/spanien/barcelona/forum/448.aspx/spanien/barcelona/forum/448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-29 01:17
Jävligt jobbigt att man ska behöva vänta hela tiden och denna sagan är så lång. Låt det ta slut snabbt. Jag vill bara ha mina pengar 2 miljarder och Veratti hahahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:16
Di Maria? Mer fotbollsdum spelare får man leta efter. Har ni sett Di Maria i landslaget med Messi. Man vill slita av sig håret.

Hade nog hoppat ut genom fönstret i ren frustration av att se honom i Barcelona.

Och då nämner jag inte ens hur han hyschade Camp Nou publiken. Vill du ha en sådan spelare Soko?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 01:14
Hoppas att det där med FFP stämmer. Vrf skulle de inte stämma om Tebas kan anmäla PSG? Nej självklart stämmer det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-29 01:13
Om vi kunde vinna mot Real med 5-0 med Pedro-Villa-Messi så kan vi nog klara oss helt OK med t.ex. Paco-Suarez-Messi.
Barcelona Gabriel
Jag har inga problem med att Neymar går via utköpsklausulen. Då är faktiskt Bartomeu skuldfri och inget skit kan läggas på honom. Och nej, man kan inte klandra Bartomeu för att inte ha lagt en högre klausul på Neymar, vi snackar om Neymar och hans pappa. Det var utan tvekan ett krav från deras sida förra sommaren för att ens gå med på att förnya kontraktet - så släpp den tanken. Men går Bartomeu med på att förhandla och släppa Neymar för låt oss säga ca 250M€ eller något annat liknande så kommer jag att hata honom ännu mer än vad jag redan gör. Då kan inte ens Blaugrana91 försvara honom längre!
Barcelona Soko
Jag skulle njuta av att se Di Maria i Barca inte minst pga han just spelat för Real . Samma som de njutit av att se Figo hos dem.

Di Maria- Suarez - Messi

Jag har alltid gillat Di Maria och hans fart. Varje gång han har bollen är han farlig. Han är beslutsam och går rak på sak .
Barcelona Barca4life98
2017-07-29 01:12
Gabriel Man kan tycka vad man vill om Tebas men han gör helt rätt. Han skyddar en av sina största klubbar i sin liga, direkt eller indirekt. Han vill nog inte förlora en fixstjärna som Neymar. Jag ville verkligen inte att Ney skulle lämna men ska han uppföra sig som han gjorde mot Semedo så kan han dra. Tycker Suarez är en spelare som tillsammans med Neymar fått för mycket luft senaste säsongen. De ska klaga på allt och alla. Konstigt att spelare som Rakitic, Gomes och Denis inte har självförtroende.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-29 01:10
Vi har ett större problem än att Neymar ska lämna... Vem ska ersätta hans unika skor mot Real? Vi har ingen i vårt lag som är så bra för att starta mot Real. 2 viktiga matcher mot värsta rivalen och detta är utan Neymar. Neymar är grym och det kan ingen förneka men hans personlighet gör att man vill spy. Jag är orolig inför Real matcherna. Vi bör agera snabbt om nyförvärv.
2017-07-29 01:10
Jag håller med Gabriel, tror det blir att dom antingen utlöser klausulen eller så släpper vår ledning honom för 222-250M €. Tror inte det blir någon Verratti då det bara är vi fans som vill ha det och inga rykten har uppstått kring honom.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:09
Ska man tro på SPORT så ska nu Barcelona och PSG förhandla om Neymar.

Jävlar om det stämmer. Fan ta dig Bartomeu om du går med på att förhandla utan att få in Verratti i dealen. Jag skiter i om de så ens betalar 280M€ för honom, de ska ge oss Verratti annars ska dom fan riskera FFP!
Barcelona Thierry Henry
2017-07-29 01:09
@1899 - Puyol:
Kommer den råttan hit. Slutar jag kolla tills ledningen avgått. Punkt slut. Är folk på riktigt som ens ser di maria som ett alternativ. Bara för "Messi vill det"?Struntar fullständigt om Messi vill ha hit honom. Fucka åt vår publik räcker för mig. Den råttan ska hålla sig så långt ifrån Barca som möjligt. Vi ska ha Verrstti eller utköps klausulen eller Neymar stannar här. Punkt slut. Vi beter oss som en småklubb. Kan ledningen på riktigt inte övertyga Neymar att Barca är rätt klubb för honom framför PSG så är det något sjukligt som håller på att ske. Jag börjar på riktigt tro Bartolomeu är anlitad av Perez för att förstöra vår klubb. Bara signalerna det skickar att vi inte kan hålla i vår näst största stjärna kommer skada oss bortom reparation för flera år framöver. Vänta och se. Låg har öppet bajsat oss i a siktet när vi fråga om t.silva, när vi fråga om marguinhos och nu när vi fråga om Verrstti. Sen går dom och stjäl vår framtida stor stjärna framför ögonen på oss. Går den affären igenom kommer timglaset att skifta på oss. PSG våh sldtar oss och dom bästa spelarna kommer välja Paris framför Barca framöver. Vi kan inte få Bellerin, Verrstti. Andra klassens spelare från andra klassens lag. Sen står vi handfallna när dom tar Neymar från oss. Ridå!!
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:07
Sen har Javier Tebas idag meddelat att de kommer att anmäla PSG för att de bryter mot FFP reglerna om de aktiverar Neymars utköpsklausul. Länkade källan tidigare. Så de kommer att få en anmälan ifrån La Liga - det är också helt klart.
2017-07-29 01:06
Nej tack till Di Maria, förstår inte hur ni vill ha hit en ex-madrid spelare samt en spelare med ett skitrykte till vår klubb. Sen är han ju 29 år och ingen spelare för framtiden. Hellre får vi hela summan för Neymar och köper en 19 årig Dembele med framtiden framför sig.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-29 01:05
Messi och Di Maria kommer så jävla bra överens i landslaget. I Barca hade dem skapat kaos. Problemet är att Di Maria har satt sig själv i skiten här. Att ge fingret och han spelade för smutsen gör denna affären mer äcklig.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:05
tribente_magico

Det har inte varit några som helst rapporter om det än så länge, och det är knappast något som PSG självmant kommer att föreslå till Barcelona för att förenkla en affär. Det är isånnafall upp till Barcelona att kräva Verratti, och inte ens då är det säkert att PSG nappar på det. Min känsla är att PSG i slutändan hostar upp pengarna och löser Neymars utköpsklausul.

Det enda jag säger är att om det stämmer att Uefa varnat PSG gällande FFP och PSG faktiskt inte vågar lösa utköpsklausulen, och PSG ser sig själva tvingade till att förhandla med oss, då måste vi kräva 200M€ plus Verratti.

Just nu är fortfarande allt väldigt suddigt gällande priset på Neymar. Att Neymar kommer att dra till PSG står nu som helt glasklarrt. Det är inga rykten längre, det är ett faktum. Barcelona fansen vill inte heller ha kvar honom, det är inte bara på Les Rambles i svenskafans, det är om man kollar överallt i Twitter och på Neymars personliga Instagram konto också. Hade Neymar mot all förmodan stannat kvar i Barcelona efter allt detta så kan han räkna med en ordentlig visselorkan varje gång han spelar på Camp Nou.

Priset för Neymar är oklart. Alla vet att hans utköpsklausul ligger på exakta 222M€ (en summa som nästa år stiger till 250M€ så om PSG har svårt att lösa värvningen i år pga FFP så blir det ännu svårare nästa sommar) och att det med skatt blir 300M€ totalt. Om PSG hittat ett sätt att klara FFP eller inte är fortfarande osäkert, Tidigare ikväll kom det olika rapporter om att Uefa faktiskt hade gett en hård varning till PSG gällande Neymar värvningen och att de inte godkänner att de betalar hans utköpsklausul - hur trovärdiga dessa uppgifter är vet inte jag, eller någon annan heller.

För att sammanfatta:

- Jag tror att PSG löser utköpsklausulen trots allt, men jag tror definitivt att de är försiktiga och rädda och att uppgifterna stämmer att de har erbjudit oss pengar plus en av Di Maria, Matuidi och Lucas Moura. Barcelona vill inte förhandla och kommer inte att förhandla, det är det som rapporteras ifrån Katalonien.

- OM (och detta är OM) PSG vill förhandla och inser att nej vi vågar inte betala utköpsklausulen, då och först då kan Barcelona kräva Verratti plus pengar.

Vi får se vad som händer, men Neymar är inte längre en Barcelona spelare. Det är bara en tidsfråga nu. Spelar han mot Real Madrid så är det enbart eftersom det står i kontraktet att klubben måste spela med honom. Allt pekar mot att han presenteras för PSG på antingen måndag eller tisdag.
2017-07-29 01:03
Ge oss 280 M € eller betala klausulen. Ledningen måste vara lika hård som de var mot oss.
Barcelona II Barça II
2017-07-29 00:59
200 miljoner plus Verrati OCH Di Maria, inte för att vi vill ha Di Maria, men för att använda han som delbetalning för Coutinho/Dybala/Mbappe Annars kan ska de betala 280 miljoner eller betala klausulen (total kostnad för PSG, 300 miljoner totalt). Går inte PSG med något av dessa alternativ, ja då får Neymar ruttna till 2021.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-29 00:58
Ge oss 1,8 plus Veratti sen kan ni få er pengakåta Neymar Done Deal Nasser. Sen kommer vi att springa efter Hazard mums.
Barcelona tribente_magico
2017-07-29 00:55
Du bidrar med otroligt mycket bra info Gabriel. Är det på tals att Verratti ska ingå i affären eller är det ett önsketänkande? Oavsett så borde Barto och Roberto iallafall försöka få den dealen med Verratti att gå i lås. Tycker med det vore ett drömscenario men troligast är väl att PSG betalar utköpsklausulen?
Barcelona Soko
2017-07-29 00:51
Juventus spelar tufft om Dybala .
2017-07-29 00:47
Di Maria pekade finger till publiken förra mötet och han har varit en maräng.. Så absolut nej tack till honom.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-29 00:45
Inte Di Maria, tack! Hoppas att ledningen har mer vett än så. Veratti kan ingå, ingen annan
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-07-29 00:45
Såg att Juve la ett bud på Matuidi, 20m pratas det om. Det är alltså den typen av spelare Nasser vill erbjuda oss? Han är ju pantad på riktigt..
2017-07-29 00:43
Soko

Känner jag ledningen korrekt kommer dom sälja honom till ett rea pris
Barcelona Soko
2017-07-29 00:43
Men bli inte överaskade om vi får Messis kompis Di Maria i affären.
PSG håller på och fixar Sanchez och Neymar och då finns inte plats för Di Maria .
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-07-29 00:40
Soko

Kl 23 den 16e.. då är man på plats. Köpte biljetter till matchen imorse då de släpptes till madridistas. Kommer befinna mig 4h ifrån Madrid under hela Augusti med massa madridistapolare..

Vart rätt så händelserikt förra gången jag gick på clasico under supercupen 2011.. Nu blir det att besöka Bernaleo. Hoppas jag inte ser Neymar på plan. Kommer busvissla ut honom vid varje touch om han mot all förmodan är kvar. Önskar att få se Veratti på planen, då kommer jag fira vilt i bilresan hem efter. :D
Barcelona Soko
2017-07-29 00:40
@Davids3:

Det blir svårt med närmaste dagarna. Det kommer att bli en stor och lpbg fajt mellan klubbarna . Neymar kommer att bli frustrerad och missa många matcher. Redan imorgon spelas supercupen mellan PSG och Monaco och ligan börjar nästa helg. Affären kan bli snabbare ifall Veratti ingår, annars kommer Neymar att vänta och vänta.
2017-07-29 00:36
Neymar kommer gå till PSG denna sommaren, det är nog 100% garanterat just nu med tanke på vad som har hänt. Men frågan alla ställer just nu är till vilket pris. Jag hade krävt 250M € av dom med tanke på att de inte kommer släppa Verratti.
Barcelona Soko
2017-07-29 00:35
Tider för supercupen är klara.
13 avg kl. 22.00
16 avg kl. 23.00 !!!

Även första ligamatchen mot Betis går kl. 20.15 den 20 avg.
Barcelona Davids3
2017-07-29 00:34
Nu verkar diverse folk tävla om vem som går ut med nyheten först. Lär bli officiellt närmaste dagarna.
Annons: