/spanien/barcelona/forum/430.aspx/spanien/barcelona/forum/430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 14:37
Griezmann? Haha på tal om att floppa i stora matcher. Den spelaren är världens mest överskattade spelare. Vart fan var han mot Portugal? Eller mot Real i två finaler. Tar Dybala alla dagar i veckan före denne överskattade usla spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-08-01 14:37
Loco Lucho

Ursäkta, men jag ljuger aldrig. Att ha fel är en sak, men gå inte så långt att kalla mig lögnare. Jag kan argumentera bra för min sak utan att behöva ljuga för att få mina argument att låta starkare. Ja, Piqué och Umtiti spelade, min poäng var att våran backlinje var under all kontroll och att vi hade Mathieu och Mascherano i laget (som båda var under all kritik).

Min poäng var att Dybalas insats mot oss inte imponerar på mig. Båda hans mål var amatörmässigt i försvaret. Så att man vill skratta när man ser målen ju.
Barcelona Barca4life98
2017-08-01 14:35
Griezmann är det säkraste kortet. Killen är bra i djupled, bra avslut men kan också avgöra matcher på egen hand. Dessutom är han billigare än både Dybala och Mbappe. Mer erfarenhet också.
Barcelona Loco Lucho
2017-08-01 14:34
Gabriel Håller med om det du säger, Dybala har tendensen att försvinna i stora matcher. Dock ljuger du ju för att få ditt argument att låta starkare? Båda matcherna hade vi Piqué och Umtiti i backlinjen, inte Mascherano och Mathieu och han lyckades ändå måla mot oss.
Barcelona MessiLionel
2017-08-01 14:34
@Gabriel:

Kanske inte rätt man men rätt fotbollsmässigt är Dybala några nivåer över de övriga på listan. Och jag tror dessutom att han är rätt man för Barca. Den som lever får se.
Barcelona Gabriel
2017-08-01 14:28

Dybalas mål mot oss säger mig ingenting. Det var en riktig jävla platt match från våran sida och han hade ett hav av ytor att operera på. En backlinje med Mascherano och Mathieu och ett mittfält som var halvt dött. Hans insats i finalen mot Real Madrid säger mig mycket mer, vart fan var han. Helt värdelös hela finalen. Är det inte i finaler som de riktigt stora spelarna ska glänsa?
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 14:27
Om det innebär att vi seriöst måste byta vår formation för just Dybala så håller jag med Gabriel. Då är Dybala inte rätt spelare. Det är spelarna som ska anpassa sig till oss och inte tvärtom.
Barcelona zigazaga
2017-08-01 14:26
Shit, har väl aldrig varit lika silly som denna säsong...folk tror på alla källor och rykten som kommer ut. Psg forumet tror på allt som skrivs om Neymar som är till deras fördel. Enligt de så skulle han göra läkarundersökningen i Doha idag och presenteras i Paris imorgon. Fattar inte de att i princip alla tidningar (speciellt franska) skriver skit för att de tjänar på att du går in o läser? Här inne är det samma sak, ena dagen är Mbappe får prio att ersätta Neymar, den andra dagen är det Griezman eller Dybala. Neymar är fortfarande en Barça spelare. Jag hade inte orkat hålla på som vissa gör. I dont believe shit until shit happens. :)
Barcelona Gabriel
2017-08-01 14:26
MessiLionel

Snarare dagens smartaste kommentar. Det är ren idioti att lägga 120M€ på en spelare vars profil inte är det vi borde eftersöka. Jag kommer att ta striden med dig om Dybala precis som jag tog striden med alla Zlatan fanboys här inne som sommaren 2009 hävdade att vi skulle bli så jävla mycket bättre med Zlatan i laget än med Eto'o eftersom Zlatan enligt dem var en bättre fotbollsspelare.

Om man inte ser att Dybala är fel man att ersätta Neymar med så kan man inte mycket kan jag säga.
Barcelona MessiLionel
2017-08-01 14:23
Gabriel Det måste vara dagens dummaste kommentar. Vill du ha en Mbappe som har gjort en halv bra säsong. Finns ingen garanti på att han är lika bra som han var. En Dembele som är dummare än självaste Cuadrado. En Coutinho som är bra 1/10 matcher. Dybala är garanti och tillsammans med Messi och Suarez kommer de att vara livsfarliga. Inget försvar vill nog möta de. Och dessutom är Dybala extremt bra på små ytor och har en bollkontroll som spelarna jag nämnde ovan kan drömma om, inte för att nämna hans skott.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 14:23
Gabriel - jag vet inte kanske har jag blivit förtrollad av vårt uttåg mot Juve förra säsongen där Dybala va magisk och gjorde två mål.
Barcelona Gabriel
2017-08-01 14:21
Jag säger så här, köper vi Dybala så kommer jag att ha noll förväntningar på den här säsongen. 100% ett panik köp utav ett stort namn för att lugna fansen utan planering. Typiskt våran ledning.
Barcelona Gabriel
2017-08-01 14:14
Barcelonistas Juventus måste vara världens bästa klubb på att skapa en bluff hype kring deras spelare. Först Pogba sedan Dybala. Ingen av dem är lika bra som deras hype målat upp dem till att vara. Dybala är en duktig fotbollsspelare men långt ifrån att vara så bra som han sägs att vara. 120M€ för Dybala, herregud vi blir blåsta kan jag säga. Inte för att tala om att han är helt fel profil och spelartyp att ersätta Neymar med. Personligen så älskar jag 4-3-3 systemet och jag är av åsikten att Barcelona alltid ska spela med den formationen då den passar vårat sätt att spela fotboll på allra bäst. Den formationen kan vi glömma om vi köper Dybala för det finns inte en chans att man spenderar de pengarna för att lägga honom på vänsterkanten av anfallet. Jag kan bara se en formation då och det är en 4-4-2 uppställning med en Diamant formation med Messi bakom Dybala och Suarez. Bye bye djupledsspel och djupledshot. Suarez kommer vara den enda i laget som drar och hotar på djupled, och nästa sommar kommer våran prioritering att vara att hitta en anfallare som springer på djupet då vi kommer ha insett att det inte går att bara ha Suarez som gör det. Hur kan inte folk se det här, it's beyond me.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 14:04
Gabriel - jag gillar Dybala jag tror han kan bli ruskigt bra.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 13:59
"Det skulle inte förvåna mig om Neymar kom över till Madrid och gör en Figo. man kan inte klandra honom för det. Ronaldo, Figo , Schuster, Laudrup.kom över till den goda sida" Detta skrivet från den goda sidan. Det blir bara så fel när man skriver godhet och Real Madrid i samma mening! Länktips visar vilka som är dom goda!
Barcelona Gabriel
2017-08-01 13:58
Radio Catalunya rapporterar att Dybala är mannen man ska ersätta Neymar med.

Där förstördes min dag, tack för det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-01 13:57
Soko

Om han spelar kvar hos oss denna säsong så blir hans utköpsklausul 250M€ nästa sommar, så tror knappast PSG släpper honom.
Barcelona Puyol5
2017-08-01 13:56
Kommer säkert få mothugg. Mbappe för 1.8 miljarder, den klubb som lägger det budet eller över 1 miljard kommer bli riktigt brända. Förhoppningsvis är det inte vi som står där med en såld Neymar och en Mbappe och pengarna nästan är slut..

Kolla klippet nedan. En fint går hem, det är inläggs/passning/skottfinten han gör. ALLA andra finter han försöker snubblar han igenom eller så tar bollen på motståndarna. Snabb, ja men inte omänskligt. Tydliga signaler på spelsinne? Nja. Teknik, nja. Finter, nej. 1.8 miljarder, nej tack.

https://www.youtube.com/watch?v=bg-_Vphdtl8

Säljs Neymar. Då ligger vi pyrt till. Hazard, Dybala eller Greizmann är våra alternativ för att bibehålla kvalitén och inte tappa. Däremot får vi trots allt jobba hårt för att hitta en trio med samma kemi som MSN haft.
Barcelona Soko
2017-08-01 13:54
@Mido:

Tror inte ett ord om det. Ett land kan inte köpa en spelare som står under Fifa och Uefa. Annars hade PSG, City och andra shejk lag köpt spelare efter spelare och kringått FFP .
Tyvärr kommer pengakåta hycklaren att vara kvar hos oss även denna säsong något som kommer att skapa problem i omklädnigsrummet.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-01 13:54
Nog håller jag med majoriteten härinne men innan vi ens kollar på namnen som nämns vet vi om Valverde kör för uppställning och vad han kommer att använda för system?

Blir det en liten justering eller kör man 4-3-3?
Det jag i dagsläget undrar över är om man kommer göra något åt ytterbackens funktion, vi fyller sällan på och när vi gör det är det av slumpen vi har blivit så lättlästa (föregående säsong) det finns ingen riktig tanke utan man förlitade sig på MSN tok för många gånger.

Vad för system kommer Valverde använda sig utav och kommer ytterbackarna var mer involverade för mittfältet har vi redan sett prov utav dem kommer ha mer att säga till om.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-08-01 13:48
Bollinnehavet: "Låt oss bygga ett lag utan Neymar Jr och en ekonomi utan Neymar Sr" Klockrent!
2017-08-01 13:46
Han är ju fortfarande bunden till ett kontrakt med Barcelona, så han kan ju inte skippa träningar och dra till Brasilien/Dubai etc för då blir det böter osv. Så han kommer ju med största sannolikhet delta i träningen imorgon om inte något dyker upp.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-01 13:45
Värt att notera är att Neymar landat/är Påväg till Spanien. Han bekräftar det på sin instagramstory
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-01 13:41
Fan bara ut med honom! Låt oss bygga ett lag utan Neymar Jr och en ekonomi utan Neymar Sr. Hur svårt ska det vara att sätta krav? Jag börjar fan tycka att man borde ringa upp United och erbjuda honom för 1,5 miljard. Visst, han kan säga nej men alternativet kommer att vara att sitta på läktaren eller spela med B-laget. Mboulas jävla ersättare kan han gott vara! Så trött jag är på honom nu.
2017-08-01 13:38
Verratti kommer inte anlända, bara tomma rykten som de använder för klicks.
Barcelona El Messias
2017-08-01 13:36
Neymar har anlagt på hans instastory att han ska till Spanien
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-01 13:35
Barça wants 120M + Verratti for a swap deal with Neymar, they will use the money to sign Paulo Dybala. [RMC] Fler som rapporterar samma
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-01 13:33
Barça wants 120M + Verratti for Neymar, they will use the money to sign Paulo Dybala. [@JORDI_ANJAUMA] Hur trovärdig är han?
Barcelona Barcelona_1899
2017-08-01 13:24
Är det någon som vet om Messi har intervjuats eller uttalat sig gällande Neymar situationen?
Barcelona Mido
2017-08-01 13:23
[QUOTE=Mido]Enligt CdS en fransk tidning, så har Qatar betalat redan 222 milj € till psg för Neymar. Allt är klart redan verkar det som. [/QUOTE] *Överfört
Annons: