/spanien/barcelona/forum/4490.aspx/spanien/barcelona/forum/4490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-01-28 22:01
Gabi utvisad!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-01-28 22:01
Gabi utvisad! He, hehe, heh
Barcelona Neymar11
2015-01-28 22:00
Okej såg set nu greiZe utbytt
Barcelona the cameroonians
Måste säga att det inte är straff när Alba blir skjuten på armen.

Han hoppar upp med sidan mot skottet och bollen tar på den delen av armen som är in mot och längs med kroppen, alltså i en normal position.
Hade den däremot tagit på handen som är bredvid ansiktet, ja då hade det varit en annan femma.

Raul Garcia och Mario Suarez borde få sitta i karantän under andra halvlek.
De gör allt för att få Neymar att tilta - helt utan effekt (fram tills nu åtminstone)

Andra halvlek nu - Visca, Vamos, Venga!
Barcelona Katalano
TV12 ger en sammanfattning. nämner målen. Nämner att bollen vid sista målet träffar Albas arm och att det borde vara straff för Athletico där. Nämner dock INGET om Neymars bortdömda mål eller om den felaktiga straffen för Athletico. Svensk TV....
Barcelona Mdawg
Katastrofal domare.. Atleti spelarna fick slakta Barcas första 10 med bara 1 gult som visades istället för minst 3-4 situationer som var solklara! Sedan jämnar ju straffarna ut sig, men Neymars bortdömda "offsidemål" gör inte det.. Hoppas det inte blir lika svag insats i andra, för domaren alltså, spelarna gör en toppenmatch! Fotbollsgodis!
Barcelona Neymar11
Hur kan atletico få byta in en spelare om gabi blev utvisad
Barcelona dinho the artist
2015-01-28 21:59
Skicka in rafinha så han får känna på hetluften lite.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Barcacat:

Yes, Yes, Yeeeeeees....

Jag förstår inte varför de beter sig som sviiiin. Jag menar ju Barca spelarna spelar varken fult eller provocerande, Vad är det med dem??
Förväntar mig inte att det ska kramas under matchen men varför denna fientlighet ???
Barcelona Baha - Tres Amigos
Älskar hur kaxig Neymar är. Han ger sig inte mot Atleticos fula spel.
Barcelona påfågeln
Kan tycka att det skulle vara skönt att få in Xavi i andra halvlek och stänga detta. Men mot slutet av halvleken kom Iniesta in i matchen lite efter att varit nästan osynlig, förståeligt eftersom Iniesta knappast är en grovjobbare.

Ska Barca spela på kontring helt och hållet hade det väl varit logiskt att starta med Iniesta på bänken och Bartra i backlinjen, Mascherano på mittfältet, det hade gett mer stabilitet. Nu är det inget jag vill se, som sagt gärna Xavi i andra och rulla kontrollerat runt bollen medan humöret rinner över hos Atleti och de får sina utvisningar.

Väldigt imponerad av Torres ända sen han om tillbaka, satt och var rädd för honom likt förut, hade lekstuga med hela backlinjen i början...
Barcelona Meessii10
Bara jag som tror att linjedomaren kommer att få ett hårdare straff än CR för knocken på Alba? Skämt åsido MSN har lekstuga, Messi och Neymar i synnerhet!
Barcelona MQUC
2015-01-28 21:58
Rambla~

Allt väl? :) vad va detta för die hard 5 halvlek? hah, galet underhållande synd bara att domarnivån är så låg, fast vi pratar ju spansk fotboll så jag är inte superchockad men att 3 dommare missar att kontakten vid straffen sker utanför är för dåligt, som tur är sätter vi dit bollarna så detta ska nog gå vägen endå.

Barcelona Robért
Neymar går från klarhet till klarhet. Vilken spelare! Ballon d'Or i framtiden känns givet.

Messi briljant som vanligt.

Suarez blandar lite men det syns att han ger laget en helt ny dimension med sin fysik och sitt slit

Men vad håller Mascherano på med idag? Och var är Iniesta? Sällan är han såhär frånvarande från en matchbild
Barcelona enkos
@Baha - Tres Amigos:

De har saboterat med flit, men de förstörde mer för sig själva till slut
Barcelona Barcacat
@RafaelH117: Gabi sent off by the referee at half time.

Wow
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-01-28 21:57
Rijkaard brukade ibland släppa på bollinnehavet, dra tillbaka laget lite och söka snabbare och rakare uppspel. Tito hade också den filosofin i början av sin säsong ibland när matchen låste sig, men sen blev det som det blev. Det gjorde att vi ofta blev av med det ineffektiva sidledspelet som vi haft på sistone.
Barcelona enkos
Nu kommer Atletico att satsa på att få ut våra spelare, de kommr att provocera ,, gäller att vara lugn
Barcelona Baha - Tres Amigos
Det är en skam att en klubb som Atlético har en gräsmatta från division 6 i Guantanamo bay.
Jag förstår inte er som kritiserar Iniesta ..

Vi kontrar in fina mål
Vill ni att kontringen ska stanna upp så att Iniesta känner på bollen....????

RedemptionMn
2015-01-28 21:56
Barca måste fortsätta köra på, även om Atletico måste göra 3 mål till. Hade varit gött med en vinst!
Barcelona Rambla~
Masche, som mittback får man fan inte slå sådana cross på chans när hela laget är på väg upp, som vid målet i början. Är du mittfältare, då är det en helt annan sak.
Barcelona koeman92
Pallar inte mer.. när börjar andra halvlek??
@BARCA-més que un club:

Det är en halvlek kvar.
Spara firandet när matchen är slut..
Har känsla av att vi kommer få rött kort..
Barcelona Neymar11
2015-01-28 21:55
Iniesta är ett offer för det nya systemet, neymar har fått mer frihet då får Iniesta mindre frihet och får fokusera mer på det defensiva/spelmotor Han gör ett jävla jobb för laget och är tacksam
Barcelona BlueRed
[QUOTE=BlueRed]med ett tanke på att Neymar inte var offside så ska dem fan inte ha straff vid hands på Alba. Och vem är den här medelmåttan Raul Garcia? Neymar har inte skickat han till korvkiosken bara, utan serverat den till honom med extra stark senap och rostad lök. Fatta bara att du inte kan stoppa honom, äckliga fanskap. [/QUOTE] skriver från mobil ursäkta alla stavfel. Sen var det bara en tidsfråga innan torres skulle måla mot oss. Men vart är Iniesta?
Barcelona BARCA-més que un club
Ateltico får smaka på sin egen medicin snabba kontringar och hörnmål hahha

Dom kokkar så mkt ägda till maxxxx
Barcelona L.A.M Nr 10
Ibland får man skita i att vara objektiv och bara njuta av det faktum att karman spräcker Atlético. Spelmässigt kunde det varit bättre men oj vilka vassa kontringar vi har. Jag tror verkligen inte det är meningen att Atlético ska vinna boll så högt och föra majoriten av matchen men när vi skapar lägen på det här sättet visar det ju verkligen våra offensiva kvalitéer.

Neymar är fan världens bästa fotbollsspelare just nu. Han bara leker och verkar spela på halvfart men gör mål på löpande band. Helt omöjlig att stoppa. Messi gör det bra och Suárez är som vanligt inte lika synlig men krigar på och ligger rätt samt tar rätt löpningar.

Jag förväntar mig en lugnare matchbild i andra halvlek då vi försöker etablera eget spel på Atléticos planhalva och trycka ner deras backlinje. Visst att kontringarna funkar bra men jag vill verkligen inte att de ska få ett tidigt mål som skulle tända hela publiken och laget. Satsa på att i första hand lugna ner tempot men ta för guds skull även vara på tillfällen där omställningsmöjligheter ges.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-28 21:54
Gabriel - bara en blind dåre kan påstå att Neymars bortdömda mål va är offside. Jag har sett situationen 3-4 gånger ingen offside där.
Barcelona Amo.38
2015-01-28 21:53
Iniesta fortsätter vara värdelös..
Annons: