/spanien/barcelona/forum/4698.aspx/spanien/barcelona/forum/4698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-01-05 08:52
Läs detta! Zubi skyller ifrån sig och ger indirekt Bartomeu skulden att vi är avstängda. Messi verkar "fed up" med LE. Nu är jag mer än någonsin övertygad om att LE inte är rätt tränare för oss. Socios, vad fan håller de på med där nere i Barcelona? Det är bara de och endast de, som kan få till en förändring när det gäller den här styrelsen. Agera, vad mer behöver ni? Shit, vi är bara några dagar in på 2015 och man vill redan ha 2016. :P
Barcelona grande jw
2015-01-05 06:26
Vem som helst vet att det krävs kontinuitet för att nå framgång. Vare sig det handlar om fotboll eller något annat. I en lagsport som fotboll där det krävs att man är ihopspelta och synkade är det dock den absoluta grundpelaren. Man blir bättre genom kontinuitet och genom att öva, öva och återigen öva.

Har Lucho gett vårt lag någon kontinuitet överhuvudtaget? Han skickar upp spelare på läktaren utan anledning (Bartra/Montoya) för att sedan återigen skeppa in dom i startelvan, han bänkar andra spelare kors och tvärs och ingen vet förmodligen ens vem de kommer ha bredvid sig i startelvan i nästa match. Är detta ett sätt för Lucho att få igen hungern i spelarna? Eller vad är anledningen till att vi (håll i hatten) har haft _25_ (!!!!) olika startelvor den här säsongen.

Ju mer jag tänker på det så finns det bara ett svar. Lucho är efterbliven. För det finns ingen vettig förklaring överhuvudtaget. Det är lätt att sitta här och leka FM-manager och kasta skit men jag är övertygad om det finns folk här på forumet som axlat rollen som Barca-tränare bättre. Helt ärligt. Det är så att man vill gråta..
Barcelona Peshmerge
2015-01-05 04:37
“In the end, he feels always ready. Can he keep that energy level up all season? I hope so. There’s no reason [he can’t] - you’re always told that when a player’s confident, [you should] keep him playing. “When players are confident it’s important to keep them going, especially when they have that physical potential. He recovers very quickly and doesn’t look in our tests to have any fatigue problems.” Källa: (GOAL) Detta är ett uttalande från Wenger om Sanchez efter matchen mot Hull idag(läs igår) i FA-cupen. Som han påpekar så tror jag Sanchez var småskadad innan matchen men spelade endå för att enligt testerna var han felfri och kunde spela. Om vi ska vända detta och gå till Barcelona som hade viktig match borta mot Sociedad i ligan. Ja, vi kan snacka om Barcelona tränaren Luis Enrique. Vad gjorde han som var fel? Jo, han bänkade 5 spelare från ingenstans i startelvan, 5 spelare! Varför? Vad var orsaken? Jo sir, Messi & Neymar hade fått lite längre julledighet och hade inte hunnit träna tillräckligt mycket för att komma i matchform för att starta matchen och Enrique ville inte riskera nått. Detta enligt Barcelona tränaren Karl Enrique, efter förlust mot Sociedad. Resterande spelarna då? Alves, Pique, Rakitic, Rafinha? Ingen aning, dom var säkert trötta efter flygresan till Sociedad. Hur som haver. När jag läste artikeln då fick det mig direkt att tänka, varför tänker inte Lucho som Wenger där? Tänker han ens överhuvudtaget? Jag tycker Wengers uttalande kan kopplas ihop lite med Luchos tänkande och sättet han arbetar som tränare. Wenger låter sin bästa spelare spela en cupmatch, medans Lucho vilar 4 spelare plus sin bästa spelare på bänken i en liga match borta mot svårslagna Sociedad. Där Barca inte lyckats vinna i 8 år. Som Wenger säger: "När en spelare är trygg, låt han försätta känna tryggheten". Wenger är en gammal erfaren tränare och en väldigt duktig sådan. Lucho Har mycket att lära. Massa år kvar till att nå dom äldre erfarna tränarna. Barca kan inte skapa en ny Pep i Lucho. Det är synd att försöka göra det för Luchos, spelarnas & klubbens egen skull. Lucho är inte rätt man. Vi vet hur dom gamla erfarna & duktiga tränarna tänker och arbetar. Lucho har inte mognat än. Detta var bara en tanke om hur andra tränare jobbar & tänker till skillnad från vår nye filosof, Karl Luis Enrique!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-05 04:24
Baha - Pep G Jag sysslar i normala fall inte med personliga påhopp men dina inlägg håller otroligt låg klass gång efter annan. Det är inte första gången du hoppar på klubblegender och du frossar i allt negativt kring Barca som klubb jämt och ständigt. Se över ditt supportersskap i synnerhet, alternativt ditt SF konto i allmänhet. Just nu är din existens i Rambles fullständigt irrelevant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 04:02
Rambla Hade inte fel om att vi borde sikta på fjärdeplatsen i La Liga.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:54
[QUOTE=MessiyoyO 10]Har skrivit det förut och gör det igen: LE håller inte som tränare för en storklubb som FC Barcelona. Det är så tydligt att man inte vet vad man ska göra. Varför startar inte Messi och Neymar? Den här matchen var fan viktigare än Atl Madrid mötet nästa vecka. Vad spelar Atl Madrid matchen för roll nu när vi har förlorat? Det är samma avstånd till Real ändå. Hur resonerar LE egentligen? Det kommer en cupmatch i veckan, låt dina två pungkulor Munir och Pedro få speltid då istället. Vi hade vunnit med Messi och Neymar från start, det är jag rätt så säker på. Försvaret i Sociedad var inte ens bra. De spelade även med ett högt försvar vilket vi hade dragit nytta av om våra fixstjärnor hade fått spela i ytterligare en halvlek. Men det duger ändå inte att man förlitar sig på en eller två gubbar, laget funkar inte. Det viktigaste fungerar inte. Det är där som LE har misslyckats. Visst, med Tata åt dem kebab med pommes i någons trädgård men vi vann i princip alla matcher under hösten samt att vi hade grymt omställningsspel som är helt bortblåst idag. Vi behöver en helt ny ledning och en ledning som inte påverkar tränarens val vad gäller spelare och system. Vi anställer en tränare för att han ska göra det som HAN är bra på, inte vad ledningen är bra på. Då kan man lika gärna sätta Zubi där, han styr som om han vore huvudtränare. Att Zubi styr här och var ändrar ändå inte min syn på LE. Han har det största ansvaret och han lever inte upp till det. Hans laguppställning idag säger allt. Tyvärr så lär det bli ytterligare en skit säsong om inte något mirakel inträffar. [/QUOTE] Ny ledning kan vi få men bort med Xavi. Det var han som knäckte Tata och nu dör han för Luis Enrique bara för att han fick stanna kvar. Låt oss hoppas att han aldrig tränar Barca.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:35
Chansen är stora att vi förlorar mot City och Atletico. Cupen? Real eller Atletico tar hand om oss efter Eibar.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:32
[QUOTE=Vampíro]Backstage video på hur Luis Enrique väljer sina startelvor. Seems legit. [/QUOTE] HAHAHHAHAHAHAA. Dagens.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:31
Last 3 matches: FCB: 4 points Liverpool: 7 points But I was wrong/deluded/bellend, etc... @FCBNation93 @lucasammr He is asking iniesta to play like henderson box to box no link and possesion what do you ecpect.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:30
.@FCBNation93 Under Lucho, no midfield players can be properly judged. He has no idea how to make one work, so the players are lost.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-05 02:59
tror zubi o barto försöker nu koka upp ett genialisk ide för att fixa till iniestas form... efter 2-3 timmars golf runda plus middag o lite vin på klubbens bekostnad såklart. så tror jag det kommer att sluta med att..dom kommer fram till att erbjuda iniesta ett 12 års kontrakt o tripplar hans lön,
Barcelona Vampíro
2015-01-05 01:27
Backstage video på hur Luis Enrique väljer sina startelvor. Seems legit.
Barcelona MessiyoyO 10
2015-01-05 01:23
Har skrivit det förut och gör det igen: LE håller inte som tränare för en storklubb som FC Barcelona. Det är så tydligt att man inte vet vad man ska göra. Varför startar inte Messi och Neymar? Den här matchen var fan viktigare än Atl Madrid mötet nästa vecka. Vad spelar Atl Madrid matchen för roll nu när vi har förlorat? Det är samma avstånd till Real ändå. Hur resonerar LE egentligen? Det kommer en cupmatch i veckan, låt dina två pungkulor Munir och Pedro få speltid då istället.

Vi hade vunnit med Messi och Neymar från start, det är jag rätt så säker på. Försvaret i Sociedad var inte ens bra. De spelade även med ett högt försvar vilket vi hade dragit nytta av om våra fixstjärnor hade fått spela i ytterligare en halvlek. Men det duger ändå inte att man förlitar sig på en eller två gubbar, laget funkar inte. Det viktigaste fungerar inte. Det är där som LE har misslyckats. Visst, med Tata åt dem kebab med pommes i någons trädgård men vi vann i princip alla matcher under hösten samt att vi hade grymt omställningsspel som är helt bortblåst idag.

Vi behöver en helt ny ledning och en ledning som inte påverkar tränarens val vad gäller spelare och system. Vi anställer en tränare för att han ska göra det som HAN är bra på, inte vad ledningen är bra på. Då kan man lika gärna sätta Zubi där, han styr som om han vore huvudtränare. Att Zubi styr här och var ändrar ändå inte min syn på LE. Han har det största ansvaret och han lever inte upp till det. Hans laguppställning idag säger allt.
Tyvärr så lär det bli ytterligare en skit säsong om inte något mirakel inträffar.
Barcelona Cule4life
2015-01-05 01:13
Ta tillbaka Reeijkard
Barcelona BlueRed
2015-01-05 01:11
Det var såklart helt rätt av domaren att blåsa av där, precis som domaren gjorde när Ronaldinho gjorde samma sak. Vad ska målvakten göra? Springa runt och försöka komma iväg från Neymar för att få skjuta ut bollen? Vi som skulle förlora på det med tiden som fortsätter ticka. Borde egentligen inte ens vara en diskussion, solklart att målvakten ska få sparka ut bollen. Såvida inte han lägger ner den på gräset. Då är det givetvis fritt fram.
Barcelona messimal19
2015-01-05 01:10
Jag vet inte om någon lagt märke till det här men som ni ser så ser det för jävligt ut, spelarna är så vilsna på plan, finns ingen vilja, "Xavi sträcker sig ut och ramlar och går upp efter 10-15 sekunder" är ett exempel, finns ingen jävla spelide. Vi leker katt och råtta med bollen när vi har den, "låt bollen göra Jobbet" spelarna gnuggar på bollen tills det kommer 2-3 spelare på de som de inte klarar av för att sedan tappa bollen (Iniesta) spela enkelt och rakt. Med Pep så fanns det flera alternativ i djupet just nu står alla stilla och vill ha boll på foten istället för att få den framför sig. Enda spelarna jag såg löpa idag på djupet var Suarez, Alba och Montoya, fan e det för skit, Mittfältet e dött, våra mittfältare brukade ta löpningar in i boxen det existerar inte längre, om ni tittar på matchen mot Bayern från 2009 som vi vann med 4 - 0 så ser ni vilken yta messi får när han väggar med Eto'o och placear in den i bortre sånt finns inte längre, Ledningen har knullat upp systemet från topp till tå, ursäkta språket men det så jävla jobbigt och se mitt lag förlora och gå ner på knä så som de gjort senaste tiden de ser ut som hopplösa idioter på plan finns ingen vilja allt ser negativt ut Lucho vet inte vad han gör, Ledningen erbjuder Blow Jobs till Qatar för pengar. jag har sagt mitt och ber ytterligare en gång om ursäkt för mitt språk är bara så förbannad just nu som det bara går.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-05 00:32
@Rambla~:

Lucho besitter möjligtvis samma vilja och grinta men kanske, eller snarare uppenbarligen, inte samma ledaregenskaper. Dvs det som du är inne på, hur han förmedlar sin egna vinnarmentalitet till spelarna. Att han är en så mycket sämre taktiker än Simeone tvivlar jag också på. Samtidigt har argentinaren beskrivits som något av en one of a kind när det kommer till ledaregenskaper. Sen har det nog också att göra med spelartyperna. Simeone har format sina spelare, alternativt värvat spelare som passar perfekt med hans spelfilosofi. Lucho coachar en trupp med erfarna, men trötta, spelare. Spelare som inte tar den där extra löpningen eller tränar extra hårt för den där sista poängen i ligan. Därför blir det väldigt svårt att jämföra tränarna emellan, även om det just för tillfället är omöjligt att helt och hållet ställa sig bakom Lucho för hans prestationer hittils som Barcelonatränare.
Barcelona Smogen
2015-01-05 00:28
[QUOTE=basaric - "el guaje"]Ronaldinho gjorde exakt samma sak för några år sedan och domaren blåste inte bort målet. [/QUOTE] Fast rätt ska vara rätt. Det där målet av Ronnie blåstes av och han fick gult kort. Däremot godkändes ett sådant mål i England för en tid sen. Men länder kanske tolkar regeln olika.
Barcelona Barca Barca
2015-01-05 00:28
En sak är säker efter den här matchen. Lägger runt 10 laxar på City att slå oss på hemmaplan i första CL mötet. Vi har inte en chans mot dom, inte med vårat spel och våran tokpantade tränare. 1x är också värt och även insatsen tillbaka vi avgjort. Ursäkta off topic.
Barcelona Smogen
2015-01-05 00:25
Engelska kommentatorerna var helt säkra på att Neymars mål borde godkänts.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-05 00:22
@DM1982:
Ronaldinho gjorde exakt samma sak för några år sedan och domaren blåste inte bort målet.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-05 00:12
@DM1982:

Vi har spelare av världsklass med det behövs dock en tränare som är världsklass också. En tränare som spelar ett spelsätt som passar truppen, en tränare med balls, en tränare som motiverar alla att få ut max av spelarnas egenskaper. Det är just det vi saknat sen Pep lämna, en tränare av världsklass. Hur tror du Bayern eller Chelsea sett ut med Lucho som tränare? förmodligen lika vilsna.

In med en tränare som är världsklass. Inte tränare som Tata och Lucho som är hemskt usla.
Demakast
2015-01-05 00:09
På sin första presskonferens som Barcelona tränare svarade L.E på frågan om vem han är. "Lång och stilig" blev svaret. Sen dessa ord lättade från hans läppar har jag haft en känsla över att det här är helt fel tränare. Den här förlusten får legenden ta på sig.
Barcelona Gabriel
2015-01-05 00:03
Det skulle vara oerhört trist att se Messi lämna oss för utan honom är vi körda, men jag förstår honom till 110 % ifall han väljer att lämna. Vem är sugen att kasta bort sin karriär i en klubb som styrs av amatörer. Messi vill också fortfarande vinna titlar, han vill också bli världens bästa spelare igen - och det kommer han aldrig att kunna utses som så länge han spelar i en klubb som underpresterar.

Som sagt, jag är rädd att Messi lämnar oss i sommar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-05 00:01
Hallååå.

Barcelona Federer - köp en back, tack
Det här är alltså vår mittback som vi köpte för 20m. En jävla rökare som inte pallar 90 minuter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Davids3:

Jag skrive under på den...

" Det är som att försöka finhacka en tomat med en basebollträ"
Barcelona Barcelonistas
2015-01-04 23:57
Grande Jw kollar man vilket lag vi har på pappret så tycker jag att vi är tillräckligt bra för att vinna titlar. Problemet ligger i spelidén som Barca just nu inte klarar av att hantera.
Barcelona DM1982
2015-01-04 23:55
grande jw

Jag skulle säga att Bayern är det lag som liknar Barcelona när laget var som bäst. Den gemensamma nämnaren är självklart Pep.

Barcelona idag är rätt trasigt på många sätt, från en ledning som lyckas få klubben avstängd från att värva spelare, ett b-lag som är viktig för klubben men misshandlas med en medioker tränare till tränare för a-laget som verkar kasta tärning när han tar ut laget.

Bayern har en stjärnelva, plus stjärnspelare på bänken. Pep lyckas få dem hungriga fast de precis innan han kom hade vunnit precis allt. Pep är ett geni, ibland ett galet sådant men ett geni. Han drog från Barcelona eftersom han fattade vart den här klubben var på väg, han har själv sett det med Creyff, han kan den här klubben.

Chelsea är också långt före, de har en tränare som vi ogillar men han är engagerad och får resultat.

Möter vi Bayern eller Chelsea i CL kommer det sluta riktigt illa och då menar jag självklart för oss.

Jag kan redan nu peka ut sommarens största följetong när det kommer till värvningar och det är Messi. Finns inte en chans att han stannar kvar på det här sjunkande skeppet och jag förstår honom. Han har gett klubben sitt bästa men vore jag honom skulle jag tröttna på amatörismen som osar genom allt i klubben. Skulle vara kul att se honom i ett proffsigt lag igen, typ Bayern eller Chelsea. Kanske City, det har snackat lite om det på senare tid. Skulle han dra så skulle jag förstå honom till 100%
Barcelona Barclasico
2015-01-04 23:55
@Davids3:

wtf.. vrf skulle han INTE tänka tanken om att komma över till oss? det är inte så att det vi rivaler direkt!
Annons: