/spanien/barcelona/forum/472.aspx/spanien/barcelona/forum/472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Amo.38
2018-02-25 12:45
Wtf är det för matchrapport hahahaha...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2018-02-25 12:32
Eller kolla på Man.C och PSG!
Barcelona yeezus
2018-02-25 12:27
Är riktigt nöjd över laget så här in på säsongen. Fan bara EN (!!!) förlust i alla turneringar. Valverde har verkligen fått ordning på lagspelet. Att vi hämta in Coutinho var även det helt genialiskt. Jag är riktigt glad just nu.

Och nej vi kommer inte att spela som under Pep-eran. Det gjorde vi inte innan heller. Finns ingen anledning att hoppas på att vi gör det igen, inte ens Pep själv klarade det i längden. Finns gamla YT-klipp att se för den nostalgiske.
Barcelona Jovii11
2018-02-25 12:26
Vad är det för skämt till matchrapport som har publiserats efter Girona matchen? Jag skriver aldrig här men går in och läser oftast inför och efter matcher. Det ser verkligen slarvigt och barnsligt ut med ord som "heeeelt tyyyssst, boooombbb, boolllleeennn äärr iii mååååållll". Och där slutade jag läsa. F*cking mighty FC Barcelona gör jobbet hemma mot lilla Girona och matchbilden är helt väntad och vi får se en matchrapport som om vi vore ett div. 7 i Sverige och hade änrligen lyckats vinna en match efter 8 raka förluster. Jag klagar inte på rapporten men snälla skriv inte boollleeen äärrr ii måååll igen. Det var en snabb kvittering efter några minuter i underläge i början av matchen hemma på camp nou, inte så att vi jagade ett mål i evigheter i en VM final och att målet till slut kommer i 98e minuten efter 17 ramträffar. Gör om, gör rätt. annars ser det bara pinsamt ut och otroligt irriterande att läsa. Tack för mig
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-25 11:59
Kröjjff Så vårt spel igår gjorde inte dig glad? Haha du är makalös. Hade det varit någon annan än Don Valverde vid sidlinjen hade du firat med champagne. Som sagt, när bucklorna ska delas ut, då får du blunda. Hälsa pep....
Barcelona Kröjjff
2018-02-25 11:45
Själv vill jag som förr få jubla över själva spelet, där bollen löper som en blåröd tråd genom hela laget, varvat med briljanta individuella prestationer. Att bara jubla efter mål och segrar ligger inte för mig. Sådant överlåter jag åt fotbollsfans, som finner sig själva och meningen med livet i Real Madrid m fl klubbar; i vilka vinster är allt. Tyvärr verkar FC Barcelona också börjat få in sådana stolpskott till supportrar i de egna leden. Lika själlösa som the Terminator himself. Framförallt vill jag kunna identifiera mig med min klubb, vare sig det gäller styrelse, spelare eller fans; finns undantag.
Barcelona Ribohn Fan
2018-02-25 11:45
El Pistolen

Det känns som om du håller med Kröjjff, så som du reargerar.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-25 11:35
Kröjjff Vart var du igår egentligen? När vi spelar magiskt o öser in mål försvinner du, sen när det går tyngre kommer du fram. Och nu kommer nu med något skitcitat för o vissa att vinsten igår inte bevisade något. Hatare är du, om valverde vinner trippeln ska du inte ens ha rätt o fira! Så trött på din negativitet. Håll dig till youtube o peps fotboll denna säsongen ist.
Barcelona the cameroonians
2018-02-25 11:27
Semedo borta 5-6 veckor enligt MD, vilken jäkla otur. Anims Nelson!
Barcelona Kröjjff
2018-02-25 11:19
Ett tag trodde jag mig av misstag ha hamnat på Puertan några år tillbaka, efter det att "BBC" kört över ett mittenlag och Cristiano Ronaldo gjort äkta hattrick. "My bad".
Barcelona BernaLeo
2018-02-25 11:17
Koeman92

Ja det ser onekligen mycket bättre ut på plan.

Skadeglädje när man ser hur den bortskämda barnrumpan åker ur CL mot ett avdankat Madrid.
Han kommer aldrig vinna någon Guldboll eller CL i PSG.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-25 11:00
Coutinho on Dembele: "Say all you want. But don't doubt his talent. He's only taking a bit of time getting used to. " [Post match interview] Vilken framtid vi har!!
Barcelona koeman92
2018-02-25 10:46
@BernaLeo:

Alldeles riktigt. Spelare som förr inte syntes så mycket är dessutom idag långt mer framträdande (läs Alba) och till och med Messi har blivit bättre nu när han inte tyngs av Neymars ständiga behov av att synas, ta straffar och tillfredställa sitt ego. Jag tror definitivt att försäljningen av Neymar var en vinst för oss. Bortsett från att vi har fått in två fantastiska spelare har vi ett mer sammanhållet lag och ett urstarkt kollektiv där vi inte enbart förlitar oss på en anfallstrio.
Barcelona Ribohn Fan
2018-02-25 10:41
Det är bara hoppas att dem Fantastic Four får spela lite mer tillsammans i framtiden och inte bara mot lag typ Girona och på hemmaplan.
Barcelona Koeman!!
2018-02-25 09:07
Barcelonistas: Du skrämde iväg dem
Barcelona BernaLeo
2018-02-25 08:35

Undra om Neymar är nöjd med sitt byte av klubb?

Jag måste säga att jag är jävligt glad att han såldes och att man tog in Dembele och Coutinho.

Det blev klubbrekord i ligan i antalet matcher utan förlust.
Barcelona Caz
2018-02-25 06:47
Kunde inte se matchen igår och såg precis klart den på Viaplay nu istället. Dembele var nervös i första men man kunde ändå se vad han tillförde och i andra halvlek var han fantastisk, visserligen hade han mer ytor men det var bra att han tog för sig och förhoppningsvis gör det mycket för hans självförtroende. Var så underhållande att se Coutinho, Suarez, Messi och Neymar tillsammans och det är bara att hoppas att såna insatser fortsätter att komma. Riktigt trist att Semedo blev skadad som gjorde en riktigt bra match. Lite väl många skador denna säsongen har det varit va?
Real Madrid Dûssel
2018-02-25 05:50
Går in här och läser lite. Ser att @Barcelonanistas för en monolog med sig själv.
Barcelona Pep - El Míster
2018-02-25 04:50
Missad förstan matchen för säsongen, tvärt verkar det som! Coutinho = Kvalle Dembouz verkar bra! Kul! Tid är nyckeln. Semedo - Någon som vet hur allvarlig hans eventuella skada är? Sist men inte minst; Skönt Demboiz, Coutinho & Semedo(förutom skada - idiotiskt att inre gå av?? alla får 90 minuter!
Barcelona Barcelonistas
2018-02-25 02:05
Var är alla gamla skribenter? Xaviesta? Gabriel? Shanghai? Tarrak? Hetfield?

Om ni läser detta inlägg kom tillbaks!
Barcelona Barcelonistas
2018-02-25 01:58
Är det någon som minns när vi hade (The Fantastic Four) Ronaldinho-Henry-Messi-Eto?

Nu har vi en ny Fantastic Four (Coutinho-Messi-Dembele-Suarez)
Barcelona Davids3
2018-02-25 00:46

"Alba's yellow card today? No comment. Next question."

"Suárez's weird behavior in the final 5 minutes? No clue."

"Suárez at the end of the game? I don't have anything to say about it. That's how he plays, no?"

"(Smiling) I have no comment on Suárez's actions at the end of the game."

Som en gangsta :D

"I spoke with Pablo Machín (Girona manager) at the end of the game and he told me 'If you were playing against Messi, he would destroy you as well.'"

Måste säga att han satte Valverde på plats här :(
Barcelona MessiLionel
2018-02-24 23:45
@Barcelonistas:

Lär inte hända, Rakitic är vital och oerhört viktig.
Barcelona TIKITAKA1086
2018-02-24 23:35
Detta var en perfekt match på så många sätt. 2 saker hade gjort den gudomlig. Ett dembele mål och att semedo inte skadade sig. Lider verkligen med semedo, grym idag men får en skada. Hoppas den inte är alltför allvarlig.
Barcelona Ribohn Fan
2018-02-24 23:17
Kul med många offensiva spelare på plan, som klara av att hota motståndarna. Men jag tycker inte Valverde utnyttjar spelarna fullt ut. Fortsätter att spela sina varianter av 4-4-2. Hade han spelat Dembele på vänsterkant, hade vi fått ut ännu mer av honom. Ser ideligen hur han vill vika in i plan, men hamnar hela tiden i slut ändan med fel fot. Countinho hamnar för långt ut på kant och är nästan borta ur matchen, de första 50 minutrarna. Nej! Valverde måste gå för en mer 4-3-3 uppställning. Måste lita på att Busquets klarar av balansspelet själv. Flytta fram dem två andra mittfältarna centralt(i den här matchen Coutinho och Rakitic). Dembele vänsterytter, Suarez mitt och Messi till höger. Det kan bara bli bättre!
Barcelona Barcelonistas
2018-02-24 23:14
13 matcher kvar av säsongen kan vi gå obesegrade hela säsongen vad tror ni?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-02-24 23:07
Mina Reflektioner:

Dembele är en riktig assistspelare, Lite slarv emellanåt men det kommer bli bättre med kontinuitet. Tror han blir viktig i champions league redan denna säsong.
Hans avslut behöver han även jobba på, Men konstigt vore det väl annars om han inte behöver utvecklas vid 20 års ålder.

Coutinho Gör en riktigt bra match, Han ska spela till vänster och det finns ingen annan i truppen som är ens i närheten lika bra offensivt på vänsterkanten. Bra i presspelet och gjorde bra Brytningar, Riktigt läckert mål krönter han sin insats med.

Pique skulle ha vilat denna matchen, Fegt att inte starta med Mina (Viktigare att ta det lugnt med Vermaelen som varit skadad) Pique skulle inte ens varit med i truppen.

Suarez var grym både i presspelet och i djupet, Men tyckte på förhand att han hade kunnat vila denna match, Men tanken var väl att han skulle vara avstängd mot las palmas istället.

Rakitic var riktigt bra men lättare att briljera hemma mot Girona än Chelsea borta.

När man leder stort mot ett sämre lag tycker jag man kan lufta spelare som Gomes och denis från bänken istället för Paulinho och Roberto.
Allra helst Alena, Men om inte Denis får plats så får inte han det heller.

Semedo var väl okej men syns absolut att han inte soelar kontinuerligt, Desdutom syntes det att han fick en känning och han borde ha bett om att bli utbytt. Kortsiktigt och valpigt att stanna på planen.

Äntligen ett offensivt 4-2-3-1 som man väntat.
Barcelona Soko
2018-02-24 23:05
I det stora hela var det en rolig match att se och att det gärna hade spelats en halvlek till.  Det bästa för matchen som hände var att Girona tog ledningen. Trots det fortsatte Girona att spela modigt och hade mera folk på vår planhalva än vad Chelsea hade på 10 matcher mot oss. Tråkigt bara att Messi inte gjorde 3 eller 4 mål för han var på hugget.  Tråkigt också med skadan på Semedo.  Roligt med Coutinhos första mål i ligan. Dembélé var på humör, behöver bara träna på koncentrationer.  Matchen var mera av vänskap karaktär att domaren hade knappt något att göra. Nu får Suarez hoppa helt matchen mot Las Palmas om han vill  spela mot Atletico . Han borde ha börjat jaga kort tidigt i matchen men men. Paco kan få chansen.
Barcelona Barcelonistas
2018-02-24 23:04
Atletico spelar mot Sevilla borta förhoppnings vis tappar dom poäng i mon.
Barcelona Davids3
2018-02-24 23:02
Messi hade tidigare inte gjort mål mot Girona. Nu är han uppe i 36 klubbar, i la liga. Finns det något lag som spelat i la liga samtidigt som Messi som inte har smakat på hans vänsterfot?
Annons: