/spanien/barcelona/forum/429.aspx/spanien/barcelona/forum/429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-02 20:17
Viggo Vill du att Arda ersätter Neymar? Kan du utveckla varför han skulle vara en bra ersättare? Blaugrana91 140 är ändå en okej prislapp eftersom dem ändå vet at vi har bra pengar nu. Skulle kunna se ledningen fixa det för 120 och möjligen en bonus vilket ändå är billigare än Mbappe och Hazard
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 19:53
1,5 för både Hazard och 1,5 för Coutinho? Sammanlagt 3 miljarder?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-08-02 19:50
Vad tror ni om detta mina vänner?

Kul med Dembele men min dröm är Hazard. Velat ha han sen han lira i lille.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-08-02 19:49
Vi ber om en ung mittfältare som även kan spela som ytter när vi har D. Suarez. Vi vill ha ersättare för Neymar när vi redan har ersättaren i Arda. Vi vill köpa in coutinho, veratti och jag vet inte vem och samtidigt satsa på la masia. Jag skrev för någon dag sen att vi har gott om ersättare för Neymar och jag står fast vid det. Jag står även fast vid att det inte är truppen det är fel på utan tränaren. Jag tror seriöst att vi har en trupp som är slagkraftig på alla fronter och ser inget behov att värva en spelare som ersättare för Neymar. Ge spelare som Gomes, D. Suarez chansen att visa sig när laget mår bra. Låt Samper och Alena få chansen att utvecklas med speltid. Som någon skrev tidigare, nu är det mer konkurrens än på länge i truppen. Kommer bli väldigt intressant att se hur det ser ut denna säsong!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 19:44
H.Alavi - jag är fortfarande kvar yes :) Skeppet sjunker långsamt men jag väljer att sjunka med skeppet. Gött att du e tillbaks hoppas du är med mer nu framöver!
Barcelona Blaugrana91
2017-08-02 19:44
Ryktas att Barca kommer presentera ett nytt bud på €120M till Liverpool för Coutinho. Samtidigt ska Juve inte vilja sälja Dybala, men skulle tänka om ifall ett bud på €140M kom in. Nåja vi har råd med båda.
Barcelona Barclasico
2017-08-02 19:39
Neymar has agreed a 5-year contract at PSG. The deal in whole is worth nearly £450m including wages and bonuses. [ssn]
Barcelona Lionel12
2017-08-02 19:14
Enligt mig blir det svårt att ersätta neymar. Han är en väldigt bra djupledslöpare samt riktigt vass 1 mot 1. Den jag vill få in för framtiden, vilket kommer kräva en ny uppställning är Dybala. Mitt prio är mittfält och där är jag nog ensam man att vilja ha in arturo vidal. Negativa med han är hans ålder men vi har ju S.Roberto som kan lära av dessa som spelar.
Barcelona Barclasico
2017-08-02 19:14
Neymar wanted to attend training to spend time with the players but Valverde refused. [md] Vilka bollar Valverde har!! Helt rätt att inte låta N*ymar träna med laget bara för att spendera sista timmar med spelarna! Spelarna har viktigare grejer att tänka på när de är på träningen. #InValverdeWeTrust
Barcelona Loco Lucho
2017-08-02 19:08
Junta Dimision Hahahahahaha sluta nu.. många PSG fans kommer få stånd när de ser ditt inlägg för att sedan bli besvikna efter att ha klickat på länken...
Barcelona Junta Dimision
2017-08-02 18:57
Neymar anländer till Paris (länktips).
Barcelona II Barça II
2017-08-02 18:56
I samband med Neymars försäljning så är det äntligen slutet av en era. Handen på hjärtat nu, hela den här cirkusen med värvningen av Neymar, pengar under bordet, president som hamnade i fängelse, hela klubbens namn svartmålades osv. Var det värt? Var Neymar verkligen värt allt det här? Frågan ställs till den mest inbitna Neymar fanboysen. Har Neymar levt upp till förväntningarna?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-08-02 18:50
Vi behöver göra oss av med minst 4,5 spelare och förstärka med ytterligare 2,3 spelare. Pengar är inte något helst problem utan det hela handlar om tid , förhandlingar och att gå efter rätt spelare på rätt position. ( Inte läge att jaga Verratti eller gå efter en avdankad Aguero )

Vi har fortfarande kvar de två bästa spelarna från vår ex-trio och behöver endast 1 eller 2 anfallare då vi redan har Deu och Paco. Däremot skulle jag kunna tänka mig att vi breddar truppen med en ung spelare som både kan spela anfallare såväl som mittfältare. Sen är vi också i väldigt stort behov av 1 bra sittande spelfördelare , Verratti hade varit det bästa alternativet men det tåget har ju redan passerat....

Rimliga köp : Coutinho , Dembélé och Seri
Försäljningar : Turan , Rafinha , Munir, Douglas , Vermaelen.

Dembélé har jag i tanke att vi kan använda oss av lite överallt. Han har under denna säsong spelat på väldigt många positioner inklusive det offensiva mittfältet.

Resterande pengar över från denna sommar kan vi använda oss av nästa år eller i framtiden , då vi enligt mig inom en snar framtid behöver börja titta på ersättare till Luis Suarez.
Barcelona Soko
2017-08-02 18:45
Neymar har sagt adjö.
PSG vill aktivera klausulen .
La ligan hotar med att stoppa affären.
Då det verkar inte finnas återvändo så kan till slut PSG be oss om att förhandla. Då kan det bli på våra vilkor. Vi kräver Veratti och Draxler plus pengar. Då kan affären gå igenom.
Barcelona Los Andres
2017-08-02 18:14
Hur kan Neymar INTE vara överskattad när han gör en BRA match av typ 10?!?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-08-02 18:11
Eh vi kommer iaf inte att vara sämre än förra året, känns ju skönt med endast 3 spikade platser i startelvan den här säsongen. Nu jävlar bör konkurrens situationen öka och spelare får börja förvalta sina chanser. Messi, suarez och busken är dom enda med givna platser i elvan, resterande får steppa upp och visa sig vara värdiga Barcelona tröjan. Iniesta vet man inte hur det blir med, håller han sig skadefri så ska givetvis även han ha en given plats.
Barcelona Illusionista
2017-08-02 18:00
@Cule4life:

Håller med dig i mkt av det du skriver, ingen idé och panik värva om man inte jobbat på något sedan tidigare. Jag skulle dock bytt ut Paco mot Delu i din elva. Tror Delu hade kunnat göra ett riktigt bra jobb om klubben och ledningen ger honom förtroendet. Han är bättre än Paco i man mot man situationer.
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-02 18:00
@koeman92:

Men tack då! Här försöker jag, mitt i mörkrets djup, desperat trösta mig med La Masia, Mes que un club, identitet, traditioner osv. Så kommer du där och helt hänsynslöst väcker mig ur drömmen haha.

Du har såklart helt rätt och jag håller med dig i det mesta du skriver (det om Samper håller jag inte med om). Hoppet om La Masia är släckt för mig också även om Valverde har funkat som en liten dimmer iallafall och skruvat upp ljuset till lägsta nivån. Men det är ledningen som måste satsa på La Masia för att det ska funka och det kommer denna ledning aldrig att göra. Jag tror dock inte att det blir ett stort hål av vårt lagbygge i och med Neymars exit. Spelaren som ersätter kommer såklart vara betydligt sämre men lagmässigt behöver det inte bli sämre alls faktiskt, men det återstår att se.
Barcelona Cule4life
2017-08-02 17:53
Stegen

Semedo - Pique - Umtiti - Alba

Rakitic - Sergio - Iniesta

Messi - Suarez - Paco

Cillisen - Marlon - Rafinha - Roberto - Alena - Denis - Deulofeo - Gomes - Macherano . Vidal - Digne - Turan - Samper - Munir

+ (Vermalen,Douglas)

Såhär ser truppen ut alltså just nu. 27 spelare under kontrakt + Neymar som ska dra när som. Oavsett Neymar lr inte så ska klubbledningen inte stå som zombies. Det är redan 2.a Augusti nu. Varför jobbar man inte med truppen ? Redogör vilka som är tänkta att vara kvar osv. Vill man att truppen ska se utsåhär? Bryr dom sig inte ? En klubb som Barcelona ska inte behöva bli paralyserade pga av en transfer, Som en storklubb jobbar man med flera olika transfer samtidigt.
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-02 17:50
Hur helvete får Ney till att vara världens näst bästa spelare har ni fanboys rökt på eller ?? Ney är inte nära oxh då menar jag inte ens nära Ronaldo. Ney är på sin höjd nr 5 i världen jag personligen tycker många spelare har vart bättre än Ney i år.. Är Ney överskattad ABSOLUT !!!!!!!
Barcelona grande jw
2017-08-02 17:49
nvm
Barcelona Rambla~
2017-08-02 17:40
Nu är det många som tycker väldigt mycket här inne. Vi ska nog lugna oss lite innan mer info om de påstådda förhandlingarna. Det var väl Sport spm hävdade att klubbarna skulle förhandla? Vad finns det att förhandla om? Inget kan jag tycka, Neymar vill lämna, Barca svarar att han lämnar enbart om han löser sin klausul. Det finns alltså inget att förhandla om. Sportchef Rober inger inget större förtroende hos mig, han är på sin höjd en småklubbs-sportdirektör. Vad har han för erfarenhet och preferenser innan han fick det här jobbet? Dessutom har han numer inget att säga till om. Han hade gjort sig bäst i klubbar som Girona, Rayo och Espanyol. I Barca är han lost.
Barcelona Barca4life98
2017-08-02 17:31
Vad tycker ni andra i forumet? Om man värvar Dembele nu i sommar, och Coutinho. Nästa sommar säljer man Luis Suarez och ersätter med antingen Dybala eller Mbappe beroende på hur man vill spela. Man kan göra någon form av pre-deal men nån av de nu i sommar.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-02 17:29
Alla dessa potentiella värvningar och jag ser fortfarande inte vår prio.1 VÅR SPELMOTOR!!! Tror ni verkligen Coutinho är vår nya xavi eller ska Rakitic få spela där en säsong till?
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 17:29
BREAKING: Barcelona confirm Neymar has informed the club that he is leaving as he cannot wait to win Ligue 1 for the next nine years in a row, playing against elite teams like SC Bastia and RC Lens.
Barcelona Andresito
2017-08-02 17:24
Robert Fernandez is a huge fan of Dembele. Barça have made move for him in the last few hours. [@gerardromero]
Barcelona Soko
2017-08-02 17:20
Jag kan fortfarande inte tro på att affären blir av innan jag ser 222 miljoner euro på konto.
Barcelona Barca4life98
2017-08-02 17:19
Med de 3 miljarderna vi har att spendera nu så hade jag; - Köpt Dembele - Gjort en deal med Dybala och Juve att han ansluter NÄSTA sommar. De kan ta Gomes nu. - Värvat Coutinho
Barcelona H.Alavi
2017-08-02 17:16
Barcelonistas Tackar, och du är fortfarande aktiv ser jag. ;) -- Det var som sagt ett bra tag sedan jag var online på SF och alldeles nyss tog jag en snabb titt i min inkorg i min SF-profil och jag hittade ett par nicknames som fick mig att skratta. Det var två personer för att vara exakt som kontaktade mig angående en "felaktig spärr". Om det verkligen var felaktiga spärrar låter jag vara osagt (mest för att jag inte minns, hehe..) men jag hjälpte så klart till att fixa tillbaka dem. Varför är det så kul undrar ni? Jo, två av dem är moderatorer idag ser jag, haha. Jag nämner inte vilka för det vore oschysst av mig.. ;)
Barcelona koeman92
2017-08-02 17:12
Bollinnehavet

Att vi återgår till våra rötter med La Masia kan du glömma. Det hoppet släcktes hos mig för länge sedan. Dessutom, även om jag gärna satsar på La Masia spelare så är det lite långsökt att tro att vi kan ersätta Busquets, Xavi och Iniesta med enbart spelare från egna ledet. Vi snackar exceptionella talanger som bara kommer ut vart 50:e år, om ens det. Samper har inte visat sig vara något speciellt, Aleña kan mycket möjligt bli något, men Xavi Simons är bara 14 år gammal. Räkna alltså med att det tar minst 4-5 år tills han får debutera med A-laget (om han stannar dvs).

Med detta sagt hoppas jag verkligen att på något sätt lyckas få hit Verratti nu när man inte lär kunna sälja Neymar för €222M. Mbappe för €180M är föööööör mycket. Ingen 18-19 årig är värd så mycket. Dybala och Griezmann är inga spelare vi är i behov av. Jag är rädd att det kan ta ett tag tills man lyckats fylla hålet som Neymar kommer att lämna efter sig. Det är trots allt världens näst bästa spelare vi snackar om.
Annons: