/spanien/barcelona/forum/476.aspx/spanien/barcelona/forum/476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-28 00:21
Såg inte matchen ordentligt. Men synd om/för Salah alltså. Det där skulle va hans stora match kändes det som. Målvakten... Det är ju pinsamt att en sådan målvakt kan stå i en CL final. Det där var ju misstag jag kanske skulle kunna tänka mig förekomma i något nyuppflyttat Segunda B lag liksom... Sen så ska man nu behöva lyssna på alla Real fans som konstant ska påpeka att de är bäst i världen, historien och hela universum om det ska va så. Visst tre CL guld i följd är ju inget man ska ta ifrån dem. Att Bemzema är smart och påpasslig ska man inte ta ifrån honom heller. Men faktum är att om man ser på en del utav deras matcher, inte minst den som va nu. Så är det en hel del flyt de gått vidare på, milt sagt. Alla lag har såklart flyt och oflyt i sina matcher, det tillhör spelet. Men här snackar vi tjänstefel från domare och tillfälligheter som helt ofattbara och bisarra misstag utav motståndarna som de Karius fick hela världen att bara skaka på huvudet med. Med det sagt så har jag svårt att kunna respektera och unna dem denna bedriften. Att de tar sig dit och är en klubb man aldrig ska räkna bort med spelare utav yttersta klass är en sak. Men att det ändå på något sätt känns väldigt o legitimt förstör bara hela grejen för mig. Det känns jävligt bittert.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2018-05-27 23:14
Kollat reprisen på Bales mål från finalen. Vill inte ta något i från Bale, mycket fint mål och Bale var helt klart matchens lirare med sina två mål. Men vad är det för målvaktsagerande? Varför avbryter försöket att rädda bollen? Hur kunde han tro att den bollen skulle gå över målet i det läget? Läser runt i internet där många tycker synd målvakten. Man tycker att spelarna svek han genom att inte trösta han vid första misstaget osv. Jag håller faktiskt inte med. Det är snarare han som svek hela klubben fullständigt, hade jag varit Liverpool supporter hade jag krävt att han sparkades omgående. Det måste var det absolut sämsta insatsen i fotbollshistorien.
Barcelona jerkasss
2018-05-27 23:11
Ett kanske sista inlägg (för stunden) i Messi vs Ronaldo: Som gammal friidrottare kan jag konstatera att Ronaldo senaste åren har verkar ha haft ett träningsupplägg som påminner om en Friidrottares. För friidrottare ska träningen optimera ens förmåga under runt 1 månads tid på året. Resten av tiden är av väldigt liten betydelse. Med denna premiss finns det sofistikerade sätt att bygga upp träningen så att ens förmåga får lida under större delen av året för att sedan blomstra under 1 månads tid ungefär. Detta är en ansats som jag skulle gissa på att Ronaldo anammat. Messi däremot tränar nog mer ordinärt för att kunna hålla jämn bra nivå (men inte supertoppen). Vilken metod som är att fördra är väl upp till supportrarna. Vill man vinna ligan eller CL? En annan nackdel med Friidrottsmetoden är att man ofta hamnar i en stor svacka precis efter toppningen. Hittills har jag inte precis sett Ronaldo prestera på somrarna (visst Portugal tråcklade sig till en vinst i EM på nått underligt sätt). Vi får se om det stämmer även i sommar.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-27 23:10
Har segundan visat sig vara något som höjer la masia eller talangerna i sig? Absolut inte, vi lyckas utveckla mer EGNA talanger i lägre divisioner. Vi förlorar både sportsligt och ekonomiskt på att ha b laget i segundan. När man gör allt i sin makt för att hålla sig kvar så har ju idéen med talangutveckling förlorats redan :).
Barcelona DM1982
2018-05-27 22:32
[QUOTE=Fuerza]Varför låter du så optimistisk? [/QUOTE] Vet inte om det jag skrev var särskilt optimistiskt men något annat än att börja om går ju inte. Läste på Twitter att de hur som helst ska satsa på yngre spelare nu och flytta upp från de egna leden. Hellre egna talanger i Segunda B än för många inköpta i Segundan.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 22:28
B-lagets utgång ur segundan hade inte gjort lika ont om det faktiskt var la masia spelare som spelade, fick erfarenhet osv. Men nu med inköpta 25 åringar känns det. Ledningen sket i o satsa på egna för o få resultat, vad hände? Inga resultat o ingen satsning på ungdomar. Detta behöver inte endast vara negativt dock, nu är ledningen TVINGAD att arbeta med nästintill egna produkter. Hoppas nu pimienta jobbar in sitt sätt nästa säsong. Han känns ruskigt intressant. Något för a laget i framtiden? Hoppas jag. Känns iaf lovande.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 22:28
... och där åkte Barca B ut ur ligan. Synd om alla dessa spelare som ledningen köpte in till b laget. Vitinho, ballou, nahuel, arnaiz och mcguane hoppas dessa spelare lämnar B laget och kommer till A laget. Snacka om öga för talanger vår ledning och scouter besitter.
Barcelona Fuerza
2018-05-27 22:27
@DM1982:

Varför låter du så optimistisk?
Barcelona DM1982
2018-05-27 22:23
Det blir Segunda B för Barça B nästa säsong. Nu är det bara att börja om.
Barcelona Fuerza
2018-05-27 22:22
... och där åkte B-laget ut ur Segundan.

Bravo, Bartomeu!
Barcelona FCB_Messi
2018-05-27 22:17
Så Ronaldo hintar om att han ska lämna men sedan säger ”vi ses nästa år?. Vad är det här för luffar människa egentligen . Försöker han vinna fansens hjärta ännu mer nu genom såna falskspel ? Den här killen kommer vara historiens största bluff , inte spelare .
Barcelona Andreas FCB
2018-05-27 22:08
Det som är så tråkigt är att Liverpool spelade ut Real totalt innan Salah blev skadad. Känns som hela Liverpool dog med Salahs uttåg. Var efter skadan som matchen vände helt och hållet. Ramos skyldig till både Salahs skada och knocken mot Karius. Känns som att Ramos såg vad som var på väg att hända och bestämde sig för att göra något åt det. Så fruktansvärt vidrigt gjort. Han är dessutom kapten. Sjukt illa! Hade jag varit tränare hade Ramos aldrig fått bära kaptensbindeln. Inte en jäkla chans.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-05-27 21:59
Ribohn Fan

BroskiIIii!!

Jag klarade av att kolla hela matchen.

Men när jag loggade in här i det här forumet.

Mina, ögon, hjärna, hjärta fick mer blåmärke här inne än....

Jag förstår juuh att man vill ventilera här inne och hitta likasinnade. That's fine!

Men att skylla på vädret och myrorna efter *3* cl efter varandra.
Koooooom igeeeen!!

VM är runt i hörnet med en inkompetent tränare för Argentina, men sen finns det många andra lag med.

Snälla, säg bara grattis och låt oss gå vidare.
Ja, Cr7 och hela R.Madrid har gjort bra jobbi cl senaste 3 år Faaakta.

Bara ta det!!
Barcelona Ribohn Fan
2018-05-27 21:35
Är så trött på alla Gemförelse mellan Messi och Ronaldo. Känns som Ronaldo verkar närma sig gubbåldern, så det är nog över snart. Men just skillnaden på spelarna som Kröjjff tar upp. Det är just det som är vårat problem. I Real ligger Ronaldo alltid på rulle i sista tredje delen ihop med Benzema och spelar dem 4-3-3, som andra halvlek, då finns även Bale där. De är inte alls involverat i uppspelsfasen och kan koncentrera sig på vara ett hot och skapa målchanser. När det gäller oss i Barca, spelar vi 4-4-2 med Messi på topp initialt. Men det är Messi som ska styra spelet från mittfält och då har vi alltså bara Suarez på sista tredjedelen, som ska vara ett hot och konsekvensen blir därmed avsaknaden av målchanser. Det här tycker jag är mer intressant att diskutera, för våran framtid, än vem som ska vinna Ballon d’or
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-05-27 21:20
Visst har R.Madrid och C.r7, Benz. Spelar ingen roll, alla som var med när de tog titlarna har skrivit historia.

jag som är Barca fan tar det. Grattis! De har gjort bra jobb. That's it!

Det som stör mig mest är att försöka komma in här och hitta information och tankar inför kommande säsongen.

Men Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, låt oss prata om hur orättvist allting är!!

Mina damer och herrar, kan vi blicka framåt!!
Barcelona Barcelonistas
2018-05-27 21:20
Haha denne Cristina Ronaldo slutar aldrig att förvåna.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 21:10
HAHAHA. Ronaldo skrek precis under deras celebrations ”ses nästa år”. Och DÄR kom ännu ett bevis vilken uppmärksamhetskåt varelse vi har o göra med. PR7 är verkligen i farten efter sin osynliga säsong.
Barcelona Oaner
2018-05-27 20:51
Gör Ronaldo ett dåligt VM så är det ett mirakel om han vinner!!
Barcelona JakWah
2018-05-27 20:48
Spaghetti-Ronaldo vill alltså döpa om CL till sitt namn. Hade jag varit lagkamrat med honom så hade han fått en fet käftsmäll... särskilt eftersom han bara gör mål mot smålagen och inte presterat i varken semifinalerna eller finalen. Snacka om att bli buren till titeln. Spelade han ens mot Bayern eller Liverpool?

Nee, det skulle förvåna mig mycket om killen ens har en chans på Ballon d'Or. Han har inte utmärkt sig i slutet av turneringen och i ligan har han varit helt bortblåst större delen av säsongen. Messi vinner dubbeln OCH är dessutom den som vinner guldskon + assistligan. Messi bör vara den överlägsne vinnaren i år.
Barcelona II Barça II
2018-05-27 20:39
@Kröjjff Klockrent inlägg! Som vanligt..
Barcelona Koeman!!
2018-05-27 20:38
Ska tilläggas att Ramos borde lära sig från Varane som är mycket yngre än honom. Har sån otrolig respekt för Varane, sån otrolig talang, spelar fair och kan mycket väl bli tidernas bästa mittback.
Barcelona Koeman!!
2018-05-27 20:35
Läser runt på lite olika forum här på SF. Ramos är otroligt hatad för hans fula knep tackling på Salah igår och hans armbåge på Karius. Helt ärligt så tror jag innerst inne att till och med Real-fansen förstår att det är otroligt fel det han gör.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-05-27 20:31
Jonathan Wilson (The Guardian): “How can a team that dominates in Europe not dominate at home?" - because Madrid play in the league of Lionel Messi, and over the course of 38 league games, Messi’s team is almost always going to triumph. In Europe, they managed to avoid him.”

Gillade ”Messis liga”.

Bästa Messi quoten på länge och den säger mycket. Vi lever på Messi och han kan inte bära oss hela vägen i tre olika tävlingar samtidigt varje säsong. Jag vill inte se vår bästa start elva i en cup match om vi har en tuff liga match samt en CL match veckan efter.
Är det konstigt att Ronaldo är fräsch och levererar under våren när Messi har bränt halva sin energi för säsongen under hösten för att vi ska kunna tävla om allt?
Jag har sagt det länge nu, Barca har inte truppen för att vinna allt just men vi vill ändå tävla om allt och vad säger det ökända ordspråket? Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket!
Missförstå mig inte nu, självklart ska spelarna ge sitt allt i alla matcher och försöka vinna allt. Mitt problem är att Messi, Suarez och Busquets startar i massa cup matcher där vi möter små lag som spelar för sitt liv när dom möter oss, dessa 3 är över 30 år så jag är inte förvånad att säsongen slutade som den gjorde.

Problemet vi har är inte så komplicerat egentligen, vi måste rotera mycket bättre på våra bärande spelare som har kommit till åldern men för att kunna rotera utan att tappa för mycket så behöver vi en starkare trupp. Men det blir ju svårt när man har en ledning som inte kan värva rätt spelartyper, vi får börja om varje sommar känns det som.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-27 20:22
Ronaldo hade ju hellre gjort mål än att vinna cl pga bale, såg ju frustrationen när åskådaren sprang in :).
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 20:06
När man tänker på det. Fyfan vad jag hade varit lack som Madrid anhängare igår efter ronaldos intervju. Oavsett supporter, medspelare, tränare. Vad som. Det ska inte vara ok att snacka skit för o få uppmärksamhet på det sättet efter en historisk match. Det är så tydligt att det inte finns. Hans säsong har varit kass, kass i båda semifinalerna, kass i finalen. Messi har dragit ner hans klubbs brallor båda matcherna (vilket han själv vet om). Och nu vill han få lite uppmärksamhet efter att bale stulit showen. Hade jag varit bale hade jag bokstavligen gett han en käftsmäll. Förstår inte hur deras ”fans” tkr det är ok. #PR7
Barcelona the cameroonians
2018-05-27 20:05
[QUOTE=Iniesta.70]the cameroonians Collado på bänken? Antagligen på väg bort, eller? [/QUOTE] Njae. Monchu är närmare att lämna om man ska tolka alla rykten, och han startar ju. Kanske bara ett taktiskt val av tränaren?
Barcelona Lion24
2018-05-27 20:01
Laget har precis vunnit Champions League för tredje året i rad. Ingen har lyckats med det två gånger, tänk dig då tre. Hela laget är i eufori, en av lagkamraterna har gjort en av historiens finaste finalmål. Inte bara laget, hela klubben och fansen är i eufori. Du själv har (som vanligt) gjort en kass insats, du som är en av historiens bästa spelare har inte fått några bollar att jobba på. Tänk att behöva skriva en sån mening om en som räknas som ''en av historiens bästa'', du har inte fått bollar att jobba på. Istället ska folk jobba på dina bollar, men det är en annan femma.

I all denna eufori där du inte fått någon uppmärksamhet alls så drar du till med något som drar ner euforin, glädjen och stämningen, så att du åtminstone får lite uppmärksamhet. Om du inte fick alla kameror på dig på planen, se då till att få den utanför. Hur känner man sig som en lagkamrat i Real Madrid? Du har precis skrivit ännu mer historia, du är i total eufori men det som kommer handla mest om efteråt är inte den historia du precis har skrivit, utan om en lagkamrat som i all denna eufori tar bort den uppmärksamhet du och ditt lag har fått, den historia ni tillsammans har skrivit.

Ego? Den här spelaren har aldrig någonsin brytt sig om Real Madrid nämnvärt mycket. Behöver du som Real Madrid supporter någon mer bevis efter gårdagens kommentarer? För det är inte första gången du tvekar. Fram tills nu har jag knappt hört, sett eller läst någon gällande Bales helt otroliga mål, i en final vid 1-1. Mycket mycket sorgligt.

Hur kommer det här sluta? Jo, antingen så blir det inga kommentarer kring detta alls, allting glöms bort, det är ju VM snart, du har stulit alla rubriker från din klubb och dina lagkamrater och han är nöjd. Eller så kommer han ändra sig och säga ''efter lite betänketid så har jag valt att stanna''. Då har ingenting ändrat sig förutom att du fick all uppmärksamhet, kameror och rubriker på dig istället för prestationen, historian ni skrivit och lagkamraterna. Precis som du ville.
Barcelona Kröjjff
2018-05-27 19:56
S.Eto´o

Ja, och dina försök att förminska Messi i förhållande till Ronaldo, verkar ju ge dig en hel del pluspoäng från nyfikna fans från Puertan, så "keep doing what you do" du med.
Barcelona Deulofeu
2018-05-27 19:53
Iniesta 70 inte ens på bänken...
Barcelona Iniesta.70
2018-05-27 19:52
the cameroonians

Collado på bänken?
Antagligen på väg bort, eller?
Annons: