/spanien/barcelona/forum/4636.aspx/spanien/barcelona/forum/4636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 17:07
Gabriel

Det du måste tänka på är att Suárez inte är samma spelartyp som varken Neymar eller Messi. Som du är inne på så håller jag också honom som världens bästa nia i form, med betoning på nia. Det går inte att involvera alla våra tre anfallare i varje anfall utan de måste ta olika roller i lagbygget. I Liverpool hade Suárez rollen som både genombrottsspelare, framspelare och avslutare mest pga att han var den bästa de hade i alla dessa egenskaper ute på planen.

I Barcelona har vi spelbyggare så det räcker. Vi har genombrottsspelare så det räcker. Vi har framspelare så det räcker. Vad vi inte har haft och vad vi behöver är en renodlad målskytt nu när Messi tar en djupare roll och man inte kan lita på hans målskytte på samma sätt som tidigare. Vi behöver någon som löper på djupet, som håller upp backlinjen, erbjuder ett längre uppspelsalternativ med sin styrka, balans och mottagningar/skarvar. Suárez befinner sig alltid i boxen, inte som Neymar och Messi som också är duktiga på att komma till avslutslägen men även har många andra uppgifter.

Suárez är en poängspelare. Han behöver inte vara involverad i spelet hela tiden, och inte i samma utsträckning som Neymar och framförallt Messi. Den optimala fotbollen för oss är en blandning av bollinehav och snabbt men effektivt kontringsspel. Med Suárez har vi som sagt en spelare som både erbjuder längre uppspel på felvänd anfallare där han kan ta emot och slå vidare på någon av de andra i supertrion, men även där mittfältarna när de befinner sig rättvända, och när motståndarna inte riktigt har samlat sig, kan spela bollen på djupet där Suárez alltid kommer hugga. Precis som hans mål mot Elche där vi även fick ett smakprov på vad hans individuella kvalitéer kan åstadkomma för skada till vår fördel.

Uruguayanen har inte kommit igång med målskyttet än vilken naturligtvis är en besvikelse. För så stora summor ska man givetvis förvänta sig att han någorlunda snabbt hittar sin roll i laget även om det alltid krävs en viss acklimatiseringsperiod. När han däremot kommit in i laget och hittat sin roll så kommer han vara otroligt nyttig för oss. När han har spelat upp sitt självförtroende och vet hur medspelarna rör sig ser jag framför mig en spelare som rör sig precis som en striker hos oss ska göra, som tar de löpningarna som krävs för att öppna upp försvaret, som gör sina mål men även spelar osjälviskt och assisterar andra. Gör han detta spelar det ingen roll att man inte ser honom exakt lika mycket i spelet ute på planen som man ser Messi och Neymar. Vi vet dessutom att han KAN utföra tekniska under med bollen, bara att han inte får lika stort utrymme för det här för att det blir bättre för laget om han koncentrerar sig på andra aspekter i sitt spel. Han kan dra en gubbe, han kan slå magiska passningar och kan göra mål från ingenstans. Det kommer han även att få visa upp, det har jag inga som helst tvivel om.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 16:59
A good coach is everything! Det är inte många spelare som kommer från PL och börjar leverera direkt, Suarez sa själv att det är svårare att spela i la liga och att försvararna är bättre där. Neymar behövde en säsong för att lära sig ligan, Alexis kom igång ordentligt i sin 3e säsong med klubben så jag tycker iallafall att man kan ha lite tålamod denna säsong för jag ser mycket klass i hans spel. Han har slagit fina assist och hans tunnelvändningar är klockrena. Man märker att han saknar lite skärpa i avsluten men det kommer. Suarez kommer kanske inte dunka in 30 mål varje säsong för oss men han kommer bli otroligt viktig för vårat anfall. Han springer och kämpar på plan, det är bara en tidsfråga innan det lossnar ordentligt.
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:37
Holländare som han är så har dom alltid en förkärlek för Barcelona!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-11 16:36
Gabriel //

Det är det jag menar, El Pistole är utan tvekan enligt mig den bästa striken i världen. Att han inte kommer igång beror delvis på han själv med avstängningen osv. Men mycket beror också på att LE inte kan hantera bra spelare han fattar liksom inte att få igång Suarez är 10 gånger viktigare än att få igång Pedro. För Suarez i form är 10 gånger bättre än Pedro, man behöver inte vara geni för att se att vårt spel inte passar Suarez alls, trots det så har han inte vart jätte dålig som folk vill få det att framstå till..

Har försvarat El pistole tusen tals gånger här på forumet. Men har tyvärr fått repliker som att "du ogillar bara LE det är inte LEs fel att Suarez inte presterar". Nej det är inte LEs fel att Suarez inte presterar men det är Luchos fel till vår spelstil och spel ide som uppenbart inte passar Suarez eller Raktic för den delen.

Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 16:34
Neymar11 Om det stämmer så låter det ju bra men den här transferförbudet kan kosta oss en del bra spelare denna sommar. Om han väjer att stanna iallafall en säsong så tycker jag självklart att man ska scouta honom tills 2016.
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:33
Heisenberg Maldini, del Piero, Scholes, giggs m fl Bara Messi som behöver bevisa sig i den överskattade och dåliga ligan. Gud vet vad Messi skulle ha gjort där
Barcelona Heisenberg
2015-01-11 16:30
Har någon någonsin hört någon säga att Totti med hela sin karriär inte kan räknas till en av sin tids största eftersom han spelat i samma lag hela tiden, eller gäller det bara om man har blå ränder på tröjan?
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:29
Nemesis Finns en intervju med honom där dom frågar honom varför Italien. Hans svar Barcelona och real kollar inte efter spelare i Holland. Försöker vi värva honom så är det endast real som kan konkurrera med oss (gäller alla spelare dock)
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 16:27
@Neymar11:
Jag har också gillat det jag har sett av Strootman men om man ska tro median kommer United göra allt för att värva honom i sommar. Jag hoppas verkligen att den nya ledningen som tar över scoutar riktigt bra för det behöver vi verkligen. Vi kan fan inte hålla på göra värvningar som Douglas det är ju bara pinsamt...
Barcelona Rambla~
2015-01-11 16:23
Junta Det förklarar nog saken. Den här Felipe är dessutom bara 21år.
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:22
Strootman 2016! Ja tack
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 16:22
Totti gör 2-2 för Roma och firar med en selfie! Hatten av för prinsen av Rom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 16:21
Haha Totti kvitterar, blir tvåmålsskytt och tar en selfie. Definitionen av konung.
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:21
Tottttttiiiiii, målgesten skickar en selfie haha
Barcelona IlTriplete
2015-01-11 16:12
Jag tror helt ärligt att vår trupp är top 5 i världen än idag, trots vår ban fram till 2016. Om Simeone kan göra underverk med Atletico ska en riktigt bra tränare kunna göra underverk med Barcelonas trupp också. Tyvärr är Luis Enrique inte den mannen så jag hoppas att vi, trots en vinst ikväll, inte får se mer av honom.
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 16:11
Gabriel Suarez är som bäst när spelet går väldigt snabbt! Han ska helt få en passning ca 10-15 meter utanför straffområdet, där han kan snabbt vända upp med bollen. Han är ingen måltjuv, han skapar sina egna lägen men han måste även få utrymme till det. Just nu så får han otacksamma bollar som slungas in i straffområdet. Man ser ändå vilken kvalité han har. Han har otroligt bra speluppfattning och han är envisare än en åsna! Med tanke på att vårt mittfält är oförmögna att slå farliga passningar så är det nästan lättare att göra mål som vänsterytter, med tanke på att Messi oftast slår bollen där.
Barcelona Neymar11
2015-01-11 16:09
Gabriel Ge suarez en video på hur eto'o lirade i REM-trion så är det löst!
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 16:06
Gabriel, han kostade oss 80 miljoner euro.
Barcelona Gabriel
2015-01-11 16:03
En sak som verkligen oroar mig är för att Suarez kommer att bli en utfyllnadsspelare hos oss. Kollar man på Sanchez i Arsenal så är det inte svårt att förstå vilken otroligt bra fotbollsspelare han är, och trots att han faktiskt avslutade sin tid hos oss på ett väldigt bra sätt så fick han aldrig ut sin fulla kapacitet i Barcelona. Suarez är fortfarande en bättre anfallare än vad Sanchez är, för mig råder det inga som helst tvivel på att en Suarez i form är världens farligaste striker, men vi måste börja använda oss till hans styrkor också. Suarez kostade ca 90M€ och vi måste börja använda oss mer utav honom i anfallsspelet än vad vi har gjort. Hur det ska gå till låter jag vara osagt men det är alldeles för mycket pengar för att han ska agera nickedocka åt Messi och Neymar. Får vi igång Suarez på det sätt som vi fått igång Neymar så behövs det i ärlighetens namn inte mycket av ett mittfältsspel. Men att Luis Enrique ska vara mannen som hittar metoden för det är jag riktigt jävla tveksam till.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 15:54
Är glad för att det går bra för Alexis, han förtjänar det! Men alla härinne borde vara enade om att han inte får samma utrymme i Barca speciellt nu när Neymar börjar ta för sig mer och mer för den delen :)
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 15:54
Rambla Tror du syftar på fel Felipe, den som spelar i Lazio spelade i Santos innan han flytta till Rom och han har alltid varit offensiv mittfältare/ytter. Han spelade i Coritibas ungdomslag och flyttade till Santos ungdomslag därefter. Spelade i Santos A-lag från 2010-2013 då han lämnade för Lazio, allt detta enligt Wikipedia. Första året i Lazio var han inte alls bra, men i år och speciellt senaste månaden har han exploderat och varit en av Serie A:s mest framträdande spelare.
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 15:53
Rambla Felipe och Douglas kostade lika mycket typ :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 15:50
Nej men en sjuk bollkontroll och framförallt fart med bollen den här Felipe Anderson har. Verkar rätt komplett som offensiv spelare. Det roliga är ju att jag inte följt han tillräckligt för att veta vilken som är hans bästa fot, något som fortfarande är oklart då han först chippar fram en läcker assist med höger och sedan skjuter dit 2-0 från utanför straffområdet med vänstern.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 15:48
Rambla

Kanske ska göra samma sak med Douglas?
Barcelona Rambla~
2015-01-11 15:46
När jag först hörde talas om Felipe spelade han i Gremio och det var snack om att flera klubbar i Europa höll koll på honom. Det var för 2-3 säsonger sedan. Jag hade för mig att han var högerback. Fast nu spelar han ju som ytter på båda kanter, verkar ha en fri roll. Teknisk som fan, snabb med boll och har ett bra ryck. Kanske var han högerback i Brasilien fast har skolats om sen han kom till Lazio?
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-11 15:41
Alexis yaoo han har lekstuga i PL. Ni som kritisera honom förra säsongen. Kan idag erkänna att det hade vart bättre att skeppa iväg Pedro ! Väldigt få spelare som har haft en sån bra första säsong i PL..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-11 15:38
Mascheranos aggressivitet är ett måste på mittfältet ikväll. hoppas geniet LE inser det
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-11 15:36
Sanchez ett till mål
Barcelona Naknooo
2015-01-11 15:35
Någon som har koll på denne Felipe Anderson i Lazio?

Otroligt underhållande att titta på, har lekstuga just nu i Rom derbyt.
Bör väl slå sig in i Brasiliens landslag ganska snart om han inte redan gjort de?!

Riktigt intressant spelare minst sagt, vi får se var han hamnar efter säsongen om de fortsätter såhär.
Barcelona Rambla~
2015-01-11 15:30
Lazio hittade Felipe i Brasilien, Zubi hittade Douglas. Det är väl typiskt Barca och lyckade transfers.
Annons: