/spanien/barcelona/forum/427.aspx/spanien/barcelona/forum/427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona #11 || #5 sergiobusquets
2018-03-09 20:24
Ytterligare en match Mina inte är uttagen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi #6
2018-03-09 19:06
@DM1982:

Dembele ska bara starta mot Chelsea eller har du redan glömt de som hände i Stamford bridge med Paulinho på plan? Vi blev så lättlästa och de behövs verkligen någon som bryter mönstret. Du får det att låta som att han nyss blivit uppflyttad från b laget och aldrig spelat en strormatch, snubben har spelat borta mot Bayern och Real och dominerat.

Men när man tänker efter så är det inte helt fel att du hellre ser två av Gomes/Paulinho/Vidal framför "tidernas största flopp"
Barcelona La pulga 10
2018-03-09 18:58
Kanske det, men om han hade gjort avgörande målet i el clasico eller avgjort på något annat sätt så skulle jag brinna av ilska. Jag brinner nu bara jag tänker på det haha
2018-03-09 18:29
La pulga 10 För att vara helt ärlig så tror jag inte fansen i Katalonien hade brytt sig nämnvärt. Väldigt få här inne som hade tagit illa upp ifall han blir klar för real.
Barcelona La pulga 10
2018-03-09 18:24
Jag menade övergången mellan oss fans, att det inte skulle va lika äckligt om han gick direkt till real från oss..
2018-03-09 17:01
Real hade kunnat köpa ut honom själva ifall dom har pengar, staten hade inte ens velat ha skatten när det gäller Madrid. Hans flytt till psg underlättade verkligen inte det hela.
Barcelona La pulga 10
2018-03-09 16:56
Neymar gick till psg för att ”underlätta” övergången till madrid
Barcelona Messi M10
2018-03-09 15:35
Det ar så dåligt av Neymar med hans politiska spel. Man såg honom som en framtida ledare efter att Messi hade slutat i klubben. Nu I efterhand skäms man av vilka tankar jag hade om honom och hans roll i klubben. Hans personlighet passar i klubbar som Psg , Chelsea & Real.
2018-03-09 15:00
Ryktas ju om att han redan har varit i kontakt med real och det handlar om ett pris på 400 miljoner €. Hoppas hoppas hoppas Madrid gör det.
Barcelona Xavi #6
2018-03-09 14:49
Att folk ens diskuterar dessa påhittade rykten om Neymar. Finns ingen chans i världen att han kommer tillbaka. Han är och kommer förbli en PSG spelare tills kontraktet löper ut såvida de inte finns någon hemlig klausul eller en överenskommelse om att få lämna om Real knackar på dörren.
Barcelona FC Tiki-Taka
2018-03-09 14:38
Hmm..Nej. Däremot skulle jag acceptera Neymar + 100 miljoner för Andre Gomes. Barcelona borde aldrig köpa någon från plastklubben PSG.
Barcelona Cule4life
2018-03-09 14:23
Hade ni gått med på Dembele + 100 milj euro för Neymar?
Barcelona Davids3
2018-03-09 14:07
Detta kan vara ett taktiskt drag av Neymar för att bli mindre hatad, i hans planerade flytt till Real. ”Jag ville tillbaka till toppfotbollen i Spanien och ni ville inte ha mig, Real var enda alternativet”.
Barcelona II Barça II
2018-03-09 13:40
Värvar vi tillbaka Neymar kan vi lika gärna anställa Figo som assisterande tränare. Neymar har absolut ingenting att göra hos oss.
2018-03-09 13:30
Trodde vi har knäppt både psg och real Madrid den här säsongen. Säljer neymar och cashar in 2,2 miljarder, blir ett bättre lag och läxar upp Madrid på bernabeu. Under vintern värvar vi coutinho från Liverpool. Obesegrade i ligan, cupfinal och bra utgångsläge i cl. Vi behöver inte demonstrera något alls :).
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-09 13:16
@Rivaldo=Gud:

Inte för att vara sån, men hur har du tänkt att det ska gå till? Hur ska vi syna bluffen?

Vissa aspekter du bör ha i beaktning när du ska besvara min fråga:

-Barca har redan ohållbart höga löner, Neymar som har en betydligt högre lön i PSG än han hade i Barca ska alltså acceptera en lägre lön än han hade innan han drog från Barca?

- Han kostade 2.2 miljarder och faktumet att vi bränt de pengarna påDembele och Coutinho så ser jag inte hur vi ens ska kunna tangera priset PSG betalade för honom. En lösning är att Barto tar fram lådan med kvitton och letar reda på Dembouz och Cous kvitton och håller tummarna för att de förhandlade fram öppet köp på de när de värvades.

- Neymar har ingen utköpsklausul vilket innebär att Barca måste förhandla med Nasser, och vi på forumet om några vet att Nasser inte säljer sina spelare, speciellt inte sina dyrgripar. Han vägrade att ens förhandla om Veratti, varför skulle han förhandla om Neymar?

-Som han själv säger "In addition, both parties are in court." - Det var inte ett fint avslut någon av parterna fick. Så sent som i februari så la Fifa ner hans "case" där han anklagar Barca för att inte ha betalat ut en bonus åt honom som han anser de vara skyldiga honom.

-"Vi har trotsvära framgångar märkt av hans frånvaro och jag tror han ångrar flytten till psg." är inte beredd att hålla med. Tycker harmonin i laget är högre, vi har en Jordi Alba i livsform på vänsterkanten som presterar på otroliga nivåer jämfört med vad han gjorde när Neymar var kvar i laget och tog för sig på hans kant.

Det är bara vissa aspekter som jag vill att du har i åtanke, för att återknyta till min fråga gällande en återkomst av Neymar till Barcelona: hur har du tänkt att det ska gå till?
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-03-09 12:32
@Romelu Umtiti:
Eller så synar vi bara bluffen och tar tillbaka honom. Han är fortfarande den enda spelaren i världen som ens kommer i närheten av Messi. Och som kan ersätta denne på sikt utan att vi ramlar ner i en mångårig bakfylla. Man kan hata hans personlighet bäst man vill. Neymar är och förblir en gudabenådad fotbollspelarepå alla sätt. Vi har trotsvära framgångar märkt av hans frånvaro och jag tror han ångrar flytten till psg. Jag tror intre heller han tackat nej till en retur Till barca då jag uppriktigt tror att han stormtrivdes här. Hans gamble att gå till psg slog bakut hårt för honom och det står nu klart som solen på himlen en varm molnfri sommardag att real och barca är dom enda klubbarna som kan matcha hans ambitioner. Det är mycket väll så att det förmodligen beror på en strategi frpn hans sida att dämpa slaget hos oss barca supportrar med ett sånt uttalande. Men det betyder 2 saker isf. 1 att han fortfarande sätter värde på Vad vi tycker om honom det tyder på att han har känslor för vår klubb efter tiden här och inte vill ses som en bov. 2 han tror (Förmodligen med rätta) att han gjort sig så impopulär hos bartolomeu och hans junta att han inte är välkommen tillbaka. Då återstår bara real isf. Om Barto och kompany har någon form av machiavellisk fingertoppskänsla och känsla för ledarskap, synar dom detta. Tar tillbaka Neymar genom att hålla offentliga förhandlingar med psg verkligen visar att man vill ha honom tillbaka. På så sätt synar man hans bluff och ger real, psg och Neymar varsin knäpp på näsan. Real i deras jakt på Ronaldos ersättare och Perez över 10 åriga besatthet av neymar och psg genom att under dom mest förödmjukande omständigheterna köpa tillbaka honom efter ba då 1 år. Vilket pinsamt tydligt visar världen hur underlägsna oss dom är. Han stack dit för att slippa messis skugga men kommer krypande tillbaka efter 1 år då han insett hur värdelöst deras projekt och liga är. Kan en triumph och revansch bli något sötare än så? Hade jag vart Bartolomeu nu hade jag mobiliserat alla resurser för att få tillbaka honom. Syna bluffen. Och visa världen vilken klubb som är störst!
Barcelona Presas Oleguer
2018-03-09 12:14
@Romelu Umtiti:

Det var lite "haha" över det hela, precis som vissa har skrivit "bara om han kommer gratis". Men men, du måste vara skoj på fester :)
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-09 11:45
[MD] | Neymar; I know my return is not an issue but the wound of my betrayal still oozes.
There are those who believe that this offer is difficult to accept,and there’s alibi linking me to Madrid but my priority is Barça.
In addition, both parties are in court.

Detta är alltså det MD publicerade och som fått igång snacket om en potentiell Neymar Comeback i Barcelona. I mina ögon är detta endast strategiskt av den häpnandsväckande och förrädiska duon "NEY Sr & Jr". Få igång snacket om att han ville tillbaka till Barca - men då han blivit nobbad av Barcelona istället dragit till Real. Då kommer de flesta här beskylla Barto och CO, liksom i somras då många beskyllde Barto för att han "lät" Neymar gå..

Garanterar ännu en turbulent sommar à la Neymar mina Barcavänner.
Barcelona Illusionista
2018-03-09 11:39
Neymar has told Barcelona that he wishes to return to Camp Nou, according to Mundo Deportivo.
The Brazilian is said to regret his decision to leave for PSG to step out of the shadow cast by Lionel Messi and wants to know what it'll take to return to Catalunya.
The report suggests the 26-year-old will spend one more year in Paris before attempting to engineer a move back to Spain in 2019
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-09 11:22
@Presas Oleguer:

Så Dembele kommer inte bli något och därför kommer PSG gå med på att byta sin bästa spelare som kostade nästan det dubbla Dembele kostade för ett år sen. Jahaja
Barcelona Presas Oleguer
2018-03-09 11:18
Ge dem Dembele och de ger oss Neymar, annars inte. Dembele kommer aldrig att bli något i Barca, tyvärr. Men tror inte ens att det stämmer att Neymar vill tillbaka, media har la inget att skriva...
Barcelona femöre
2018-03-09 11:12
beronde vad man vill med en fotbollsmatch, vinna eller spela snygg o rolig fotboll. barca blev mitt favolag nåt år innan inresta började spela i a-laget. den tidens barca och åren efter kunde o borde vunnit fler titlar med en mer taktisk plan. men dom spelade likadand match efter match. parkerande bussarlag kontrade in mål och gick vidare. dagens barca är mer taktiskt, om det medför fler titlar återstår att se. lika bra spelare som för 5-6 år sedan har inte barca idag. tänk också att motståndarna blir bättre o bättre. till slut, dembele bör användas mot offensiva lag, gå förbi sin back i en kontring och assistera till mål eller gå in i plan och avsluta själv. kortpassningsspel verkar inte vara hans grej. ps alla fula ord och allt hat borde upphöra på SF överhuvud taget.
Barcelona Romelu Umtiti
2018-03-09 11:11
@koeman92:

Håller inte med, tycker att han är välkommen som bänkspelare och som ersättare till Coutinho..

Skämt åsido, han har inte ens varit i PSG i ett helt år och mediekarusellerna har redan dragit igång. Förmodligen innebär det att han i Juli kommer få en löneförhöjning. Nästan så att man tycker synd om PSG...
Barcelona koeman92
2018-03-09 10:46
@Cule4life:

Inte ens om han kom gratis. Killen har, trots sina bedrifter, bara inneburit problem för oss, och med tanke på hur han förstörde vår sommar och tappade all min respekt vill jag under inga omständigheter ha tillbaka honom. Han är dock mer än välkommen att dra till Madrid.
Barcelona Cule4life
2018-03-09 08:53
@Davids3:

Omöjligt. Gratis visst.
Barcelona DM1982
2018-03-09 07:29
[QUOTE=Jarlma]Borde Valverde starta Dembele mot Chelsea? Är det inte dags att han får chansen att visa upp sig på riktigt? [/QUOTE] Det enda svaret på den frågan kan bara bli nej. Dembele har inte på något sätt visat att han är mogen en match av den här digniteten. Däremot borde han få spela mot Málaga till helgen.
Barcelona Davids3
2018-03-09 07:29
Neymar spoke to the players and staff at Barça recently and explores the possibility of coming back, The Brazilian admitted joining PSG was a mistake and wishes to return back to Barça in the summer of 2019. [Mundo Deportivo]

Nej men tack ändå. Om detta skulle stämma.
Barcelona Jarlma
2018-03-09 02:11
Borde Valverde starta Dembele mot Chelsea? Är det inte dags att han får chansen att visa upp sig på riktigt?
Barcelona Xavi #6
2018-03-09 01:40
According to the most reliable source in Brazil, Globoesporte, Barcelona and Grêmio have today reached an agreement for the transfer of midfielder Arthur Melo (21).

- Fee: €30m fixed + €10m in variables
- Arrival in January 2019

Annons: