/spanien/barcelona/forum/4402.aspx/spanien/barcelona/forum/4402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-02-22 16:49
Barcelona B have asked the referee for the game not to start due to bad winds, referee says the game will go-ahead [rac1] Risk för en parodimatch?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-02-22 16:36
@DM1982:

Startelvan;
Suárez
Diagné, Juste, Bagnack, Grimaldo
Patric, Samper, Gumbau
Munir, Dongou, Sandro

Bänken: Ortolá, Costa, Ié, Cámara, Bicho, Maxi och Joan Roman

Notera att Adama lämnades utanför truppen (precis som Dongou i förra matchen) och att Halilovic ff är skadad.

En seger och laget tar ett rejält kliv i tabellen, en förlust och nedflyttningsstrecket kommer allt närmare.

Llagostera är dock inget exceptionellt starkt hemmalag med många förluster i bagaget, men har efter nyår vänt trenden något och är obesegrade i de 3 senaste matcherna (med intakt nolla bakåt) hemma på Palamós.

Avspark 17.00, stream i länktips.
Barcelona koeman92
2015-02-22 16:29
@LuisSuárez #9:

Vi var med i jakten, men tydligen räckte inte vårt löneförslag till för honom. För mig får han gärna stanna och ruttna i Real, sådana giriga spelare som enbart går till klubben som erbjuder mest pengar hör inte hemma i en klubb som Barça
Barcelona Gabriel
2015-02-22 16:26
Jag har suttit och funderat lite, och känns det inte som att Luis Enrique försöker skapa något utav en kopia av Jupp Heynckes trippel Bayern? Jag säger inte att den upplagan av Bayern är det bästa fotbollslaget jag har sett, för i mina ögon är Peps Barça utom räckhåll, däremot skulle jag nog hålla Heynckes trippel Bayern som det mest kompletta fotbollslag jag sett. Jag ser vissa likheter i vad Luis Enrique försöker införa i Barcelona med kombinationen av bollinnehav och ett sylvasst kontringsspel. Vi har tom börjat göra mål på hörnor igen, hur längesen var det inte det hände? Jag förstår Luis Enriques idéer mer och mer, men för att det ska fungera behövs det ett bättre mittfält. I den frågan är jag faktiskt med Barcelonistas, jag anser precis som honom att vårat mittfält för tillfället inte duger för att vara i standard av FC Barcelona. Det har kommit fram mer och mer uppgifter gällande Pogba och att Luis Enrique försökte värva honom redan inför denna säsongen, men Juve var omöjliga och ville inte ens förhandla om saken. Jag börjar förstå mer och mer vad för typ av mittfältare Luis Enrique eftersträvar till sitt projekt - mittfältare som behärskar det offensiva samt det defensiva spelet minst lika bra. Det är knappast en tillfällighet att Rakitic och Rafinha fått så mycket speltid under säsongens lopp, dessa två spelarna är de "bästa" vi har sett till vad jag tror Luis Enrique försöker att införa. Med det sagt så är dem inte tillräckligt bra, Rafinha kan säkert komma till den nivån och Rakitic är en grym spelare men jag håller med om att han inte håller den nivån som krävs för att vara ordinerie hos oss - även om han hade varit en utmärkt truppspelare. Mycket har jag kritiserat Lius Enrique för den här säsongen (även om jag trodde på honom och försvarade honom väldigt mycket inledningsvis av säsongen) men jag börjar förstå vad det är han vill göra med den här klubben, och jag kan inte direkt säga att jag säger emot honom. Det känns som att han försöker skapa ett mer komplett och ett mer oförutsägbart Barça. Sen är det väldigt många saker jag tycker han har gjort bra. - Valet av att köpa in Suarez och en riktig 9 och sätta Messi på högerkanten. Det har visat sig vara ett succédrag av Lucho. Messi som falsk 9 började bli ny-gammalt och alla lag visste hur vi spelade, samtidigt som Messi droppade ner väldigt mycket för att få boll saknade vi en skjutspets som tryckte ner motståndarlagets backlinje. Vi blir helt enkelt mycket mer svårlästa och flexibla i anfallsspelet med en nr 9 och Messi på kanten. - Bänkningen av Piqué är en annan sak som Luis Enrique ska hyllas för. Piqué har blivit pånyttfödd, det här är helt och hållet Enriqués förtjänst. Medans både Tito och Tata fegade och spelade med Piqué oavsett hur han levererade visade Lucho inledningsvis att han inte tänkte tolerera den loja inställningen och attityden Gerard visade upp både på och utanför planen. Bänkningen har gett resultat och idag är Piqué återigen våran bästa försvarare - och inte nog med det så ser han även ut som en ledargestalt. - Lucho har också vågat sig på att spela Mascherano som defensiv mittfältare och faktiskt delat upp ansvaret mer och mer mellan han och Busquéts. Det känns som självklara beslut men det har knappast varit en självklarthet, varken med Pep, Tito eller Tata som nästan enbart använde sig utav Mascherano som mittback. Det känns skönt att Luis Enrique insett att vi har en riktigt världsklass spelare i Mascherano även till mittfältet. - Resultat på fasta situationer, de senaste säsongerna har det känns som att vi inte ens har någon plan när vi slår våra hörnor och frisparkar, dem har slåtts på ren måfå i hopp om det bästa. Så känns det verkligen inte nu, vi har fått se flertalet inövade hörnor och frisparkar och vissa av dem har gett resultat. Vi gör numera mål även på hörnor - hör och häpna. - Kontringsspelet har också börjat ta fart. Barcelona liknar lite av Peps första säsong där man med Henry - Eto'o - Messi faktiskt även kontrade till sig en hel del mål. Efterföljande säsongerna släpptes nästan allt av kontringsspelet och man utvecklade istället tiki-takan till en sådan hög nivå att bara det tog oss till flertalet titlar. Men även då kunde man irritera sig på att man inte utnyttjade perfekta kontringslägen när möjligheterna uppstådd. Luis Enrique har äntligen fått oss att blanda - detta är mycket positivt till vårat anfallsspel. Det här är ett flertal av bra saker Luis Enrique gjort som han ska ha stor cred för. Jag tycker också att han har blivit mycket bättre på sina rotationer, dem känns mer vettiga nu och precis som spelare utvecklas även tränare. Jag tror att Luis Enriques Barcelona kan komma att växa sig väldigt starkt framöver bara han får de mittfältarna han vill ha. Kraftylla och dynamiska mittfältare som Pogba tror jag är helt perfekt för Luis Enriqués Barelona. Spelare som Iniesta har nog dessvärre inte så mycket att hämta i denna upplagan.
Barcelona DM1982
2015-02-22 16:23
[QUOTE=LuisSuárez #9]Man ryser i kroppen vilken f*cking framtidslöfte som Real Madrid har gällande Martin Ödegaard, vill bara slå näven på bordet över att vår ledning inte gjorde allt i sim makt för att locka hit norrmannen och därmed bli spelklar för oss under 2016. [/QUOTE] Killen är onekligen väldigt bra men det är en pesetero som passar bra in hos Real. 20 millar per år för en 16-åring? Nej tack, det är bra. För övrigt var hans tourande kring Europas bästa klubbar lite avsmakande, killen gick till klubben som langade upp mest pengar.
LuisSuárez #9
2015-02-22 16:20
Man blir bara ledsen över vilken f*cking framtidslöfte som Real Madrid har gällande Martin Ödegaard, vill bara slå näven på bordet över att vår ledning inte gjorde allt i sim makt för att locka hit norrmannen och därmed bli spelklar för oss under 2016...
Barcelona NeymarForPresident
2015-02-22 16:03
Jag tycker att vi inte kan klandra suarez eller rakitic för det dåliga som händer.
För det första kom rakitic in i andra halvlek till en dålig match där det va sura miner redan. Och det är bådas första säsong tycker att vi ska höja kraven på dom till nästa säsong.

Många verkar vara emot rotation men jag tycker att det här va den perfekta matchen att vila neymar, alvez och även busquets.
Personligen tycker jag att Iniesta ska bänkas och man ska analysera var han verkligen ska spela eller om han själv som Xavi ger plats till nån annan som kommer att göra det bättre.
Det hade varit perfekt med unga hungriga spelare till den här matchen.
Men som sagt vi har haft en bra period det kommer en förlust för eller senare.
Nu gäller det att ladda batterierna och glömma den här travestin. Vi ska spela
om titlar. Jag önskar bara att LE fattar att busquets, iniesta måste prestera annars finns det bättre alternativ och då kanske vi kommer undan med en titel eller två.

Barcelona DM1982
2015-02-22 15:50
Fattas väl bara att b-laget förlorar sin match också för att göra den helgen komplett i misär.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-22 15:41
Vill absolut inte se Mathieu mot Shitty han är ostabil och slarvig, hellre Bartra och Pique i mittlåset eller Pique/Mascherano,

Tror vi vinner om vi startar utan Mathieu.
Barcelona Smogen
2015-02-22 15:29
Bänka Mathieu och börja spela Bartra när Masken eller Pique behöver vilam Det räcker.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-22 15:22
Varför ska det alltid klagas och jämföras med Real så fort vi förlorar en match? För en vecka sen klankade dem flesta ner på Reals spelare och höjde upp våra och nu ska plötsligt Rakitic säljas och man borde värvat både Kroos och Isco istället... Tröttsamt.
Barcelona Yaya24
2015-02-22 15:22
Bänka Busquets och iniesta så blir de inga förluster mer!
Barcelona Vampíro
2015-02-22 15:19
Att ha Messi som falsk nia igen hade vart ett horribelt beslut. Säga vad man vill om Suárez(för det har jag) men ett av de bästa dragen från Lucho är att han låtit honom spela som striker. Messi släpandes på högerkanten har vart ett lyckat drag och han har gjort mer mål är under hela säsongen från den positionen. Det ska inte ändras oavsett en usel match som igår.
Barcelona Kufi
2015-02-22 15:07
Barcelonistas

Håller med dig för en gångs skull helt och hållet. Rakitic har inget i en Barcelona startelva att göra. Tjänstefel att inte värva Kroos, där hade vi Xavi's ersättare för dom närmsta 8-10 åren. Isco hade passat som handen i handsken när det gäller att ersätta den avdankade Iniesta. Vi hade varit mil framför Real om vi värvat dessa två spelare framför näsan på dom. Utan Kroos och Isco skulle Real vara 10 poäng efter oss i detta läget av säsongen.

Denna ledningen har gjort Real Madrid starka och oss svaga, det är verkligen en bragd att förstöra det stora övertag Barca hade på övriga topplag i Europa.

Ställ hela högen inför rätta.
Barcelona Neymar11
2015-02-22 14:55
@barcastuff: Mathieu and Busquets are the two players who started all 5 games that Barcelona lost this season #fcblive [via @barca19stats] Bänken för dom framöver haha! City matchen, förändringar måste ske. Messi måste spela närmare neymar&suarez Alves pique mascherano Alba . Xavi. busken . Rakitic . Messi . Suarez neymar Våra ytterbackar har ändå för hög utgångs position så ytteranfallare behövs inte. Xavi och rakitic är våra bästa mittfältare och spelar bäst tillsammans Messi ska ha sin 10;a roll och inget annat Neymar och suarez ska få löpa fritt där framme och neymar ska sluta söka upp Messi varje jävla gång och gå på avslut själv Jag vill se skott efter skott, trött på det här patetiska inläggsspelet och eviga rullande. Det ska fan avslutas den här matchen Tar hellre ett skott 10m över mål än en missad passning som leder till en livsfarlig kontring
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 14:21
Rakitic ska alltså vara en mittfältare som ska ta över efter Xavi och Iniesta? My god det är som att be en flodhäst klättra upp för ett träd. Rakitic har inte kvalitén för att driva vidare det här mittfältet. Jag hade hellre sett Isco elr Kroos på mittfältet. Rakitic har inte den här låga tyngdpunkten som krävs för att spela på Barcas mittfält. Usel teknik, dålig kontroll på bollen, läser situationer segt osv.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 14:17
Kröjf - mittfältet är fortfarande lite för svagt enligt mig. Du nämner Busquets som exempel, My ni*** Busi är en defensiv mittfältare om du inte visste det. Xavi och Iniesta var inte heller några jätte poängspelare men dom kompenserade det med så mycket annat. Bland annat så kontrollerade dom matcherna mer, och underlättade det för vår offensiva trio. Det kan man inte säga om dagens mittfält som gör för lite på precis allt. Just nu känns det som " passa bollen till Messi så löser han allt" det är just det som jag är kritisk till.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-22 14:15
Tack Kröjf för att du sprider lite vett i det här forumet när det finns så många som inte har en aning om vad dom pratar om!!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 14:08
Det slutade 1-1 och då gjorde Shitty mål i 94 minuten.
Barcelona Kröjf
2015-02-22 14:08
I somras visste sig många härinne inte till sig av lycka över att Barca köpt Sevillas storstjärna Rakitic. Till slut kände jag mig föranledd att skriva ett eget inlägg, som om jag nu minns någorlunda rätt började med meningen:

"Det är försvinnande få härinne som hyser några som helst farhågor vad gäller köpet av Rakitic. Ungefär så. Och sen påminde jag bl a om Hleb och andra spelare som inte förmått visa den klass i Barcas färger, som fick klubben att köpa dom från början. Det är väldigt enkelt att vara efterklok.

MEN jag tänker inte fortsätta på det tråkiga temat: "Vad var det jag sa?" Tvärtom fick "Leo Messi" tummen upp av mig flera gånger igår, då han stod upp för Rakitic mot framförallt "Barcelonistas" ständigt återkommande och ofta osakliga angrepp på kroaten (som dessutom blev inbytt först i slutskedet av en match som då redan hade "satt sig")

"Barcelonistas" hänvisade till statistik vad gäller mål respektive assists och skrev att det "säger allt". Nej statistik säger inte allt. För om man skulle räkna mål och asssists som kunde bokföras på Busquets konto när dennne var som absolut bäst, så hade han varit att betrakta som helt värdelös i klubblaget och åtskilligt sämre än Anders Svensson på landslagsnivå. Och det vara han ju långt ifrån, som vi väl alla förhoppningsvis vet utan att behöva börja googla.

Fotboll brukar som bekant kallas det gröna fältets schack. Och med den liknelsen i färskt minne, bör man ha i åtanke att Rakitic roll i Sevilla ofta var central och kan liknas vid en löpare och/ eller springare (häst), med den relativa rörelsefrihet som följer på att få vara en sådan pjäs i spelet.

I Barca har han reducerats till utbytbar bonde på höger kant som offras till och från, med "tornet" Alves såväl framför som bakom sig. Och dessutom "drottningen" Messis rörelser i full frihet att anpassa sitt positionerande till. DET säger statistiken absolut ingenting om. Så det så.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 14:04
Såg Shittys match mot Stoke för några veckor sen. Dom hade mycket boll i den matchen utan att skapa några farliga chanser. Då hade dom Yaya borta också. Åker vi i åttondelen så är det ett stort fiasko oavsett om vi vinner ligan. Ska vi åka så ska det vara i en semifinal.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-22 13:53
[QUOTE=Junta Dimision]Munir-Adama Yaya fick två matchers avstängning för sitt eftersläng mot CSKA, så han missade sista matchen mot Roma och missar första matchen mot oss. Edit. Tre matchers avstängning, glömde bort att han missade Bayern också. [/QUOTE] bra för oss då Fernando och Fernandinho skrämmer inte så mycket
Barcelona Junta Dimision
2015-02-22 13:46
Munir-Adama Yaya fick två matchers avstängning för sitt eftersläng mot CSKA, så han missade sista matchen mot Roma och missar första matchen mot oss. Edit. Tre matchers avstängning, glömde bort att han missade Bayern också.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-22 13:44
Yaya fick 3 matchers avstängning för det han gjorde mot Cska Moskva så han missar första mötet
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-22 13:37
[QUOTE=Baha - Tres Amigos]Nyttig information. Neymar och Messi får ta och tvinga deras ytterbackar på gula kort. Aguero måste vi upp med. Han.är livsfarlig om han får en ordentlig genomskärare. [/QUOTE] är Yaya avstängd eller?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-22 13:27
Sen Denis Suarez kom in har Sevilla vaknat till och börjat spela mycket bättre. Han förde med sig dribblingar, rörelse, passningsspel och kombinationer mellan spelarna. Han orsakade frisparken som ledde till 2-2. Och nu spelar Sevilla riktigt bra.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-22 13:24
[QUOTE=>The Reporter<]Zabaleta, Clichy,Aguero och Dzeko är avstängda i returen vid ett gult kort på tisdag. Jag tänker framförallt på dem 2 förstnämnda. Dem kommer ju säkerligen att ta det väldigt Lungt. Det gäller att utmana dessa. Lägg därtill att Yaya INTE får spela första matchen [/QUOTE] Nyttig information. Neymar och Messi får ta och tvinga deras ytterbackar på gula kort. Aguero måste vi upp med. Han.är livsfarlig om han får en ordentlig genomskärare.
Barcelona Mdawg
2015-02-22 13:22
Truppen mot City:
Ter Stegen, Bravo, Masip, Alves, Montoya, Pique, Bartra, Mascherano, Mathieu, Adriano, Alba, Busquets, Rakitic, Xavi, Iniesta, Sergi Roberto, Rafinha, Pedro, Messi, Suarez, Neymar.

Tror på en massa mål och en mer öppen match, 2-3 till Barca..
Barcelona Barcelonistas
2015-02-22 13:20
Blaugrana91 - i vanliga fall hade ligan varit körd i och med att vi tappade poäng igår. Men faktum är att Real Madrid är otroligt mediokra och dåliga. Jag tror dom kommer tappa en hel del poäng framöver. Jag var inte ens orolig trots förlusten igår, jag var snarare besviken då jag tycker att vi skänker bort en ligatitel som vi bör vinna till Real Madrid.
Barcelona Blaugrana91
2015-02-22 13:15
Nu när man lugnat ner sig lite sen matchen igår så kan det nog dels förklaras i underskattning. Man hade nog tankarna på City redan och iom hemmaplan och ett lag som Malaga så blev det nog en viss underskattning som sagt. Jag menar det ska inte vara möjligt att ett lag som spelat magiskt veckan innan misslyckas så, vi gick inte in med 100% och efter misstaget som ledde till deras mål stressade vi oss genom resten av matchen och då blir det pannkaka. Vi får hoppas att Real tappar redan ikväll, dem har sett otroligt svaga ut, iof har dem ju fått med sig poängen, men tids nog kommer dem tappa. Om vi ska ta ligan så måste vi gå in med 100% i varje match, oavsett om vi möter Atletico eller Granada. Förhoppningsvis kommer vi inte underskatta något lag efter det här.
Annons: