/spanien/barcelona/forum/478.aspx/spanien/barcelona/forum/478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2017-07-14 10:41
Official: La Liga will start on August 19-20 and will end on May 20th. The Copa del Rey Final will be played on April 21. https://t.co/oHARwSxJ7X
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-14 10:32
Sjukt tråkigt att läsa om Appie Nouri! #StayStrongAppie
Barcelona Tiki-Taka
2017-07-14 10:22
Men spelare som måste lämna i sommar är:

Munir
Vermaelen
Douglas
Arda
Rafinha
A Gomes (han kommer inte lämna, men önsketänkande)

Men dem fem första måste lämna!!!
Barcelona Tiki-Taka
2017-07-14 10:19
Japp exakt, han vill använda Vidal högre upp i banan, vilket jag anser är en fenomenal idé =)
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-14 09:57
Valverde visar cojones direkt och tänker ha det på sitt eget sätt, snackas ju även om att han även funderar på palencia som första back up till nelsinho.
Barcelona Tiki-Taka
2017-07-14 09:56
Den versionen av Barcastuff är en parodisida och skall ej tas på högsta allvar...såg det nu nämligen. Barcastuff_real är den riktiga versionen!
Barcelona Neymar N11
2017-07-14 09:17
Tiki-Taka Barcastuff, om det är en trovärdig sida eller inte har jag ingen aning om.
Barcelona the cameroonians
2017-07-14 08:58
@A good coach is everything!:

Vidal kommer att användas som ytter och vara back-up/konkurrera till/med Semedo.

Det sägs fortfarande vara oklart om Deulofeu verkligen kommer att tillhöra Barcelona den här säsongen. Han kommer att skriva under (eller formalisera) kontraktet idag, men det blir ingen officiell presentation.

Deu rehabtränar just nu och sägs vilja prata med Valverde om tränarens planer för honom innan han "fattar ett beslut". I hans nya kontrakt finns klausuler som gör att en exit kan möjliggöras på ett smidigt sätt.

På grund av detta tror jag att han kommer lämna och därmed bana väg för mer speltid för Vidal som ytter.
Barcelona Nemesis 10
2017-07-14 08:16
Jag har avskrivit en värvning av Verratti speciellt efter han senaste uttalande. Jag tycker att man ska gå efter Seri som är mycket billigare för att sen försöka igen nästa sommar om Verratti inte är dum och förlänger sitt kontrakt ännu en gång, då kan han lika gärna ruttna där resten av sin karriär.

Tycker att Seri är en mycket bra plan B mittfältare som även har Xavi som idol och vill efterlikna hans spelsätt. Han ansågs som franska ligans bästa mittfältare förra säsongen och slog mest passningar i hela ligan med en säkerhet på 89% vilket är fullt godkänt.
Han gjorde även 7 mål om jag läste rätt vilket är plus poäng, alltid bra att ha en mittfältare som även kan komma upp i banan och göra en del mål.
Han är väl inte en bättre spelare än Verratti men just förra säsongen så var han bättre än honom och kommer han med det självförtroendet så kan det bli riktigt bra.
Barcelona messiooooxavii
2017-07-14 08:15
Last year, though, Semedo excelled. He was one of Benfica's most reliable performers during a campaign in which they won both the Primeira Liga and the Taca de Portugal.

Indeed, the once error-prone youngster didn't make one mistake that even led to a shot, let alone a goal.

What really caught the eye, though, was his attacking play. Semedo is very much a modern full-back, one who always looks to move forward.

No other defender attempted (105) or completed (49) more dribbles in the 2016-17 Primeira Liga, while only Alex Telles bettered his tally of six assists.

He is certainly not a huge goal threat - though he did score twice, including one stunning strike in the Champions League draw at Besiktas - but, with his pace, skill and quick feet, he moves like and creates as many openings as an orthodox winger.
Barcelona el Flaco
2017-07-14 07:53
Paulinho blev utslängd från onsdagens träningspass av Scolari för att han inte var tillräckligt fokuserade i övningarna. Gillar inte detta, hoppas inte Scolari tar beslutet att låta Paulinho lämna. Oftast när spelarna utövar såna här typer av strategier brukar de oftast få sin vilja igenom med en övergång.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-14 07:37
Jag är väldigt nöjd med Semedo, speciellt sett till priset. Nu hoppas jag fortfarande på Verratti, vi får se om uppgifterna ang. den där presskonferensen ens stämmer. Om vi inte kan värva honom så är dock Seri absolut ett väldigt bra alternativ.
Barcelona Tiki-Taka
2017-07-14 07:28
Semedo
Seri
Deulofeu
Marlon Santos (uppflyttad från B-laget)

Hade varit helnöjd med denna sommar! =)
Barcelona Tiki-Taka
2017-07-14 07:25
Neymar N11

Vart hitta du dem nyheterna? Har du en länk? Vore fantastiskt med Seri !!!
Barcelona Davids3
2017-07-14 06:55
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Fast, han är 30 år gammal ?!
Inte direkt en Umtiti.
Barcelona Neymar N11
2017-07-14 06:48
After being unable to convince PSG to sell Verratti, Barcelona will begin negotiating with Nice for midfielder Seri (25). Buyout 40m. [rac1]
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-07-14 06:19
35-40m€ för en MB som Bonucci?! Hade vi förhandlat med spelaren hade vi först och främst inte ens fått honom, och om vi hade fått in honom då hade de kostat minst 65m€. Fruktansvärt att se hur usla vi är på att förhandla...
Barcelona Culés
2017-07-14 06:10
Vad är det egentligen som har hänt med marknaden de senaste åren? Hur har det kunnat bli sån otrolig inflation på priserna på spelarna? 40-50 miljoner är ju typ standard för en hyfsat talangfull spelare idag. Att Kyle Walker kommer gå för ca 60 miljoner är ju helt makalöst, det bekräftar ju allt. Alltså nästan samma pris som vi köpte Neymar för (dock vet vi ju inte vad han egentligen kostade men men) 4 år bakåt i tiden. Att snacka om transferrekord och jämföra vad olika spelare har kostar genom åren känns ju vara löjligt nu. Det är klart som fan att en grym anfallare kommer slå transferrekord när en högerback går för 60 miljoner. Är det någon som har någon teori?
Barcelona DM1982
2017-07-14 06:07
Rafinha Alcántara will sit out the Barça preseason to fully recover from his leg injury. That’s bad news... https://t.co/nSML1rOaaK Det tar aldrig slut med den här grabben. Han är alldeles för skadebenägen, funkar inte.
Barcelona Sebbe8
2017-07-14 03:26
Ryktena om Seri verkar helt ha dött. Ifall det nu inte skulle gå med Verratti är jag positiv till ett försök på Seri.
Barcelona Dûssel
2017-07-14 02:14
Fantastisk bra värvning. Av alla skumma lirare som ryktades ett tag så är det bra att det kommer en talangfull spelare som redan nu håller väldigt hög.klass.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-14 01:39
A good coach is everything!

Renato som är bänkad i Portugals U21-lag? Känns väl inte riktigt som lösningen på mittfältsproblemen...
Barcelona A good coach is everything!
2017-07-14 00:53
Ooooooo så jävla pep på Semedo kan bli galet bra klass rakt igenom !!!!!! Mer sådana köp snälla !!!!!! Ta in Renato från Bayern nu. Frågan är bara va händer med Vidal gillade verkligen Vidal i Sevilla ..
Barcelona Reymar
2017-07-14 00:45
När man läser att Kyle Walker är nära City för 56M så förstär man vilket kap Semedo är, engelsmannen blir alltså tidernas dyraste försvarare. Angående Pjanic så vill jag inte höra hans namn vare sig härinne eller på någon valfri fotbollshemsida, vi hade chansen att köpa honom för 30M förra säsongen från Roma men istället gick han till rivalerna Juve på grund av att ingen annan stor klubb visade intresse. Kan tänka mig att hans pris dubblats och då är det lönlöst att gå efter honom.
Barcelona koeman92
2017-07-13 23:55
Då var Nelson Semedo officiellt klar!
Barcelona Cule4life
2017-07-13 23:51
@Barcelonistas:

Men det är det dom menar. Dom menar att vi Barcelona rånar dom för att vi fick han så billigt. Barca gjorde alltså ett kap för en spelare som egentligen kostar 40-50. Dom säger också han hat potential att bli världens bästa på sin position. Vi vet ju inte men Benfica fansen verkar se honom på detta sättet.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-13 23:45
Går inte veratti så vill jag att vi går all in på Pjanic . Rätt summa så hade Juve släppt honom . Det är inte Paris vi snackar om . Så semedo och Pjanic in så är det ett bra fönster för oss.
Barcelona Gabriel
2017-07-13 23:39
Thiago vill inte komma till Barcelona. Han går inte tillbaka till en klubb som styrs av samma människor som inte trodde på honom.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2017-07-13 23:34
Man hoppas ju fortfarande på Veratti, förstår ju inte vart ryktena kom ifrån att PSG plötsligt ändrade sig och ville sälja han.

Kan dock tänka mig att det skapat lite oroligheter bakom stängda dörrar, vissa sliter och kämpar för att få en startplats, medans Veratti flörtar med andra klubbar sen räcker det att man ber om ursäkt så har man sin startplats igen.

Annars är ju Thiago drömmen, samma summa som PSG krävde hade väll Bayern gått med på? 90 mille. Finns inte så mycket annars, Tolisso var ju klockren men stack till Bayern, Coutinho passar inte i en 4-3-3 formation och Seri har jag sett för lite utav.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-13 23:29
Min Lista:

1.Verratti

2. Pjanic

3. Coutinho

4. Seri
Annons: