/spanien/barcelona/forum/4369.aspx/spanien/barcelona/forum/4369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LALAWELEATAKORA
2015-02-19 15:43
Hoppas inte vi håller på med något sånt här trams mot Malaga.
Demakast
2015-02-19 15:21
Jag måste vara ärlig och instämma, det har gått lite för långt detta med Real plus CR7 här inne. Jag ska lägga ner min aggressiva ton gentemot de. Inte så att det bidrar till en förändring bara för att jag är förbannad liksom. Tror det egentligen bottnar sig i att jag personligen haft en sämre dag idag. Sorry forumiter.
Barcelona zigazaga
2015-02-19 15:06
Dybala har jag följt denna säsong. Riktigt bra med boll, tekniken är sjuk, grym spelförståelse och ett härligt driv med bollen. Helt klart en utav de bästa i Serie A denna säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 14:58
Palermos president är inte att leka med, han säljer inte spelare billigt och det med all rätt enligt mig.
Barcelona Messi = GOAT
2015-02-19 14:57
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom? [/QUOTE] Håller bra koll på Serie A och kan säga att han har varit bland de bästa i Serie A i år. Gjort tvåsiffrigt med mål och handfull med assist. Född 93. Bra lagspelare, hyfsat snabb, bra teknik. Gjort några drömmål. Tror han hade kunnat bli en succé i Barca. Problemet är prislappen. Presidenten vill ha över 40 M euro.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 14:00
Kollade stundtals på porto igår och blev riktigt imponerad av oliver Torres. Det där kommer bli en fantastisk lirare framöver Hade valet stått mellan oliver och denis hade jag nog valt oliver utan att tveka
Barcelona Barca4life98
2015-02-19 13:54
Alltså seriöst är det här ett forum som handlar om Ronaldo vs Messi eller om LAGET FC Barcelona?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-19 13:23
Snälla sluta Jämför Messi med Penaldo ,
Ronaldo kommer inte ens i närheten av Messis lilltå.

Messi är från en annan planet har inte fattat det än.

''The one and only''
Barcelona BlueRed
2015-02-19 13:12
@Erik Satie:

Anledning till detta är för att Ronaldo är underdog. Messi har ingen mer att jaga än sig själv. Messi jämförs inte med Ronaldo längre, utan det är Ronaldo som jämförs med Messi. Alla gillar underdogs, oavsett om snubben är ett asshole.
Demakast
2015-02-19 12:55
Duda ... Blivit? Det har ju varit en sahara öken till sandlåda här ett bra tag asså. Min poäng är inte att säga emot dig nu enbart för sakens skull. Men jag har svårt att njuta av den där divan som knappast kan njuta själv om det inte är han som får stå i centrum. Han som har allt man fuckin kan önska sig. Han har samlat på sig alldeles för mycket genom åren för att jag någonsin ska kunna "förlåta" honom. Jag menar har man ingen jävla skam i kroppen när man filmar till sig en straff sen på det firar som om man precis dribblat av ett par spelare och dragit upp en raket rakt upp i krysset, likt den Marcelo fick till igår. Inför ögonen på hela jävla världen dessutom. För mig är det som en smäll på käften. Jag kan bara inte ta det! Eller kommentarer som "jag är rik snygg och bäst därför hatar alla mig". Tro mig när jag säger att jag inte för en sekund hade tyckt något annorlunda ifall "den mest kompletta spelaren i världen" hade spelat hos oss. Snubben (super pappan) som "värvade" sin egna son för 110 miljoner. Köpa ut sin egna son från hans mamma. Herre min jävla gud ... Med ett av villkoren att han aldrig får träffa sin morsa igen. Nu ska jag inte säga för mycket då jag inte har en aning om vem hon är. Men tycker du inte att det klingar lite väl vidrigt? Vem gör så? Jag bryr mig inte om Messi vinner alla titlar åt Barcelona i världen, de titlarna ska inte ha en bitter eftermsmak som Ronaldo lämnar efter sig var och varannan match med sitt beeteende. Pekar finger åt lagkamrater bakom deras rygg, refererar till Messi som "motherfucker", svär åt sina medspelare. Vad exakt är det jag ska njuta av?? Så återigen, nej, nej, nej och återigen NEJ!! Jag kommer aldrig njuta av honom vart han än spelar. Jag ser bara fram emot tills han försvinner. Och på allt detta vet jag med stor säkerhet att jag delar samma tankar och åsikter som väldigt många real fans, och jag finner det inte alls konstigt då det är fullt logiskt. Det som gör mer ont är att han faktiskt är utsedd till världens bästa spelare. Man undrar ju om hans "SIIIIUUU" på galan var orsaken till att bruden lämnade honom. Vilken tölp, vilken bonde ... Jag är överlag så väldigt arg på världen omkring mig, men när man inte ens kan få njuta av fotboll längre ja då rinner det över för mig och just idag och igår är det Ronaldo som jag tar ut min ilska på. Fotboll i allmänhet är numera vidrigt, det fifflas och det fuskas på vartenda hörn. Och inte ens Barcelona är så mkt bättre dom heller i slutet på dagen. Quatar på tröjan? Tvi för helvete! Jag är idag dokumentärfilmare och en vacker dag kommer jag att göra en fotbollsdokumentär om fotbollens alla baksidor .. Ber om ursäkt för nu kom jag igång med hatet igen. Inte meningen då jag mycket hellre pratar om annat, men skönt att få ur sig lite ..
Barcelona >The Reporter<
2015-02-19 12:40
Så hur tror ni vi startar på lördag med tanke på CL snart? Borde Alves få spela på lördag med tanke på att han var avstängd senast och kanske behöver lite speltid? Iniesta? Neymar lär troligtvis få stå över. Hade gärna sett Messi bli utbytt runt 60 också. Bravo Alves-Bartra-Matiheu-Alba(lär bli utbytt) masken Rafinha-Iniesta(60 min blir bra) Messi (60 min) -Suarez- Pedro
Barcelona Bentley King
2015-02-19 12:38
Min vän som är ett Arsenal fan erkännde att anledningen till varför alla icke Barca supportrar hatar på Messi är just pga att allt han gjort mot deras favoritklubb. Helt ärligt så har Messi samt Barcelona som lag skämt ut deras favorit klubbar. Sluta ta åt er när de inte erkänner Messis storhet, innerst inne så vet dem vem som är bäst. Jag hatade Zidane innan pga av vad hon gjorde mot Brasilien vm 98 samt allt han gjort mot mitt favoritlag, men innerst inne ser jag honom som en legend som gjorde otroliga saker på plan.
Barcelona LeoMessi
2015-02-19 12:29
Messi har gjort backlinjer över hela Europa till horhus. Hazard är redan så bra som han kommer att bli, han kan inte variera sitt spel som Messi kan. Han borrar ner skallen och dribblar tills han blir av med bollen eller tills han hittar en kontakt som han kan söka frispark på.
Barcelona S.Eto'o
2015-02-19 12:13
Chelsea fansen måste ha rökt något starkt då dom verklige tror Hazard kommer att bli bättre än Messi och Ronaldo. Har svårt och se någon bli lika bra som Messi seriöst inte Neymar inte James inte isco inte Hazard inte Götze inte Pogba ingeeeen. När Messi var i deras ålder så hade han redan mäktat med Hat trick mot Real, Ballon dor, ballon dor andra plats, fyra mål mot Arsenal Cl vinst där han avgjorde alla matcher för Barca med mera. Man kallade Messi för den bästa genom tiderna när han var blott 22 år medan dessa herrar kallas för bästa talangerna vid samma ålder, stor skillnad.....
Barcelona Nemesis 10
2015-02-19 11:51
Haha sorry grabbar jag gjorde bort mig helt..Vet inte varför jag fick för mig att Dybala spelade som högerback. My bad...
Barcelona Gabriel
2015-02-19 11:50
Är det bara jag som inte alls är speciellt imponerad av Danilo här inne?
Barcelona S.Eto'o
2015-02-19 11:48
Vaa Dybala är väl anfallare nt högerback...? Vet inte varför du ska jämföra honom med Danilo oh säga han har nästan samma spelstil som Marcelo....
Barcelona Nr.9
2015-02-19 11:48
Hahahah Nemesis?!? Danilo är högerback Dybala är anfallare Enough said...
Barcelona Nemesis 10
2015-02-19 11:41
Visca Barca
Barcelona Barcelonistas
2015-02-19 11:39
Ja har slutat snacka om La Puta, nu ska ja även lägga ner Ronaldo snacket. Bara för forumets skull. Jag offrar mig, va gör ni andra?
Barcelona Neymar N11
2015-02-19 11:35
OT : Ni som snackar mycket om Ronaldo eller RM bör veta en sak : Ni har fått sjukdom som kallas real syndrome och bör söka hjälp på en gång :))))).
Barcelona Neymar11
2015-02-19 11:19
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom?
Barcelona Neymar11
2015-02-19 11:19
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Barça rumours? Hopefully it happens. It would be a dream to play one-twos with Messi one day." [tyc] Har ingen aning om vem det är, tror att han spelar för Palermo. Någon som har bra koll på honom?
Barcelona dinho the artist
2015-02-19 11:18
Är detta Svenskafans för tillfället absolut sämsta forum? Absolut.

Kan man inte sätta in någon spärr på skribenter som använder Ronaldo/realmadrid för frekvent? Typ mer än en gång/två dagar eller något.
Barcelona Bentley King
2015-02-19 10:58
Åsikter om att Ronaldo inte förtjänar den hypen har får har väl ingenting med att han spelar för just Real Madrid. Folk här inne tok hyllar Isco som också spelar för marängerna. Enligt mig är Ronaldo en fantastisk spelare som förtjänar att nämnas som top 5 i världen, absolut, men han är inte någon som förtjänar att nämnas som den absolut bästa spelaren i världen! Hans agent är en riktigt bra marknadsförare. Ronaldo får back-up från just hans agent, Perez, media samt FIFA. Då är det klart som fan att han får den hypen han får. Visca Barca!!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-19 09:40
Last time Ronaldo scored a freekick, Carlo Ancelotti was a virgin.
Barcelona Neymar11
2015-02-19 07:51
Det enda som är överdrivet här inne är folk som påstår att om man inte uppskattar Ronaldo så vet man ingenting om fotboll Jag har ingen hat mot Ronaldo, skiter fullständigt i att han spelar i Madrid då jag är en neutral supporter när Barcelona inte spelar. Jag kollar på sporten för att jag älskar den och den får mig att njuta. Njuter jag av ronaldos "bländande" spel?! Hell no Behöver jag uppskatta och hylla en som en världens bäste spelare bara för att han öser in mål? Hell no Jag gick rätt så hårt mot Hazard häromdagen och han är ändå en spelare som har fotbollen i sig och kan få mig att njuta av sporten på ett sätt Ronaldo aldrig kan. Och detta var endast ett exempel Zlatan är en annan som får mig att uppskatta fotbollen, och han gillar jag inte för den delen heller då han är för arrogant för min smak Då behöver jag inte ens gå in på Messi, neymar, Iniesta, isco, Robben, modric, Xavi, aguerro, Marcelo, reus, Kroos,
Barcelona Erik Satie
2015-02-19 02:29
Duda

Det tråkiga är att Ronaldo anses som världens bäste så fort han gör mål. Matchen i övrigt kan vara pissdålig (Schalke bland många andra matcher). Medan Messi måste åka till Mars och tillbaka samtidigt som han gör hattrick och 5 assist. Jag tror aldrig att det skulle blivit en sådan här uppståndelse om Messi gjorde ett liknande mål mot Schalke. Det snackas ju förfan om att Ronaldo är bäst genom tiderna! Det är BAROCKT! Jag klagar inte på Ronaldo (förutom när han filmar, slår spelare, kallar medspelares mamma för hora etc.), jag klagar på "experterna" på Aftonhoran, Fotbollskanalen och i Viasat-studion. Och Niva.
Barcelona Duda
2015-02-19 01:09
Tyvärr har det blivit så att vårat forum numer är en sandlåda.
Inte en dag går utan att någon kommenterar om aftonbladet, om folk på puertan, om Ronaldo, och senast igår såg jag någon skriva "Real Bajs" om Real Madrid! Tror att nivån här har nått en ny lägstanivå nu...

Folk borde lämna datorn och sätta sig ner och tänka efter rejält vad det är man håller på med! Jag ogillar Real Madrid och Ronaldo lika mycket som alla andra, men kan man inte inse att Ronaldo är en av världens bästa inom fotbollen så har man tyvärr ingen vidare koll på sporten.

När ni skriver ett inlägg, läs igenom er text innan ni klickar på "skicka" och tänk såhär, är det här något en vettig och vuxen människa skulle säga i en normal konversation? Om svaret är NEJ så skicka då enkelt inte meddelandet :)
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-19 01:07
"Fyfan va bra vi spelade idag, kontrollerar matchen totalt.
Så som vi spelade idag så kmr inte många lag slå oss, om ens något lag."

Hahahaha, får avsluta min kväll.
Schalke 04, i klass med Hammarby.

Men det är bra att vissa inte har så höga krav iaf. :p
Annons: