/spanien/barcelona/forum/4810.aspx/spanien/barcelona/forum/4810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2014-12-08 19:34
Galliani hade vart coolt att ha som sportchef i Barca haha
Barcelona Cule4life
2014-12-08 19:32
Om ni tittar på (2)-1 målet från igår så var det trion som ordnade målet.

Mycket snyggt anfall, Neymar överstegs fintar och sätter en djuledsboll till Suarez som tar emot och chippar vidare till Messi som krigar sig fram via en tunnel och sätter 2-1 målet, Jävla snyggt
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-08 19:31
Tycker ändå Busquets spelat upp sig i takt med att Lucho fått ordning på taktiken och laget fått upp flåset. Sköter inte alla sina uppgifter så har han en extremt otacksam roll som visar upp honom från sin allra svagaste sida. Det handlar inte om att Busquets som spelare är begränsad utan får han inte den defensiva hjälpen som behövs så kommer han blottas, svårare än så är det inte och så är det i precis alla lag.

Iniesta vill jag väldigt gärna ha i form men med tanke på hans höst och det faktum att han precis kommit tillbaka från skada så är det nog bäst om han startar på bänken imorgon. En pånyttfödd Xavi med sina nyckelegenskaper tillsamans med grovjobbaren Rakitic har fungerat bra tillsamans, jag tror mycket väl vi kan ta PSG med det mittfältet.

Sen är ju frågan om det nästan inte är bäst att starta med Pedro på onsdag. Jag vill se en hög press, löpningar utan boll och effektivitet och jag tycker Pedro passar bättre in i vår anfallstrio än Suàrez just nu. Att Suàrez mår bra av speltid förstår jag men den här matchen måste bara vinnas, för konsekvenserna om vi förlorar kan i princip förstöra hela säsongen. Pedro till höger med pigga ben och sin outröttliga stil samtidigt som Neymar och Messi hittat varandra bra. Att ha Iniesta samt Suàrez att slänga in är heller aldrig fel men då får också de eventuellt nödvändiga bytena komma i tid.
Barcelona Sentuary
2014-12-08 18:50
De förtjänar det, speciellt Zubi råttan. Man har 1 års avstängning på transfermarknaden och endå köper man den mest skadebenägnade mittbacken som finns. Hur dum får man vara? En sportchef i FC Barcelona gör inte såna chansningar, kan man kalla han sportchef ens?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-08 18:39
@Neymar N11:

Ska dem försöka skylla på detta nu? Räckte det inte med beslutet som togs i somras och det faktum att alla läkare varnade för Vermaelen?
Barcelona zick9
2014-12-08 18:33
När var det Messi skulle säljas? ;)
Barcelona Neymessi
2014-12-08 18:27
Vill se ett mittfält bestående av Masken, Xavi och Rakitic mot PSG. Busquets har inte alls varit bra den senaste tiden och vi lär behöva Maskens kämparglöd.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-12-08 18:12
Xavi ska då starta..frågetecknet borde stå mellan Rakitic och Iniesta...Den förstnämnda borde få starta
Barcelona Barcelonistas
2014-12-08 18:02
Canaletes - haha does where days :)
Barcelona Liunil Masse
2014-12-08 17:53
@barcastuff: Barcelona players Rakitic, Busquets and Iniesta are expected to start in midfield on Wednesday against PSG #fcblive #ucl [md] Vad tycker ni? Förtjänar verkligen Iniesta och framförallt Busquets att starta på onsdag? Tveksamt.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-08 17:38
Har ni tänkt på dem målen Messias gjorde igår?

Mål 1: Boll touch, hårt skruvat skott förbi 3 spelare och en chanslös Casilla. I praktiken nästan omöjligt.

Mål 2: Vilja, teknik, hur snabbt han tänker och löser problem, omänskligt.

Mål 3: Kreativitet, passningsspel. han själv startar upp och orkestrar anfallet som han själv avslutar. Geni.

Jag säger som Ray, come and give me some hoochie coochie
Barcelona Gio Style
2014-12-08 17:31
Det roliga är att LALAWELE inte är här för att trolla.
Han tror bestämt på det han säger, han har skrivit sånt flera gånger.
Dags att vakna? Shitty ligger dåligt till i CL, Arsenal kommer tvåa som vanligt, Liverpool riskerar att missa slutspel, bara Chelsea som håller nivån.

Behöver inte kommentera, folk där nere har gjort det rätt bra. Kolla alla övergångar dit idag från Spanien, behövdes inte ens acklimatiserings tid, de öser poäng ändå.

T.om Bojan håller på o levererar där.
Barcelona Neymar N11
2014-12-08 17:11
FIFA has informed Barcelona that they can't sign another player to replace Vermaelen, who is out due to long-term thigh injury. [cope] Nu återstår det bara vad CAS tar för beslut, förväntar mig att det blir ett avslag från dem med.
Barcelona Neymar11
2014-12-08 17:11
Canaletes Haha precis! Fan vad man saknar honom
Barcelona Canaletes
2014-12-08 17:08
@Barcelonistas:

Lungt broder.
Europa ska se! Deras värsta madröm kommer att besannas, den blåröda vålnaden har vaknats till liv och är ute efter alla!
Akta er för el Barcelonismo!
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-08 17:06
Hoppas på marscherano på mittfältet på onsdag. Snälla LE
Barcelona Barcelonistas
2014-12-08 17:00
Suarez kommer inte vara bättre än så här just nu. Det är efter jul som mins förväntningar ökar på honom. Men just nu har jag förståelse då killen missat 4 månaders spel. Sen ska det bli jävligt intressant o se Barca på onsdag. Vi behöver en övertygande seger mot ett bra motstånd för att vissa Europa att dom ska frukta oss igen.
Barcelona Canaletes
2014-12-08 16:55
@Neymar11:

Sjuka räddningar Puyol gjort genom karriären haha
Han började ju som målvakt när han var liten.
Barcelona Neymar11
2014-12-08 16:44
Puyol förtjänar 30 % av det priset! Och det säger jag utan att försöka ta något från valdes. Men antar att dom motiverar fram det priset med hjälp av statstik
Barcelona Canaletes
2014-12-08 16:32
Victor Valdés nämnd till bästa målvakten i La Ligas historia! Stort!

Enligt en studie gjord av CIHEFE (Centre for Research of Football History and Spanish Statistics)
Barcelona enkos
2014-12-08 16:24
Om Messi är redan störst i världens största turnering CL varför skulle han ens ha svårt i den överskattade PL ? Alla som kommer från La ligan har lekstugan i PL...och ändå ska Messi hatarna tvivla på honom bara för att han heter Messi och de har slut med alla sina argument mot honom...
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-08 15:48
Kan vi inte införa någon ny regel mot Messi-Ronaldo-diskussioner? Knappast så att man kommer med nya argument varje vecka bara för att spelarna fortsätter att leverera. Bidrar enbart till pajkastning. Ta bort inlägg där man jämför spelarna emellan säger jag, så får vi se hur det går.
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 15:46

Måste bara säga helvete vilket mål Alen gjorde igår i B-laget !

Vilket driv med boll ! Vilken teknik,passningsspel och skott han har!

Framtiden ser ljus ut!
Barcelona Potosi
2014-12-08 15:23
Alltså, är folk dumma i huvudet eller går man igång på att trolla?

Varför skulle Messi ha svårt i Premier League när Aguero som är flera nivåer sämre har lekstuga? Till och med BOJAN KRKIC har ju lekstuga i PL.
Barcelona Santiago Cazorla
2014-12-08 14:47
@LALAWELEATAKORA:

PL är ligan jag tycker om bäst men försvaret är verkligen inte särskilt bra överlag och det finns mer ytor för kreativa spelare att jobba på. Messi hade varit MINST lika bra i PL som han är i La Liga, utan tvekan. Tekniska spelare står ut mer i PL också, i La Liga ser till exempel Bale faktiskt ganska klumpig ut.
Barcelona Andresito
2014-12-08 14:39
"Dopingtest. Av 5 st var jag den enda som fick göra urin- och blodsprov. Ovanligt, eller?"

Så går det när man är tidernas bästa, folk tvivlar på att man är mänsklig.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-08 13:53
@Ronaldinho Gaucho:

Det tycker jag inte alls! Jag är bara inte bra på å nicka så därför är Ronaldo mer komplett än mig hahahaha....
Barcelona koeman92
2014-12-08 13:49
Glömde förresten en sak..

Barcelona vs Man Utd 2-0
Real Madrid vs Tottenham 4-0
Barcelona vs Arsenal 4-1
Atl Madrid vs Liverpool 1-0
Atl Madrid vs Fulham 2-1
Barcelona vs Arsenal 3-1
Barcelona vs Man Utd 3-1
Ath Bilbao vs Man Utd 3-2
Man Utd vs Ath Bilbao 1-2
Atl Madrid vs Chelsea 4-1
Barcelona vs Man City 2-0
Atl Madrid vs Chelsea 3-1

Ska jag fortsätta?
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-08 13:38
I PL hade MESSI gjort 60 mål per säsong. De har frågat spelare som Fabregas, Bale, Cazorla, Özil och många fler om skillnaden på La liga och PL. Och alla har sagt att i PL är tempot snabbare men taktiskt är la liga bättre. Och att i PL har du mer yta och tid att tänka och passa bollen vilket du inte har i La Liga.
Barcelona koeman92
2014-12-08 13:32
LALABLABLABLA

Kallar du detta för ett organiserat försvar?
Annons: