/spanien/barcelona/forum/435.aspx/spanien/barcelona/forum/435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2018-09-12 12:46
@petersays:

Ett fint inlägg. Det ironiska är att det var Lucho som var en av anledningarna till att vi började tappa spelare i spanska landslaget. Och nu är han Spaniens tränare. Samtidigt som Real Madrid kopierade våran modell: tiki-taka med en stor del av inhemska spelare som utfyllnadsspelare. Konstigt hur så mycket kan förändras på bara några år va?
Barcelona FBKröjjf
2018-09-12 12:02
@Arthur Melon:

Glöm inte bort att Brasilien också ansågs vara storfavoriter till att vinna VM redan i Ryssland, eftersom man från expertisens sida bestod av fantastiska spelare på i stort sett alla positioner. Men redan i kvartsfinalen mot Belgien tog det tvärstopp.
Barcelona FBKröjjf
2018-09-12 11:08
@Smogen:
Undrar nog om inte Ramos fula armbåge i huvudet på Liverpools målvakt som gav denne hjärnskakning, också var bidragande orsak till publikens buande på Wembley. Inte minst som "keeperns" skakiga uppträdande därefter, bidrog till engelsk förlust..
Barcelona Arthur Melon
2018-09-12 10:08
Brasilien har ett väldigt spännande landslag framöver. Vår Arthur och Flamengos Paquetá på mitten är fotbollsgodis. Har ni tid över så finns det highlights ifrån nattens match mot El Salvador på youtube.
Barcelona Smogen
2018-09-12 08:32
Hur man kan förvränga journalistik. Taget från Aftonbladets artikel om att Ramos blev utbuead på Wembley.

"Den spanske mittbacken har, i synnerhet efter vårens Champions League-final mellan Real Madrid och Liverpool, inte gjort sig speciellt populär i fotbollsvärlden.

Detta främst på grund av den incident där hans arm krokade ihop med Mohamed Salahs, något som slutade så illa för egyptiern att han fick sin axel ur led och tvingades utgå."

"...där hans arm krokade ihop med Salahs..." Låter som en ren olyckhändelse när man läser det där. Alla som såg vad som hände ser däremot hur otroligt medvetet Ramos drar ned Salah. En rimligare, men något längre text borde kanske vara
"där han ostraffat tog ett judogrepp på Salah, drog ned honom och under fallet vägrade släppa taget vilket ledde till att Salah bröt armen".
eller varför inte "där hans fula dragning bröt armen på Salah".
Barcelona Cúles
2018-09-12 08:07
Petersays
Det må vara, men tänk så mycket bättre Spanien var när dem dominerades av Barcaspelare. Det njuter jag av, och bevisar hur överskattade vissa Realspelare är
Barcelona S.Eto'o
2018-09-12 07:59
Arthur is such a smart player, does a good job of offloading the ball to right player at the right time. Always tries to push forward and as he matures we will see him take more riskier (but more rewarding) passes. The underrated part about Arthur’s game is his defensive contribution / workrate. This guy offers a lot of protection, something that Tite loves in his midfielders. Hopefully Valverde gives him more minutes after the break.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2018-09-12 06:51
[QUOTE=Infinit8Don]Dock skumt att man inte tog in lucho direkt innan vm, istället för åsnan hierro som inte verkade veta att bollen är rund. En gåta för mig. Nåja, jag vet inte vad som pågick bakom kulisserna. [/QUOTE] Hierro jobbade redan för landslaget som en sorts sportchef. Han hade både koll på spelarna och hur Lopetegui ville spela. Att anställa honom var den bästa nödlösningen.
Barcelona petersays
2018-09-12 06:45
@Cúles:
Njuter du av att Real har fler egna spelare än oss nu för tiden? Inte som att vi skulle kunna ställa upp med sex barcaspelare i spanska i truppen direkt. Busquets, Alba, kanske Pique, kanske Roberto - inget av de sista två självklar. Njut på du, själv skäms jag över vilket lag vi har blivit.
Barcelona Cúles
2018-09-12 06:24
Arthur är grym, hoppas bara inte att Valverde förstör honom.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-12 02:18
Arthur startar för första gången i den brasilianska landslaget. Skulle bli förvånad om han inte gör den mittfältsplatsen till sin egen med tanke på konkurenterna. Fred, pereira och Renato är inga klasslirare så att säga.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-11 22:58
Dock skumt att man inte tog in lucho direkt innan vm, istället för åsnan hierro som inte verkade veta att bollen är rund. En gåta för mig. Nåja, jag vet inte vad som pågick bakom kulisserna.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-09-11 22:15
Slutade jobbet nu, kikade vad för startelva Spanien kör med mot Kroatien, och låt oss säga att båda lagen starta med sina B-lag. Vad har hänt med Isco? Alltid tyckt om honom och tyckt han varit intressant men vad i helvete har Real Madrid gjort med honom? Gud så dålig.
Barcelona Rambla~
2018-09-11 22:06
Gott, Busquets ut innan 60:e minuten. Byt inte in Roberto.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-11 22:05
Bra enrique. Låt Busi vila lite nu. Skönt.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-11 22:03
Snälla Kroatien. Ni skämmer ut er själva GROVT. Dags o vakna innan det står 8-0.
Barcelona Rambla~
2018-09-11 21:58
Alltså Busquets; vilka pass han kan slå när han får för sig att spela på djupet. Har slagit några i kväll som skär rakt igenom Kroatiens mittfält som det nu vid målet. Magiskt.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-11 21:58
Om man frågar madridistas vad världsproblemen är så kommer dem svara ”vi har vunnit 3 raka cl”. Mer hjärndöda o patetiska människor finns inte.
Barcelona LeoMessi
2018-09-11 21:49
Rambla Ungefär så jag minns det också! Minns att det var en struntsumma i fotbollssammanhang för en av dom största talangerna. Mallorca gjorde helt rätt tycker jag och det där är ännu ett exempel där ledningens, mer specifikt Zubis inkompetens lyste genom.
Barcelona Rambla~
2018-09-11 21:48
Låt oss vara ärliga, Kroatien har bara ställt ut skorna i den här matchen. Det saknas flera viktiga spelare dessutom så det är ingen riktig värdemätare. I början av matchen såg man bristerna i Spaniens försvar och det visades ännu tydligare mot England kan jag tycka. Vänta bara när de ställs mot ett motstånd som är mer ”up for it” och mer aggressiva i försvarsspelet och framför allt mer pragmatiska i sin spelstil. Det kommer bli intressant och se hur Luchos lag hanterar det. Jag väntar med hyllningarna tills dess.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-11 21:40
Låt real fansen få sitt moment med hybris. Måste ha varit segt att ha sett vår stomme vinna titel efter titel för Spanien. Att detta Spanien med en real stomme är rätt mediokert är bara fakta.
Barcelona Rambla~
2018-09-11 21:37
LeoMessi Mallorca ville ha hela summan vid en betalning, Zubi och Barca fulade sig och ville dela upp betalningen på flera inbetalningar vilket gjorde Mallorca förbannade. Tror inte ens summan nådde upp till €5m. Asensio var redan och letade efter bostad sades det och skulle bara skriva på. Affären dog ut pga Zubis fjanteri och resten är historia. RM kom in, frågade Mallorca hur mycket de skulle ha och slantade upp degen. Zubi värvade senare istället super-Douglas för ungefär samma pengar. :)
Barcelona Cúles
2018-09-11 21:36
Realfansen, jag repeterar: detta är det sämsta Spanien på år, bara att inse fakta.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-11 21:28
”Världens bäste” är ju inte ens med i matchen
Barcelona Ribohn Fan
2018-09-11 21:27
Jag undrar om Modric kommer vara ordinarie i Real, när säsongen är slut.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-11 21:26
Bössa har han, utöver det är det väl ändå inte så mycket mer?!? Vänsterfotad spelare har ju nästan per automatik en bra bössa haha!
Barcelona LeoMessi
2018-09-11 21:24
Var det inte så att Barca inte ville betala en liten summa för asensio som dom ansåg var för dyr? Om det är den spelaren jag tänker på.
Barcelona LeoMessi
2018-09-11 21:23
Asensio kan skjuta. Det ska man inte förneka!
Barcelona Infinit8Don
Asensiooooo vilket mål. Magisk avslutsfot.
Barcelona Rambla~
Asensio har en jävla bössa i vänstern alltså. Zubi, tack för den. :P
Annons: