/spanien/barcelona/forum/480.aspx/spanien/barcelona/forum/480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2018-04-15 19:01
@Cule4life:

Thiago, Arthur OCH Erikssen och Alena? Hur hade du tänkt dig få plats med alla dessa när vi dessutom har Coutinho i laget?
Barcelona 09Triplete15
2018-04-15 18:52
Grattis till Pep och City för ligatiteln!
Barcelona barca_joe
2018-04-15 18:28
Tja Ska ner till Barcelona i veckan. Varit i staden några gånger innan men har en del frågor om det nu är någon som vet. Vilken tid brukar de vanligtvis träna? Tänkte försöka ta mig dit för att få en glimt av några spelare, och om man nu skulle få chansen att ta bild/autograf med någon, var ska man placera sig på/vid området? Andra frågan är om det är någon speciell plats där det kan vara mycket folk då cupfinalen spelas? Eller är det bara vanligt sportpubshäng som gäller? Tack på förhand.
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-15 18:04
Läste precis att Sevilla är intresserade utav att låna både Mina och Alena. Tycker inte att det låter helt fel. Mina har två kollegor från landslaget där och förutsatt att vi inte får iväg alla spelare på mitten så kan jag tycka att ett lån utav Alena till just Sevilla kan vara bra för honom. Verkar också vara mycket osäkert kring Umtiti frågan, tydligen skall både Busquets och Pique ha konfronterat honom angående hans dåliga attityd de senaste veckorna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Caz
2018-04-15 18:02
@Skurhink:

Griezmann är ju perfekt då? Han är väldigt skicklig utan boll och löper mycket och kan spela på få tillslag och ta tillvara på Messis passningsspel.
Barcelona Skurhink
2018-04-15 17:17
För att vi ska lyckas med något som liknar en 4-3-3 så behöver vi spelare inte bara likt Xavi, vi behöver åxå spelare likt Neymar eller likt Villa/Pedro! många hävdar att Villa inte ”lyckades i Barca” jag hävdar att han var grym! Villa och Pedro löpte helt sjukt i såväl press som i djupled, båda två var samtidigt väldigt trygga uppspels punkter och tappade sällan boll, lägg där till två grymma avslutare! Med en så orörlig spelare som Messi blivit så behövs 2st vinthundar bredvid honom, i mina ögon så är verken Grizman eller Dembele spelare som som kommer passa Messi särkilt bra!
Barcelona Barca4life98
2018-04-15 17:00
[QUOTE=Alltid min legend , Puyol .]Barca4life98 Absolut, håller med att Eriksen är en mer säker spelare än Coutinho. Menade mer att han likt Coutinho spelar lite längre upp i banan. Tror också Eriksen skulle klara av att spela bredvid Busquets, men jag tror han skulle vara bättre med mer frihet längre upp i planen. Skulle vi inte kunna få hem Thiago så hoppas jag självklart på dansken. I en drömvärld hade jag velat ha båda två såklart, men ska vi också värva fransmannen från Atletico så är det i min värld nästan omöjligt. Vi är inte PSG som kan leka FM. ( även om vi värvar otroligt mycket med ) [/QUOTE] Det är sant, han trivs högre upp i banan. Vi får se hur bra Arthur verkligen är när han anländer. Är han the real deal så behövs nog inte Thiago. Blir intressant att se hur det blir i sommar! Mycket hänger på vad tanken med Coutinho verkligen är också, ska han spela i anfallet eller som en av 3 centrala mittfältare. Väl Mött!
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-04-15 16:44
Barca4life98 Absolut, håller med att Eriksen är en mer säker spelare än Coutinho. Menade mer att han likt Coutinho spelar lite längre upp i banan. Tror också Eriksen skulle klara av att spela bredvid Busquets, men jag tror han skulle vara bättre med mer frihet längre upp i planen. Skulle vi inte kunna få hem Thiago så hoppas jag självklart på dansken. I en drömvärld hade jag velat ha båda två såklart, men ska vi också värva fransmannen från Atletico så är det i min värld nästan omöjligt. Vi är inte PSG som kan leka FM. ( även om vi värvar otroligt mycket med )
Barcelona Cule4life
2018-04-15 16:44
Jag hade bytt ut,
Paulinho Rakitic Iniesta Gomes Denis Paco Suarez Digne

Mot

Thiago Arthur Erikssen Alena Griezmann (ny VB).

Men då gäller det att få bra betalt för dom som ska lämna.
Barcelona Barca4life98
2018-04-15 16:35
@Alltid min legend , Puyol .:

Bra inlägg! Måste dock bara påpeka, inget illa menat, att Eriksen är en "säkrare" spelare än Coutinho. Han kan spela i en djupare position. Han blir inte av med bollen lika mycket då han tar mer kalkylerande risker. Han kan kontrollera tempot i en match om han har någon som Busquets bredvid sig. I spurs har han ju Mousa Dembele bredvid sig och det fungerar perfekt. Eriksen är också ganska löpstark och bra i presspelet. Jag skulle nog jämföra Eriksen med Kroos, fast lite snabbare.
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-04-15 16:03
Hade välkomnat Eriksen med öppna armar , en spelare av absolut världsklass som skulle passa perfekt in i Barca. Dock tycker jag han är mer offensiv spelare som spelar ännu längre upp än vad vi är i behov av , lite som Coutinho. En poängspelare som ska spela runtomkring yttrar och anfallare.

Det största behovet detta lag är i behov av är en djupt sittande spelfördelare som kan avlasta Busquets på egen planhalva. En spelare som kan spela sig ur en hög press mot de bästa lagen. Rakitic är en härlig kille och spelare som krigar, men det är ingen spelfördelare utan mer en box till box-spelare som är bäst när han får en fri roll ( mycket likt Paulinho )

Jag hade hellre sätt Thiago även om han är drabbad av mycket skador , han kommer vara svår att plocka tillbaka men han är precis den spelare vi behöver. Vi skulle kunna behålla Rakitic och ha som rotationsspelare.

Mitt drömmittfält nästa säsong skulle vara : Arthur , Busq , Thiago , Alena , Paulinho och Rakitic. Bra balans mellan olika spelartyper och en bra täckning för skador. Tyvärr tror jag don Andres kommer lägga skorna på hyllan , det är i alla fall den magkänslan jag har :(

Nyförvärv : Alena , Arthur , Thiago och Griezmann .
Försäljning : Vidal, d.suarez, suarez a.gomes , digne.

Skulle även vilja se en försäljning av Digne mot att vi plockar upp en ytterback från b-laget för att få ner lönekostnader med.

Detta lag är byggt efter 4-3-3 med Dembele samt Coutinho som roteras bredvid Griezmann och Messi i anfallet. Vi skär ner lite på bredden i försvaret för att ha råd med alla skyhöga löner.
Barcelona Caz
2018-04-15 15:42
@Soko:

Du måste väl ändå se hur mycket kreativitet och teknik detta mittfältet saknar? Speciellt när Iniestas ålder har märkts av mer och mer i toppmatcherna. Hur mycket du än älskar Rakitic och Paulinho måste du väl ändå märka att de har svårt att vända upp med bollen och slå passningar under press i svåra matcher? Rakitic har gjort sitt jobb bra denna säsongen men det är ytterst få gånger man ser honom göra något kreativt med bollen i täta matcher. Samma med Paulinho som dessutom är väldigt överskattad i defensiven.

Kunde Messi gjort det bättre mot Roma över två matcher? Absolut men detta mittfältet saknar ändå kreativitet. Saknar Real Madrid Modric och Kroos har de ändå Isco och Kovacic som är otroligt bollsäkra och kan skapa möjligheter och driva fram med bollen.
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-15 15:18
En en spelfördelare behöver vi akut. Det blev ingen Verratti, ingen Seri. Jag hoppas på Thiago. Men jag ser även Eriksen som ett mycket intressant alternativ.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-15 14:53
@Trio el Mágico:

Det blir nog Eriksen istället. Om det blir någon värvning av en spelfördelare
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-15 14:42
Tänk er. -----------------Ter stegen-------------- Semedo - Pique - Umtiti - Alba ------------------Busquets--------------- -------------Thiago - Arthur----------- --Griezman - Messi - Coutinho-
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-15 14:32
Det skrivs att Pep tänker försöka värva Thiago från Bayern i sommar. Hade gärna sett honom i Barça igen. Jag såg honom alltid som Xavis efterträdare. Blev så otroligt förbannad när Vilanova såg till att Pep kunde få honom för 19 miljoner eller var det var. Genom att inte låta honom spela de antal matcher som per automatik hade gjort att hans klausul hade höjts markant och i samband med det så fick han honom också att känna att han inte var önskvärd. Thiago, Arthur och Busquets. Får mig att tänka på tiden då vi hade världens bästa mittfält. Lägg därtill Alena, Sergi Roberto och Coutinho. En defensiv hade vi behövt för att kunna avlasta Busquets, kanske Paulinho hade kunnat lösa den biten. Raktitic är en riktigt bra spelare, men jag tycker inte han passar in i Barça riktigt... Drömma kan man, men faktum är att detta mittfält bara kräver en värvning i form av Thiago...
Barcelona Barcelonistas
2018-04-15 14:28
Soko - kanske bäst att inte läsa vad den andra sidan pratar om? Under samma period sa dom ju att Barca inte är något utan Messi. När det pratades om att Peps Barca är det bästa laget genom tiderna så var argumentet att ” men dom är inget utan Messi ju” för att sen ändra åsikt när diskussionerna kring Messi och om han är historiens bästa elr inte. Då sades det att Messi inte är något utan Xavi elr Iniesta. Messi axlar ju Xavis roll samt målproduktionen solo i princip. Vi vinner årets liga mycket tack vare Messi. Efter att Pep lämnade så har Messi tagit ännu mer ansvar. Messi har dubbelt så många ligatitlar som Ronaldo har. Vad gäller titlar så har Ronaldo en bra bit kvar till att vinna lika mycket som Messi.
Barcelona Soko
2018-04-15 13:59
Barcelonistas

Man kan sägs att det är ombytta roller. När Messi hade Xavi och Iniesta och Messi vann fyra guldbollar på raken pratade den andra sidan att Messi spelar i ett bra lag och har bra spelare. Idag pratar man tvärtom att Real har bra lag och Ronaldo omges av bra spelare.
Fast jag tycker inte att Real har bättre lag eller bättre spelare..
Skillnaden är att Ronaldo är smartare än Messi och väljer noga vilka matcher han spelar och de han spelar satsar 100% . Messi vill spela varenda match och varenda minut och kan inte gå all in utan kör och runt och promenerar.. Viasat studio och folk runt om världen tittar på VM EM Copa Amerika och CL.. De hinner inte titta på Barca mot Leganes eller Getafe .. Och i de matcherna världen tittar på så har Ronaldo gjort bäst ifrån sig senaste säsongerna och har vunnit många röster. Medan Ronaldo är som starkast i slutspurten så ser Messi helt slut.. Det är skillnaden.. Ronaldo är hungrig som om han började spela igår medan Messi mätt
.
Barcelona Barcelonistas
2018-04-15 12:36
I dom matcherna som Ronaldo lyckats göra sina mål så har oftast Real också varit det bättre laget spelmässigt. Barca är inte tillräckligt bra just nu vi saknar kvicka tekniska spelare i laget som kan spela fotboll på den nivån Messi vill spela på. Coutinho är en sådan spelare tror han kmr va riktigt bra nästa säsong. Men vi behöver fler sådana här spelare i laget.
Barcelona Barcelonistas
2018-04-15 12:32
När matchbilden ser ut som den gör som den gjorde mot Roma så kvittar det hur bra du är det går inte att prestera. Brist på spelide och kollaps var anledningen att vi åkte ut mot Roma. Det handlade inte om att Messi ej levererade mot Roma. När vi slog Real med 5-0 kan man säga att Ronaldo failade att prestera i den matchen? Alla dessa matcher har något gemensamt. PSG 4-0 Juventus 3-0 Roma 3-0 Vi blir totalt överkörda där vi har 0 spelide och när vi får bollen lyckas vi inte etablera något anfallspel alls. 10 Roma spelare, 10 Juventus spelare, 10 PSG spelare framför mål. Samma matchbild.
Barcelona Soko
2018-04-15 12:10
Kröjjff

Hade Messi lyckats vinna en av de två raka finaler mot Chile med sitt Argentina och höjt sig mer i CL i utslagningsrundan bla två gånger mot Atletico och nu mot Roma, samtidigt som Ronaldo inte lyckats vinna EM samma år som Messi misslyckas vinna Copa Amerika och inte vunnit två raka CL så hade kraven varit helt annorlunda.
Nu dömer man Messi för fyra final förluster med sitt Argentina att han håller inte hela vägen och när det gäller som mest och samma sak för Barcelona , att han briljerar första delen av säsongen för att bli utbränd andra delen. Folk minns oftast det sista..
Messi har höjt ribban för högt och därför dömer man honom när han plötsligt sänker ner den ...
Barcelona Kröjjff
2018-04-15 11:29
Hörde hur snacket gick i studion vad gäller Liverpools Salah och egyptierns insatser denna säsong. Han ansågs genom sina fina prestationer under säsongen ha skaffat sig mandat att misslyckas massa gånger under en match, utan att för den skull kunna bli ifrågasatt av vare sig media, medspelare eller publik, eftersom han redan visat sitt stora kunnande. Och att självförtroendet detta bidragit till, varit en viktig bit i pusselbit till varför Salah obehindrat hållit sin höga nivå. Tänk tanken att Leo Messi skulle kunna luta sig tillbaka på samma premisser som Salah. Och att över ett decenniums spel på en överlag smått omänskligt nivå, skulle kunna kosta på sig tjugo misslyckanden i rad (det var så experten i studion uttryckte sig i sin "slutplädering" beträffande egyptiern), utan att för den skull bli ifrågasatt. Men det resonemanget gäller inte Messi, när som hans nivå råkar vara i full paritet med de absolut bästa prestationer världen skådat över tid. Och kraven blir därefter. Lionel Messi måste visa sig från sin absolut bästa sida i match efter match den ena säsongen efter den andra i över tio års tid, för att inte bli ifrågasatt av samma personer som anser att Salah med knappt ens en hel säsongs prestationer i Premier League, redan har så mycket prestige på sitt personliga konto att han blivit oemottaglig för en kritik; som aldrig kommer från fotbollsexpertis på grund av vad han redan de facto visat sig kunna prestera på plan. Det är dessa olika förhållningssätt från expertisen sida, som skiljer agnarna från vetet och i slutänden faktiskt ger belägg för att Leo Messi spelar i en klass för sig och har att förhålla sig till de omänskliga krav från expertisen (kreti och pleti inkluderade) som följer i spåren som Messi "stakat" ut. Det krävs såväl "störtlopp, slalom och skidskytte" av absolut bästa märke i en ständigt obruten serie, om han ska kunna hålla sig kvar på toppen i mångas s k objektiva betraktares ögon. Man skulle i och för sig kunna påstå att Leo Messi får skylla sig själv för att har blivit så. För er som till äventyrs är gamla nog att minnas Ingemar Stenmark så kommar ni nog ihåg att han överlägsna framfart, tvingade fram nya regler som i sin tur tvingade Stenmark att också ta sig an störtlopp för att ha en chans att vinna världscupen. På samma sätt vill jag mena att Messis överlägsenhet gjort att "slalom" hamnat helt i skuggan av "störtlopp" och i den grenen är en viss CR7 bäst. D v s "när det gäller". I så mening har Cristiano Ronaldo i likhet med Salah, med sina många mål skaffat sig mandat att misslyckas gång efter annan, utan att för den skull bli ifrågasatt. Att Salah sedan i mina ögon, så långt framstår som en mer komplett spelare som inte bara har en massa mål på sitt konto, utan också kan göra sin "gubbe" flera gånger om och med sina passningar gör medspelare bättre i ett sämre lag, har strängt taget inte med saken att skaffa. I alla fall inte nuförtiden.
Barcelona Barcelonistas
2018-04-15 11:08
Xavi - Jag vill inte bara se ett Tiki Taka spel jag vill ha en galen press också. Bilbao spelade bra under Valverde. Dom hade hög intensitet och pressade motståndarna hela tiden.
Barcelona 09Triplete15
2018-04-15 09:47
Valverde ska bort, oavsett vad. Roma-förlusten gick över alla gränser och det finns inga ursäkter till varför vi spelade så fegt som vi gjorde.
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-15 01:47
Jag skiter i liga seger, vi måste spela bättre och mycket, mycket mer underhållande fotboll.
Barcelona FCB-1899
2018-04-15 00:33
39 Raka obesegrade. Vissa lekte med "22 raka" Vi är den klubben som har tagit hem trippeln 2 gånger, finns vissa klubbar som önskar att de kunde vunnit 1 gång.
Barcelona FCB-1899
2018-04-15 00:30
Ernesto Valverde ska stanna enligt mig och få en till säsong. Tar vi hem dubbeln och går obesegrade i Ligan så är det mer än en godkänd säsong. Jag skiter i CL framöver då den är korrupt. Visca Barca!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2018-04-14 23:18
[QUOTE=Ribohn Fan]Vi behöver en tränare som hittar tillbaks till våra rötter. Vi är Barca vi ska spela offensiv fotboll på våra egna villkor och samtliga lag ska rätta sig efter oss. Då finns det bara tre tränare och gå efter. Då är Xavi, Pep eller Emery, dem enda tränarna som idag står för den filosofin. [/QUOTE] Tycker Sarri passar in i den kategorin också.
Barcelona Xavi #6
2018-04-14 23:16
Barcelonistas

Du vill alltså se tiki taka och tekniska mittfältare men samtidigt ge Valverde en till chans? Gubben så länge vi har Valverde så kan du glömma allt de där. Hur kan du förvänta dig att en pragmatisk och defensiv tränare helt plötsligt ska börja lira en offensiv fotboll med bländande spel?

I slutet av säsongen så bör Valverde slängas ut med huvudet före och bege sig till Chelsea där han hade passat in som handen i handsken.
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-14 22:37
Vi behöver en tränare som hittar tillbaks till våra rötter. Vi är Barca vi ska spela offensiv fotboll på våra egna villkor och samtliga lag ska rätta sig efter oss. Då finns det bara tre tränare och gå efter. Då är Xavi, Pep eller Emery, dem enda tränarna som idag står för den filosofin.
Annons: