/spanien/barcelona/forum/4733.aspx/spanien/barcelona/forum/4733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Cruijff
2014-12-20 23:37
För er som inte har sett händelsen (som signaturen Baha - Pep G nämnde), kika på länktipset.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 23:28
Borde vinna Ballon Dor*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 23:27
Baha Varför vägra han skaka hand med Platini? Säg inte att det är för att Platini sa att en tysk borde vinna VM...
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 23:24
Ronaldo vägrade skaka platinis hand. Vilket jävla barn. Du är 30 år skärp dig. Madrids maffia metoder ska sätta platini på plats som idioten Blatter bara för att de tycker att Messi är bättre. LOL.
Barcelona grande jw
2014-12-20 23:18
Most titles in a calendar year in history of spanish teams:
- 6 titles: Barça 2009
- 5 titles: Barça 2011
-4 titles: Barça 1992, Madrid 2014

Maränger som inbillar sig att deras lag i nutid är bättre än vad vi var under vår era. En bit kvar tror jag!
Barcelona Canaletes
2014-12-20 22:49
Galen match i Segunda!

Lugo 6-6 Numancia!
Barcelona the cameroonians
2014-12-20 22:39
Messis facit med Barcelona och landslaget 2014

66 matcher
58 mål
22 assist
100% geni
Barcelona Vampíro
2014-12-20 22:26
It took Luis Suarez 565 minutes to score his first goal in the Liga. It took him 16 min to score his first in Premier League. [via mrchip]
2014-12-20 22:18
Det är ju precis det du beskriver som är Suárez uppgift, att ligga högt upp och dra till sig mittbackarnas markering för att skapa yta för Messi mellan motståndarnas försvar och mittfält.

Tyvärr går vårt spel så långsamt att bra motståndare oftast hinner täta till de ytorna innan vi fått in bollen och Messi i en kreativ position.

Sett till målproduktion spelar det kanske inte så stor roll om det är Suárez eller nån annan som spelar där, det kommer inte vara nummer 9 som får de bästa och mesta chanserna utan de spelare som kommer löpande bakifrån.

Däremot är Suárez en väldigt individuellt vass spelare som kan göra saker på egen hand och inte är rädd för att spela och agera på olika positioner om så krävs.

Jag är övertygad om att allt hade sett bättre ut om LE inte roterat så mycket som han gör och i stället spelat de som är bäst i form - särskilt på mittfältet. Det är trots allt där som det måste gå snabbare än vad det gör idag, och där vi kan vinna tillbaka mycket bollar och etablera spelvändningar.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 21:36
Javisst det tar tid för en ny tränare att föra över sina idéer till spelarna men jag ser ingen förbättring från första matchen till idag. Det såg för fan bättre ut i början av säsongen än vad det gör nu. Det ska ju inte riktigt vara så... Saker som jag inte fattar är att Suarez knappt är involverad i vårt spel. Messi är 40 meter ifrån straffområdet och står bredvid mittfältarna när han ska vara betydligt längre fram. Vi pressar inte heller som ett lag vilket gör att motståndarlaget får till farliga chanser så fort dom spelar sig ur pressen, mycket är fel.
Barcelona AndreD.
2014-12-20 21:21
@Neymar11:

Syftade på de i Sverige :)
Barcelona Smogen
2014-12-20 21:03
Jag har svårt atse LE vända på det här usla spelet under våren. Hoppas då vi får en ny tränare till nästa säsong. Vilka skulle då vara era tre toppkandidater tilatt ta över tränarjobbet? jag har Frank de Boer som ohotad 1a, men sen vet jag inte. Har alltid gillat Klopp men nu går det ju minst sagt uselt för hans Dortmund. Bielsa är också intressant, men han känns lite för galen för att göra ett bra jobb i Barcelona. Snackas en del om Mourinho, men för mig har han bränt sina broar till Barcelona för länge sedan.
Barcelona Smogen
2014-12-20 20:55
Baha - Pep G

intressant, källa?
2014-12-20 20:40
Highlights med Ray :-)
Barcelona LeoMessi
2014-12-20 20:27
L10 Jag tyckte att han skötte sig okej! Var lite tveksam på han skulle slå inlägg eller inte. Men i övrigt tyckte jag att han gav ett stabilt intryck, man ska inte förvänta underverk av en spelare som har startat två gånger på en halv säsong.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-20 20:19
@L10:

Du missade inget kan jag lova. Gjorde minsta avtrycket på plan tsms med Busquets.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 20:19
Publiken i Camp Nou fick rösta vem de ville ha som president. Laporta fick 76 procent och kom först. BARTO fick 4 procent och kom sist. De frågade också när presidentvalet borde ske 94 procent röstade att det ska ske 2015 medan 6 procent röstade för 2016. Det fanns andra frågor som om Messi har en hatkampanj mot sig.
Barcelona enkos
2014-12-20 19:58
Av 12 senaste mål har Messi gjort 9 med högerfot! ! Han alltså som inte kan göra med höger :)
Barcelona L10
2014-12-20 19:45
Tja, Jag missade tyvärr matchen idag och jag undrar hur Montoya skötte sig? Jag vill verkligen se han spela!
Barcelona Neymar N11
2014-12-20 19:31
@MessiStats: True! RT @BarcaChief: Messi, ladies and gentlemen, the only player in the world to score twice in a match and people say he had a bad match :)))
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-12-20 19:14
Någon som hittat highlights med Ray??
Barcelona Neymar11
2014-12-20 19:05
Ingen pik mot Iniesta, han spelar inte forboll intensivt utan med finess och tekniks bemästrande. Men däremot gjorde han ett bra jobb defensiv, kan vara det han syfta på
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 18:59
@barcastuff: Djukic (coach Cordoba): "My players came to take pics and ask for shirts. It hurts to see Iniesta playing more intensely than us." #fcblive Liten känga mot Iniesta där.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 18:26
Läser runt på twitter och alla säger samma sak. Att 5-0 är missvisande. Vi spelade dåligt och tråkigt.
Coach Pep.
2014-12-20 18:18
@Neymar11:
Precis, dessutom har väl Messi en del brittiskt genflöde, liksom italienskt. Kan tänka mig att han klustrar bland norditalienare på en genetisk PCA plot. Man måste skilja på riktiga fans och lättpåverkade PL-fanboys. Riktiga engelska fans dyrkar Messi eftersom han spelar som en riktig man, d.v.s. står upp och är väldigt tuff att brottas med. Jag har nog aldrig sett Messi så stark som den här säsongen, han är ju helt orubblig. Hans sista mål är sen ren och skär konståknings-klass. En piruett och en nedtagning i samma veva i en omöjlig aktion där det ser ut som om han inte ens försöker. Även Isco har gjort en liknande nedtagning för Real Madrid. Det är en förmåga som är reserverad de allra mest tekniskt finslipade spelarna.
Barcelona II Barça II
2014-12-20 18:15
För mig var Pedro matchens lirare, jätte kul faktiskt. Han verkar ha kommit igång på sistone, hoppas att det håller i sig.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-12-20 17:56
Fan vad tråkigt det skulle vara att tappa Messi. Nu har det gått så långt att de vill hämta honom från jorden.
Barcelona Pepsi Garderoba
2014-12-20 17:55
@A good coach is everything!:

Vilken tjatig papegoja!
Barcelona Neymar11
2014-12-20 17:54
AndreD Han är sjukt stor bland riktiga engelska fans, det är dom här som är bosatte i Sverige som är lite vilsna
Barcelona Smogen
2014-12-20 17:53
Helvete, det jag inte räknade med Matchhiglights.com är att dom skriver ut resultatet! Kan ju vara en stor varning för er andra. Känslan när man äntligen kommer hem efter att ha missat matchen, bänkar sig framför datorn med en kall öl och ser fram emot ca två timmars underhållning...och råkar se resultatet på "streamingsidan" är inte lysande.
Annons: