/spanien/barcelona/forum/4688.aspx/spanien/barcelona/forum/4688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-06 07:15
jag som trodde att jag aldrig skulle uppleva gasparts dagar o sömnlösa nätter igen. fan vad jag hade fel...behöver snart psykolog fan
Barcelona Neymar11
2015-01-06 03:25
El flaco Det jag är rädd för, denna ledning fick 25 % rösterna i en mätning som gjordes nyligen och det är fan helt sinnessjuk. Folk verkar ha annat att bry sig om nuförtiden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-01-06 03:17
@Neymar11:

Det finns dock en skillnad. Visst, det stämmer att vi har haft krisperioder förr med både Gaspart och Laporta. Skillnaden är att då visade folket sitt missnöje i form av vita näsdukar, protester och busvisslingar. Idag verkar det som att culés har drabbats av en paralyserande apati och kan/vill/orkar inte höja sina röster i protest mot en junta som verkar fast beslutna på att störta klubben. Det har varit så hur länge som helst.

Hur länge ska det få lov att pågå? Hur många legender ska tvingas gå via bakdörren? Hur länge fick inte Zubi och hans två sidekicks, Albert Valentí och Narcís Julià, som också verkar vara på väg ut vilken sekund som helst, fria tyglar att göra vad de ville och göra narr av klubben under transferfönstren? Hur länge fick vi vänta på ankomsten av en mittback? Och när de väl till slut lyckades blev det Mathieu och Vermaelen. Ridå.

Som sagt, jag är van vid att klubben ständigt präglas av interna maktkamper, att laget går igenom turbulenta perioder och pinsamma matchresultat. Skillnaden är att fansen inte gick med på vad som helst och till slut reagerade med en ursinnig ilska som ledde till Gasparts oundvikliga avgång. Kommer aldrig förstå mig på de rosellistas som lyfte fram Rosell som någon slags frälsare och som än idag försvarar den här juntan. Så länge den typen av människor finns kommer de här klubben inte gå någonstans.
Barcelona Tchakap NJ11
Okej inte 100% men ni förstår
Barcelona Tchakap NJ11
imorgon kommer det att komma en bra nyhet! LE FÅR SPARKEN 100% säker är jag
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-06 02:38
LE haha allså vilken clown från dag ett visste jag att han var en pajas till tränare.

Jag ellr Messi årets skämt, sparka fanskapet så långt det bara går.
Han lär ryka snabbt efter det uttalandet skönt.
Barcelona el Flaco
2015-01-06 02:33
Stoichkov: "Bartomeu är inte en president, utan en funktionär".

Under en dag fyllt med skämt och one-liners av högsta kvalité är det den gode Hristo som tar hem priset. Antar att han inte kommer lägga sin röst på Barto vid nästa val. :P

Barcelona II Barça II
2015-01-06 02:21
Hoppas verkligen att det med Chelsea inte stämmer. Messi är ovärderlig för oss, ingen kan någonsin ersätta honom. Hoppas dock att Luis Enrique sparkas imorgon, större amatör får man leta efter. Vad gör Henk ten Cate nuförtiden? Kanske är han sugen på en kort återkomst :-).
Barcelona Neymar11
2015-01-06 02:20
Andersito Vi tjänar mer pengar på att ha honom kvar
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-06 02:12
Ge idioten sparken direkt.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-06 02:10
Jag eller Messi hahhhah hahahahhahh snubben kan inte må bra
Barcelona Diar Shekha
2015-01-06 02:03
COPE har släppt lite bomber. 1. Luis Enrique ska ha ställt ett ultimatum till styrelsen - "antingen jag eller Messi". 2. Styrelsen har å andra sidan ställt ultimatum till Luis - "Vinna de 2 kommande matcherna eller lämna". 3.Det är inte bara Messi som är missnöjd med Luis, i princip hela truppen är det. 4. De tycker att Luis har ej någon plan och det finns ingen logik med hans elvor. 5.En av våra större spelare ska ha sagt att Luis är den värsta tränaren han har haft. 6. Flera tunga personer inom styrelsen gör allt för nyval i sommar. Källor: COPE och Petter Velan på twitter.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-06 01:55
zick9 Ja, domarna har inte varit på vår sida den här säsongen. Tror inte vi har fått någon straff i ligaspelet än. Kanske en. Ronaldo däremot har gjort typ 50 % av hans mål på straff. Många felaktiga sådana. Men vi kan inte klaga på domarna, för vi har verkligen inte fått spelet att fungera, vilket inte är konstigt med tanke på att vi haft 17 olika startelvor i 17 olika ligamatcher.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-06 01:54
@zick9:

Det är båda.
Men det som väger mer är de är numera ett mediokert lag. Där av vi inte får våra straffar. Sen att Spanska domare är de sämsta i EU vet alla om.

Några nyheter om Lucho's, avgång??
Barcelona Nesto
2015-01-06 01:53
Som någon redan var inne på tidigare idag. Vem vill egentligen ta över Lucho?? Har svårt att se att tränare som Klopp,Bielsa,Simeone skulle vilja ha Barcelona som arbetsgivare. MEN! Vad skulle ni säga om Arsene Wenger? Gubben arbetar med sämre resurser än de andra topplagen i PL men lyckas ändå ge dem ett hyfsat motstånd. Tänk att City,Chelsea och United pungar ut flera hundra miljoner varje sommar. Hans spelstil är inte allt för olik Barcelonas och tänk hur mycket han dreglar när han hör "La Masia". Där har vi en gubbe som ger ungarna chansen. Det kan ju vara precis det vi behöver nu när vi har förbud att regga spelare. Han skulle lätt ge D.Suarez,Deulofeu,Adama,Grimaldo,Bartra,Rafinha,Samper speltid i A laget. Tycker annars att våra talanger har fått ganska lite speltid i a-laget de senaste åren. Efter förbudet att regga spelare så får Wenger sen den fetaste budgeten han någonsin haft. Vore lite intressant att se vad han kunde göra med våra talanger och senare,även en bra budget. +Många arsenalsupportrar vill bli av med honom och hade han tackat nej till Barcelona?
Barcelona Nesto
2015-01-06 01:53
Som någon redan var inne på tidigare idag. Vem vill egentligen ta över Lucho??
Har svårt att se att tränare som Klopp,Bielsa,Simeone skulle vilja ha Barcelona som arbetsgivare.

MEN!

Vad skulle ni säga om Arsene Wenger?

Gubben arbetar med sämre resurser än de andra topplagen i PL men lyckas ändå ge dem ett hyfsat motstånd.
Tänk att City,Chelsea och United pungar ut flera hundra miljoner varje sommar.

Hans spelstil är inte allt för olik Barcelonas och tänk hur mycket han dreglar när han hör "La Masia".

Där har vi en gubbe som ger ungarna chansen. Det kan ju vara precis det vi behöver nu när vi har förbud att regga spelare.
Han skulle lätt ge D.Suarez,Deulofeu,Adama,Grimaldo,Bartra,Rafinha,Samper speltid i A laget.

Tycker annars att våra talanger har fått ganska lite speltid i a-laget de senaste åren.

Efter förbudet att regga spelare så får Wenger sen den fetaste budgeten han någonsin haft. Vore lite intressant att se vad han kunde göra med våra talanger och senare,även en bra budget.
Barcelona zick9
2015-01-06 01:48
Är det domarna eller Barcelonas dåliga spel som är det största problemet den här säsongen?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 01:47
@Drinho:

Kan inte komma på någon världstränare som vill lämna sin nuvarande klubb mitt i säsongen.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-06 01:43
Enligt twittraren Lucas Resende har Onda Cero och @JaumeNaveira rapporterat att Lucho sagt detta till klubben. Detta ska vara trovärdiga källor.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-06 01:36
westinho - Sergio #5

Vart, när, och hur sa han det?
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-06 01:36
Lucho: "It's Messi or me". Hmm svårt val det där. Tack och hej, Lucho.
Barcelona Drinho
2015-01-06 01:35
Kan va ett alternativ. Säkerligen 100ggr bättre än Enrique men ser hellre en "världstränare" som kan få igång killarna bara med sin blotta närvaro och historia som tränare.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 01:26
Dinho Oscar Garcia är en tänkbar tränare som dessutom är ledig nu. Många Barcafans vill se honom träna Barca, även jag. Han har sen innan tränat Juvenil A. Sista chansen på en ny pep? :P Finns väl ingen bättre som kan ta över just nu. In the 2010/11 season, Óscar Garcia and Juvenil A won the Treble. The regional league, the national league and the Copa del Rey.
Barcelona Andresito
2015-01-06 01:14
[QUOTE=Drinho]Eftersom LE troligtvis kommer få kicken, vem kommer ta över? Finns det några bra ersättare såhär på rak arm? Ingen jag kommer på tyvärr.... [/QUOTE] Xavi kanske? Finns inte många som hade klarat av att ta över Barca utan att känna spelarna mitt i säsongen. Tror Xavi hade lyckats bäst fram till sommaren. Långt ifrån idealt dock.
Barcelona Drinho
2015-01-06 01:10
Eftersom LE troligtvis kommer få kicken, vem kommer ta över? Finns det några bra ersättare såhär på rak arm? Ingen jag kommer på tyvärr....
Barcelona Drinho
Eftersom LE troligtvis kommer få kicken, vem kommer ta över? Finns det några bra ersättare såhär på rak arm? Ingen jag kommer på tyvärr....
Barcelona >The Reporter<
Eduard Macia sägs presenteras på onsdag som ny sportchef. Någon som har koll på honom?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-06 01:07
Men skulle tro Abidal kliver in i den rollen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-06 01:06
Vet inte varför, men får en känsla av att Ronaldinho är klubbens nya sportchef hahahaha
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 01:06
Några gamla kommentarer från Messi: Messi: "Which Portuguese club I'd like to play for? I want to retire at Barça so never thought about which other clubs I'd like to play for" Messi: "My plan is to retire at Barça. As long as the people want it, I'll be here. I would like to play my whole career at Barça." #fcblive Det att han följt Chelsea och några Chelseaspelare på Instagram tror jag bara är för att sätta mer press på ledningen som han vill ha ut. Han älskar Barca och vill inte att klubben ska förstöras så här. Förhoppningsvis så försvinner idioterna så snart som möjligt.
Annons: