/spanien/barcelona/forum/428.aspx/spanien/barcelona/forum/428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2018-05-01 19:17
Inte nog med att Pep Segura vinglar, han kör på fel sida av vägen. Som tur är har han helljuset på - och som tur är står inte några talanger kvar som rådjur och stirrar in i strålkastarna utan har vett nog att lämna innan de blir överkörda av Riveras och Honglas. Och Bartomeu sitter på sitt kontor och räknar reklamkontrakt och filar på Espai Barça istället för att bygga broar mellan akademin och A-laget. Liksom Broder Tuck och Robin Hood stal skatterna från Sheriffen av Nottingham kommer andra klubbar att sno våra talanger mitt framför näsan på råttan och ormen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Iniesta.70
2018-05-01 18:45
the cameroonians Ja, vad kan man säga? En "onykter" Pep Segura som sitter vid ratten och vinglar fram längs motorvägen i 120, utan att bli stoppad av sheriffen av Nottingham/Sir Vässss aka Bartomeu. En frontalkrock är vad som väntar oss. Ja,vi i får väl hoppas att några talanger hinner få på sig bilbältet. Annars ser det illa ut....
Barcelona Barcelonistas
2018-05-01 18:17
Ikväll är jag Bayernista.
2018-05-01 18:12
Du har helt rätt min vän. Det är bara Iñaki Peña av Juvenilerna som klubben förlängt med, och utöver honom så är det ju Miranda som klubben förhandlar med i nuläget. Kommer ihåg att jag blev glad när Bartomeu valde att dela upp la Masia i de yngre lagen respektive Juvenil/B-laget. Då hoppades jag att det skulle underlätta kommunikationen och arbetet med att hantera just kontraktsituationer. Men ack vad jag hade fel. För sen kom Pep Segura med sin helt vridna syn på spelsätt och spelartyper.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-01 18:09
Det är fan något fel med bayerns läkare..... varje år har de flera tongivande spelare borta vid det här skedet. Nu är javi Martinez tveksam inför kvällens drabbning.
Barcelona Iniesta.70
2018-05-01 18:03
the cameroonians

Ja, av vad jag förstått så har Puig fått en del erbjudanden från en bunt klubbar och han har all rätt i världen att förhandla med dom.
Sen, så är det väl så att det är en hel drös med unga talanger som kontrakten snart löper ut för. Och "vi" har inte förlängt med majoriteten av dom, eller ens börjat förhandla? Stämmer det? Eller har min spanska gäckat mig ännu en gång?
Barcelona Soko
2018-05-01 17:00
Umtiti må vara en bra spelare men hans beteende på plan var alltid konstigt och nu visar det sig även utanför. Häller öl !! (enligt Mundo) på journalister och sedan kastar burken på dem.. Man beter sig bara inte så..
Barcelona Iniesta.70
2018-05-01 16:40
the cameroonians

Ja, slarvar dom bort den liraren så är det helt unforgiven, då är måttet rågat!
Iallafall för mig....
2018-05-01 16:31
Iniesta.70 Rac1 basunerade nyss ut att Riqui saknar erbjudande om nytt kontrakt från Barça och att inga förhandlingar är igång. Hade han vägt 5 kg mer och varit en decimeter längre hade säkerligen många Pl-klubbar ryckt i honom, och det är väl sen största anledningen till att även Barça tvekar nu när Pep Segura drar i trådarna. Att förlora en sådan unik spelare är värre än att åka ut mot Roma i en kvartsfinal.
Barcelona Iniesta.70
2018-05-01 16:21
the cameroonians Ja, Puig är pure rock'n'roll...en sexa JD helt enkelt! En liten La Masia parvel som snurrar omkring på mitten med ögon i nacken och visare än de flesta miljardköp trots sin ringa ålder..å till råga på allt så besitter liraren en siden touch på bollen och ett par waka-waka höfter, ring any bells, anyone? Kontraktet går ut om mindre än två månader, har du hört nåt nytt angående det? Kröjjff Ja, som du vet så är ju farsan tysk. Och Bayern supporter ut i fingerspetsarna. Och som du vet började ju min ungdomsrevolt med att bli "fransk" under fotbolls-vm 82. Mm...inga roliga minnen direkt, varken 82 eller 86. Utslagna av västtyskland båda gångerna i semifinalerna...varav semifinalen 82 nästan fick mig att göra en "Rasmus på luffen". Fan, gubben tycker fortfarande att det är en "solklar" inspark efter Schumachers dråpförsök på Battiston.. Men, ikväll lägger vi gammalt groll åt sidan, för ikväll är jag "heltysk"!!
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2018-05-01 15:59
Är det bara jag som har en känsla över att kvällens domare återigen kommer stå i rampljuset och ge finalplatsen till madrid? Har inte real tur så har de ALLTID domaren på sin sida. Baba Perez vet hur han ska hantera sina marionett-dockor.
Barcelona Davids3
2018-05-01 14:00
Barça would be willing to send Ousmane Dembélé on loan if the club signs Antoine Griezmann. Arsenal, Liverpool, and Atlético Madrid are all interested. [Mundo Deportivo]

Barcelona Jarlma
2018-05-01 13:22
[QUOTE=Barcelonistas]Har en diskussion men en polare. Han tycker Lahm är bättre än Cafu. Sen säger han att Cafu inte satt avtryck i fotbolls världen på samma sätt som Lahm. Han är självklart Madridista. Ramos går före Maldini också i hans bästa elva genom tiderna. Han har dock med Xavi och Iniesta de får ja ge han helt borta är han inte. [/QUOTE] Tycker också Lahm är en bättre än Cafu. Han och Alves slåss om titeln dom bästa högerbacken.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-01 12:19
Har en diskussion men en polare. Han tycker Lahm är bättre än Cafu. Sen säger han att Cafu inte satt avtryck i fotbolls världen på samma sätt som Lahm. Han är självklart Madridista. Ramos går före Maldini också i hans bästa elva genom tiderna. Han har dock med Xavi och Iniesta de får ja ge han helt borta är han inte.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-01 12:02
Inte illa.
2018-05-01 11:47
Fungerande länk...
2018-05-01 11:36
Riqui Puig dominerade fullständigt igår mot Màlaga. Kung! cc Iniesta.70
Barcelona Kröjjff
2018-05-01 10:54
Davids3 Det är onekligen intressanta frågeställningar du kommer med och jag hoppas att jag vid något senare tillfälle orkar svara. Men inte i så mening att jag vet, utan vad jag tror och tänker. Men för stunden tror jag mig ha lite annat att tänka på, en tid framåt. Men den aktuella artikeln som jag länkade till igår, tål att läsas om och om igen. Läs!
Barcelona Jag vill ha min El Pasillo
2018-05-01 10:51
Trots ett sargat lag i höst (mycket tack vare divan Neymar och brottslingen Bartomeu), så lyckades man ändå vinna ligan OCH cupen. Kommer lämna ett stort avtryck i Messis legacy. Real Madrid fansen vet vilken betydelse Messi har för Barca. Utan Messi så hade Barca slagits om plats till CL (om ens det). De medger detta själva varje gång Messi sänker Madrid i BernaLEO.
Barcelona Culés
2018-05-01 09:33
Zyzz. Vet inte vilken som ger mest men jag gjorde samma sak och fick 2.1 hos bet365 precis efter att Bayern - Real var slut.
Barcelona Zyzz
2018-05-01 09:24
Någon som vet vilken bettingsida som erbjuder bäst odds på att Real vinner CL? Tänkte satsa rejält eftersom man vet att domarna alternativt skador kommer att fixa biffen för dem...i år igen.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-01 08:17
Ingen chans att Real klappar in oss, dom ser sig sjävla som store bror och ”världens största klubb”, Barca är inte värdiga att klappas in typ, stör mig som fan på deras verklighets uppfatning. Dom borde kolla upp fakta de senaste 15-20 åren och kolla upp vem som verkligen dominerat och vunnit titlar, och inte dra upp titlar dom vann på jesus tid.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-01 07:02
@Mäktiga Messi:

Dom borde va mer fokuserade och utvilade än real spelarna iaf som har match mot bayern idag
Barcelona Davids3
2018-05-01 01:12
Kröjjff Tror du det kan vara så att klubben känner sig pressade att spendera och vinna och erövra, nu när Messi spelar hos oss. Det är slutfasen av hans karriär vi är inne på. Man vill liksom passa på. Det är som att ha använt fusk under lång tid, som snart skall försvinna från sitt favoritspel. Kan man förvänta sig någon förändring, om än liten, när Messi har lagt skorna på hyllan. Kommer kraven från fans och ledning minska, och detta i sin tur gynnar akademin. Man satsar mer där, för att försöka ta fram någon elegant och unikt, kanske inte som Messi, men något speciellt, som kan bära klubben på sina axlar i 15 år ?
Barcelona Kröjjff
2018-05-01 00:57
@II Barça II:

Jag lägger ut en "favorit" i repris, i form av en länk som utvecklar det du frågar efter:
Barcelona Soko
2018-04-30 23:29
@Mäktiga Messi:

Det är inte säker att Barca ska vinna mot Real och att fira efter en ev förlust mot värsta antagonister vore heller inte bra...Det var rätt att fira idag och fira inför matchen. En seger hade också smakat gott även om jag vore nöjd med x bara för att vinna ligan obesegrade .
Real kommer att göra allt för att ge oss första förlust och försöka hindra oss från en historisk bedrift..

Barcelona Beast Puyol
2018-04-30 23:10
Arda-Turan Lugnt :)
2018-04-30 23:07
Glöm el Pasillo. Myten om att Real Madrid är en gentlemannaklubb dog i samband med att Raul la skorna på hyllan och raderades en gång för alla ut i samband med Pep-eran och det sätt Barça utklassade de vita under flera år. Att Real Madrid skulle klappa in Barça är det ultimata beviset på hur rollerna förändrats och det skulle krossa marängernas självbild så till den milda grad att BernaLeo rämnat i pelarna. Så, låt dem fortsätta tro. Och låt oss samtidigt vara fortsatt ödmjuka och jobba på vår egen självbild. Vi är numera vår egen måttstock och det gör varken från eller till med en Pasillo.
Barcelona Arda-Turan
2018-04-30 22:57
[QUOTE=Beast Puyol ]Arda-Turan Bayern kan gå vidare med dessa resultat: 1-3, 0-2. Bayern har inte råd att släppa in något mål tidigt annars kommer dem få det tufft. Real vann borta mot Bayern med 2-1 så skulle Bayern vinna matchen med 2-1 när tiden står 93 minuten så är det förlängning som väntar. 1-1 är real vidare till final. [/QUOTE] Tack
Barcelona Treyh
2018-04-30 22:54
En icke El-Passilo + ifall vi krossar marängerna skulle ger mig större orgasm än ett CL-buckla mot valfritt annat storlag =) (jag är allvarlig haha)
Annons: