/spanien/barcelona/forum/4753.aspx/spanien/barcelona/forum/4753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-12-14 22:24
Det fattas bara att sopan Eusebio blir orsak till att våra största talanger väljer att lämna klubben. Åh vad jag ogillar fanskapet. Han var bara en vattenbärare i Cruijffs Dream Team och saknar totalt talang för tränaryrket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-12-14 22:18
Vadå €12m, kostade inte Douglas €4m? Herregud, hur länge ska denna parodi få fortsätta innan någon sätter ner foten? Den där jävla Valentin alltså. Det var honom och en till jag inte minns namnet på som de skulle sparka då Zubi ställde ultimatum. Tydligen sker det skumma affärer av folk längre ner i hierarkin som inte ens Bartoneu och ledningen känner till fullt ut. Hur fan kan de godkänna detta? Det värsta är ju att så fort Zubi är under granskning eller kritiseras av pressen så kommer Bartomeu till hans försvar och hyllar hans arbete. Fy fan vilken parodi till klubbledning. #juntadimision
Barcelona the cameroonians
2014-12-14 22:06
Samper, Grimaldo och Patric, 3 av de tunga namnen i B-laget gav idag svar på tal gällande kritiken från Eusebio igår.
Tränaren menade ju att flera spelare tänkte mer på att visa upp sig för "marknaden" än att kämpa för laget, och de gärna kunde lämna klubben i kommande transferfönster.

Spelarna la upp bilder på sina instagram-konton där budskapet var;
"Nu förenade mer än någonsin"

Få se vad detta kan ha för effekt på prestationerna framöver, och det ska såklart bli än mer intressant att se laguttagningen inför nästa match mot Valladolid nästa söndag.

Barcelona the cameroonians
2014-12-14 21:30
@Canaletes:

Här är en artikel om att hela Douglas-affären luktar skumt.

Det värsta är när man läser att Zubi var redo att avgå om lednigen sparkat hans kollega som sägs varit ansvarig för transfern... so close...
Barcelona Sentuary
2014-12-14 21:21
Baha Måste säga att jag håller med dig om allt du skriver.. Kan man rensa spelare som Ronaldinho, Deco med flera förstår jag inte varför man inte gjorde det i somras. Det var denna sommaren det skulle hända ju, en katastrof säsong förra säsongen men vad hände? En lite mindre revolution, en feg revolution. Zubi ska klandras först av allt för detta, sen Enrique för hans värvningar, eller vem vet om det var hans? Vi hade behövt 3-4 nya klass spelare, men vi fick en skadad Vermaelen, DOUGLAS, bara Rakitic kan jag acceptera. Orkar inte lägga mer tid på att klaga, bara att vänta till denna pissledning lämnat klubben. Hoppas bara spelare som Neymar, Suarez spelar kvar i klubben.
Barcelona Gio Style
2014-12-14 21:12
Mayke hade vart svaret på våra problem, så riggat att man gick efter Douglas istället.
Mayke har vart framträdande i två säsonger nu i mästarlaget och är ung.
Finns ingen logik bakom köpet av Douglas.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-12-14 21:11
@Rambla~:

Underhållande match men tyvärr för Atletis del så sabbar domaren matchen totalt när han inte godkände Mandzukic mål.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-14 21:02
@RafaelH117: PSG lost to what’s currently the worst team in Ligue 1 this season. Barcelona win starting to come out as a lot less than expected. Var vår vinst mot PSG verkligen så imponerande som man tror? Vi spela jämnt med PSG hemma som nu åkt på torsk mot Guingamp. Vi är i december månad och är utan spelidé, det är för mig helt sjukt. Fattar fortfarande inte hur Lucho vill spela och han har tagit ut 22 olika startelvor den här säsongen. Känns inte ens som vi har en tränare seriöst.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 21:01
Oj, Vilarreal med fin skalp borta mot Atléti. Dessvärre en bra helg för Real Madrid när de två närmaste lagen bakom båda tappar poäng.
Barcelona Vampíro
2014-12-14 20:39
Xavi: "My body tells me I don't have much football left. It's harder to recover, I don't have the spark anymore to play every three days." Detta gör mer ont än alla dåliga resultat den här hösten tillsammans.
Barcelona Canaletes
2014-12-14 20:36
Douglas-affären stinker skit. Jag lovar det är något inblandat med Neymars affär (brasilianare och Rosells "businessvänner" eller att Zubi & ledningen själv tjänat privat på det.
Läste redan rykten om det innan men orkar inte leta upp det nu.

För man kan inte vara så jäkla inkompetent och dum i huvudet att värva honom. Redan när han ryktades gick ju folk och speciellt brasilianskt media bärsärk och undra vad fan Barça höll på med med artiklar och allt.
Fast Zubi & Co lekte döva/blinda och struntade i allt. Finns ingen logik.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 20:06
Gabriel

Ska jag vara ärlig har jag inte ens sett honom spela en hel match. På sin höjd sett något klipp om honom. Det har talats om honom under några säsonger nu och han är väl den som de i Brasilien tror ska bli Maicons och Dani Alves ersättare i landslaget. Jag har för mig att Dunga också har tagit ut honom i landslaget och att han numera ses som given där.

Problemet är ju att Barca om de är intresserade borde agerat före Porto tog honom till Europa. Fast med det är det ju som vanligt, Zubi och hans stab kände nog inte ens till honom då. De hade tydligen fullt upp med att följa Douglas under två år.
Barcelona Gabriel
2014-12-14 18:58
Är Danilo verkligen så bra? Har inte direkt följt honom under Porto så kan inte uttala mig direkt om honom, men känns som att han är väldigt hypad, eller? Självklart är han knappast ett sämre alternativ än de vi redan har på den positionen, men bortsett från det, hur bra är han?
Barcelona Heisenberg
2014-12-14 18:47
Jag har en teori om att det är så tyst från Laporta och andra möjliga kandidater angående att utlysa misstroendeförklaring för att de helt enkelt inte vill slösa ett helt år med kulorna i ett skruvstäd, dvs transferförbudet. Skulle vi däremot få tillåtelse att börja värva igen från sommarfönstret så tror jag (eller snarare desperat hoppas) att det kommer börjar låta från inflytelserika personer.

Vad tror ni, är jag ute och cyklar här?
Tiki-Taka
2014-12-14 18:42
Varför var man inte ute efter danilo i somras!? Helt puckad ledning!!!!
Barcelona Neymar11
2014-12-14 18:38
Rambla~ Personligen tror jag att dom är riktigt sugna på tello, då han har pontential för en vidare försäljning för deras del. Tror vi hade kunnat dra ner priset rejält med hjälp av tello. Men som du säger så är det zubi som ska förhandla Eh zubi har gjort sitt jobb när han hämtade in Halilovic. Det täcker upp för alla år...
Barcelona Rambla~
2014-12-14 18:32
CAS ska komma med slutgiltig dom innan fönstret öppnar i januari. Beslutet måste nästan komma i nästa vecka. I bästa fall kan vi nog hoppas på att de reducerar straffet till att gälla under vinterfönstret så vi får värva till sommaren. Står straffet kvar är vi rökta ännu en säsong. Har också läst om Danilo. Lycka till att förhandla med Porto. Tänk er själva, Zubi mot tuffaste klubben i Europa att värva från. Under 30m kan vi glömma direkt. Det för en högerback. Framtiden ser verkligen ljus ut.
Barcelona 1.70-ligan
2014-12-14 18:21
Neymar11 Ingen vet varför douglas köptes. Vare sig fansen, klubben, eller spelaren själv. Johan Larsson hade varit ett bättre alternativ, och jag är seriöst. Personligen tycker jag synd om douglas. Det är inte hans fel
Barcelona Neymar11
2014-12-14 18:16
@barcastuff: Barcelona are following Porto right back Danilo (23), who could replace Alves at the end of the season if transfer ban is reduced. [a bola] Varför köper mm Douglas för då? Era dumma jävlar, ett rakt byte mellan tello-danilo hade räckt
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-14 18:03
Tar pep alla dagar i veckan missförstå mig inte. Men han vill ej tillbaka
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-14 18:02
Trodde aldrig att jag skulle säga det men den ända människan som skulle kunna göra nåt i dagens Barca o fixa till röran är Mourinho. Säger Mourinho för Pep har redan loskat oss.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 16:33
Bra match på Tv12, Genoa-Roma. Keite :)
Barcelona Rambla~
2014-12-14 16:08
Liunil Masse Du syftar på räddningen på Balotellis skott. Nog för att han är en bra målvakt men kom igen, normalt sätter Balotelli det skottet i nättaket. Nu skjuter han rakt på de Gea som bara behöver styra bort bollen. Ibland är det lite väl mycket hype på honom kan jag tycka. Många dåliga avslut är ofta sanningen bakom.
Barcelona Neymar11
2014-12-14 16:08
De gea är omänsklig just nu
Barcelona Rambla~
2014-12-14 16:00
Bra läsning efter CL-matchen i onsdag. Många intressanta iakttagelser och tankar. På tal om annat, vilket medflyt ManU har i matchen mot Liverpool. Tycker de ser direkt svaga ut men får allt med sig, de Gea får alla skott på sig, solklar offside vinkas inte av vid ena målet. Ja, de har helt enkelt en hel del tur.?
Barcelona Liunil Masse
2014-12-14 15:55
Jävlar vilken sinnessjuk målvakt De Gea är. Hoppas bara han inte går till Real i sommar asså...
Barcelona Liunil Masse
2014-12-14 15:49
Marcelo Bielsa är den optimala för Barca. Han förespråkar riktig offensiv fotboll och inte en defensiv antifotboll som Capello. Bielsa har varit drömmen enda sedan Pep lämna. Han är fan den tränaren Pep ser upp till, och om Pep ser upp till en då är man en grym tränare.
Barcelona Heisenberg
2014-12-14 15:36
@A good coach is everything!:

Fast det känns ju lite konstigt att dra alla italienska tränare över en kam? Capello är antifotbollens förfader. Jag personligen tycker att han kan vara den mest överhypade tränaren i historien. Dessutom verkar han bli hatad av alla omklädningsrum han är i och det känns som det sista vi behöver.
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-14 15:22
@Neymar11:
Vet inte vilka du syftar på när du säger "vi" jag har aldrig velat ha LE hit. Eller om jag säger så här LE är den sist jag ville ha hit. Ville helst ha hit en tränare som inte har något att göra med klubben och som tänker själv.LE verkar tyvärr inte veta vad han vill. Han har en blandning mellan konstigaste laguttagningarna och en dålig ut död taktik. Bänkar spelare visst gör Lucho det, men oftast fel spelare tyvärr. För att du ska förstå, exempel Messi sköt 11 gånger mot Getafe, 7 blev blockerade. Varje gång Messi kom till anfall var det grötig och trångt. Varför Ronaldo gjorde 2 mål trots att han var skit dålig beror på att han kom fri ett antal gånger med fart. Varken Messi eller Suarez blev fria det fick väldigt lite tid på sig att avsluta. Det berodde på den skit taktik LE hade inför matchen som dem flesta inte ville se. Aja smaken är som baken det är iallafall bra att någon är positiv till LE.. Jag gillade faktist inte Tito heller "må han vila i fred" som tränare.
Barcelona Barca Barca
2014-12-14 14:42
Köp Valencia som högerback för i helve**e !!! eller juste vi har Douglas :D In zubi we trust!!!
Annons: