/spanien/barcelona/forum/449.aspx/spanien/barcelona/forum/449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2018-03-02 22:35
Jag är övertygad om att Barcelona kommer spela drömfotboll på Atletico dom höjer sig alltid mot dom bästa lagen. Jag vill be om ursäkt för sakerna jag sa om Valverde igår i samband med matchen känslorna tog över och jag kunde inte kontrollera mig. Valverde är rätt man för det här jobbet och jag tror på Valverde.

#GrandeErnestoValverde
Barcelona Soko
2018-03-02 21:13
Nu är det officiellt att La ligan inför VAR from nästa säsong.
Barcelona Messi M10
2018-03-02 21:13
Piqué to referee Mateu Lahoz after the game : "Even if you score by yourself, your team (Real Madrid) isn't going to win the league."

Fucking president ???????????????????????????????? https://t.co/8KrJeX0DZN
Barcelona the cameroonians
2018-03-02 20:41
Ha, se där. Det är ju BORTA B-laget lirar... zzzzzz...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2018-03-02 20:37
Gerard Lopez experimenterar med uppställningen i kvällens hemmamatch mot Oviedo. Det är tre mittbackar i startelvan, vilket tyder på någon form av 3-4-3. Ortolà Hongla, Costas, Cuenca Palencia, Aleña, Rivera, Cucurella C. Perez, Cardona, Nahuel På bänken sitter åter igen Riqui Puig från Juvenil A som gjorde ett fantastiskt bra inhopp som mittfältare i förra matchen och i hög grad bidrog till att laget tog poäng. I övrigt verkar det som att Rodrigo Tarin kämpat sig tillbaka till matchtruppen och har konkurrerat ut den mer rutinerade, men ack så stabbige, Martínez. Övriga spelare på bänken; Varo, Miranda, McGcuane, Ballou och Abel Ruiz Motståndarna är med i toppstriden och då Barça B faktiskt är ett av ligans sämsta hemmalag lär det inte bli en lätt nöt att knäcka. Avspark 21.00
Barcelona Ronaldinho - 05-11-19
2018-03-02 19:42
På söndag ska vi ta ett steg mot ligaguldet en vinst där och Atleticos självförtroende kommer vara nere. Gäller att vi sätter press från minut 1.
Barcelona astrid
2018-03-02 18:34
OK vi mötte ett på papperet dåligt lag. Men spelade las palmas så dåligt? Tycker jag inte. De läste vårt passningsspel ganska bra. Barca däremot.... så trist att inte se mer så kallade chansbollar, när väl spelare tar djupledslöpningar. Digne o andra startade ibland en löpning i djupet men bollen slogs inte mot dem. Att spela mer chansbollar är inte så dåligt. Barca kan ju t ex sätta riktigt hög press på motståndarna direkt vid bolltapp o på så vis vinna tillbaka bollen i farliga lägen. Men ICKE igår, nej nej.... Undrar om inte VV ville prova att spela mot las palmas som han tänker spela mot atletico? Var det därför han startade med 4 mittfältare (+messi). Suarez blir alldeles för ensam på topp. men det här vet väl alla?? Tror ändå matchbilden blir aningens annorlunda mot atletico, men tror VV kör på samma taktik som nu sist. PS. Tråkigt att inte barca lyckades göra ett enda spelmål. Det ser inte bra ut.
Barcelona Lionel12
2018-03-02 17:25
Jag tror Barcelonista och Soko framför sina ”argument” bara för sakens skull. För att få reaktioner, negativa som positiva. Jag skulle ha förståelse för dessa synpunkter om dom inte gick mot varandra i vartannat inlägg. Tror dessa herrar är mer intresserade av debatt i största allmänhet än just förs dialog och bolla tankar om vårt kära barca. Sen vet jag inte om jag med detta uttalande gör dom en tjänst eller otjänst men detta är vad jag tror. Sen är det upp till var och en att välja i vilken grad man värdesätter andra skribenters åsikter. Jag skälv scrollar inlägg från ovanstående, iallafall när flödet är bra på Les rambles. Men ibland är det dessa inlägg man får nöja sig med som läsning för kvällen. :/
Barcelona Presas Oleguer
2018-03-02 17:21
Måste vart lillebror Soko som skrev det senaste inlägget, dålig grammatik och växlande tempus. Men som svar på hans påstående så nä Soko, de framgångsrika lagen har inte haft en extra dimension i sitt spel. Säg mig ett lag som har haft det? Real Madrid de senaste åren? Absolut inte. Chelsea året de vann CL? Definitivt inte. Bayern förra några år sen? Nope. Alla lag som spelar under en framgångsrik period har något som kännetecknar dem, när de vinner är de pga det, och inte för att de ändrade på sitt spel.
Barcelona Bollinnehavet
2018-03-02 16:22
@Barcelonistas:

Säger hen som så sent som igår ville att Valverde skulle få sparken efter säsongen. Så tröttsam du är när du gång efter annan byter åsikt och säger emot dig själv. Det är inte första gången du pratar som att du är flera olika personer.
Barcelona Illusionista
2018-03-02 16:05
@Corazon:

Precis så. Vad jag menar är att vi gör två mål tidigt i matchen får A. Madrid i obalans istället för att ställa upp med en 11a där vi väntar och ser hur A. Madrid har tänkt att spela och låta de pressa oss högt och eventuellt göra det första målet.

Vi har gjort det tidigare mot A. Madrid och ser inte varför vi inte skulle kunna göra det igen.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-02 15:12
Kröjjff - du har pm!.

Med det vill jag också önska alla en trevlig helg och vi syns på söndag!
Barcelona Soko
2018-03-02 14:42
Det jag saknar hos Barcelona är att läga in i högsta växel när man jagar mål och segern.  Igår var det ett bra exempel på hur vi bara passar runt runt och runt utan att ta till konkreta beslut och skjuta på mål.  Vi möte ju dessutom ett dåligt lag att det bara inte får hända att vi sista halvtimme knappt haft ett skott på mål och misslyckats med att skapa bra målchans. Alla andra stora lag har den där bedriften att göra den där extra anstormningen i slutet av matchen. Ibland går det ibland inte men i alla fall. 

Vi kör som sagt med samma tempo från start till slut utan att växla tempo och utan dynamik. Just plan B har Barcelona trots stora framgångar aldrig haft på riktigt. När vi inte har positivt resultat och motståndarna backar hem så finner vi inga lösningar på att lösa problemet. Släpper vi in mål mot Atletico först så blir det svårt att återhämta sig.

Barcelona Barcelonistas
2018-03-02 14:42
Kröjjff - intressant att du nämnde amöban som är en organism en liten cell som är grunden till alla komplexa organismer Man brukar säg “Big things have small beginnings.” Jag skulle vilja jämföra detta med Valverdes Barcelona Rom byggdes inte på en dag det tog tid och jag tror att Valverde behöver mer tid, tid är framgång. Valverdes Barcelona kommer göra historia var så säker på det.

Filosofen tränare City just nu och han är en rival som är ett hot för oss i Cl jag fattar inte hur man kan sitta och tänka på han efter att det gått 6 år. Move on bro, Pep är bara en i mängden när det kommer till Barcelona ingen är större än klubben.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-03-02 14:41
Drumvirvel domaren på söndag är gil manzano... Bra jobbat tebas!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-03-02 14:39
Vi vilar coutinho och Dembele till atletico men vi vilar inte suarez och Messi som är viktigare? Suarez som stod på fyra gula kort? Ingen av Dembele eller coutinho kommer starta på söndag.
Barcelona Barca4life98
2018-03-02 14:27
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Han bänkade dem just eftersom det är ligans sämsta lag de mötte. De behövs mot Atletico på söndag. Inte svårare än så. [/QUOTE] Man kan ju tycka att Coutinho och Dembele har vilat tillräckligt nu, Coutinho får dessutom inte ens spela i CL. Båda dessa spelare måste komma in i laget och det gör man inte genom att få spela 1 match och sedan sitta på bänken. Det känns som Deja Vu, liknande det som hände Semedo i höstas. Så nu när vi tappade poäng mot Las Palmas vad spelar det för roll även om vi slår Atletico. Alla matcher i ligan är värda lika många poäng. Att man aldrig lär sig läxan att spela med bästa laget för att sedan byta ut spelare när man leder med 2/3-0. Nåja, Atletico har häng nu oavsett resultatet på Söndag enligt mig.
Barcelona Kröjjff
2018-03-02 14:18
Att förmå sig att ge något så formlöst som amöban ett ansikte, är inte det sämsta. Tvärtom är det en bedrift som borde resultera i att ett nytt nobelpris instiftas till din ära. Vem jag vänder mig till med ovanstående, krävs inga geniknölar för att förstå.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-03-02 14:12
@Beast Puyol:

Han bänkade dem just eftersom det är ligans sämsta lag de mötte. De behövs mot Atletico på söndag. Inte svårare än så.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-02 13:46
Kröjjff - du pratar om Valverde och kritiserar han det är beyond insanity då han tog över en trupp som enligt många var begränsad. Vad som gjort att folk helt plötsligt fått en annan syn på truppen vill jag gärna veta efter 6-7 månader.Det sjuka är att du tror Valverde är problemet men du ser inte problemet är Rakitic tex? Knappast en Xavi typ som kan trolla på mittfältet.

Nu har vi värvat Arthur och enligt rykten så ska Griezmann vara klar. Kanske bör vi inte förvänta oss magi den här säsongen utan nästa säsong?
Barcelona Barcelonistas
2018-03-02 13:12
Ok nu har frustrationen lagt sig lite men jag vill faktiskt ta fram en viktig punkt som många verkar blunda för. Nu sitter vi och klagar på Valverde men är det verkligen Valverde som är det stora problemet här? Visst laguttagningarna kan man kritisera han för men det spelmässiga som just nu inte är så bra det kan man inte skylla Valverde för. För mig handlar det snarare om en kvalitets fråga vi har för många spelare i laget som dels inte är tillräckligt bra och sen så är dom alldeles för ojämna dom levererar inte under en längre tid och det är anledningen till varför spelet hackar så otroligt mycket.

Om vi går in på kvalitetsfrågan kolla tex anfallet är det tillräckligt bra enligt er? Suarez må göra sina mål men han är alldeles för dåligt i spelet ( nu menar jag inte att han ska vara en Messi) hans teknik är under all kritik och han ser väldigt klumpig ut i många situationer. Killen kan göra 10 fel i en match och vara bedrövlig och sen vips så får han en boll och gör ett mål. Du har en Dembele som varit skadad mestadels och som just nu inte är i närheten av att vara bra för att kunna spela hos oss. Vad har vi då kvar i anfallsväg? Jo bara Messi och det håller inte. Messi kan inte göra allt han behöver avlastas och få hjälp vilket han inte får just nu.

Kolla mittfältet förutom Busquets. Iniesta är extremt ojämn i sina prestationer, samma sak med Rakitic. Det är just det här jag menar för många spelare som inte presterar under en längre period. Guardiolas Barca där hade du spelar som prestera vecka in vecka ut så är det inte idag. Den fotboll som vi vill se kräver att alla spelare håller en jämn nivå och det ser vi inte idag.

Vi behöver 1 mittfältare och en anfallare till.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-02 12:56
Hur ska vi kunna få in Dembele och Coutinho?? Valverde gör saken inte lätt, du möter kanske ligans sämsta lag och varför bänkar du dessa herrar. Dembele känner säkert att han har mkt att bevisa och Coutinho är världsklass han ska man fan INTE bänka.. Jag kan förstå att man är lite försiktig med Dembele men Coutinho bör få regelbunden speltid för han som mkt boll i sig och han är så teknisk. Man får de känslan att Valverde är envis jävel som fastnar och har svårt att bryta å få det att fungera. Jag får inga bra vibbar av Valverde. Känns som att han förlitar sig på att Messi ska rädda honom hela tiden.
Barcelona Mike79
2018-03-02 12:43
Den vise mannen Förmodligen för hands på Digne, vilket är helt absurt isåfall. Dagen efter och jag har fortfarande inte kunnat smälta spelet och uppställningen vi fick se, återigen.
Barcelona Kröjjff
2018-03-02 12:37
Den här gången överlåter jag åt övriga att ägna sig åt negativism. I´ll rest my case.
Barcelona Den vise mannen
2018-03-02 12:28
Har inte orkat läsa igen forumet, är det ngn som vet säkert varför det dömdes straff? Fick allldrig ngn klarhet i det under matchens gång.
Barcelona Busquen
2018-03-02 12:13
Soko:
"Alla bekymrade och oroliga ansikte hos spelare och ledare säger mer än 1000 ord"
Nja, jag skulle säga att din oro nog är större än alla spelares och ledares tillsammans. Men förutsatt att ditt påstående är korrekt - varför försöker du då med tusentals ord vecka ut och vecka in beskriva den stundande katastrofen? Det hade ju räckt att lägga upp en bildlänk med alla oroliga ansikten?
Och återigen - vad får du ut av att göra andra människor upprörda?
Barcelona Bollinnehavet
2018-03-02 11:20
Corazon

Ja du vet, bara stänga matchen direkt mot det lag som har släppt in 11 mål på 26 matcher. Göra 2 helst 3 snabba och bara spela av sen. Valverde är dum om han inte går för detta. In med Dembele bara!
Barcelona Corazon
2018-03-02 10:57
@Illusionista:

Stänga matchen snabbt lite lätt sådär hehe det var kul
Barcelona II Barça II
2018-03-02 09:53
Innan juluppehållet så trodde jag att Valverde körde ”safe”, med flera defensiva mittfältare, bara för att han inte hade några andra alternativ. Han gjorde helt enkelt det bästa utav situationen. Men nu väljer han alltså att hålla både Coutinho och Dembele på bänken för att istället starta med Paulinho och Vidal(!!!). I min värld är det aldrig okej att göra det valet i FC Barcelona, framför allt inte om man möter ett bottenlag. Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att förstå mig på Valverde och den fotbollen han vill spela i FC Barcelona. Jag köper att han väljer att inte riskera så mycket borta mot Chelsea. Men har absolut ingen förståelse för att han gör det borta mot Eibar och Las Palmas. Finns absolut ingen logik i att inte våga satsa offensivt mot ett bottenlag? Är övertygad om att vi hade kört över Las Palmas om vi hade kört offensivt från första sekund. Antingen skärper sig herr Valverde eller så får han lämna till sommaren, oavsett hur många titlar han lyckad kamma hem.
Barcelona Illusionista
2018-03-02 09:49
Tycker överlag så har vi haft en fantastisk säsong hittils. Visst gjorde VV fel igår med laguppställningen men att vissa här inne vill ha honom sparkad direkt är ju bara komiskt. Han borde ställa upp med samma 11 som mot Girona på hemma plan.

Mot A.Madrid borde vi ha en stark och offensiv elva som vill stänga matchen snabbt.

Stegen
Semedo/Roberto Pique Umtiti Alba
Busquets
Iniesta/Rakitic Coutinho

Messi, Suarez Dembele
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: