/spanien/barcelona/forum/434.aspx/spanien/barcelona/forum/434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-02 12:52
För en månad sedan var detta en omöjlighet. Idag är det ren lycka. Det svänger snabbt i en fotbollssupporters hjärta.
Barcelona Katalano
2017-08-02 12:51
Många talar om Neymar som oersättlig då han är bäst på sin position. Som jag ser det så handlar det inte om att få in en ny spelare med samma spelartyp som Neymar utan något annat som kan göra oss till ett bättre lag och mindre beroende av individuell briljans. Att ha både Messi och Neymar kliva ner i planen och hämta boll gör att endast Suarez finns att tillgå i djupet. genom att använda mittfältet mer så finns det inte samma behov av att ha 2 yttrar så långt ner i planen för att bygga spelet. Istället ska vi lita mer på mittfältet och Messi att få upp bollen i planen och att vänsteryttern ska finnas mer tillgänglig i djupet också, med löpningar som öppnar upp och breddar försvar. Det är upp till Valverde att få igång vårt mittfält för att klara av detta.

Senaste åren har vi haft anfallsspelare som inte velat komma till Barca för att de vet att de inte kan konkurrera med MSN om en plats i startelvan. Får vi in en ytteranfallare med lite mindre stjärnstatus så ger det fördelar konkurrensmässigt i laget då spelare känner att det finns en chans att fajta sig in i startelvan. Det underlättar också att värva in nya spelare i laget.

Andra fördelar jag kan se: Bättre stämning i truppen, vi blir av med en spelare som missbrukar sin makt och status i klubben- som tar medvetna avstängningar för att fira sin syster i Brasilien en gång om året mitt under säsongen. Och bland det viktigaste, Neymar söker alldeles för ofta MS med sina passningar istället för att passa den spelare som är i bäst läge i varje given situation.

Med detta sagt. Neymar är en fantastisk spelare som är otroligt skicklig och dessutom erbjuder värdefull PR med sitt varumärke och show. Det finns ingen annan spelare som skulle kliva in och göra det han gör på planen. Men med tanke på att vi redan har Messi i laget så är inte Neymar nödvändigtvis vad vi behöver. Med en annan spelartyp så kan vi bli ett bättre lag trots att den individuella skickligheten på den givna positionen blir något sämre. En spelare som lyfter sina lagkamrater istället för att begränsa dem.
Barcelona Trio Mágico
2017-08-02 12:50
Förstår ej varför ledningen verkar ha stirrat sig blinda på Coutinho. Han har ingen plats i dagens Barca... Men nu när Neymar såpan är över, så börjar cirkusen på riktigt. Det kommer antagligen vara konstanta rykten om anländande spelare ända in i det sista av detta fönstret. Återstår bara att se vad den här inkompetenta ledningen kan åstadkomma. Har inga höga förväntningar dock...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:49
COPE: Neymar will leave the City of Barcelona in 1.5 hours to go to another european destination to 'relax'. Han förtjänar verkligen o vila. Han har haft det så jobbigt och stressigt på sistone :((
Barcelona Thierry Henry
2017-08-02 12:47
@Soko:

PSG köpte Neymar för 222 miljoner . Räkna med att Sokomadrid kommer få betala minst 400 om dom köper honom i framtiden
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 12:47
Thierry Henry - sanslöst vad negativ du var då. Kmr inte långt på 2,2 miljarder är du go elr? Utöver dom 2,2 miljarder som vi har så har vi ju sommarens budget på 1 miljard.
Barcelona Soko
2017-08-02 12:43
@Romelu Umtiti:

Hans mål är inte PSG utan Real. När han plundrar sönder Nasser så kommer han att dra vidare till Real för han vet att Perez kan köpa honom guldbollen som han gjort åt Ronaldo . Om nu han klarar sig skadefri i den grova ligan i Frankrike. Det är ingen tvekan att han kommer att få många sparkar att han inte kommer ens kunna spela 70% av alla matcher.
Barcelona Mido
2017-08-02 12:42
Barcelona har tagit bort all reklam med Neymar. Då är det klart.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-02 12:39
@Koeman!!:
Ronaldinhos ersättare fans då redan i klubben (Messi). Med balon d or inristat i pannan på honom. Neymar va Messis ersättare. Nu tappar vi vår arvtagare och den närmsta framtidens balon d or vinnare och står Med 2st 30 åringar på topp som snart måste ersättas . I en fotbollsmarknad där ingen storklubb säljer sina största spelare för dom är inte i behov av pengar längre, och med kanske fotbolls Europas mest inkompetenta ledning. Det här är inte som när Ronaldinho lämna. Ronaldinho va ett beslut dåvarande ledning aktivt tog för att han va på väg ner och Messi va redo att ta över. Nu blev vår ledning tagna på sängen och det finns ingen ersättare och ingen plan eller strategi. Det fanns det inte ens innan Neymar bestämde sig för att lämna. Nu är det total desperation som råder. Mbappe är den enda som på sikt skulle kunna ersätta och han är öronmärkt av Madrid som det ser ut. Situationen är mycket allvarlig. Vi har hittills misslyckats med att ersätta både Xavi och Iniesta, och vi står snart inför att behöva ersätta både Suarez och avlasta Messi på top då dessa redan passerat 30. Där är 4 positioner där det ska trollas fram världs spelare från Gud vet vad under kort tid. Denna ledning har lyckats rasera allt Laporta byggde upp, och har fört oss tillbaka till den kaos och oreda som rådde innan han tog räddade oss ur det. Fansen måste resa en missförtroende omröstning och rädda klubben om inte denna kompost hög till ledning utför mirakel nu här i sommar. För utvecklingen har gått åt fel håll väldigt länge nu.
Barcelona Mido
2017-08-02 12:36
Om jag ska vara ärlig, jag förstår inte eller rättare sagt vill inte få in det i mitt vanligtvist vettiga hjärna, att i början av denna sommar skulle vi förstärka och bli ännu bättre till att vi blir av med en av nutidens bästa spelare. Alla lag var avundsjuka och fruktade MSN. Jag vet att vi klara oss om inte bättre, men ändå, en sån sommar kunde jag inte förställa mig faktiskt.
Barcelona zigazaga
2017-08-02 12:36
I år så kommer vi se en hungrig Messi förstöra allt och alla, mark my words.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 12:35
Kan folk sluta länka saker man läst tack. Scrolla ner och läs vad folk länkat osv.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:33
@Messi M10:

Problemet är Neymar är så långt han kan komma från att vara en kapten, varken på plan eller utanför.
Barcelona Messi M10
2017-08-02 12:32
Johan Cruyff (May, 2013): "Messi and Neymar? I wouldn't put two captains on the same ship. We have to learn from the past."
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:32
Jag tycker faktiskt Messi bör ha en röst i detta, alltså ersättaren.
Jag hatar Di Maria men om han funkar lika bra med Messi som Alves gjorde, så varför inte. Iallafall kortsiktigt tills vi hittar en långsiktig lösning. Detta ifall han kommer gratis, så kan vi också tjäna pengar vid försäljningen senare.
Kina köper nog gärna för 40M.
Barcelona LennyRomario
2017-08-02 12:24
Nu ser det ju verkligen ut att bli av! Härligt. Då behöver jag kanske inte ens packa näsduken till premiären mot Betis.
Barcelona Caz
2017-08-02 12:23
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Med tanke på hur dålig Di Maria är på vänsterkanten i Argentina tror jag nog Messi helst undviker honom.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 12:23
Glömde av att Di Maria va anfallare. Tar då Draxler och Rabiot.
Barcelona Soko
2017-08-02 12:21
@Romelu Umtiti:

Jag tror att vi kommer få erbjudande att välja minst två spelare av dess tre , Di Maria, Draxler och Rabiot.
PSG måste.bli av med några för att kunna värva Neymar och Sanchez.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 12:19
Hoppas på 2,2 miljarder + Di Maria elr Draxler. Jag bitter i det sura äpplet vad gäller Di Maria.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:17
SPORT: PSG and Barça will sit down to negotiate in the next few hours. Barça's goal is to get more than the 222M euro release clause. Ska man gå
Barcelona Koeman!!
2017-08-02 12:17
@Thierry Henry:

Ronaldinho gick att ersätta (även om man ogillade beslutet av göra sig av med han) och Ronaldinho gjorde betydligt större avtryck än vad Neymar har gjort för Barca.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:16
On this day in 2013, Barcelona secure the Gamper trophy with an 8-0 win over Santos in Neymar's Camp Nou debut.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:12
Detta visar endast hur jäkla stor Messi är. Vilken lojalitet han har, vilket hjärta han har. Den enda någonsin som får en att tveka över påståendet "Ingen spelare är större än klubben".
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:10
Så fort Neymar drar kommer det bli betydligt betydligt lättare att få in en ersättare. Tror det kommer bli svårt för exempelvis Dembele att tacka nej när det erbjuds en startplats i Barcelona bredvid Messi. Det var en Annan grej när Dortmund och Dembele tackade nej till ett bud i början av sommaren när Neymar till PSG inte ens va ett rykte och Det isf var en bänkplats som väntade Dembele.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:10
@Romelu Umtiti:

Underskatta inte Neymar Sr girighet. Han har säkert fått till någon klausul som underlättar ett framtida flytt.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-02 12:09
@Barca-nist:

Barca vinnare i affären? På vilket sätt? Dom där 222 miljonerna kommer man inte långt med i dagens fotbollsvärld. Vi förlorar en spelare som är oersättlig på planen. En spelare som förmodligen kommer gå till real om något år eller 2. Vad har vi vunnit? Dybala är inte på samma nivå som Neymar och kommer heller aldrig att bli. Hans spelstil passar heller överhuvudtaget inte in i dagens Barca. Han är för lik Messi och rör sig på samma ytor. Lik Messi men sämre på exakt allt.

Det enda som skulle kunna göra den här affären värd mödan är om vi bytt till oss Verrstti eller köte Thiago och plocka in Mbappe, Hazard eller Dembele Mbappe är förlorad till real och Thiago Hazard och Verrstti kan vi glömma och nu verkar vi vara ute efter Dybala framför Dembele. På detta har vi blivit avklädda av PSG och rånade på vår framtida stjärnspelare mot vår vilja. Nej du. Vi ser inte ut som några "vinnare" från där jag står.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-02 12:06
Rätt väntat att Neymar väljer pengar istället för titlar. I Barca vinner du titlar men i PSG gör du din pappa rik. Vill tacka Neymar för allt han har gjort för laget men tack till hans pappa som gjorde denna affären snabbare än vad vi hade hoppats på så jävla eloge till hans pappa. Nackdel: Neymars Nike kontrakt har gjort att Barca har tjänat massa pengar och nu är han borta så lär vi inte tjäna lika mkt. Killens status är enorm och alla reklamer och affischer och alla turnéer som gjorde att Barca tjänade på är blott borta. Vi skulle ha haft en stor stjärna i laget som hade direkt tagit Neymars plats. Hade vi haft en ersättare som direkt tar pengakåta jävels plats så hade jag varit super nöjd. Just nu är jag lite orolig för ingen i världen har dem skillsen som Neymar besitter. Fördelar med denna försäljningen: Jordi Alba kommer användas mkt mera nu för såg Jag är glad för denna affären kommer göra vårt lag starkare för då har vi en mindre diva i laget. Laget kommer jobba mer med dem defensiva bitar. Neymar var för tok offensiv vilket har kostat oss massa poäng. Sen är allt inte Neymars fel. Jag personligen är nöjd för jag vill hellre ha spelare som vill spela för tröjan än för pengarna. Vi kommer få in en crack frågan är vem kommer det att bli.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:03
Om Neymar nu går till Real i framtiden. Vad ska real betala? Ska Nasser helt plötsligt bli god och medgörlig? Börja sälja sina viktigaste och dyraste stjärnor?? Det är otroligt att Neymar någonsin lyckas ta sig från fängelset (PSG) om han går dit.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:02
@Barclasico:

"Want" ? Han har inget att säga om vad han vill. Vill han framstå som hjälte för Brasilien nu helt plötsligt?
Vill han spela matchen tycker jag han bör betala för platsen, typ 200M.
Annars ska Arda starta, så enkelt är det.
Annons: