/spanien/barcelona/forum/475.aspx/spanien/barcelona/forum/475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-31 09:52
Lion24 Att komma fram till slutsatsen att Dembele är fotbollsdum är ju en halvsanning och rätt så missvisande. Självklart tappar han mycket boll och på fel ställen det förnekar jag inte. Men det har snarare att göra med orutin än något annat. Han är trots allt en riktig kreativ spelare som hittar öppningar/passningar som väldigt få kan upptäcka i dagens fotboll. Han behöver variera bra mycket bättre och spela mer enkelt STUNDTALS, men han ska absolut fortsätta med dribblingar och slå passningarna i sista tredje delen och inte bli en träplanka som spelar sidleds hela tiden. Deulofeu är fotbollsdum, Dembele är under utveckling fortfarande. Han behöver dock en tränaren som kan forma honom, valverde är absolut inte det. Dembele under peps vingar hade ju varit något helt annat.... Detta är hans första säsong i Barcelona och drabbats av flera skador. Han kommer från klubbar som Dortmund/Rennes där han har lärt sig att spela med mängder av ytor. Det han måste förbättra avsevärt redan till kommande säsong är hans spel utan boll, han behöver inte möta hela tiden. Hans rörelsemönster måste bli bra bättre där får han ta och lära sig av neymar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2018-05-31 05:12
Rivaldo

Reina visste jag inte var klar för Milan. Jag kollade upp det och det stämde. Läste att han var fri till sommaren och det är extremt dumt att inte ta in han på free transfer. Här har vi en spelare som i kvalité inte skiljer sig så mycket från Cillessen, men som ger en mycket bättre stämning i gruppen. Paco kommer att lämna. Aspas är mer flexibel, kan spela som HF, falsk 9:a och striker. Är mycket duktig med och utan boll, fin bollbehandling. Paco är också smart, men bara utan boll. Jag har inget emot Paco ska sägas.

Jag glömde inte Dembélé, jag tycker inte att Dembélé platsar i den typ av fotboll jag vill se Barca spela. Dembélé är explosiv och bra på när det finns stora ytor att spela på, och det är vi inte bortskämda med i Barça. Här alldeles för låg fotbollsintelligens för min smak, tappar väldigt väldigt mycket bollar (!). Jag kan fortsätta... Dembélé är en bra spelare, men precis som många andra inte Barca material.

Såg nu att Dembélé inte var med i listan alls. Tycker det är så många "dåliga" Barca spelare att det blir svårt att hålla reda på alla. Korrigerar det.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-31 03:42
@Lion24:

Reina är klar för milan och varför i hela friden vill du ha in Aspas när vi har Alcaser? Är.inte det som att byta kranvatten mot vatten på burk. Det smakar detsamma men den nya grejen får du betala för medan det du redan har hemma är gratis?

Sen glömde du helt av Dembele i ditt inlägg. Ingen ide att köpa någon av Martial eller mbappe således.

Barcelona Lion24
2018-05-31 03:01
Tänkte skriva ner lite hur jag vill att laget skulle se ut nästa år. Notera att jag leker lite med fantasin. Det här är mitt lag till nästa säsong: MV: Stegen & Reina HB:*Sergi, Semedo MB: Umtiti, ny världsklass mittback som är minst 27 år, de Ligt och en spelare från B-laget (Tarin?) VB: Alba, Miranda/Cucu DM: Busi, Samper HCM: Pjanic, ** VCM: Coutinho, Alena HF: Griezmann, Aspas C: Leo VF: Martial/Mbappé (helst), Denis * Jag kan tänka mig en ny högerback (Palencia eller inköp) för att flytta upp Sergi på mittfältet. Högerbackarna måste lära dig att dominera kanten, istället för att alibi spelare. ** En konkurrent kan köpas in till Pjanic alternativ flytta upp Sergi. Alltså in: Reina, de Ligt, ny mittback, Pjanic, Griezmann, Aspas, Martial/Mbappé. Ut: Cillessen, Piqué, Vermaelen, Mina, Digne, Paulinho, Rakitic, Gomes, Arda, Rafinha, Paco, Suarez & Dembélé. Innan nån påminner mig om att det inte är FM/CM så är jag väl medveten om det. Leker bara lite med fantasin. För mig är det här ett lag med en stark identitet, sammanhållning och kvalité.
Barcelona FCB_Messi
2018-05-31 00:35
Petersays Älskar ditt tänk . Exakt så jag tänkte också . Plus att han kommer kosta runt 30 och inte en miljard som alla andra. Han är 30 bast och kommer inte spela Alla matcher, dom matcherna han inte spelar kan talangerna få chansen . Värvar vi en talang för 1 miljard så behöver han speltid. Och vi vet hur det blir med det i Barcelona .
Barcelona petersays
2018-05-30 23:58
@Barca4life98:

Fattar inte rädslan för ålder. Alla behöver inte ha 10-15 år kvar. Förutom att du får en trygg spelare så får du också en som tillåter att vi kan ge våra egna talanger chansen. Jag värvar hellre en skicklig 30-åring än en 22-årig talang igen. Dessutom ofta billigare. Smartare på många sätt. Makes all the sense.
Barcelona Duda
2018-05-30 23:39
MessiLionel /

Otrolig spelare, inget snack om saken. Dock undrar jag (skrev samma sak här om dagen) ifall han skulle passat in i vårat spelsystem. Det känns som att man måste basera spelet kring honom för att få ut maximalt av hans potential, något likt Pogba. Sen så håller både Lazios president och Mateja Kezman (hans agent) på att battla om priset något sjukt, och det snackas om att man vill ha upp emot 120 miljoner euro för Milinkovic-Savic, vilket jag personligen inte tycker att han är värd. Ska bli väldigt intressant att följa honom under VM!
Barcelona MessiLionel
2018-05-30 20:34
Varför satsar inte Barcelona på Sergej Milinkovic-Savic, mer komplett mittfältare har jag inte sett, och jag följer serie A väldigt ofta. Jag är så rädd att Real plockar in honom som Modrics ersättare. Killen är ett monster, han påminner väldigt mycket om Kaka i spelet med en defensiv som är hur bra somhelst. Sägs kosta runt 100m Euro.
Barcelona Barca4life98
2018-05-30 20:18
[QUOTE=FCB_Messi]Läste runt lite på olika forum och verkar som att Dembele i Tottenham har ett år kvar på kontraktet ? Skulle gå i runda slängar för 30m. Han hade väl varit klockren för vårat mittfält ? Speciellt för det priset . Han före rabiot alla dagar i veckan eller ? [/QUOTE] Han hade varit helt klockren om han inte vore närmare 30. Finns nog ingen central mittfältare som behärskar hög press bättre än honom faktiskt. Jag följer Tottenham ganska mycket, Dembele (djupare) och Eriksen (mer offensiv) får spelet att ticka.
Barcelona FCB_Messi
2018-05-30 19:17
Läste runt lite på olika forum och verkar som att Dembele i Tottenham har ett år kvar på kontraktet ? Skulle gå i runda slängar för 30m. Han hade väl varit klockren för vårat mittfält ? Speciellt för det priset . Han före rabiot alla dagar i veckan eller ?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-05-30 18:18
Cruyff sa det, vi alla fans sa det, experter har sagt det, legender har sagt det. Att Eriksen är en barca material(under hans tid i ajax), killen har vad som krävs för att spela i barca. Men men men med den gudomliga ledning, om en spelar kostar mindre än 864 miljarder så är den inte intressant. För första gången under heeela mitt liv är jag avis på real och hur deras klubb sköts. Real lär sig av sina misstag. Men vad gör vi? reparerar misstag med värre misstag. Från socios till ledning till befolkning. Jag börjar på allvar tro att katalener tänker med arslet. på riktigt alltså.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-30 16:18
Är inte Rabiot en mer defensiv mittfältare ala Buskets?, plus han är typ 190 cm lång. Vi behöver inte en sämre spelare på den positionen. De som behövs är en kort teknisk jävel som kommer förbi vilken press du än sätter på honom och även är en grym passnings spelare, hur svårt kan det vara att hitta en sådan spelare? Ledningen har/borde sökt efter den typen enda sedan Xavi slutat.

Eriksen, Verrati, Pjanic den typen behöver vi, förstår verkligen inte lägg 80-100 miljoner Euro som nog behövs i dagens marknad och lös det, de är inte som att dom inte vill till Barca. Men nej för denna ledningen är det mer logiskt att lägga 150 miljoner på en 18årig spelare som haft 1 bra säsong och som spelar som högerytter där vi har tidernas bästa spelare.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-30 13:25
[MD] | Barca management communicated with Monchi to become the new sports director, replacing Robert Fernandez. Hade firat om monchi blev vår nya sportchef. Dock icke troligt. Svårt o se att han redan lämnar Roma för o jobba med vår pajas ledning. Men drömma kan man ju.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-05-30 13:15
Så nu dyker Rabiot upp som kandidat?

Om Rabiot värvas som ersättare till Gomes så kan jag ta det, värvas han för att ta Iniestas plats så kommer jag slita av mig håret.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-05-30 13:00
Rabiot är en bra spelare, förstår inte varför folk skulle vara emot honom? Vi måste tänka på en sak, och det är att jämfört mot oss och Real Madrid så är det en skillnad, bänken. Vi har ingen Bale som vi kan slänga in i 60min och avgöra en match, vi har spelare som Paulinho, paco m.m. Skulle faktiskt vara riktigt nöjd om vi förstärker vår bänk, det skulle vara väldigt avgörande i många matcher. Men samtidigt ska vi ha plats för våra egna talanger, vi måste rensa en hel del och göra plats.
Barcelona Oaner
2018-05-30 12:53
Rabiot !? Haha vilket j*vla skämt...har vi blivit ett mittenlag eller vill vi börja bli dominanta i Europa igen!? Hoppas denna ledning försvinner så fort som bara den, ni har förstört denna fina klubb på bara några år.....detta är i nivå med Gaspart tiden!
Barcelona DizzLow
2018-05-30 12:39
Infinit8Don

Adrien Rabiot är en underskattad spelare. Han besitter egenskaper som passar bra i vår trupp. Han är dessutom van med att spela i ett tre-manna mittfält, i och med PSG formation. Jag är inte förvånad att vi är ute efter honom. Priset lär ligga under 50 m €.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-30 11:25
Adrien Rabiot is the main target to reinforce Barça's midfield this summer. [@albert_roge] Hans kontrakt går ut 2019 tydligen. Personligen är jag väldigt osäker... känns inte som det vi behöver på mitten just nu. Har förövrigt ingen jättekoll på rabiot. Följer inte ligue 1 slaviskt precis. Nån med tankar?
Barcelona Infinit8Don
2018-05-30 10:15
Lugna grabbar. Higuain startar inte i vm. Aguero is the man!!
Barcelona Oaner
2018-05-30 09:55
Fattar inte hur man valde Higuain istället för Icardi !? Killen var helt jävla värdelös igår!
Barcelona FCB_Messi
2018-05-30 09:45
Såg höjdpunkterna från Argentinas match . Och det var som vanligt . Messi briljerar och di maria o higuain fortsätter att missa missa o missa. Kasta dessa och in med pavon och aguero för helvete
Barcelona Infinit8Don
2018-05-30 09:16
Messi: "I have a found a partner on the pitch. His name is Cristian Pavón; he's quick and unique." Såg även Pavons fina assist till Messi på highlights. Kan dessa 2 skapa något fint i vm måtro? Pavon känns verkligen intressant.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-30 09:10
Såg inte Argentinas match ikv men läser att Aguero gjorde ett piggt inhopp. Är garanterat han som startar ist för higuain i vm sen. Blir intressant. Första gången kun o Messi får spela vm tillsammans skadefria.
Barcelona shalit
2018-05-30 02:41
tre mål och en assist för Messi efter en knapp timme!
Barcelona MessiLionel
2018-05-30 01:52
@Barca4life98:

Dybala och Aguero borde starta, Sampaoli måste ju testa de ihop med Messi nu innan VM.
Barcelona Barca4life98
2018-05-30 01:38
[QUOTE=|| #5 sergiobusquets]Möjlig startelva för Argentina under VM, ser helt okej ut. Lyckas dom hålla igång Messi under form så är det ett bra landslag. [/QUOTE] Håller med, vänsterbacken ser riktigt intressant ut. Ajax bästa spelare den gångna säsongen enligt deras fans. Lanzini är en Coutinho-light och Lo Celso ser intressant ut på mitten. Hade alternativt spelat med Mascherano som mittback och petat Higuain.
Barcelona Damon2022
2018-05-30 01:32
argentinas största problem är när dem lyckas skapa chanser så missar dem alla.
2018-05-30 01:31
Intressant att Messi håller sig till höger som utgångsposition. Lättare att ge honom bollen där än centralt
2018-05-30 01:28
Messi mål straff
2018-05-30 01:27
Mascherano som defensiv mittfältare med :)
Annons: