/spanien/barcelona/forum/456.aspx/spanien/barcelona/forum/456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-15 08:18
Det är ju bättre med ingen plan b än med en dålig plan b?!?!? Utöver greizmann så finns det ingen på marknaden som är bra nog för anfallet. Satsa på mittfältet och flytta upp coutinho är det bästa alternativet. Även innan man kunde tänka sig en greizmann Busquets/ de jong Thiago/Alena Rakitic/Arthur Dembele Messi coutinho
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Oaner
2018-06-15 08:08
Barça were so sure that Griezmann was coming that they never had a 'Plan B.'

Now, the focus is on the midfield. It's expected that Barça will accelerate the signings of Arthur and de Jong for this summer. [md]

Vilken jävla sportledning!? Snälla ta bort Bartomeu från denna fina klubb, du är som en cancer som bara växer och växer!
Barcelona petersays
2018-06-15 08:00
Det är för sent för Hazard. Vi skulle värvar honom direkt från Frankrike. Nu är han hopplöst övervärderad baserat på flera år gamla prestationer. Ospina är en personlig favorit men jag tror han behöver speltid. Men med det sagt en grym andramålvakt om Ter Stegen gud förbjude skulle bli skadad.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-06-15 02:51
Lägg 1,2 på Hazard. Chelsea spelar ej cl han kommer pressa för att lämna. Ta in thiago Ta hem marlon Upp med Alena Arthur (januari) Reser målis, ospina, vorm, krul nåt i den stilen Bubblare (supersubs) spelare som kommer in och ändrar matchbild. Gelson Martins Kingsley coman Mario Gomez (häst) Mertens Oliver Torres Willian Kasta: Mina Gomes Digne Rakitic (minst 600 mille) Paco Cillessen (passa på casha) Vet att det ser ut som FM men med en grym sportchef så kan detta gå hem. Helt ärligt, enda svåra affären är Hazard, o med tanke på att Chelsea inte spelar cl så är man dum man inte utnyttjar situationen.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-15 01:58
@Siempre Barça:
Verratti är den med högst potential. Men han har stagnerat helt utvecklingen och varvar fantastiska insatser med rena hjärnsläpp. Eriksen är den klart bästa av spelarna i dagsläget men också den dyraste och han är inte riktigt den spelartypen vi borde gå efter då han spelar högre upp i plan, men han kanske klarar en djupare roll lika bra iof. Thiago är förmodligen den som skulle va billigast och kan klubben sen innan. För mig är det hugget som stucket. Därför hade jag nog valt Thiago så vi har pengar att förstärka andra positioner.
Barcelona Siempre Barça
2018-06-15 01:42
Om ni fick vilja mellan Thiago, Eriksson o verrati vem av dem tre skulle ni vilja ha in? Alla tre kommer kostar runt 500-800 mile. jag skulle ta verrati alla dagar i veckan.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-15 00:16
@Trio el Mágico:

Jo De jong är helt klart ett vällkommet tillskott. Mitt sarkastiska hurra akrev jag för att yttra hur lite statusen på den värvningen åtgärdar den offentliga förnedringwn vi återigen fått genomlida på transfer marknaden inför världens ögon.

Sen håller jag inte iden om Martial så högt även om han har hög potential (den här klubben och dess fans har inte tålamod att låta en sådan spelare med knäckt självförtroende få bygga upp sig tyvärr. ) . men gillar hur du tänker i övrigt. Vi måste återgå till 4-3-3. Isf kan jag tänka mig att vi startar med Courinho och Messi på varsin kant med Suarez centralt . Och Dembele, Arnaiz på bänken. Men då vill jag hellre ha in en ny striker som på sikt skall ersätta Suarez typ Timo Werner Och in med Thiago.

Dock tvivlar jag på att klubben kommer inleda en helt ny transferstrategi bara för att dom gick bet på Griezmann. Dom kommer nog gå all in på Salah eller någon annan anfallare skall du se
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-15 00:00
Jag hade kunnat tänka mig följande lag, utan att vara allt för orealistisk

Martial - Messi - Dembele
------Coutinho - Thiago-------
--------------Busquets------------
Alba-Umtiti-Pique-Semedo

Alternativt Coutinho på Martials plats och in med Eriksen bredvid Thiago, lite mer orimligt med Eriksen tror jag. Sen vill jag gärna se någon som kan konkurrera ut Pique.

Det stora hindret i anfallet här är Suarez...
Barcelona Beast Puyol
2018-06-14 23:42
Vi har större problem än så skulle de stå på slutet.
Barcelona Beast Puyol
2018-06-14 23:39
Nelson Umtiti Problemet med vissa Barca fans de har redan byggt upp vissa förhoppningar med snart är Griezmann klar för oss. Men vad dem inte tänker på är vår ledning blev just pissad av just Griezmann. Jag har inga förväntningarna på dagens styrelse så därför är jag lugn o ja sa igår till min bror att Griezmann kommer stanna hos At.Madrid. Griezmann är för feg för att för honom så är de för mkt risk att flytta till Barcas. Hans familj betyder väldigt mkt uför honom. De har sagt, vill du bli legend så stanna hos a Jag är så lycklig, Greizmann valde att stanna för vi behöver inte honom. Vi har större än just så.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-06-14 23:33
Davids3 Ingen i ledningen har sagt att han bokstavligt talat är klar men det är klart att dom har ett finger i vad Sport och MD ska publicera. Det snackas i ett halvår om hur ledningen ska ha sparat nummer 7 till Griezmann och jag tror verkligen inte att Coutinho valde nummer 14 av egen vilja. Median börjar fråga runt spelare om vad dom tycker om Griezmann osv. I Frankrike skriver dom att Griezmann kommer stanna men MD och Sport fortsätter att skriva att ledningen är säker på att han kommer hit bla bla bla, precis som när dom skrev att dom inte alls var oroliga att Neymar ska lämna och Barto gick till och med själv ut och sa att det är omöjligt att aktivera Neymars klausul utan att bryta ffp, jo tjena det gick ju bra? Och självklart var Pique även inblandad där med sin värlskända "se queda" och skämde ut sig. Det är såhär klubben jobbar nu för tiden och jag blir så äcklad. Nej nu får det räcka för ikväll, im done. Ha det gott folk!
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-06-14 23:32
Ingen Griez, okej nu kan vi fokusera 100 % på att fixa till mittfältet. In med Thiago,Eriksen och Arthur. Anfallskraft har vi så det duger, det stora problemet är Luis Suarez som bara blir sämre och sämre, annars ser det bra ut anfallsmässigt Offensivt skulle det kunna se ut såhär : Coutinho - Suarez - Messi Thiago- Busq - Eriksen Bänken : Paulinho , Raktic, Arthur , Alena, Dembele och Paco. Bra balans mellan rutinerade och unga spelare, bra bredd och utan tvekan det mest spelskickliga laget i världen på pappret.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-14 23:24
[QUOTE=Rivaldo=Gud]Hurra..... [/QUOTE] Ohja! Säger som flera andra här inne; Martial och Thiago istället för Griezmann! Sen gärna en back som kan ta platsen bredvid Umtiti så är jag nöjd. Sen så är det glädjande att spelare som De Jong vill till Barça mer än något annat, där har vi Busquets arvtagare.
Barcelona Davids3
2018-06-14 23:23
@Nelson Umtiti:

Jag måste ha missat, vem från Barcas ledning har sagt att Greizmann är klar?
Barcelona Davids3
2018-06-14 23:23
@Barclasico:

Äh det räcker med denna oberättigade kritik, det blir lite överdrivet när ni gör Barto till en syndabock och skyller allt på honom.

1. Jag kan inte se hur Barto har gjort fel i Greizmann fallet, han blev snarare sviken av Pique etc som gjort det hela till en lek, men ledningen förlorar mycket tid på sådant trams, nu får de börja om från början.

2. Det var inte professionellt av Barto att säga högt att han hoppas Argentina vinner, även om VI ALLA hoppas samma sak.
Att vinna VM betyder allt för en spelare. Men det skulle inte betyda lika mycket som det skulle betyda för Messi. Spanien, där flest Barca-spelare spelar har redan vunnit en gång, det är skitsamma om de vinner igen. Uruguay, Tyskland, Brasilien, där har vi någon enstaka spelare. Det som skulle påverka Barca mest positivt är om Messi vinner. Han har otroligt mycket tyngd på sina axlar, hela hans nation pressar honom. Kan ni tänka er spelglädjen och självförtroende han skulle haft om han vinner VM och sedan kommer tillbaka. Hela Barca skulle höja sig.

Det är mer oprofessionellt att spelarna nu går offentligt och kritiserar Barto. Gjort är gjort, det gör inte saken bättre ifall de går ut och gråter. De borde unna Messi en VM, 3/4 av deras titlar i skåpet hade inte varit där om det inte vore för honom.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-06-14 23:18
Beast Puyol Jag tror inte folk är så arga för att Griezmann inte värvades, utan hur hela den här kampanjen från både ledning, media och spelare har skötts. Som vanligt snackas det som att spelaren är klar men sen kommer smällen precis som men Neymar förra säsongen, det kan väl inte vara så svårt att bara hålla käften tills värvningen är gjord? Ledningen sänker värdet på klubben i folks ögon och fler spelare kollar på andra klubbar istället för Barca för att inte bli en del av cirkusen som vi har i vår styrelse. Det är därför jag är arg iallafall.
Barcelona Beast Puyol
2018-06-14 23:12
Måste säga detta, jag är sååå glad att Griezmann inte värvas. Nu har vi chansen att fixa våra problem. Jag visste hela tiden att Griezmann skulle stanna innebär de att jag kan få problem hahahahaha. Folk förstår inte, hur kan ni ens vara arga, ni ska vara glada. För nu kan vi lägga vårt fokus fullt ut på spelare som kan höja laget. Mittfältet är ett stort problem. Thiago och Eriksen är lösningen. Sen finns de spelare som Martial som hade passat perfekt i vårt spel, snabb, lång, löpvillig, inte rädd för att gå i dueller, lagspelare. Forumet behöver PAUS. Time OUT, De bästa nyheten ever, Griezmann, jag gillar dig ännu mera för du valde göra de rätta beslutet för både oss o för dig själv.
Barcelona Xavi #6
2018-06-14 23:08
Nu när Griezmann inte kommer så hoppas jag att vi värvar Thiago och Martial. Bägge vill lämna sin nuvarande klubb och bägge hade kostat lika mycket som Griezmann.
2018-06-14 23:05
Japp och där ensam har vi en nr 10 som drar hela klubben helt själv, en som fokuserar på fotbollen och visar tacksamhet till klubben och inte till barto. En som fortfarande spelar för fotbollen och för fansen. Oavsett hur ofta ledningen eller hans medspelare sviker honom så tar han tag i det och tar oss till hans magiska värld. En som har dominerat fotbollen i 10 år men fortfarande spelar med ungdomliga entusiasm, ödmjukhet och en jävla hunger. Trots 5 balon d’or och 5 guldskor och en rad av titlar så fokuserar han enbart på det viktiga, FOTBOLLEN. Varken den här ledningen eller dom här medspelarna förtjänar Messi!
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-14 23:02
@Trio el Mágico:

Hurra.....
Barcelona Barclasico
2018-06-14 22:56
Busquets and Alba were angry with Bartomeu for only supporting Argentina.

Piqué asked everyone to grab the popcorn and knew he would stay.
Umtiti knew as well and said "I'm missing the popcorn."

Players seem to have declared a war against Bartomeu and the board. [@albert_roge]

Jag gillar det här. Inte bara vi fansen som är emot bartro
Barcelona Nelson Umtiti
2018-06-14 22:45
Först lät klubben Neymar driva med oss, nu lät man även Griezmann driva med oss. PSG driver med oss, ja det känns som att alla driver med oss i princip. Vi har luffare som styr klubben som kommer i byxan när dom får reda på att dom har en potentiell chans att värva en stor spelare. Dom blir så ivriga att dom börjar poppa champagne innan spelaren ens har sagt att han vill komma. Vi blir anmälda höger och vänster av klubbar som är trötta på att våran ledning inte kan göra en affär på rätt sätt. Rättegångar efter rättegångar, fängelse straff och grova böter plus transferförbud. Listan kan göras väldigt lång... Kära Cules, välkommen till det nya Barca där vi är ett skrattexempel ute i fotbollsvärlden. Jag orkar inte... Får inte glömma Sport och MD också som lägger salt i såren och får oss att se dåliga ut när dom skriver så som dom gör.
2018-06-14 22:42
Okej okej sansa er, det hela har alltid varit i greizmanns händer och inte klubbens. Klubben var villig att köpa ut honom och han valde att stanna, knappast första gången en spelare nekar klubben. Däremot pique trots sin kärlek för klubben är beredd att ”offra” sin klubbs ansikte för personlig vinning och få klicks på sin kanal är för jävligt. Greizmann gjorde sitt val, klubben visade sitt intresse och inget mer med det.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-06-14 22:36
Vi blev dissade i live tv nyss, så pinsamt av Griezmann asså vem filmar en dokumentär där han säger att han ska skriva på ett nytt kontrakt, 2018 i ett nötskal. Har inte ens en kommentar till Pique’s betende
Barcelona Bentley King
2018-06-14 22:35
Jag är som sagt bosatt i Barcelona sedan några år tillbaka och jag kan säga att just nu har Fc Barcelona totalt skämt ut sig som fotbolls klubb och hela Spanien skrattar åt detta cirkus samt hur blåsta vi blev.

Tidigare riktade man hård kritik mot ledningen endast, men den här gången är vissa spelare involverade och de beter sig som omogna små skitungar.

Det handlar inte om Real Madrid mot Barcelona längre. Nu skiter dem totalt i vilket och det känns som att det ända de bryr sig om är pengarna som sätts in i deras konton. Titlar är endast för att håll fans nöjda och till stor del marknadsföra klubben mer. Barcelona har gett sig in i en värld där de inte passar in och blir endast till åtlöje.

Jag håller mig nog till endast UFC och Boxning framöver (det säger en hel del). Cirkusen där är åtminstone underhållande.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-06-14 22:33
Problemet med Pique har alltid varit hans fokus, tyvärr så verkar Pique fokusera på massa andra grejer istället för att prestera för våran klubb, om det inte är poker så är det transfers, om det inte är det så ska han stå i centrum på något annat sätt. Och han vill bli klubbpresident i framtiden? Yeah sure, inte med en sån karaktär. Iniesta, Xavi, Busquets, Puyol och Messi är folk jag vill se styra klubben i framtiden på något sett, Pique är det för mycket lattjo lajban kring för min smak.
2018-06-14 22:27
Ja vi får hoppas på att det påverkar piques karriär :).
Barcelona Davids3
2018-06-14 22:25
Rafael H skriver att Barca först igår fick reda på hela grejen med videon. Skulle förvåna mig om det inte blir konsekvenser för Pique.
Videon började filmas för mer än 1 månad sen ju ?!
Barcelona Andresito
2018-06-14 22:24
Syftet med videon var att visa en annan sida av en fotbollsspelares liv - hur svårt det är att ta karriärsavgörande beslut.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-06-14 22:19
Dags att skicka Pique.
Annons: