/spanien/barcelona/forum/445.aspx/spanien/barcelona/forum/445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2018-03-04 19:29
Att man ens jämför Valverde med Luis Enrique, för att inte snacka om Pep, är skrattretande. Det kanske var Hawaii-fotboll under Enriques sista år men hans 2 första säsonger så var det show, stor underhållning. Valverde är feg han vill inte satsa på spelare som kan göra det lilla extra för det finns en risk att dessa spelare gör fel. Dembele och Semedo är två tydliga exempel. Att Gomes och Vidal ens får spela är ett skämt. P.S. Champions League kan vi glömma...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2018-03-04 19:23
Iniesta.70 Word.
Barcelona Puyol5
2018-03-04 19:18
Frågan kring Suarez är något man funderar på varje match.

Fördelar att byta är att vi kan få en spelare med bättre bollkontroll, snabbhet osv. Vi slipper hans filmningar och attityd. Vi föryngrar troligen.

Nackdelar är att han har en stark status i truppen, det kan bli problem med andra. Vi kan tappa målen han ändå levererar. Vi kan tappa pressen och jobbet han ändå gör ofta.

Helt klart börjar de närma sig, men det är ett sjukt tufft beslut för den som ska ta beslutet. Säljer man direkt eller bänkar man och sen släpper, många frågor, många tuffa beslut.
Barcelona Iniesta.70
Inga bolltrygga mittfältare?Inga lirare på mitten? Nää, för mig är det fundamentala felet en wrong-turn ideologi mässigt. Medan coacher som Pep sakta men säkert lirkar in lirare som Foden o Diaz och Marcelino låter en ung Torres luftas o växa. Ja, to m Simeone skickar in en ung hungrig Hernandez i jakten på kvittering. För att fortsätta vrida om kniven eller salta såret lite extra så kan jag ju påminna er alla om att Mourinho himself har bänkat självaste Pogba till förmån för en oerfaren egen produkt, i form av Scott McTominay. Ja, även Zidane slussar in egna produkter o unga lirare när tillfäle ges...Llorente, Hernandez bl annat. För att nämna några.. VI, Barca, skickar in Gomesar och Paulinhosar för att "göra jobbet", "säkra" och benskydds passa bort bollen från eget mål. Jisses, vi har blivit vad jag själv föraktar. Ingen, absolut ingen har nämt Alena som alternativ ikväll. Istället skriks det efter ett miljardköp som Dembele som räddare i nöden, ja, iallafall om ytorna uppenbarar sig. Jösses, blir dyrt i längden när vi säljer talanger för 30 miljoner som S.Gomez och köper in talanger för en miljard, som behöver en viss typ av match för att göra sig själv rättvis, enligt forumet iallafall.. Nää, vi har vänt vår filosofi ryggen och spenderar över 3 miljarder från fönster till fönster för att trava oss tillbaks till toppen. Med både säkerhetsbälte och krockkuddar för att säkra poängen...kul? Nää, som sagt. Mot en tripoel i tupplurens tecken och Blaugranas färger...zzzzzz....
Barcelona JUSSI BJÖRLING
@Ardimessi:

Dessutom har City spelat två matcher mer. Vi kan nog få in 7-8 mål på dessa två matcher om det vill sig väl.
Barcelona Katalano
@Barcelonistas:

Får vi in Griezmann anser jag att vi ska sälja Suarez och köra Messi som Falsk 9a. Dembele och Griezmann på varsin kant. Egentligen vill jag ha Coutinho på kanten också, men sanningen är att förutom Iniesta och Busquets så är han den bästa innermittfältaren vi kan ställa upp med. Synd i sig.
Barcelona Sentuary
2018-03-04 19:14
Tycker också Suarez bör säljas, visst han gör viktiga mål och så men hans teknik och spelsinne är inte det laget ska ha längst där framme. Sen att han skämmer ut sig varje match gör inte saken bättre.
Barcelona Barcelonistas
2018-03-04 19:12
Man bör faktiskt fundera kring om vi ska sälja Suarez eller inte jag tycker inte han är tillräckligt bra längre. Han är bedrövlig i spelet, har usel teknik kan aldrig göra sin gubbe. Några mål ändrar inte detta han måste bort enligt mig.
Barcelona the cameroonians
2018-03-04 19:09
Både Busquets och Alba sa efter matchen att den korta vilan sedan mötet mot Las Palmas tog hårt på laget och att de led i slutet.
Barcelona Bollinnehavet
2018-03-04 19:09
@Puyol5:
Jag hoppas så att du har rätt angående sista stycket där. Jag vill inte döma ut Valverde riktigt än. Han gör det ändå bra även om stilen inte är något jag vill ha i Barca. Men förhoppningsvis så finns det tankar om förändring även hos Valverde. EDIT: Och precis som Nelson Umtiti säger här nedanför så föredrar jag också detta framför förra årets spel. För stundvis tycker jag faktiskt att spelet underhåller mig, men andra halvlek innehöll allt det som jag inte blir underhållen av (förutom 3 poäng).
Barcelona Smogen
2018-03-04 19:08
[QUOTE=Ardimessi ]Dåliga nyheter angående iniesta han ser ut att missa 3/4 veckors spel... [/QUOTE] Ajdå! Blir tufft mot Chelsea utan Iniesta och Coutinho. En jäkla tur att vi har det där bortamålet med oss.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-03-04 19:07
Puyol5 Klockrent! Jag tycker att vi gör en grym första halvlek och man märker den stora skillnaden när vi förlorar Iniesta. Jag föredrar detta än förra säsongens fotboll.
Barcelona Puyol5
2018-03-04 19:04
@ || #5 sergiobusquets:

Såg du första halvlek eller blev det mest fokus här inne? Du missade nog lite hur tanken är. När Iniesta klev av kom första tecknet på att bollinnehavet skulle gå ner.

Från förra årets revolverfotboll är jag övertygad att detta spel är rätt sätt att jobba in grunderna på nytt, innan nästa pusselbit kommer med offensiven. Första kunna försvara och kontrollera matcher med boll och utan boll, sen lägga in nästa växel.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-03-04 19:04
Valverde har aldrig stått för en offensiv fotboll och inget som kommer komma nästa säsong. Inte ens i Olympiakos stod han för en offensiv fotboll. Väntade mig mycket mer än resultat och hade hoppats på att se offensiva tendenser under våren. Men det är exakt likadant oavsett motstånd, topplag hemma backar vi hem. Jumbo borta så spelar vi på resultat. Jag var villig att ge honom även nästa säsong men inte längre för att det kommer se exakt likadant ut. Valverde gör det valverde gör och han gör det riktigt bra men det är absolut inget för Barcelona.
Barcelona Ardimessi
2018-03-04 19:03
Dåliga nyheter angående iniesta han ser ut att missa 3/4 veckors spel...
Valverde om Gomes; Publiken har rätt att uttrycka sig som de vill, som spelare måste du kämpa för att få dem på din sida. Jag skulle hellre se att bli hjälpt i motgång (än buad) men vi måste acceptera faktum och fightas för att förändra situationen.
Barcelona DM1982
With 27 weeks gone in La Liga, Messi now has more goals, assists, shots at goal, completed dribbles and created chances than any other player. Via @FutbolAvanzado Han är så begränsad.... ; )
Barcelona Ardimessi
2018-03-04 19:01
Bland Europas top ligor så är vi bland dem som har flest mål dem enda som jag lagt märke till som ligger före är city som har 83 gjorda mål medans vi har 70,men sen är även vi bland dem lagen som släppt in minst mål 13 stycken dem enda som är bättre är atletico som har släppt in 12....
Barcelona Nelson Umtiti
2018-03-04 19:00
#5 sergiobusquets

Ok du får ha den åsikten, jag anser fortfarande att det tar mer än ett par månader för en spelare att lära sig hur laget spelar och hur lag kamraterna rör sig o.s.v.
2018-03-04 18:59
Puyol5 Tiki taka kommer vi aldrig spela under valverde, även om vi haft en ung Xavi och en ung iniesta. Med denna truppen borde vi kunna spela en offensiv fotboll och ändå ha en stabil defensiv eller hur? Vi har Messi, iniesta, suarez, coutinho, Dembele, busquets, pique, umtiti, Alba osv men en för dålig trupp för att spela fotboll? Vi kommer nog även parkera bussen mot Chelsea hemma, och det om något säger mycket om dagens Barcelona :).
Barcelona IlTriplete
2018-03-04 18:59
Gary Lineker: "Messi scored his 600th goal to beat Atletico and surely clinch La Liga for Barcelona. If he were just a goal scorer it would be astonishing, but the fact he’s also the best dribbler I’ve ever seen and as good a passer as I’ve ever seen makes him the best I’ve ever seen."

GOAT!
Barcelona Puyol5
2018-03-04 18:51
@ || #5 sergiobusquets:

Svänger fort här inne. Även för din del, notera dina motsägelser bara sista timmarna. Coutinho ska spela ytter, inte mitten. Han kommer, och har redan, göra mycket nytta i att hålla bollen inom laget och vara kreativ. Men med Rakitic som stora motorn blir de svårt (han var däremot riktigt bra idag måste sägas). Den kostnaden landar alltså på att ersätta Neymar. VI saknar fortfarande en eller två mittfältare med bolltrygghet, Roberto skulle kanske kunna göra de bra om vi vågar satsa på Semedo som högerback. Men sen börjar Iniesta bli äldre och kommer behöva en ersättare. Så en eller två mittfältare saknar vi numera för att spela tiki-taka.

Namn: || #5 sergiobusquets    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2018-03-04 17:32
The camerooninas

Ja lite väl frustrerande är det, vill se Messi som en falsk 9;a med Dembele och coutinho jämte sig.

Namn: || #5 sergiobusquets    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2018-03-04 17:06
Att det kan gnällas så mycket här inne när LAGET gör en sån bra insats är fan otroligt.
2018-03-04 18:50
Nelson umtiti Nope, coutinho hade absolut inte haft svårt att anpassa sig till laget eller integrera med dom andra. Han hade redan suarez och Messi på sin sida. Bara där var det mycket vunnet. Det handlar om att valverde inte vet hur man hanterar dom kreativa spelarna. Han gick från vit röda till blå röda med exakt samma fotboll. Han tar sig an matcherna likt han gjorde i Bilbao. Folk här inne brukar håna Mourinho men ser mellan fingrarna när det gäller vår egna taktik.
2018-03-04 18:44
Om Busquets är den spelare som Guardiola skulle vilja vara så är väl Rakitic Valverdes motsvarighet?!? Långt ifrån lika sevärd och teknisk, men oerhört dedikerad till taktiken och tar smartness till en ny nivå. Och det är väl det som är grejen och varför man är kluven i känslan av att inte vara helt nöjd när Barça lyckats besegra värsta rivalen och till och med hindrat dem från att skapa några chanser. Som jag skrev tidigare, marginalerna blir allt mindre och någon gång lär vi ha dem mot oss vid fel tillfälle. Finns då taktiken för att kunna vända?
Barcelona Nelson Umtiti
2018-03-04 18:39
#5 sergiobusquets

Jo för det är bara att köpa en spelare och slänga in honom så klickar allt direkt...
Jag hoppas att du förstår att det tar tid för att intrigera en spelare i laget, plus så ska inte Coutinho spela till höger för det är inte hans naturliga position. Coutinho ska ta Iniestas plats över tid.
Barcelona Bentley King
2018-03-04 18:37
Jag tyckte att vi spelade en bra match idag. Visst det var lite defensivt andra halvlek, men jag tyckte att kollektivet såg bra ut och vi spelade som en enhet. Atl. Madrid hotade inte speciellt mycket. Busquets la en het Griezmann i fickan, vilket var det enda jag oroade mig för den här matchen. Jag håller med om att VV kan vara allt feg ibland samt göra tråkiga byten. MEN, som ny tränare i ett lag med omänskliga förväntningar så har han gjort det bra än så länge. Vi leder ligan samt är med om att vinna alla cup titlar. Jag tycker att man åtminstone ska ha is i magen och ge honom minst 2 säsonger innan man dömer honom helt. Han kanske spelar säkert för att säkra att han kan behålla jobbet för att sedan slappna av och implentera sina idéer nästa säsong . Tänk om han hade riskerat tokoffensiven och misslyckats? Ja du, då hade han inte fått chansen att leda laget nästa säsong. Som sagt så är jag nöjd än så länge och väntar med att döma honom nästa säsong istället.
Barcelona Bollinnehavet
2018-03-04 18:36
Skönt med vinst.

Men Gomes-Rakitic-Paulinho på ett Barcamittfält är inte skönt. Det är inte spelarnas fel, dom är dom spelarna dom är. Fysiska, löpande, trubbiga spelare. Ska man spela så som vi gjorde i andra halvlek så tycker jag att Valverde väljer rätt spelare för uppdraget. Problemet är bara att vi inte ska spela så (enligt mig). Vi ska inte backa hem, säkra upp, krympa ytorna och spela fysiskt för att hålla nollan. Vi ska hålla i bollen för att hålla nollan. Det gör man inte med det mittfältet. Det gör man inte med Dembele eller en sliten Coutinho heller (för han såg sliten ut på slutet). Man verkar inte göra det med Valverde som coach överhuvudtaget i det läget mot ett hårt pressande Atletico. Men det är så som jag vill att Barca ska spela, notera mitt nick.

Herregud vi vann precis en riktig 6-poängsmatch mot ligatvåan och drog ifrån med 8 poäng och man sitter med en besk eftersmak av matchen. Det är andra matchen i rad som vi går av utan spelmål. Andra matchen i rad som Suarez fokuserar på allt annat än att spela fotboll.Jag skrek efter ett byte på honom, tyckte man faktiskt kunde byta in Dembele på hans bekostnad.

Nu har laget sex dagar på sig att göra en restart. Iniesta gick ut skadad, Pique grinar illa med sitt knä, Suarez ser helt ofokuserad ut, Umtiti behöver fortsätta sin formkurva uppåt osv.

Btw så sitter jag och kollar på City - Chelsea nu. Snarlik situation. 1-0 ledning till City och spelare som Gundogan, Silva, De Bruyne och Bernardo Silva rullar boll på mittfältet. Det är ett bättre försvar än att bröta loss med Gomes-Rakitic-Paulinho.

Men hey, vi leder ligan med 8 poäng!
Barcelona Vampíro
2018-03-04 18:36
Sitter och tittar på City och Sané är ett jävla monster alltså. Utan tvekan en klasspelare av den högsta nivån.
2018-03-04 18:34
Vi saknar mittfältare? Ja varför spendera 1-1,5 miljarder på en mittfältare i januari fönster? Varför har vi inte spelat coutinho-busken-iniesta en enda gång? Tillräckligt bra mittfält att lira tiki-taka med. Såg ni matchen mot LAS Palmas? Exakt samma feghet och vi åkte på mål sen var vi körda. Att backa hem och släppa kontrollen är ingen taktiskt briljans utan feghet. Kommer att se ut likadant nästa bortamatch med. Messi är det enda vi har offensivt alla andra ska behöva tänka försvar även när vi har boll.
Barcelona Puyol5
2018-03-04 18:30
Ytterligare en fundering, varför detta skrik efter Dembele?

Jag tycker han varit riktigt dålig när han fått spela. Utmanar för lite, står still osv. Istället för att använda farten och delta mer. Skadan tyvärr inte så rolig i början heller.

Jag hoppas naturligtvis han vänder trenden och växer ut, vilket säkert sker. Men fram tills dess, varför skrika efter någon som inte är där än? Framförallt en match som denna, där du vill veta exakt vad du får av samtliga spelare.

Coutinho däremot, wow han leker fotboll som Messi. Väldigt lika varandra i hur dem spelar, naturligtvis inte riktigt på samma nivå men inte heller långt ifrån. Tänker varje match att det är grymt skönt med två Messi numera, en vänsterfotad och en högerfotad. Kommer bli riktigt grymt dessa två emellan.
Annons: