav världens bästa spelare på sin position. Tragiskt men sant, vårt mittfält håller inte, vi borde ha sålt Iniesta och även kanske Busi när de fortfarande var värda något, just nu är nog Pedro mer eftertraktad på spelmarknaden. Hur mycket än jag älskar Iniesta, så anser jag att han är totalt värdelös just nu, S. Roberto känns hetare.
Barcelona Canaletes
2014-12-16 10:52
Thierry Henry lägger skorna på hyllan!

De stunder jag mest kommer minnas av honom så är det 2-6 matchen och gör 4-2 målet och sen när Messi nickar in 2-0 i CL-finalen mot United.
Sättet hur han firade båda målen var mycket känsloladdade, något man aldrig glömmer.
Joan Gamper
2014-12-16 04:41
Gabriel

Det är lustigt att du dissar Manchester City för att i nästa veva likställa Milan med samma dignitet som . Faktumet är att Milano-laget överhuvudtaget blev framgångsrika i Serie A & Champions Leauge var tack vare att en affärsman började pumpa in pengar till dom. Och nu när han har tagit av spenderbyxorna, har Milan reducerats till att bli en mittenklubb.

Och med tanke på hur framgångsrika Manchester-laget har varit under de senaste åren och därmed skapar historia, kan man ändå räkna med att dragningskraften blir än större med tiden. Vilka toppspelare hade som dröm att gå till Milan när de var på kräftgång innan Berlusconi tog över?
Barcelona AndreD.
2014-12-16 04:16
@zick9:

Hahaha inte ens om mina gainz stod på spel.

Gio Style, Rambla

Tack så mycket, de två senaste dagarna har känts så tomma utan barcastuff :/
Barcelona Gio Style
2014-12-16 02:37
@zigazaga:

Jag förstår inte heller det.
Vi var det bättre laget, det röda är solklart. Sen säger även REGLERNA att om en händelse fortsätter in i straffområdet så ska det vara straff.
Det är väldigt lätt för andra att glömma bort saker som vi blir rånade på, straffen på Messi och felaktiga offsideavblåsningar.
Så var det även mot Chelsea när även vi blev blåsta på en straff på hemmaplan och så har det även sett ut i vissa fall mot Real Madrid.
Jag antar att det beror på att de som grinar högst hörs bäst + det faktum att vi är väldigt hatade av många andra fans vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
Barcelona zigazaga
2014-12-16 02:28
Kan någon berätta för mig vad Shitty fansen grinar om? Vi vann borta 2-0, och hemma 2-1, jag har sett båda matcherna om och kan inte hitta något som de ska grina över. Det röda kortet på Demichelis? Solklart bakifrån på Messi, sista gubbe = rött kort. Grinar de över att det blev straff i situationen också? Vi gnäller inte över att Messi borde fått straff när han blev klart fälld av Lescott. Pinsamma är vad de är, ska bli riktigt gött och sänka de igen.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-16 00:07
[QUOTE=zick9]FC Barcelona Sverige på Facebook! [/QUOTE] Fc Barcelona sverige suger. Barcastuff kommer tillbaka snart;)
Barcelona Barcelonistas
2014-12-15 23:53
Jag drar dom alla över en kam, den ene är pest den andra kolera. Alla shitty supportrar i buttF***** forumet är precis likadana. Kan inte vara lätt att lida av smal club syndromet, att man kommer med dessa fjortis artiklar beror ju mestadels på att man vill synas. I England lever man i Man Uniteds skugga , och i Europa så vet ingen vilka Manchester shitty är. Nu väljer man att skriva dessa artiklar för att synas lite. Nu befinner man sig i rampljuset vilket är det ända tillfället som man får synas framför andra.
Barcelona zick9
2014-12-15 23:48
@AndreD.:

FC Barcelona Sverige på Facebook!
Neymar Jr.
2014-12-15 23:43
Off Topic: Är det bara jag som anser att Zlatan förtjänar att ses som världens bäste spelare bakom Messi och (suck) Cristiano? Även om han har varit borta i två månader, så går det inte att förneka vilka fantastiska fotbollskvalitéer som svensken besitter, säger rätt mycket när Blanc tvingas göra förändringar i.o.m. hans frånvaro.
Neymar Jr.
2014-12-15 23:40
Inte för att vara den men bara för att en enda person beter sig som ett rövhål, är det inte rättvist att dra alla City-fans i en och samma kam.
Barcelona Neymar11
2014-12-15 23:22
Vår*
Barcelona Neymar11
2014-12-15 23:22
Istället för att vi ska bete oss som dom så kan vi vända andra kinden till. Så slipper vi kladda ner det här forumet genom att lägga tid på att diskutera andra personer från ett annat forum. Ni nämner att deras artiklar är pinsamma men tydligen så lyckas dom träffa rätt och skjuter inte blint Dom kör sin grej vi kör vi grej, gilla olika var det va...
Barcelona Gio Style
2014-12-15 23:13
@Rambla~:

Även @FCBarcelonaFl finns
Barcelona Barcelonistas
2014-12-15 23:12
Han Måns i shitty forumet är oskuld, därav tar han ut sin frustration på FCB istället. Kan inte vara lätt och va Måns, säkert nån aökis som hänger på o learys. Sen är det stor skillnad på City fansen nere i England och dom där parasiterna inne i det där efterblivna forumet.
Barcelona Gio Style
2014-12-15 23:11
Tack för info grabbar.
Kan tycka att om de nu är så pro-Laporta så bör de såga ledningen med motorsågen betydligt oftare än vad man gör :)
Slå på stora trumman så ofta man kan.
Barcelona Rambla~
2014-12-15 22:55
@MessiStats Inte lika bra, inte lika frekvent med uppdateringar som barcastuff men alltid något. Fan, fortfarande nere @barcastuff? Lite jobbigt.
Barcelona AndreD.
2014-12-15 22:43
Någon som kan dela med sig en ersättare till Barcastuff?
Barcelona Rambla~
2014-12-15 22:41
Gio Det är MD Rosell och den här ledningen har i sin ficka. Inte Sport, även om också de har varit ovanligt lugna under den här "svåra" tiden klubben har befunnit sig i sedan Rosell drog. City-fansen? Seriöst, skämmes ta mig fan. Visar bara sitt låga IQ-medeltal med det beteendet. Pinsamt och inget att ägna uppmärksamhet på.
Barcelona the cameroonians
2014-12-15 22:31
@Barcadinho.:

Eusebio har matchat många olika spelare på det offensiva mittfältet och i mina ögon är Halilovic den som har förmågan att göra sin gubbe och skapa 2 mot 1 situationer samt bidra med kreativitet i allmänhet.
Då ska man ha i åtanke att han konkurrerar med spelare (Bicho, Cámara, Babunski) som är 2-3 år äldre och som har erfarenhet från Segundan sedan tidigare.

Tyvärr har B-laget precis som A-laget problem med spelidén, och det är tydligt att Alen ff har en del att jobba på anpassningsmässigt. Han är van vid en roll som nummer 10, nu ska han jobba mycket i defensiven eftersom mycket av uppspelen går via kanterna och i sin tur leder till boltapp.
Barcelona koeman92
2014-12-15 22:25
@Barcadinho.:

Det är engelska City fans.. vi snackar om fjortisarna i Sverige och Shitty forumet som började följa fotboll den dag då Mansour köpte City och pumpade in sina miljarder
Barcelona the cameroonians
2014-12-15 22:25
Gio Style

Nu skriver SPort inte så utförligt om varje punkt, men med tanke på att man angående Laporta mer eller mindre kräver hans återkomst så är väl det ett tydligt budskap vad man tycker om den nuvarande presidenten och ledningen.

Dessutom kritisrerar man ju agerandet på transfermarknaden vilket indirekt får sägas vara ett lika tydligt finger i ögat på både ledning, sportchef och tränare.
Annons: