/spanien/barcelona/forum/462.aspx/spanien/barcelona/forum/462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 00:01
Gabriel - jag är helt ärlig nu jag har knappt sett Mbappe spela det jag reagerar mest på är hans ålder och prislappen. Hur bra är han idag? Är han så bra att han kan ta en ordinarie plats i Barca och prestera mot dom bästa lagen i världen? Saken med Neymar var att han var ett enormt stort varumärke då vi köpte han + att han redan då var världsklass. Jag tvivlade aldrig på Neymar killen bar Brasilien på sina axlar 2014. Han presterade alltid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-28 00:00
Försvinner Neymar så hade Mbappe gått rakt in i vår elva på Neymars plats. Såpass duktig är han. Men sen vet man aldrig vad den typen av mental press gör med en människa i så ung ålder. Säg att han går loss för 1,8 miljarder, ska "ersätta" Neymar, i Barcelona. 18 år gammal. När jag var 18 så tyckte jag att det var för mycket press i gymnasiet och hoppade av, bara för att dra en helt värdelös men ändå rolig jämförelse. Men med det sagt så tror jag att Mbappe ändå hade gjort sig fin hos oss. För den talangen han har vid den åldern, har jag inte sett sedan 2005.
Barcelona Gabriel
2017-07-27 23:52
M'Bappe misslyckas inte i den klubb han drar till, det är jag nästan säker på. Ålder, prislapp etc, inget sånt spelar någon roll för mig när jag värderar en fotbollsspelare. Det enda jag tittar på är talangen och potentialen spelaren besitter. När vi skulle köpa Neymar så minns jag att det var många (väldigt många) här inne som var emot den värvningen eftersom han var en ung och oprövad brasse som levde på sina youtube klipp och aldrig skulle klara av omväxlingen till europeisk fotboll. Han kallades för den "nya Robinho". Aldrig, finns inte en chans, sade jag då. Folk svarade med att "varför ska vi slänga flera miljoner på en oprövad youtube lirare från den medelmåttiga brasilianska ligan när vi redan har en bättre spelare i Deulofeu".

Kom igen, talang är talang, potential är potential. Det är så jag ser det, det är så jag alltid har sett det och det är så jag alltid kommer att se det. När man köper spelare så finns det alltid en liten risk att köpet misslyckas, så är det med alla spelarköp. Det viktigaste är att man scoutar ordentligt och noggrant för att på så sätt minimera riskerna.

Med det sagt så är det uselt scoutat om vi ersätter Neymar med Hazard eller Dybala eftersom de tillför helt andra saker än det som bör eftersträvas av Neymars potentiella ersättare. Och då spelar det ingen roll ifall Dybala eller Hazard är duktiga fotbollsspelar (för det är dom), det luktar fortfarande mer flopp än framgång med de två eftersom de inte har profilen som man bör söka efter. Samma kan man säga om Zlatan när han värvades, som jag också då var stort emot. Jag var inte emot Zlatan pga hans attityd eller kaxighet (precis som jag inte heller var emot Suarez värvning pga hans förflutna) - jag var emot Zlatan värvningen eftersom han inte hade profilen som en 9:a bör besitta i Barcelona, då 9:an alltid bör vara en djupedlslöpande, och pressande, målfarlig striker snarare - något Zlatan inte varit och aldrig kommer att bli (till skillnad från Suarez).

M'Bappe är med allt detta i åtanke faktiskt en mindre risk än vad Hazard och Dubala är. Skit i att han är 18 år. Tänk på profilen han har, talangen han besitter och potentialen. Hazard och Dybala är bollkåta fotbollsspelare som inte tar djupledslöpningar. Vi har Messi redan, därför blir Hazard och Dybala onödiga värvningar. Laget ska fortsätta byggas kring Messi och det kommer bara begränsa Dybala och Hazards potential som fotbollsspelare, varpå vi därmed också kommer att slösa miljoner på spelare som inte kommer att nå ut till deras maximala kapacitet.

M'Bappe är en djupledslöpande, smart tänkande, målfarlig och teknisk anfallare. Han hade mått underbart att ha Messi och Coutinho leverera honom med bollar. Alldeles för duktig 18 åring för att misslyckas i Barcelona med så bra fotbollsspelare runt om sig.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 23:48
1,8 miljarder för Mbappe? Haha folk har blivit galna här. Med dom pengarna kan vi värva Dybala och Coutinho.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 23:39
MBappe - med all respekt men killen är 18 år hur ska han gå in i världens bästa lag och va ordinarie? För mig är det galenskap. Jag vill ha en färdig spelare på kanten 1,8 miljarder för en spelare som lika gärna kan floppa?
Barcelona Gabriel
2017-07-27 23:34
Vidarespinner på temat Neymar och gällande vilka investeringar vi bör göra för pengarna vi får för honom.

Så här tycker jag:

Pengarna vi får för Neymar borde spenderas på en spelare, och det är inte Dembélé, utan snarare på M'Bappe. Ja, jag vet att Monaco kräver otroligt mycket pengar för honom och att det är ett osäkert kort för en 18-åring men det jag har sett av honom så är det en speciell och unik talang vi snackar om. Jag anser att det definitivt är värt risken. Talangen han har är för stor för att misslyckas, och går han till Real Madrid så lär vi ångra oss rejält, det är vad jag tror. Sedan är han i princip samma spelartyp som Neymar, håller sig mestadels till vänsterkanten av anfallet, snabb spelare, grym teknik och dödlig avslutare. Att han bara är 18 år är ganska så sjukt för så bra ska man inte kunna vara som 18 åring - om du inte heter Messi.

Dembélé vill jag självklart också ha, men jag känner att M'Bappe bör prioriteras om Neymar sticker eftersom vi dels annars riskerar att förlora honom till Real Madrid samtidigt som M'Bappe mer passar in i profilen vi bör söka efter när Neymar sticker. Vad gäller Dembélé så är han en ganska så stor culé känns det som, det är inte så vanligt att man tar karriärsbeslut för att tänka på möjligheterna att gå till sin favorit klubb i framtiden så som Dembélé gjorde när han gick till Dortmund istället för Bayern. Han valde liksom att gå till Dortmund istället eftersom hans dröm var att en dag spela för Barcelona och visste att det hade blivit omöjligt om han gick till Bayern. Med det sagt känner jag inte att vi bör vara speciellt oroliga att förlora Dembélé till vare sig Real Madrid, Bayern eller någon annan klubb den här sommaren. Så vi bör vänta med honom och köpa honom nästa sommar istället.

Jag hade valt att köpa M'Bappe som Neymars ersättare, och lägga resten av våra egna pengar och det som återstod av Neymar inkomsterna på Coutinho för att successivt ersätta Don Andrés. Om PSG inte löser FFP så kan vi kräva Verratti plus 200M€ och då får vi ytterliggare en go spelare - men låt oss säga att de faktiskt hittar en väg att lösa FFP och betalar utköpsklausulen. Isånnafall faller mina val på M'Bappe och Coutinho.

Dybala vill jag absolut inte se i Barcelona. En otroligt överskattad och överhypad fotbollsspelare. Man kommer vara tvungen att göra om formationen för att få in honom i laget dessutom. Det luktar flopp på långa vägar, och sen ska vi betala 120 för honom. Nej tack, det vill jag verkligen inte att vi gör. Hazard är duktig, men ingen spelare jag litar på när det kommer till hans målproduktion över en lång säsong, vilket bör vara vänsteranfallarens främsta uppgift tillsammans med att stå för assist. Hazard är en spelare som, likt Messi, vill ha bollen vid fötterna och skapa anfallen självmant. Det är ingen spelare som sticker i djupled, det blir kaka på kaka med honom och Messi i anfallet.

Så worst case scenario: Neymar drar och vi ersätter med M'Bappe och Coutinho. Och best case scenario: Neymar drar och vi får Verratti plus 200M€ och köper M'Bappe och Coutinho.

Det hade varit mitt beslut i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 23:33
100% Antimadridista - dom kan inte betala summan utan att det blir problem med financial fair play. Vi kan då lägga våra krav.
Barcelona Valdés
2017-07-27 23:32
Utvärdering av säsongen som varit efter skala 1-5 där 2 är godkänt samt ett framåtblickande mot kommande säsong;

Ter Stegen 25 år (1) – Uppträder arrogant i såväl försvarsspel som speluppbyggnad då han uppvisar ett passivt målvaktsspel där han ofta står och tittar efter bollar som skjuts på mål och inte går ut och täcker av ytor mot framrusande forwards, i speluppbyggnaden tar han god tid på sig och väljer sällan det enklaste alternativet vilket stressar försvare och mittfälltare och gör hela laget osäkert. Han är den sämsta förstamålvakten i FC Barcelona på många år. Har dock också gjort enstaka matcher av högsta klass så potentialen finns.

Sergi Roberto 25 år (2+) – Inledde säsongen på ett strålande sätt och ledde assistligan efter de första matcherna. Prestationerna på slutet präglades dock av osäkra defensiva insatser och bristande positionsspel vilket gör att han förhoppningsvis får ta ett kliv uppåt i planen till kommande säsong.

Pique 30 år (4-) – Uppträdde i flertalet matcher med stor pondus och tog stort defensivt ansvar. Hade han inte uppträtt nonchalant i vissa matcher då han trodde sig ha en fri försvarsroll pga av sin status i laget så hade han fått högsta betyg.

Umtiti 24 år (3) – Gör ett bra första år, bollsäker mittback som uppvisar god spelförståelse i såväl försvarsspelet som speluppbyggnaden. Något ojämn, går ner i kvalité under våren.

Alba 28 år (2) – Fortsätter att varva jättefina presationer med dåligt beslutsfattande. Osäker i defensiven och mindre bra beslutsfattande i offensiven.

Busquets 29 år (3) – Usel i inledningen av säsongen då såväl beslutsfattande som teknik inte fungerade men under våren höll han återigen världsklass i flertalet matcher.

Rakitic 29 år (2-) – Inledde hösten svagt med bristande teknik och ständiga bolltapp vilket resulterade i att han i perioder inte ansågs tillräckligt bra för att vara startspelare.

Iniesta 33 år (3-) – Ojämn, vilket till stor del förklaras av många skador och hög ålder. I sina bästa stunder är han fortfarande världens bästa mittfälltare och i andra matcher försvinner han helt.

Messi 30 år (5) – Han inte bara kan allt utan han gör också allt många, många gånger varje säsong – assist, mål, öppnande passningar och otroliga dribblingsräder. Jag blir glad av att titta på fotboll när Messi är planen.

Suarez 30 år (3) – Han har blivit långsammare och haft svårt i bollmottagandet. Dröjer sig ofta kvar i offsideposition vilket påverkar press- och positionsspel. Är dock fortfarande en fantastisk målskytt som kan stå för helt otroliga avslut men också missa de mest öppna lägen.

Neymar 25 år (4) – Hade han gjort fler mål så hade han fått högsta betyg, bidrar med fart, teknik och kreativitet. Har helt unika spetsegenskaper och är väldigt underhållande att titta på.

När man tittar på föregående säsong är det enkelt att konstatera att ledningen inte lyckats ersätta tongivande spelare såsom; Valdés/Bravo, Alves, Puyol, Xavi och Iniesta (som är kvar men inte längre är densamma). I början av sommaren lovade Bartomeu värvningar av yttersta världsklass samt unga stortalanger. Av de namn som nämnts som prioriterade så verkar sportchefen, precis som förra året, ha misslyckats med samtliga. Störst arbete verkar han lägga ner på att hitta en ersättare till Keita vilket jag uppfattar som provocerande dumt då det saknas flera startspelare av högsta klass. Och nu är vi på väg att förlora den enda spelare som håller världsklass och är under 29 år.

Har svårt att förstå Barcelonas strategi vid värvningar vilken borde vara enkel;

1. Utvärdering av befintlig spelartrupp och egna talanger för att därefter hålla samtal med tränare/coach och göra en behovsanalys – vilka positioner behöver förstärkas?

2. Lista namn och ta tidiga kontakter (redan i maj månad) med klubbar och agenter för att försäkra sig om vilka spelare som är möjliga att värva.

3. Börja förhandla och göra klart spelartruppen till inledningen av försäsongen.

Har inga förhoppningar om att Neymar skall stanna och tror att ledningen jobbar stenhårt med att tillsammans sitta och hålla tummarna för att han skall vara kvar istället för att undersöka alternativ till när han lämnar. För att visa sig kompetenta så borde en prestigevärvning presenteras av Barcelonaledningen samma dag som Neymar presenteras som PSG-spelare.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-07-27 23:31
[QUOTE=Gabriel]Vi ska absolut inte, under några som helst förutsättningar sätta oss vid förhandlingsbordet med PSG så länge de inte är beredda på att ge oss Verratti i utbyte. De kan ta deras Marquinhos, Matuidis och Di Marias och kasta dem i papperskorgen om de så planerar på att erbjuda oss någon av dem. Aldrig. No deal. Glöm det. Vill de att vi ska lyssna på vad de har att erbjuda oss så gäller de att de slänger fram Verrattis namn vid förhandlingarna. Sen räcker absolut inte Verratti för att det ska ses som en bra transfer, inte heller är Verratti plus 100M€ ett tillräckligt bra erbjudande i dagens marknad. Om Verratti är värd 100M€ (som de värderar honom till) så är Neymar värd MINST 3 ggr mer än honom och ska således också värderas till minst 300M€ (vilket ironiskt nog är summan som PSG fruktar att tvingas betala för honom). Just därför är det enda rimliga erbjudandet från PSG's sida, om de vill förhandla och undvika att betala utköpsklausulen, att erbjuda 200M€ plus Verratti. Det är det enda godtagbara för mig. Inte ett endaste euro mindre än 200M€ plus Verratti ska accepteras. Verratti må vara en spelartyp som vi saknar i dagsläget och som all världens Barcelonafans desperat önskar i laget, men vi ska absolut inte övervärdera Verratti bara för den sakens skull. Hade vi ens betalat 100M€ för Verratti om vi idag hade haft kvar Thiago exempelvis? Nej, tror inte det va. Vi var beredda att lägga det eftersom vi saknar spelartypen, men nu när det helt plötsligt handlar om att PSG vill ha Neymar så gäller det att man håller sig sansad och tänker logiskt. Verratti är egentligen inte ens värd 100M€ sett till vad han erbjuder. Det här är en spelare som kontrollerar speltempot under matcherna, det är i princip vad han erbjuder (och inte ska det underskattas), men det är långt ifrån en spelare som står för avgörande prestationer under matcherna i form av assist och mål. Neymar är precis en sådan spelare. Det är en spelare som vinner och avgör matcher för dig. Han är dessutom ung och har flera år kvar på toppen. Då har jag inte ens räknat in alla möjligheter rent marknadsmässigt som tillkommer när man har Neymar i sitt lag. Och hade det varit så att Neymar visat sig vara lojal mot Barcelona, älskat klubben, visat respekt och kärlek gentemot fansen så hade jag ALDRIG ens övervägt att gå med på en deal med PSG för att få Verratti plus pengar - just eftersom Neymar är en unik och speciell fotbollsspelare. Med allt det sagt så ska tamejfan PSG åtminstone betala rejält för honom. 200M€ plus Verratti är ett pris jag kan acceptera. Inte 150, 175, 190. Det ska vara 200M€ eftersom Neymar är värd minst 3 gånger så mycket mer än vad Verratti är. Hade den dealen gått igenom så hade jag firat som om det inte fans någon tomorrow. Då får vi en spelartyp vi grovt saknat sedan Xavi lämnade oss, vi får pengar till att ersätta Neymar samtidigt som vi kan använda de tilltänkta 100M€ vi från början planerade att spendera på Verratti till någon annan crack. Det hade varit en bra deal för oss. Och framför allt, då hade Neymar lämnat på våra villkor, inte på PSG's. För PSG vill absolut inte göra sig av med Verratti, än mindre betala så mycket. Men det borde vara vad som ska krävas ifall de vill smaka på Neymar. Smakar det så kostar det PSG! Nu hoppas jag bara att Bartomeu har tillräckligt stora kulor för att sköta detta. Annars kan han få låna mina bollar, de räcker nog för hela juntan skulle jag gissa på. [/QUOTE] Varför ska de betala 200 miljoner euro Verratti för Neymar när de kan betala 220 miljoner euro för att få loss Neymar? Hans utköpsklausul ligger på 220 miljoner euro. Jag är glad om vi får 100 miljoner euro Verratti. Vi ska inte behålla en spelare som tänker på pengar i första hand. Låt han spela med en annan girig brasse som flyttade till PSG för att ha råd med att mata sin familj.
Barcelona Davids3
2017-07-27 23:30
Har varit lite off senaste 2 dagarna. Det verkade ett tag som att Neymar bestämt sig för att stanna, men nu har det svängt igen. Vad lutar det mot just nu enligt senaste rykten?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-27 23:29
LennyRomario - problemet är systemet i Frankrike som är medeltida. En spelare i Spanien trots ett 5 års kontrakt som är förnyat kan ju faktiskt lämna klubben om spelaren vill och då drar ju den klubben in en enorm summa. I Frankrike när du skriver på ett kontrakt finns ingen summa du kan förhandla om utan det är då ägaren som bestämmer. Jag trodde detta var 2017? Nu är inte alla klubbar i Frankrike medeltida utan det är PSG med Nasser i spetsen. Fotbollens norm är att om spelaren vill lämna så ska man gå med på det och respektera det. Jag kan inte se vad som är relevant med Neymar situationen kontra Veratti. Jag vill ha kvar Neymar bara för att sätta ditt PSG och Nasser, hade det varit någon annan klubb så hade jag velat se oss sälja Ney. Men PSG? Aldrig jag hatar den pajas klubben!
Barcelona Gabriel
2017-07-27 23:12
Vi ska absolut inte, under några som helst förutsättningar sätta oss vid förhandlingsbordet med PSG så länge de inte är beredda på att ge oss Verratti i utbyte. De kan ta deras Marquinhos, Matuidis och Di Marias och kasta dem i papperskorgen om de så planerar på att erbjuda oss någon av dem. Aldrig. No deal. Glöm det. Vill de att vi ska lyssna på vad de har att erbjuda oss så gäller de att de slänger fram Verrattis namn vid förhandlingarna. Sen räcker absolut inte Verratti för att det ska ses som en bra transfer, inte heller är Verratti plus 100M€ ett tillräckligt bra erbjudande i dagens marknad. Om Verratti är värd 100M€ (som de värderar honom till) så är Neymar värd MINST 3 ggr mer än honom och ska således också värderas till minst 300M€ (vilket ironiskt nog är summan som PSG fruktar att tvingas betala för honom). Just därför är det enda rimliga erbjudandet från PSG's sida, om de vill förhandla och undvika att betala utköpsklausulen, att erbjuda 200M€ plus Verratti. Det är det enda godtagbara för mig. Inte ett endaste euro mindre än 200M€ plus Verratti ska accepteras. Verratti må vara en spelartyp som vi saknar i dagsläget och som all världens Barcelonafans desperat önskar i laget, men vi ska absolut inte övervärdera Verratti bara för den sakens skull. Hade vi ens betalat 100M€ för Verratti om vi idag hade haft kvar Thiago exempelvis? Nej, tror inte det va. Vi var beredda att lägga det eftersom vi saknar spelartypen, men nu när det helt plötsligt handlar om att PSG vill ha Neymar så gäller det att man håller sig sansad och tänker logiskt. Verratti är egentligen inte ens värd 100M€ sett till vad han erbjuder. Det här är en spelare som kontrollerar speltempot under matcherna, det är i princip vad han erbjuder (och inte ska det underskattas), men det är långt ifrån en spelare som står för avgörande prestationer under matcherna i form av assist och mål. Neymar är precis en sådan spelare. Det är en spelare som vinner och avgör matcher för dig. Han är dessutom ung och har flera år kvar på toppen. Då har jag inte ens räknat in alla möjligheter rent marknadsmässigt som tillkommer när man har Neymar i sitt lag. Och hade det varit så att Neymar visat sig vara lojal mot Barcelona, älskat klubben, visat respekt och kärlek gentemot fansen så hade jag ALDRIG ens övervägt att gå med på en deal med PSG för att få Verratti plus pengar - just eftersom Neymar är en unik och speciell fotbollsspelare. Med allt det sagt så ska tamejfan PSG åtminstone betala rejält för honom. 200M€ plus Verratti är ett pris jag kan acceptera. Inte 150, 175, 190. Det ska vara 200M€ eftersom Neymar är värd minst 3 gånger så mycket mer än vad Verratti är. Hade den dealen gått igenom så hade jag firat som om det inte fans någon tomorrow. Då får vi en spelartyp vi grovt saknat sedan Xavi lämnade oss, vi får pengar till att ersätta Neymar samtidigt som vi kan använda de tilltänkta 100M€ vi från början planerade att spendera på Verratti till någon annan crack. Det hade varit en bra deal för oss. Och framför allt, då hade Neymar lämnat på våra villkor, inte på PSG's. För PSG vill absolut inte göra sig av med Verratti, än mindre betala så mycket. Men det borde vara vad som ska krävas ifall de vill smaka på Neymar. Smakar det så kostar det PSG! Nu hoppas jag bara att Bartomeu har tillräckligt stora kulor för att sköta detta. Annars kan han få låna mina bollar, de räcker nog för hela juntan skulle jag gissa på.
Barcelona Junta Dimision
2017-07-27 23:07
Sandro hoppade in för Everton idag i deras Europa League kvalmatch, såg pigg ut och gav verkligen 100%. Synd att vi släppte honom så lätt, men sånt är livet.
Barcelona Port Olímpic.
2017-07-27 22:35
Herregud, jag tror aldrig jag läst så många lösa rykten kring Barca och Silly Season som denna gång. Nu ryktas det tom om Mbappe. Jag hoppas verkligen att ledningen har en klar plan i vad man behöver få in och vad som kommer gå ut och att Valverde är inspelad i denna plan. Men jag har inte så stora förhoppningar. Anfallet just nu är komplett (förutsatt att Neymar stannar). Om Neymar drar skapar det ett stort tomrum. Jag tror inte på Dybala, inte heller på Mbappe. Mer på Hazard som tidigare nämnts. Ett mer osäkert kort men spännande är Draxler (förmodligen billigare). På mittfältet räcker det förmodlingen med att få in en spelare nu när Alena visar sin klass. Där behöver vi dock ett säkert kort ifall Alena inte är redo. Alena ska roteras in och ge konkurrens på mitten till både Iniesta och den nya spelaren. Olika matcher behöver olika konstellationer på mitten. Försvaret är i min mening komplett nu när Semedo kommit in och vi har Marlon som kan bidra med konkurrens till Pique och Umtiti.
Barcelona oocbgb
2017-07-27 22:31
[QUOTE=the cameroonians]Jaja, nu kör MD en enkät online där de ber läsarna rösta på vilket sätt Barça ska agera gällande Neymar. 1. Förnya och höja hans lön. 2. Hänvisa till klausulen 3. Förhandla och få mer än klausulen Ska vi anta att detta görs delvis på ledningens uppmuntran, precis som de gjorde gällande att sälja Messi eller inte för några säsonger sen..? Well well... [/QUOTE] Kollade pollen, alternativ 3 är ju "Negociar un traspaso" och är ju snarare "förhandla om övergången". Då får vi hoppas det innebär Veratti 1.5-2M, snarare än Neymar för 1.5M för att vi har noll skills vid förhandlingarna. Förhandlingar vi inte borde befinna oss i, så länge Veratti inte är på bordet..
Barcelona the cameroonians
2017-07-27 22:11
Jaja, nu kör MD en enkät online där de ber läsarna rösta på vilket sätt Barça ska agera gällande Neymar. 1. Förnya och höja hans lön. 2. Hänvisa till klausulen 3. Förhandla och få mer än klausulen Ska vi anta att detta görs delvis på ledningens uppmuntran, precis som de gjorde gällande att sälja Messi eller inte för några säsonger sen..? Well well...
Barcelona Rambla~
2017-07-27 21:52
Gabriel Allt det där låter jättebra, dock hade jag varit lugnare om det var du som var el presidente och inte åsnan vi är fast med. Litar inte på att han fixar till en sådan deal som de flesta av oss här förespråkar. Jag är orolig att han går med på att sänka priset (jämfört med klausulen + skatt) fast ändå stå utan någon Verratti. Blir det så, har vi blivit överkörda av PSG och därmed officiellt tappat status som superklubb. Vi är ju inte en säljande klubb, visa det då!
Barcelona Soko
2017-07-27 21:45
@Nemesis 10:

Minst 4 miljarder , då farsan vill ha 50 miljoner och Neymars lön och sign on..
PSG är medvetna att det inte går att köpa Neymar, därför mycket skriverier men ingeting händer och kommer till 99.9% inte heller att hända. Tycker mest synd om Neymar och hans farsa , å andra sidan lyckades Neymar för en gångs skull komma ur Messis skugga och vara nr 1, dock utanför plan.
2017-07-27 21:25
LennyRomario Efter x antal år och tusentals översatta artiklar på spanska (och ibland katalanska...) har jag blivit så pass "bra" på att tolka tweets på spanska att jag oftast inte behöver Google Translate. Värre då med franskan som tyvärr tillkommit nu med Verratti och Neymar... Då blir det till att använda Google. Gäller dock att se upp med syftningsfel, har lurat mig några ggr genom åren, haha!
Barcelona Smogen
2017-07-27 21:21
Om det inte varit något på gång så hade ju Neymar uttalat sig för länge sedan. Han vill dra dit han får vara största stjärnan, där han kan göra vad han vill och där han får mest pengar. Enda anledningen till att han är kvar hos oss är för att PSG inte vågat/kunnat slänga fram pengarna för klausulen, detta pga FFP. Nu hoppas jag bara att Bartomeu för en gång skull inte viker ned sig utan gör det vi alla tycker, dvs mjölkar dom ordentligt. Får jag en enda gång i denna sagan höra "det är ingen idé att behålla en spelare som inte vill stanna" så hoppas jag Bartomeu blir avsatt snabbare än vad Messi dribblar bort en allsvensk mittback.
Barcelona LennyRomario
2017-07-27 21:16
@the cameroonians:

Språkgeni eller kung på Google translate?
Barcelona Nemesis 10
2017-07-27 21:14
Så P$G måste punga ut runda 3 miljarder bara för att köpa ut Neymar om vi vägrar att förhandla? Nice, det är väl därför det börjar gå rykten om att dom vill förhandla.
Hade jag varit president så hade jag inte lyssnat på bud under Verratti + 1,6-1,7 miljarder. Erbjuder dom Verratti + 1,5 miljarder tycker jag det är värt att snacka lite bussines, annars är det bara att hänvisa till klausulen.
2017-07-27 21:07
När representanter för PSG börjar undersöka möjligheterna att presentera Neymar inne i Paris, då vet man att nåt är på gång... [Parisunited]
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-07-27 20:57
Tack för infot the cameroonians! Om det ligger någon sanning i det hela med skatten så kan inte ledningen helt enkelt fuck this up! Just nu har vi bollen i våra händer och ledningen måste visa bollar och sköta det här rätt för engång skull. Jag skulle nöja mig med Veratti plus allt ifrån 150-200m, man ska stenhårt inte gå med på något annat. Det är PSG i det här skedet som är desperata, Neymar kommer förr eller senare gå ut officiellt och då måste PSG mer eller mindre agera, annars kommer Neymar sättas i skiten där han fastnar i ett lag där han bett om att få lämna. Visselorkan varje match? Det tror jag nog. Neymar kommer dra det kan vi konstatera och just därför måste vi sätta fokus på att få in Veratti i dealen istället. Neymars ersättare kommer hittas även om det lär va en viss nedgradering vem man än hittar så är den "större bilden" viktigare och det är mittfältet som har blottats allt för mycket sen Xavi lämna. Mittfältet behöver en maestro. Jag har gjort min peace med att Ney lämnar oavsett vad anledning än är, man kan inte älta över spelare som inte vill va kvar i världens vackraste klubb. "The eggs are already broken, make sure you get pretty good omelett out of it". Till Neys ersättare då, många säger Dybala, Mbappe, Coutinho osv. Alla spelare som nämns är fin fina spelare, men vi måste ha i åtanke först att av det men har sett utav Valverdes lag så verkar vi ha blåst bort kantspelet helt. Det är mycket centrerad fotboll med kombo spel mellan mittfält och anfall och Messi har återigen fått falsk nia rollen vilket han kommer fixa utan problem under Valverde. Det som krävs då är en som ständigt hotar i djupet och bör vara någorlunda tekniskt med fina fötter och avslut, det behövs ingen crack utan en som gör jobbet med bravur. Mina personliga åsikter är: Dembele, Coutinho, Mbappe och en wild card Martial. Ingen av dom är spelarna är direkt bättre än Neymar men får man in Veratti och nån av dom spelarna ovan så blir den större bilden helt plötsligt finare. Jag brukar läsa dagligen och är en slags Les Rambles-junkie, och har vart medlem här ett bra tag. Skriver inte ofta men gillar och skriva av mig när nåt i klubben irriterar mig fruktansvärt mycket och i det här fallet är det hela Neymar-gaten. Det har pågått alldeles för länge nu och bör avslutas omgående så man kan återgå till bussiness. Förhoppningsvis sker det innan helgen är slut. Trevlig kväll Cules. Visca Barca!
Barcelona II Barça II
2017-07-27 20:54
Haha vilka underbara nyheter gällande skatten! Inte en enda krona mindre ska vi acceptera. Fan ta ledningen ifall de viker sig för PSG. 200 miljoner plus Verratti och Di Maria eller betala skatten. Hahaha vilken härlig vändning! Fucka inte detta nu Barca, mjölka PSG till max!
2017-07-27 20:34
shalit Det stämmer att UEFA inte kan hindra PSG från att köpa Neymar (enligt en italiensk talesperson vid namn Traverso) utan förutsätter att de har de finansiella resurserna som krävs. Däremot kan de kontrollera genomförandet och i efterhand straffa PSG om de hittar felaktigheter - precis som de gjort tidigare. Då fick de böter och minskad trupp i CL. I värsta fall kan de riskera att bli uteslutna från Europaspel, men ärligt talat - vem tror att UEFA någonsin kommer att stänga av en storklubb som drar in cash till dem?
Barcelona shalit
2017-07-27 20:26
@Gabriel Har läst om uppgifter som säger att UEFA har godkänt Neymars övergång och att PSG således ej riskerar att bryta mot FFP. Vet ej hur trovärdigt detta är dock.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-27 20:25
@Gabriel:

Låter asbra!
Så kräver vi att Verratti byter agent igen ifall han ska komma till oss så slipper vi Raiola också hehe :)
Barcelona El Tridente
2017-07-27 20:23
@Gabriel:

Hoppas innerligt att Neymar säljs, den lilla snorungen att han inte skäms.

Fått allt serverat i Barca och spelar i ett av världens bästa lag. Messi,Suarez,Iniesta.

Får även spela världens största matcher EL CLASICO. Avgjort mot Real, vunnit Liga titlar och CL.

Vad får han i PSG? Möta avdankade lag som håller allsvensk klass?

Hela världen står still när El Clasico är på tv. Vem fan bryr sig om franska ligan?

Oavsett om Neymar stannar så kommer jag aldrig fira något han gör, den bortskämda barnrumpan har satt klubben i karusell istället för att förbereda för den nya säsongen. Vi är alltid tippade till att ta CL och ligatitlar men vafan tror han PSG vinner CL?

Fråga Manchester city hur det gått senaste 6-7 åren.
Barcelona Gabriel
2017-07-27 20:11
Helt underbart det här med den franska skatten. Det kan gott PSG suga på. Bara att berätta till Nasser att de kan fp Neymar men bara för priset av Verratti plus 200M€. Hade varit en helt underbar affär för oss. Passar det inte så får de lösa utköpsklausulen och betala 300M€ istället för att sen riskera FFP. Mår bra just nu :)
Annons: