/spanien/barcelona/forum/433.aspx/spanien/barcelona/forum/433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2017-07-23 14:11
[QUOTE=Ribohn Fan]För denna säsongen! [/QUOTE] Tyvärr mycket troligt eftersom sportledningen kommer att kräva speltid för deras stjärnköp (Gomes) och ledningen kommer kräva en plats i truppen för Arda pga sponsoravtalen med BEKO och Rakuten. Plus att det säkert kommer nån ytterligare mittfältare utan egentlig plan. Synd, för ingen av dessa är ens i närheten av samma spelsätt än mindre kämpaglöd och hängivenhet som Samper visar VARJE gång han gått chansen. Men vi vet ju redan att pengar betyder mer än det sportsliga för dagens så kallade ledare.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-07-23 14:04
Det märktes att Juventus inte var lika mentalt på banan som Barça, skönt att se att spelarna verkar taggade från start och att Valverde fått deras förtroende. Blir såklart en helt annan på torsdag mot ett United som har fler matcher i benen. Eftersom Juve var så pass dåliga i första halvlek och inte hittade nycklar för att ta sig ur vår press eller skapa nån egen så är det svårt att avgöra om Valverde hittat lösningar på de defensiva omställningarna som vi hade problem med förra säsongen. Men som sagt, en bra start och betydligt fler godkända insatser än underkända.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-23 13:26
För denna säsongen!
2017-07-23 13:18
Sergi Samper. Det var allt.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-23 13:04
Bartomeu: "Will Neymar remain in Barcelona? Yes, it is what we have always said" #fcblive Barcelona players have convinced Neymar to turn down the PSG offer and have made him stay at the club #fcblive [via Valverde spoke to Neymar and made it clear he's a key player in his plans. Messi, Suarez & Pique also talked and persuaded him to stay. [md] A meeting between Neymar's father & leaders of Barcelona will take place today to discuss player's future, who was poised to join PSG. [md]
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-23 12:57
Barcelona Kröjjff
2017-07-23 12:48
Ska försöka göra ett ärligt bokslut i min syn på Neymar JR och då hålla mig till fotbollen. Redan från första början ansåg jag honom vara väldigt överskattad, eftersom det ju fanns professionella fotbollsskribenter som på fullaste allvar hävdade att han i och med Confederation Cup på hemmaplan, överträffade samtliga tidigare genombrott av unga spelare i världsfotbollen. Tyckte jag inte då och tycker jag fortfarande inte. Menar jag därmed att Neymar är "dålig"? Långt därifrån, ty ytterst få fotbollsspelare har besuttit en potential i klass med hans ifråga om bollbegåvning. Problemet är mentaliteten som har satt krokben för hans fortsatta utvecklingskurva och lär lägga nya hinder i vägen under hela karriären.

Samtidigt så ska jag villigt ska erkänna att det funnits stunder då jag själv tyckt mig se tydliga tendenser på attitydförändringar hos honom, som fått mig att inte bara sakta men säkert så smått börja acceptera Neymar JR. Utan till och med hålla honom relativt nära mitt hjärta, för att sedan stöta bort honom igen när han återfallit i gamla synder. Och om jag nu var motvillig till värvningen av Neymar, så var det ingenting i jämförelse med den avsky jag kände när Luis Suárez var på ingång. Skillnaden är att den senare med tiden tagit sig ända in i hjärteroten och lär förbli där så länge han spelar för FC Barcelona; om han nu fortsätter hålla sin nya stil. I hans fall har jag ändrat mig radikalt. Men något säger mig att Neymar aldrig kommer ändra sig. Därför, står min ursprungliga uppfattning fast.
Barcelona Vampíro
2017-07-23 12:45
Danilo värvas till Madrid för ca €30M, är en megaflopp, de säljer honom för samma pris. Se och lär. I Barça hade man lånat ut honom en massa gånger och sen rivit hans kontrakt.
Barcelona LennyRomario
2017-07-23 12:39
@neymar JR || Cillessen #1:
Man vet aldrig med den gode Pep. De jagar fortfarande Mendy. Så Walker rb, Mendy vb, Danilo back up för båda? Har ju gjort sig av med fyra ytterbackar, om vi räknar Kolarov som yb. Men Pep är ju Pep. Kan lika gärna vara så att Sane ska spela ytterback Danilo dm och Yaya flyttar ned som mb. En sak vet vi dock - det kommer inte bli tråkigt. Vet att City har ett eget forum, men vår käre Pep har gjort sig förtjänt av att få nämnas här ändå.
Barcelona Cule4life
2017-07-23 12:35
City är helt sjuka i huvudet. Walker 50 milj, Mendy 52 milj, Danilo 26 milj EURO. Dom har köpt 3 ytterbackar för 1.3 miljarder kr. Lägg därtill Bernardo för 45 och tror det va 2 till. Dom har ju värvat för över 2 miljarder som om det vore att köpa en cheeseburgare på donken. Hur ska klubbar sol Barca mäta dig ekonomisk med PL i längden?
Barcelona Port Olímpic.
2017-07-23 12:35
Jag väljer att tro såhär. Det ligger absolut sanning i PSG påstodda affär för att ro Neymar i hamn, men jag tror den är enormt uppblossad och delvis från PSGs sida. De vill göra ett statement och visa musklerna. Från Neymar sida så tror jag att det kan handla om att öka sin lön och att det är någonting annat han är missnöjd över som vi inte har en aning om. Jag tror han vill vara den som leder ett lag till framgångar och till skillnad från andra tror jag han har vad som krävs för att göra det. Ni som tror att det inte finns minst hundra exempel på spelare som skapar rykten omkring sig för att höja sin lön har fel. Neymar är bättre än Hazard, Dybala, Coutinho, you name it. Det finns bara två andra som spelar på samma nivå och det är Messi, Ronaldo och eventuellt Modric. Kommande säsong tror jag Neymar blir bäst i världen. Och han lämnar inte Barca.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-23 12:20
Så underbart att Messi och Neymar redan ser taggade och fit ut.. är det någon som kan ta fram statistik på hur många bollar Messi vann tillbaka ?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-23 11:54
Varför i hela världen värvar pep Danilo från real Madrid? Har gode pep tappat det? Är det säkert att han inte var ute mittfältaren Danilo......
Barcelona Port Olímpic.
2017-07-23 11:38
Andreas FCB.

Du glömmer ett par saker. En fotbollskarriär är kort och oftast räknar spelare på att de ska pensionera sig efter karriären om de inte går vidare till en tränarkarriär som ger betydligt mindre betalt. Dessutom så försörjer dessa spelare mer eller mindre även sina föräldrar, sin egen familj och är allmänt generösa mot folk runtomkring sig. Med det sagt så rättfärdigar detta inte att klubbarna betalar ut enorma ersättningar, men tyvärr är det marknaden som styr, och jag förstår hur spelarna som befinner sig mitt i detta resonerar. Klubben står inte och faller med en spelarlön, de jagar framgångar oavsett och tar utefter detta in de spelare man anser att man behöver för att nå dessa framgångar.
Barcelona Kröjjff
2017-07-23 11:36
Att kommentatorn igår stönade av vällust igår varje gång han tog namnet Neymar i sin mun, är ingen nyhet. Det har han gjort många gånger förr och rullat på r:en: Rrrronaldo! Och inte heller är det någon nyhet att Neymar gör mål i matcher av träningskaraktär. De absolut flesta målen han gjort i Brasilens landslag, har varit i sådana sammanhang. Och handen på hjärtat, två mål varav ett tveklöst högsta klass av "fotbollens nutid och framtid", brukar vara vardagsmat för en viss Lionel Messi. Och att Neymar kan rulla runt sig själv på planen titt som tätt, visste vi väl redan?
Barcelona LennyRomario
2017-07-23 11:16
@Skurhink:
Hur jag tänker, varför jag inte orkar se honom mer? För att det är inte särskilt länge sedan Neymar och hans entourage körde precis samma grej, flörten med PSG. Alla dessa uppgifter som kommer nu om del av hotell och blabla tror jag egentligen kommer ifrån förra flörten, var exakt samma erbjudande då. För att Neymar skrev nytt kontrakt i oktober. För att vi smutsade ner oss själva i samband med att vi värvade Neymar. För att vi redan betalat Neymars pappa 40 miljoner euro rakt i näven när vi blåste Santos och fler därtill. För att ingen annan idiot i hela fotbollsvärlden förhandlar så här. Inte ens allas hatobjekt Ronaldo löneförhandlar så här osympatiskt. För det finns ingen stil, ingen klass. För att han mer och mer blir en symbol för allt som är värdelöst med modern fotboll. För att han inte ens har vett att låtsas som att han bryr sig om klubben. För att han marknadsför sig som 100% kristen men uppenbarligen tillber mammon. För att han är stolt över att skänka 10% av sin inkomst till kyrkan, men samtidigt ogillar att betala skatt. För att han inte ens låter supportrarna få behålla illusionen om att klubben är viktigare än lönen. För att han inte kan löneförhandla med klass (det tål att återupprepas). För att han nått en gräns där vad han vill ha inte motsvarar vad han ger. För att han balanserar på gränsen till hybris. För att han blivit en symbol för vår klubb, en usel sådan.
Barcelona Den vise mannen
2017-07-23 11:14
Ngn som vet ungefär när biljetter släpps till derbyt den 6/9?
Barcelona Andreas FCB
2017-07-23 11:12
Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå varför spelare pressar klubben så här. Man gör ju i princip så att klubben inte har möjlighet att förstärka och bli bättre p.g.a FFP.

Makalöst. Det är så sjuka summor det handlar om.
Ska det spela så stor roll om man tjänar 200 miljoner eller 400 miljoner om året exkl sponsorpengar? Hur stor levnadskostnad har dessa personer? Ja, man har säkert svindyra hus och privatjets samt yachts som ska underhållas men i mina ögon är det äckligt..

Jag hade hellre tagit en lite mindre lön (fortfarande gigantisk) och sett att klubben kunnat köpa in fler spelare = större chans för mig att nå framgång inom fotbollen.

Allt för många spelare ser bara pengar, pengar, pengar.
Tycker det är tråkigt, tråkigt, tråkigt.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-23 11:12
Kan det helt enkelt vara så att Neymar fått ett erbjudande som ekonomiskt sätt är oerhört svårt att motstå? Lägg därtill hans relation till sin far och hela hans entourage förkärlek till pengar och fame. Tro fan att grabben blir påverkad och börjar fundera. Om Barca nu erbjuder ett nytt kontrakt med en ny och högre klausul så ser jag egentligen inte det som ett problem. Det viktigaste är ju att Neymar och hans pappa inte hittat på allting för att höja hans lön och få nytt kontrakt. Men det tror jag inte. Det blir ju inte enklare för Neymar att lämna nästa år med högre klausul osv. Alla, inkl. mig själv, förväntar sig nog mer "klubbkärlek" av Neymar än vad som är rimligt. Tyvärr. Även om Barca självklart är det klart bästa valet rent sportsligt så har vi helt enkelt kommit till den punkten där vissa spelare är så stora varumärken och har helt andra referenser än hjärta/klubbkärlek och fin historia. Jag är kluven just nu till vad jag personligen vill. Jag behöver mer info om vad som händer på riktigt innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om Neymar. Däremot kan man ju inte blunda för hans kvalitéer som fotbollsspelare. Det skulle bli en enorm förlust för Barca. Neymar är så fruktansvärt mycket bättre än alla spelare bortsett från Messi och Ronaldo. Med andra ord totalt omöjlig att ersätta individuellt. Hur Barca som lag skulle bli utan honom är svårt att säga. Men när Messi lägger skorna på hyllan kommer vi inte ha den där självklara nummer 10 som anses vara bäst i världen. Vi hade Ronaldinho, vi hade Messi och sen skulle vi ha Neymar.
Barcelona Kröjjff
2017-07-23 11:06
I framkant kommer det sportsliga och framförallt fotbollen som spelas på plan, för lejonparten av alla fans/supportrar. Men i grund och botten förknippar jag namnet Neymar&JR med ett vinstdrivande familjeföretag, där marknadsföringen är A å O. Och vad man marknadsför är inte FC Barcelona, utan sina egna intressen i en "smutsig" investering som åderlåtit klubben såväl ekonomiskt som ryktesmässigt. Så ser i alla fall jag på hela affären och i slutänden är det sporten som får betala priset.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-23 10:50
Tänk vilken besvikelse igår! Först och främst att snorungen var med och spelade och sen att han dominerar matchen på samma vis, som han har gjort senaste säsongerna. Och råga på allt så sätter han målchanserna. Nej! Fy fan var äckligt. Annars var det kul att se att vi spelar 4-3-3 igen, det var ett tag sedan. Hoppas Valverde håller i detta, det vore kul. Plockar vi bort Rakitic bara, så kan detta bli väldigt bra.
Barcelona Skurhink
2017-07-23 10:04
Vi på det här forumet är vell här för att vi håller på Barca på ett sportsligt plan, i grund och botten så är det fotbollen på planen vi älskar! Hur förhandlingar angående löner osv ser ut skiljer sig inte ett skit ifrån våra jobb, varför är det så svårt att förstå? Vem hade tackat nej till PSG erbjudande? Neymar har väldigt få år i yrket som fotbollspelare, att kräma ur maximalt på dom åren är inte på något vis orimligt! Att Neymar vill ha ett nytt och mycket bättre kontrakt efter att Messi fått det är verkligen inget konstigt! Ni som skriver som att Neymar inte är värd vatten för klubben, hur tänker ni? Messi blir inte bättre, Suarez blir inte heller han yngre och snabbare! Varumärket FC Barcelona blir jävligt mycket sämre utan Neymar! Vi som lag sportsligt kommer bli så otroligt mycket sämre utan honom! Jag hoppas verkligen ledningen gör allt dom kan för att behålla Neymar, det finns inte någon som kan ersätta honom varken sportsligt eller marknadsföringsmässigt!
Barcelona Cule4life
2017-07-23 09:00
Varför är folk så giriga. Vad är skillnaden om man tjänar 3 lr 5 hundra miljoner. Samma skit.
Barcelona II Barça II
2017-07-23 07:53
Vidrig Neymars pappa är, allt detta bara för att pressa Barcelona på mer pengar. Jag säger, syna deras bluff. Inga förhandlingar, han ska inte få en enda krona mer. Låt han dra åt helvete och så bygger vi vidare UTAN Neymar. Så här kommer det se ut varje sommar nu, detta förstör vår försäsong! Istället för att jaga nya spelare så måste ledningen lägga ner tid på att övertala Neymar. Ut med han bara, sänk hans pris ifall det behövs för att komma runt FIFA FairPlay. Neymar har inget att göra hos oss! Fuck Neymar, hans crew och hans fanboys!
Barcelona Dûssel
2017-07-23 07:40
@S.Eto'o:

Som någon pajas här på forumet sa. Inget och för han är dansk hahaha. Skit i kvalitén liksom. Han är dansk, tydligen inget och ha . Hahaha
Barcelona Gabriel
2017-07-23 03:35
Här är videon när Neymars pappa går in i en buss med Barça direktörer.
Barcelona Mr Culé
2017-07-23 03:23
Har hittat kanske lite positiva nyheter från PSG-forumet. "Finns nu video på när Neymars pappa som var på matchen gick in i en buss full med Barca direktörer, enligt spansk press ska mötet var ett lyckat sådant och man skriver att Neymar först sa ja till PSG men nu kan ha ändrat sig men ändå inte gett sitt officiella beslut." "Man skriver att inatt ska Neymars pappa sitta i ett möte med Barcelona som kan avgöra hela övergången. Neymars pappa är alltså på plats i USA med resten av Barcelona." "Det man kan förvänta sig att Neymars pappa gör på mötet är att han lägger upp PSGs erbjudande och ser vad Barcelona kontrar med." Vad tror ni? Jag tror det handlar om nytt kontrakt och höjd lön.
Barcelona El Tridente
2017-07-23 02:58
@Andreas FCB:

Länken fungerar ej, står att sidan inte kan hittas.
2017-07-23 02:51
vem är Tottenhams vänsterytter? Skaplig dribbler det där.
2017-07-23 02:48
oj vad Alves får köpa korv, bitter verkar han allt.
Annons: