/spanien/barcelona/forum/470.aspx/spanien/barcelona/forum/470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2018-04-19 15:01
Vi kan inte alltid vara i semifinal och final. Ibland förlorar även de bästa lagen innan dess där anledningarna kan vara många. Otur med lottningen, otur i avsluten, otur med domslut, Röda kort emot oss (rättvisa och orättvisa), formsvacka, otur med skador osv. Det är inte realistiskt att ha krav på semifinal/final varenda säsong i Champions League där tur och andra faktorer kan avgöra ett avancemang, däremot ska vi inte heller åka ut i kvartsfinal 3 år i rad.

I övrigt håller jag med Kröjff att det handlar mest om hur vi åker ut och inte att vi gör det.
Barcelona Barcelonistas
2018-04-19 14:43
Ja utslaget i kvartsfinal 3 år i rad är en katastrof. Vad jag menar är att ska vi åka ut så ska det inte vara i kvartsfinal utan det ska vara semifinal/final. Vi ska va med ända in till slutet. Sen när vi åker ut så ska vi inte va sämre än våra motståndare utan då ska det vara tvärtom. Vi var bättre men att tur tog dom andra vidare. För det var alltid så motståndarna kunde vinna mot oss. Med hjälp av tur. Nu däremot är det vardag att vi blir utklassade. 2017 4-0 förlust mot PSG 2017 3-0 förlust mot Juventus 2018 3-0 förlust mot Roma Det är helt galet det är något som är helt fel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjjff
2018-04-19 14:15
Ska man tala i termer av katastrof, så vill jag för min egen del peka på det sätt "vi" förlorat i dessa kvartsfinaler och då framförallt främst den sista mot Roma. Sättet vi blev besegrade av Chelsea 2012, var verkligen inget att skämmas för. Snarare då, tvärtom. Och ingen kan väl tycka annat än att FCB fortfarande stod att känna igen vid den tidpunkten, trots den oförglömliga förlusten? Sedan om det var i semifinal istället för kvartsfinal, kvittar lika på den punkten. Åtminstone med mina egna ögon sett.
Barcelona BARCA-més que un club
2018-04-19 13:49
Barcelonistas Mitt krav räcker inte med semifinal , Vi är Fc Barcelona vi ska alltid sikta mot finalerna och helst vinna dom också . 3 år i rad ut från kvarten är katastrofal i mitt tycke, detta är inte den Barca vi känner igen längre ute i Europa.
Barcelona Barcelonistas
2018-04-19 13:33
Mitt krav är minst semifinal i Cl. Kvartsfinal är för dåligt. Vi ska va i semi varje år minst.
Barcelona 09Triplete15
2018-04-19 13:32
Vet någon om det ens pågår diskussioner nere i Barcelona huruvida Valverde ska få behålla jobbet? Enligt mig var Roma-matchen droppen, trots en eventuell dubbel.
Barcelona Duda
2018-04-19 11:23
Rivaldo= Gud / Du har en poäng. Det känns som att för oss är allt annat än en trippel snudd på skandal... Där emot måste jag säga att vinna CL två år i följd är en fet bedrift, och om man nu vinner den tre år i följd, så har man lyckats med något som folk ansågs vara näst intill omöjligt i modern fotboll. Därför har jag också en viss förståelse, att vissa hellre ser Real förlora CL, än att se oss vinna dubbeln, även om jag personligen inte är en av dom.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-19 06:18
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Tycker man är väldigt fel ute som Barca supporter om man baserar alla sina känslor på hur det går för real. Om real tar cl ska man inte glädjas åt en dubbel då? Om man inte kan glädjas åt att ta en dubbel så kan vi lika gärna sluta delta i la liga och Copa del rey. Real fansen har hjärntvättat folk här inne totalt. Pga deras egna oförmåga på senare år att vinna ligan så pratar dom ner den som en andra klassens turnering. Ligan borde vara prio 1 för alla lag i dom 3 största ligorna. Det är cl som är bonus titeln inte tvärtom! Jag vinner hellre den inhemska dubbeln framför en cl titel varje år om det ska vara så. Det är den titeln som är den verkliga styrkemätaren mellan klubbar från samma land. Det är därför Juventus anses störee än Milan och United större än Liverpool. Trots att pool och Milan har fler cl titlar. Det är ligan som avgör vilka som är störst och där dominerar vi fullständigt senaste 15 åren. Så alla som inte vill fira vår dubbel. Logga ut härifrån och kolla på golf istället. Ni förstår er varken på fotboll eller visar tacksamhet för det våra killar presterar säsong efter säsong! Var glada och känn er priviligierade att ens få uppleva en dubbel. När Messi en dag lägger skorna på hyllan Ska gudarna veta att det inte kommer bli en lika vanligt förekomande händelse. Fakta: senast real vann den inhemska dubbeln va år 1989. 29 år sen! Undertecknad va då blott 2 månader gammal och flertalet här inne säkert inte ens födda. Sug på den karamellen ett tag alla ni som fnyser åt dubbeln och ej ser den som en bedrift
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-04-19 02:11
Efter förnedringen mot Roma kände jag att alla var negativa här inne.
Varför ? ju då, varje gång man kom in för att ta reda på vad som händer i staden i Barca så ångrade man sig. Man bara tänkte herregud!! Hur orkar de? Det är bara fotboll.

Well, det kanske var bra att jag ej skrev detta till er för att då skulle jag vara månadens hycklare.

Nu är jag där att även om vi vinner ligan och copan så känner man vilken problem klubben sitter i. Har följt Barca sen P. Kluvert tiden!

Ja, juste. Nu kom jag på vad jag ville komma fram till.

Var det inte bra att det blev 1-1 mellan R.Madrid och A.Madrid?
Vet inte hur men har en känsla av att R.Madrid inte kommer ta denna Cl ?

Då skulle det vara tröst att ta dubbel om det blir omstrukturering efter säsongen.
Barcelona Soko
2018-04-18 23:33
I International Champions cup från 29/7 till 5/8 ska Barca spela mot Tottenham , Roma och Milan .
Barcelona Cule4life
2018-04-18 23:23
Tar ni en dubbeln med en förlust i ligan framför enbart obesegrade i ligan och torsk i Copan?
2018-04-18 23:15
Hahaha Ronaldo rörde inte ens bollen får ändå målet seriöst helt osynlig hela matchen
Barcelona 09Triplete15
2018-04-18 23:04
Real Madrid under Zidane = mer inlägg än ett Svenskafans forum.
Barcelona Bentley King
2018-04-18 22:37
Medan ni surar pga av tråkig fotboll hit och dit så ska jag fira det som faktiskt bra i år. Vilket är att vinna två titlar (förhoponingsvis) samt gå obesegrade säsongen ut (förhoppningsvis). När jag har firat färdigt nere på La Rambla eller vart det är tänkt att festen ska hållas, ska jag börja klaga på att det tråkiga spelet. Det känns som att all politisk skit som har pågått här nere har påverkat den sportsliga delen i staden. Men vi är Barcelona och den här fantastiska staden och fotbollsklubb reser sig alltid. Jag är mer än säker på att de ruttna äggen som styr klubben idag kommer att försvinna när som. Kanske det händer samtidigt som Katalonien får en riktig ledare som styr staten mot bättre tider samtidigt som hopp om bättre tider tänds och osar runtom. På väg mot bättre och nya tider. Visca Barca!!
Barcelona Soko
2018-04-18 22:25
@DM1982:

Anpassat för Real att kunna vila så många dagar som möjligt efter returen mot Bayern som spelas på en tisdag.. så det betyder 5 dagar mellan matcherna.

ps. Real ligger under mot Bilbao hemma i halvtid. Vad är oddset nu I andra att det kommer minst en obligatorisk straff ?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-04-18 22:02
@DM1982:
.
Barcelona DM1982
2018-04-18 20:32
The date and KO time for El Clásico has been confirmed. Sunday, May 6th, 20.45 CET.
Barcelona Xavi #6
2018-04-18 19:32
Kröjjff

Tror inte Xavi skulle vända ryggen till sina gamla lagkamrater dock hade han nog vänt ryggen till Valverde och Bartomeu som är anti Crujjff. Blir nog inget mer än ett skålande den här gången, inte som förr i tiden när Xavi o co dansade loss med Shakira efter att ha vunnit dubbeln med en makalös fotboll.

Barcelona Kröjjff
2018-04-18 18:11
Xavi #6 Jag tror inte Xavi känner sig det minsta euforisk över hur Barca tagit sig fram till och hållit sig kvar på toppositionen, pågående säsong. Inte heller tror jag att han kommer att korka upp den finaste champagnen för att fira sitt FC Barcelona för fulla muggar. Men är det någon som bjuder honom på en smutt och ber honom skåla för eventuellt två titlar, så har jag väldigt svårt att föreställa mig ett Nej Tack, från honom; oavsett vilket perspektiv han anlägger på den urtråkiga pragmatism som ju genomgående präglat representationslagets spel den här säsongen. Eller vad tror du? Att ikonen vänder några av sina gamla lagkamrater ryggen, i ren protest mot sättet som man segrat på?
Barcelona Xavi #6
2018-04-18 17:46
En titel som är vunnen på tråkig och defensiv fotboll, har nog inte funnits en match under hela säsongen som man verkligen njutit av. Inga spelare från B laget har fått smaka A lagsfotboll, igår var det första gången på 16år som ingen från La Masia startade. Det är även första gången på elva år som ingen från b laget fått spela CL. Ska man då fira en titel som är vunnen på ett sätt som står emot Barcas filosofi? Fråga klubbikonen Xavi vad han tycker om att vinna på detta vis..
Deportivo Hristo var kungen
2018-04-18 15:07
[QUOTE=09Triplete15]Det svider faktiskt att veta att den typen av fotboll som vi förespråkar inte spelas i vår klubb. Vår klubb som gjort sig kända för passningstrianglar, 4-3-3, hög press etc. Istället spelas den fotbollen i ett oljelag i Manchester. [/QUOTE] På senare år ja. Men är ju egentligen efter millenieskiftet när xavi och iniesta mm kom fram. Om man gräver fram 90 tals matcher så är det en helt annan fotboll. Lite som när real fans fått för sig att de alltid varit bäst i CL trots att innan de senare åren var det väl typ 10 år när de inte kom förbi kvartsfinal. Fotbollen utvecklas hela tiden. Sen har ju vi och real haft tur att messi och ronaldo hållt så länge som de gjort och i princip varit skadefria. De har ju varit tungan på vågen under typ 10 år. Kunde ju likagärna dansat några år som Ronaldinho. Frågan är hur båda klubbarna kommer klara att ställa om när den gyllene generationen och speciellt de 2 stora försvinner. Tror baksmällan kan bli rätt stor. Kanske inte milan stor som när deras generation med nesta maldini osv försvann, men skulle inte förvåa mig om simeone stannar i atletico att de kommer ta åtminstone hälften av titlarna de kommande 10 åren, och antagligen valencia någon också. Farligt att bli för beroende av en spelare, speciellt eftersom kraven har ökat hela tiden och nu måste i princip varje match vinnas och gärna stort och snyggt. De tränare som har barca och real säsongen efter att messi och ronaldo lagt av, där kan man prata om dead man walking
Barcelona Barcelonistas
2018-04-18 14:55
Asså jag är inte heller nöjd med spelet. Men det märks att det spårat ur hos vissa. Inte fira våra titlar?
Barcelona Kröjjff
2018-04-18 13:56
I objektivitetens namn bör också följande länktips noteras i sammanhanget. Och jag är övertygad om att bråk med "Barto" skulle utbryta ganska omgående samt utlösa geniet Bielsas underliggande galenskap, om han nödgades lyda under denne vår nuvarande ordförande. Vilket jag i och för sig skulle välkomna med öppna armar.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-18 13:56
Titel ska man alltid fira, spelarna ”förtjänar” ändå en eloge.
Barcelona DM1982
2018-04-18 13:53
[QUOTE=Andreas FCB]Finns det ens någon som kommer fira en titel när spelet ser ut som det gör? Finns verkligen inget att fira. Kul för spelarna kanske att få lite bonusar in på kontot men som fotbollssupporter? Vad fan finns det att fira när klubben hanteras som skit av fel folk på fel plats och en dyster tråkig fotboll? Nej, finns inte ett skit att fira. Byter alla (ev kommande) titlar detta år mot en bättre fotboll. Tack för ordet. [/QUOTE] Snälla, en titel ska alltid firas. Så blasé ska vi inte vara.
2018-04-18 13:52
Mezziahs Valverde borde själv gå också , Orkar inte mer med denna envisa defensiva tråkiga fega tränaren. Vill ha mitt gamla Barca tillbaka, Där man njöt av spelet och glädjen.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-18 13:51
Kröjjff Han om någon kan starta en revolution, i spelartruppen och klubbens korridorer men framför allt bland fansen. Just fansen/medlemmarna som behöver vakna. Bielsa? Ja tack! :)
Barcelona Mezziahs
2018-04-18 13:45
Läste på Sport nu att både Gomes och Klubben är överens om hans flytt till sommaren. Edit: Valverde ska även sagt till Gomes att han borde gå.
Barcelona Kröjjff
2018-04-18 13:38
@ || #5 sergiobusquets:

Bielsa har jag varit inne på för ett flertal år sedan och får medhåll från "högsta ort":
Barcelona Andreas FCB
2018-04-18 13:15
Finns det ens någon som kommer fira en titel när spelet ser ut som det gör? Finns verkligen inget att fira. Kul för spelarna kanske att få lite bonusar in på kontot men som fotbollssupporter? Vad fan finns det att fira när klubben hanteras som skit av fel folk på fel plats och en dyster tråkig fotboll? Nej, finns inte ett skit att fira. Byter alla (ev kommande) titlar detta år mot en bättre fotboll. Tack för ordet.
Annons: