/spanien/barcelona/forum/441.aspx/spanien/barcelona/forum/441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2018-04-26 22:46
Hahaha så gött! En chans, knappt en chans egentligen, ett mål. Typiskt Arsenal. Mustafis dyk är ju magiskt. :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2018-04-26 22:46
Fotboll är ibland så ologiskt, det är det som är tjusigt med sporten.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-26 22:45
Greizmaaaaaannnnnnn
Barcelona Cule4life
2018-04-26 22:44
Man ska aldrig hålla på Atlético. Dom har snott ett ligaguld mot oss på Camp Nou i sista omgången(värre än Roma skandalen) och skickat ut oss från CL semi för att sen torska i finalen mot Real.

Så slutorden för Atlético är fuck of.
Real Madrid Dûssel
2018-04-26 22:28
@Fuerza:

Olika domare också.
Barcelona Dreamteam09
2018-04-26 22:28
Seriöst hoppas barca inte värvar Griezmann eller hur han stavas!
Barcelona LeoMessi
2018-04-26 22:25
Atletico satte sig själva i skiten denna match. Fine att ena gula kortet var billigt men innan dom ens fick en utvisning så klarade dom inte ens av att slå två passningar i rad. Arsenal spelade ut dom.
Barcelona Fuerza
2018-04-26 22:17
Atletico Madrid: 2 förseelser = 2 gula kort = 1 rött kort (10 spelade minuter)

Real Madrid: 14 förseelser = 1 gult kort (95 spelade minuter)
Barcelona Iniesta.70
2018-04-26 21:53
@Barcadinho.:
Ja, egentligen är det väl inte meningen att jag ska behöva gå runt och gräva så djupt jag kan på vår egen backyard för att hitta tillbaka till vår identitet. Fan, jag rumlar ju runt och leker "Marco Polo" med mig själv. Skriker jag "Marco" så tjoar Barto "Made in La Masia" med fingrarna korsade bakom sin rygg...Det är ju förtusan ledningen som ska skita ner sig och gräva upp våra talanger i sann Mes Que Un Club anda och inte begrava dom i Dortmund eller City... Vi har ju tappat det helt. En lirare som Roberto är ju guld värd i mina ögon. Det är ju med karaktärer som han man lägger första byggstenen för att hitta tillbaka, spelar ingen roll om han är en bättre fotbollsspelare än konkurrenten eller inte. Hjärta och själ är fundamentalt för att lägga en grund. En första pusselbit, en motsats till den cyniska olje-klubbs mentaliteten som sköljer över "vår" klubb. Känslan är att Roberto är nutidens svar på Oleguer fast med ett hell of a stänk av Puyol. Skillnaden är att DÅ ramlade det in ett par egen produkter med jämna mellanrum. Roberto? Ja,ensam "Herren på täppan" från La Masia de senaste FEM åren......En utrotningshotad art...Och ingenting görs för att "rädda" dom/oss...
Barcelona Soko
2018-04-26 21:52
Jag har inte varit någon fan av Firminho men vad killen jobbar och kämpar som nr 9 . Han är bara 26 år och skulle bli en perfekt ersättare till Suarez..
Griezman - Firminho - Dembélé
--- Coutinho och Messi ---- bakom dem ...
Real Madrid Dûssel
2018-04-26 21:51
@rANDOMhERO:

Helt rätt. Många snöar in sig i CL bara.
Cl på slutspels nivå är oerhört tight och svårt även om laget heter Barcelona.
Många här verkar tro att det ska vara minst final och semi varje år bara för sakens skull.
2018-04-26 21:48
In med costa och ut med gameiro
2018-04-26 21:43
Greizmanns arbetskapacitet är inte att leka med, en riktig lagspelare trots att han är stjärnan i laget.
Barcelona Jarlma
2018-04-26 21:38
@ || #5 sergiobusquets:

Loser lag eller inte så unnar jag inte Atletico ett skit :)
2018-04-26 21:38
Bättre med atletico än loser laget arsenal :)
Barcelona Jarlma
2018-04-26 21:36
Vem fan bryr sig om äckel-laget Atletico? Domaren faller inte för Atleticos jävla fulspel och gnäll, jag önskade han hade dömt i CL när dom slog ut oss. Dom maskade för-fan bort 30 min av matchen!!
2018-04-26 21:35
Blir jätte kul för arsenal att åka till Madrid, dom kommer få ett helvete. Atletico får med sig minst ett kryss ikväll
Barcelona Soko
2018-04-26 21:33
Inget kort på denna tackling med dobbarna förre ?! Domaren är 5 meter från situationen!!
2018-04-26 21:33
Patetiskt domare, atletico får inte frispark för det där?
Barcelona Soko
2018-04-26 21:25
Hur många röda kort hade Kuipers delat ur igår om han hade haft samma nivå som den franska kollegan ikväll ? !
Barcelona Jarlma
2018-04-26 21:22
@Rambla~:

Fast det var ju ett rött kort trots allt. Sen förlorar Simeone huvudet totalt.
Barcelona Barcadinho.
2018-04-26 21:21
Ja domaren har tappat matchen redan efter 10 min.
Inte så snygga stämplingar, men lite överseende på nr 2 borde han ha.
Onödigt.
Barcelona Rambla~
2018-04-26 21:20
Det här är så uppgjort från Uefa allt för att skiten Wenger ett fint avslut. Normalt kör Atlético över detta mediokra Arsenal.
Barcelona Soko
2018-04-26 21:18
Redan innan matchen blev jag misstänksam över beslutet att franska domare ska döma Wenger. Samma som när portugiser dömde Mourinhos Inter mot Barca och alla fel beslut som resultat.
Barcelona Ninja
2018-04-26 20:48
Jag blir mörkrädd när jag läser om summan Barca är villiga att spendera på Griezmann. Liksom ännu en miljard? Så ung är inte Griezmann heller, 27 år. Självklart ska man ta alla rykten med en nypa salt men det känns ändå väldigt oroväckande att denna rykte har hängt kvar ett tag.
Barcelona Iniesta.70
2018-04-26 17:29
Se mina tidigare inlägg....inget att tillägga, tyvärr...
Barcelona Xavi #6
2018-04-26 16:01
@DM1982:

Blir svårt att inte fastna i tråkiga tankar, speciellt efter de som hände i Rom. Hade man förlorat med värdigheten i behåll så hade man ju varit riktigt nöjd med dubbeln. Men att lilla Roma drar ner byxorna på oss inför hela Europa lämnar en bitter eftersmak över vår säsong.
Barcelona Kröjjff
2018-04-26 16:00
09Triplete15

Då var/ är vi alltså överens. Jag som ondgjort mig över andras läsförståelse förut. Ironi trodde jag mig inte heller vara främmande för att fatta fullt ut. Men nu vet jag bättre. Det visade sig alltså att du lärde mig någonting, inte tvärtom som jag trott. Tack.
Barcelona Lion24
2018-04-26 15:52
I Iniestas mål mot Sevilla (länktips) kan man se storheten i just Iniesta. Skillnaden mellan Iniesta och de flesta mittfältarna i världen är att Iniesta får ihop hjärnan och fötterna tillsammans. Andra blir för stressade och tar fel beslut. Och Iniesta gör i stort sätt rätt hela tiden, även om fötterna idag inte hänger med som förut. Men dom hänger fortfarande med! Målet på länktips är ett praktexempel, små detaljer som man inte märker av.

Som man ser så attackerar Iniesta. Men Iniesta släpper inte bollen tidigt till Messi, fast många säkert tänkte att han borde göra det. Men Iniesta väntar och väntar. Vad väntar han på? Jo, Iniesta väntar på att mittbacken (Lenglet) ska upp och stöta mot honom. Och när Lenglet går upp och stöter, då släpper Iniesta bollen. Vad händer bakom Lenglet då? I och med att Lenglet är helt ur sin position så skapas det yta.

När man scoutar spelare så är det såna här typer av spelare man måste hitta. Allting handlar inte om teknik, det mesta handlar om huvet. Fotboll spelas först och främst med huvet, sen fötterna. Du måste scouta spelare som får ihop huvet och fötterna samtidigt. Paulinho hade en likadan sekvens i 82:a minuten, i stort sett likadan! Men Paulinho släppte bollen så fort han kunde till Messi, och Sevilla spelarna kunde ligga rätt i sina positioner och anfallet blev förstörd.

Vi måste ändra hela våran verksamhet från början. De allra första är ekonomerna i styrelsen med sportchefen och alla dom där i spetsen. Ingen av dom kan fotboll, eller i alla fall våran typ av fotboll. Dom förstår inte hur ''tiki-taka'' spelas eller spelades. Dom har ingen respekt för klubben trots att dom representerar klubben. Dom ända som kunde stoppa oss va oss själva och det var så det hände, tyvärr!
Barcelona 09Triplete15
2018-04-26 15:43
Kröjjff

Ja, och jag håller med dig fullt ut. Det jag försökte poängtera var att det är fel av exempelvis Real-fans att kritisera Ronaldos insats när han inte gör mål men hylla honom till skyarna såfort han gör mål. Han har noll inverkan på matchbilden och egentligen är det samma insats vi ser av honom varje gång.

Messi kan hämta boll från mitten och ge två smörpassningar till Suarez och Neymar medan Ronaldo knäar in två bollar i slutminuterna efter en patetisk insats. Vem har klivit fram mest i respektive match? Är det Ronaldo som gjort två mål eller Messi för sina två assist?

Jag skulle säga att man tyvärr kollar på Ronaldos två mål som mer betydelsefulla och allt detta bidrar till PR-kampanjen för Ballon d’Or senare. Det har blivit alldeles för målbaserat för min smak. Diskussionen mellan Messi och Ronaldo har dött för länge sen egentligen men media väljer konstant att blåsa liv i det hela tiden.
Annons: