/spanien/barcelona/forum/466.aspx/spanien/barcelona/forum/466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-18 21:46
Och det är Neymars fel att spelare som Piqué, Alba, Iniesta, Busquets etc. också underpresterade förra säsongen? Det är han som dragit ner hela laget? Mm, jo tack.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-07-18 21:44
Men snälla Lion24. Löpningar av lagspelare betyder inte att man löper för att enbart få bollen eller att alla ska få bollen lika mycket. Tror du dom spelar för att det skall vara rättvist på något sätt? Så alla får bollen lika mycket? Dagisfasoner isåfall. Alla löpningar är viktiga av diverse anledningar som jag tror alla förstår. Öppna ytor, förvirra motståndaren, dra isär motståndaren etc etc. Jag kan också garantera dig att en tränare i Barca, oavsett vem, vill att bollen nästan uteslutande går till någon av MSN i sista tredjedelen därför att dom tre där uppe är bäst i världen på sina respektive positioner. Inga raketforskning direkt. Kan det bli mer självklart? Och återigen, MSN tar också fel beslut ibland och det finns situationer där bollen kanske skulle gått till någon annan än dom tre(alltid lätt att vara efterklok) men våra chanser till vinster och titlar ökar givetvis avsevärt om någon av MSN får avsluta merparten av våra anfall under säsongen.
Barcelona II Barça II
2017-07-18 21:41
Tänker inte fortsätta diskussionen om Neymar då ni inte kan hålla en god ton. Hela diskussionen handlande om Neymars föregående säsong, då ni inte kunde bemötta det tog ni till personangrepp som "låg intelligens" och "trög". Sen är ju frågan om man verkligen kan kalla andra för "trög" när man själv jämför Neymars tid i FC Barcelona med självaste Ronaldinho. När det kommer till "Neymar är nästa Ballon dor vinnare" är detta uttalande endast baserade på inget annat än önsketänkande och spekulationer. Efter föregående säsong, så finns det inget som tyder på att Neymar skall ta över taktpinne efter Messi/Ronaldo. Så ja, jag upprepar, Neymar har mycket att bevisa. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-18 21:40
@Lion24:
"Fanboy". Jag har varit registrerad på detta forumet sedan 2006. 5 år före dig och ändå är vi ungefär lika gamla. Så fanboy? Det va kanske grovt uttryck. Men ditt försök till förminskning biter inte. Det här "fanboyet" har hållt på Barca sen Romario spela här. Å ja jag försvarar Neymar. Tycker kritiken av honom når komiska proportioner här inne. Som han vore en ex real spelare eller något. Och du kan ju gå in på mina nick och kolla antalet inlägg på dom kontra här. Så kommer du få en ganska klar bild av vilket mitt första lag är...
Barcelona Soko
2017-07-18 21:37
Jag håller med Lion24. Neymar är inte en lagspelare utan en i individualist som sätter sig själv i centrum något även motståndarna irriterar sig på och ofta vill göra upp med honom. Neymar må vara en konstnär men killen dribblar tills han tappar bollen istället för att passa och göra sig av med bollen i tid.
Barcelona Lion24
2017-07-18 21:30
Pep - El Míster

https://www.youtube.com/watch?v=69lP--M_fEI
http://www.dailymotion.com/video/x5csidq
https://www.youtube.com/watch?v=y_EQht7ynRw (02:08)

Det här är fyra länkar där jag kan bevisa hur Neymar har uppträtt mot lagkamrater, inklusive tredje kaptenen Busquets! För dig kanske så är det ingenting att göra en stor grej av men mina ögon visar en ostabil spelare som inte har någon vidare respekt gentemot sina lagkamrater. En ostabil spelare som inte visar respekt mot sina lagkamrater kommer du aldrig långt med, vet du varför? För då är truppen inte i harmoni. Sen ser jag och du fotboll på olika sätt kanske, jag ser harmoni och extrem professionalism som mycket viktigt i spelare som representerar min klubb. Du kanske ser saker och ting på annat sätt.

Sen skrev du: ''Och även om Rakitic skulle ha en "bättre" position så ser iallafall jag hellre att bollen hamnar hos någon av hans amigos än någon spelare där chansen till mål sjunker med 90%.''

Det här är alltså dina ord. Står du fortfarande fast vid det du skrev när du en gång till läser om det noga? Vad är vitsen då med att ha Rakitic eller någon annan spelare på planen då? Vad är vitsen med att någon annan spelare tar en löpning för att skapa målchansen men vet om att bollen ändå inte kommer att komma? Du förstår att det du skrev är problematiskt? Men om jag ska vara ärlig så klandrar jag dig inte, jag är säker på att denna mentalitet råder i truppen. Det är därför vi inom så kort tid har sjunkit så extremt mycket, till att förlora och skämma ut oss i stora matcher i framförallt Champions League. Ditt sätt att tänka råder inte bara här i forumet utan den genomsyrar truppen och det måste bli en ändring på detta! Vi är inte ett individualistiskt lag, vi blev vad vi blev för vi var ett lag!

Thierry Henry

Hämtat information ur arslet? Om du hade sagt detta till någon annan hade jag varnat/spärrat dig. Uppför dig, jag misstänker att FC Barcelona inte ens är ditt första lag. Det är inte första gången du är respektlös. Du får vara ett fanboy om du vill för du är här och hugger någon annan så fort någon pratar om Neymar på ett sätt som inte tilltalar dig men återigen, uppför dig.

Till alla andra, var god och diskutera sansat. Vi alla kan inte tycka samma sak. Skribenten FCB_Messi nedanför mig menar att vi som inte tycker som han besitter en låg intelligens. Man behöver inte dumförklara någon annan bara för att man inte tycker likadant.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-18 21:25
@II Barça II:
Neymar kosta 1 miljard. So what? Det gjorde Higuain, Pogba, Bale och James. Jämför det han uträttat jämfört med dom and choke
Barcelona Thierry Henry
2017-07-18 21:22
@II Barça II:

Det är fortfarande assist rekord av en enskild spelare i cls historia. Neymar har gjort 105 mål på 186 matcher i Barca och va vital för vår trippel 2015 med sina 10 mål där 7 mål kom kvart, semi och final.

Han har som sagt gjort 105 mål på 186 matcher på 3 säsonger. Det kan jämföras med Ronaldinhos 94 på 207 matcher t:ex. Fotboll handlar om mer än mål och statistik giv3tvis. Men Neymar har vart vital på alla plan. Man måste va bra trög om man inte ser vad han har bevisat i Barca. Vad vill du att han ska göra för att få dig nöjd? Vunnit skytteligan i cl check, högre målsnit ocg fler mål t än Ronaldinho check, mål i cl final check, mål i el classico check, assist rekord i cl check. Men du kanske vill att han utför en privat stripptease för dig innan du är imponerad? Herregud
Barcelona FCB_Messi
2017-07-18 21:06
Pep el mister håller med dig till 100%. Att man ens har tanken att kunna ersätta Neymar visar hur låg intelligens man besitter.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-18 21:03
Barcelonista Rakitic ska täcka upp för högerbacken när denne är uppe i anfall . Han ska va först ner på höger sidan ifall det behövs . Och du tror Dybala ska ha den rollen ? Dybala spelar bakom anfallaren. Med mina egna ord så hade jag sagt "fri roll mellan anfallarna och mittfältarna"..
Barcelona S.Eto'o
2017-07-18 20:53
Seriöst tror ni verkligen att Neymar ska göra allt Messi har gjort bara för han kallas hans arvtagare. Då kommer ni bli besvikna. Ingen är som Messi. Inte Neymar, inte Ronaldinho, inte Zidane och inte heller Cristiano Ronaldo. Men Neymar är Neymar. världens tredje bästa spelare och en av väldens största varumärke spelare. Seriöst finns det en spelare som har större chans än Neymar att vinna ballon dor och regera fotbollsvärlden när Ronaldo&Messi lägger av? Säljs Neymar till psg kommer han med stor sannolikhet tröttna på franska ligan och skriva på för våra antagonister Och då är det kört. Seriöst vem fan är verratti? Killen har snurrat upp okända B spelare i franska ligan nästan hela hans proffskarriär. Och i cl har han aldrig övertygat såsom han hypas upp. spelare som rabiot överglänste honom i 4-0 matchen och för att inte snacka om Hans usla insats i förlust matchen. Samma sak mot Arsenal, rött kort första matchen och självmål i den andra. Mot Monaco blev han utbytt i den 70 minuten när psg låg under pga hur dålig han spela. Verratti är en myt som folk hypat upp, enda outstanding match han stått för är mot Chelsea för flera år sedan annars är han ingen frälsare aka den nya xavi. Lägg till hans skadehistorik så är han verkligen inte värd 100 eller att inkluderas i en Neymar deal. Dags att vakna och inse det.
Barcelona Rambla~
2017-07-18 20:38
PSG och Al Khelaifi är lite sura på Neymar då de tycker att de blev utnyttjade förra sommaren så att Neymar skulle få ett bättre kontrakt i Barca. Seriöst, welcome to the reality and smell the coffee. I dagens fotboll, vilken spelare gör inte det? Dessutom, detta efter att de ordnat hemliga ej tillåtna möten med en spelare med kontrakt och försökt locka över honom. Vad är det för en jävla skämtklubb? Hur gammal var klubben nu igen? Ja just det, bildad 1970 typ. Det förklarar ju en del. Det tar sin lilla tid att etablera sig som en storklubb oavsett hyr mycket oljepengar man strör omkring sig.
2017-07-18 20:37
Men snälla! Jag tar fanimej en spärr och återkommer aldrig igen efter detta men vissa av er kan inte vara mer än 20 år gamla här inne.
Erfarenheten och kunskapen om fotboll lyser med sin frånvaro alldeles för mycket för att ni ska få yttra dessa totalt bajsfyllda kommentarer om Neymar.

Ja, Neymar underpresterade stora delar av säsongen. Vi vet det. Jag vet det. Men hade ni haft lite mer kunskap om fotbollens berg och dalar hade ni förstått att han är en av världens absolut bästa spelare nu och flera år framöver trots förra säsongens debakel.

Blir mörkrädd att ni på fullaste allvar tror att Dembele, MBappe o massa andra fjunisar som inte bevisat ett skit ska göra det bättre än Neymar.

Han hör hemma i Barca och Barcas DNA skall alltid till en viss del utgöras av underhållande brasilianska storspelare(om det finns att tillgå).

Gå och lägg er fanimej för det är precis vad jag ska göra nu.

#backaneymar
Barcelona II Barça II
2017-07-18 20:34
T. Henry: Neymar kostade runt 1 miljard och sägs vara Messis arvtagare, då räcker det inte att vinna skytteligan i CL en säsong. Dessutom handlade mitt inlägg om föregående säsong och inte det året vi vann CL. Neymar har definitivt mycket bevisa i FC Barcelona.
Barcelona A good coach is everything!
2017-07-18 20:32
Jag hade utan stress alla dagar bytt ut Veratti mot Ney.. Får vi pengar i mellan så är det ännu bättre. Ney drar en galen lön och gör faktist inte mycket för mödan.
Barcelona II Barça II
2017-07-18 20:25
Vi ska inte heller stirra oss blinda på Neymars 8 assist i CL, då 5 st utav de var mot Celtic, 1 mot M.gladbach, 1 mot City samt 1 mot PSG.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-18 20:24
@II Barça II:

Han vann skytteligan i cl 2015 när vi vann trippeln och gjorde 3 öl i kvarten mot PSG. 3 mål mot Bayern i semi och mål i finalen mot juve. Snarare du som har något att bevisa. Du är ju helt ute och cyklar. Neymar något att bevisa i Barca? Hhahahahaha
Barcelona LennyRomario
2017-07-18 20:15
@Messmargodly:

Samtidigt i ett psgforum...

Att vissa vill byta Veratti mot Neymar herregud. Vad gjorde Neymar i 4-0 matchen på park de princes? Han gjorde inget!!

Båda forumen är antagligen lika fel ute, världen är sällan så svart eller vit.
2017-07-18 20:14
Lion24

Men okej,

vilka spelare är Neymar i obalans med menar du? Förklara gärna det och dom belägg du har för det samt hur du ser det. Jag har iallafall aldrig läst eller sett att Neymar skulle ha problem med någon annan i laget.
Totalt befängt att klandra Neymar för att han älskar Suarez och Messi - är inte det något som är bra?

Sen varför skulle Neymar välja att passa Rakitic i en kontring t.ex? Och även om Rakitic skulle ha en "bättre" position så ser iallafall jag hellre att bollen hamnar hos någon av hans amigos än någon spelare där chansen till mål sjunker med 90%. Det är som att välja mellan en epa-traktor och en Ferrari när du får chansen. Herregud. Klart som fan han passar Messi eller Suarez i sista tredjedelen om det finns möjlighet? Vi snackar om världens bästa bästa spelare och världens bästa nummer 9. Totalt ologiskt att välja att passa en spelare i laget som knappt gör fem mål per säsong(Rakitic/Iniesta).
Sen finns det självklart situationer under säsongen där någon av MSN tar fel beslut för att dom söker varandra men det är väl knappast där våran säsong avgörs?

Folk gör en höna av en fjäder och en uppmärksamhetsartikel från SPORT. Vi fann CL 2015 med ett riktigt bra mittfält SAMTIDIGT som vi hade MSN på topp. Varför kan vi inte göra det igen?

Och till sist, vi är alla medvetna om våra mittfältsproblem. Det är är också lika tydligt som en klar himmel. Men tro mig, våra mittfältsproblem löser vi inte med att sälja Neymar. Vi har råd att köpa Verratti eller någon annan mittfältare - inte hänger en sådan värvning på Neymars vara eller icke vara.
Barcelona II Barça II
2017-07-18 20:08
Ska vi diskutera Neymar måste vi hålla oss till fakta. Att han "kämpar" räcker tyvärr inte i dagens fotboll, inte heller räcker det att påstå att han är Messis arvtagare. Så länge han inte visar det på plan så är det tomma ord. Hans målfacit föregående säsong, är helt klart underkänt. 4 mål i CL, 3 mål i cupen och 13 mål i ligan, Neymar, Messis så kallade arvtagare, gör alltså lika många mål som Arda Turan i CL, trots fler spelade matcher, mindre mål i Cupen än Arda (4). Med tanke på att Neymar har Messi som framspelare och att han i princip spelar varje match, bör han minst ligga på det dubbla när det kommer till antal mål. Kollar man på hans assist föregående säsong så ser det helt klart bättre ut. 10 assist i ligan, mindre än Suarez (13), lika många som Messi. Det är framförallt i CL som hans assist skörd är bra, hela 8 assist, bäst i laget. Med tanke på att nästan alla våra uppspel gick via Neymar, så åstadkom han inte så mycket alls om vi tittar på hans siffror. Neymar har mycket att bevisa i FC Barcelona.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-18 20:07
@Lion24:

Har du tagit all den informationen ur arslet? Han vann överlägset assist ligan i Barca och spela fram fler spelare än Messi och Suarez
Barcelona Messmargodly
2017-07-18 20:01
Att vissa villbyta Neymar mot Veratti herre gud. Vad gjorde Verrati i 6 1 matchen på Camp Nou mot det kassa mittfält vi har som alla snackar så mycket skit om? Han gjorde InNGET! Neymar bar laget och det kommer han att göra i framtiden när Messi lägger ner också. I vårat forum är gräset altid grönare på andra sidan. Vi har världens äckligaste fans. Eller nej våra fans på campen hyllar våra spelare med applåder och dylikt även i motgång men deta forum med mods som låter maränger härja fritt och resten av packet tar varje tillfälle i akt att kasta skit på allt och alla. Tom Messi har varit till försäljning här inne.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-18 19:56
Jag skulle iofs inte alls bli särskilt förvånad ifall Nasser är såpass kränkt av vårt intresse för Verratti och Verrattis intresse för oss att han går loss på Neymars utköpsklausul bara för att försöka fucka oss ordentligt. Jag stör mig riktigt grovt på att spanska klubbar måste ha utköpsklausuler medan man slipper det i andra länder. Men faktum är att PSG teoretiskt sett kan köpa loss Neymar utan att vi kan göra något åt det. Vill Neymar isåfall lämna Barca för PSG så ja, då bör han göra det. Inte för att jag hellre har 2,2 miljarder eller tror på Verratti + 1 miljard utan för att jag inte vill ha en spelare i hos oss som hellre spelar i PSG än i Barca.

Med det sagt, tror jag att Neymar lämnar? Nej.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-18 19:49
FCB Messi - har jag inte sett Dybala på den positionen? Jag följer den Italienska ligan mer än du anar gringo. Vilken roll Rakitic har? Det är en box till box spelare som ska underlätta för dom som är mer tekniska i laget. Hans ska täcka ytor osv. Förklara för mig vilken roll Dybala har?
Barcelona Mido
2017-07-18 19:35
Ett litet rykte från madrid har verkligen gjort vissa av er galna! Samma visa varje sommar, Neymar ska hit och dit. Neymar är nästa stora stjärna, och det är tydligt som en klar himmel. Han får och ska ingenstans. Att håna och trakassera en spelare är inte logiskt. Hur många av er som har trakasserat macherano eller Roberto, men nu är de era älsklingar. Samma sak med Paco eller Gomez. De är bra spelare, men det som skiljer barcelona och dom övriga klubbarna är den stora pressen att presentera. Detta silly är galen, men låt oss vänta till 31 augusti, man vet aldrig vad som händer.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-18 19:32
Barcelonista Nej , du har inte sett Dybala spela mittfältare. Bara för att man får bollen långt ner på sin egen planhalva så betyder det inte att man kan axla den rollen. Vet du vad rakitic har för roll/uppgift ? Eller vet du överhuvudtaget vad en mittfältare på den positionen i barca har för roll ? Snälla förklara den rollen ordagrant för mig och sen kom o säg att Dybala ska spela där .
Barcelona Blaugrana91
2017-07-18 19:25
Vi alla kan nog sluta att spekluera. MD går nu officiellt ut och förnekar både Sports och dem brasilianska uppgifterna om att Neymar vill lämna. Källor nära klubben har sagt att man inte känner till något intresse från PSG för Neymar och hans pappa har meddelat styrelsen att hans son vill stanna kvar i klubben. Återstår att se men MD är ju helt klart mer trovärdiga än övriga.
Barcelona Lion24
2017-07-18 19:18
Pep - El Míster

Till sist, det här med ''hur fan vet du'', ''har du hackat omklädningsrummet'' osv. Alltså det här är ett diskussionsforum, vi diskuterar fotboll och Barca. Ingen har gömt en kamera i omklädningsrummet och ingen har påstått det. Vi diskuterar amigo, jag ser vad jag ser och du ser vad du ser.
Barcelona Lion24
2017-07-18 19:16
Viggo - Grande Busquets & Pep - El Míster

Om nån annan spelare förutom Leo och Suarez är fri i låt oss säga en kontring så finns det ingen chans att dom får bollen, om dom inte skulle heta Leo och Suarez alltså. Rakitic har varit fri i så många kontringar men aldrig fått bollen för att Ney specifikt alltid söker Leo och Suarez. Hur många gånger har inte Neymar fått bollen, dribblat av några spelare och faktiskt kommit med en bra fart men sen när han ser Leo så passar han honom istället för att kanske gå själv eller byta kant. Neymar passar ingen annan i en farlig situation om det inte är Leo och Suarez, han passar framförallt Alba och Iniesta i lägen där det absolut inte finns något annat att göra.

En spelare som har hamnat i problem med flera lagkamrater är i obalans med sina lagkamrater. Faktum är att ingen spelare i FC Barcelona har hamnat i konflikt med sina lagkamrater på samma sätt som Neymar sen fleeeera år tillbaka. För dig/er är det kanske ''vinnarskalle'' eller nånting annat men för mig är det en obalanserad spelare som inte har respekt för sina lagkamrater, förutom några få utvalda då förstås. Och sen kom frågan upp om varför Neymar var oprofessionell, om jag ska vara ärlig så vill jag inte ens gå in på det. Vissa har olika uppfattningar om professionalism och jag vill inte gå in i den diskussionen då jag skrivit om det flera gånger tidigare.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-18 19:15
Ni måste inse att ledningen inte går att klandra om en affär för Neymar skulle gå igenom, om PSG erbjuder att köpa loss honom för 200M så är det sista ordet hos Neymar och inte hos ledningen. Och om en spelare inte vill spela kvar i vår klubb så är det bara att lämna, ingen är större än klubben... Inte ens Messi.
Annons: