/spanien/barcelona/forum/425.aspx/spanien/barcelona/forum/425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2018-09-16 21:35
[QUOTE=FBKröjjf]the cameroonians Det är vad jag kallar analys. En klockren sådan tvvärr. Du har så rätt, att det inte är sant. [/QUOTE] Ytterligare ett exempel som stärker tesen är ju presidentvalet 2015. Laporta: Cruyff, la Masia och Unicef. Barto: Omsätta €1 miljard och Espai Barça Den enda gången Barto pratar positivt om akademin är när Real vunnit mer och vill blidka fansen. Alltså som en sann nuñista.
Postat via SvenskaFans-appen
2018-09-16 21:02
SAD är en företagstyp som alla klubbar i Spaniens högsta divisioner måste vara kopplade till för ekonomisk insyn. Bara 4 klubbar är undantagna pga historiska skäl, däribland vårt egna Barça. Sen behöver man nog inte ha det helt utskrivet i själva klubbmärket som Alaves. Betis har alltid hetat Balompie, så det är ingen förändring i sig. Det betyder typ fotboll på andulusiska.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-16 20:35
Espanyol har väl gjort det efter pique jävlades med dom förra säsongen, då han gick ut med att det är inget stadsderby då dom är borta vid flygplatsen. Haha!
Barcelona Davids3
2018-09-16 20:22
Förresten, varför har 3 klubbar lagt till ett tredje namn nu helt plötsligt?

Dep Alaves Sad?
R Betis Balompie?
Espanyol Barcelona?
Barcelona Deulofeu
2018-09-16 18:47
B-laget halvtid 0-0

Ingen höjdarmatch tyvärr med mycket felpass dock trevligt på mitten med Alena och Puig lite småvibbar av Xavi och Iniesta...

Barcelona Deulofeu
2018-09-16 18:29
Apropå utbytta hackkycklingen Semedo som offrats i då två matcherna det sett illa ut så gjorde Palencia idag assist för Bordeaux! Kul! Matchern pågår...
Barcelona Meneysuarez91011
2018-09-16 17:39
Vidrigaste man kan göra tycker jag. Bör väl vara 7-10 matcher för något sådant?
Barcelona wallmannen
2018-09-16 17:01
Haha, han hann även med en skallning på det...
Barcelona 09Triplete15
2018-09-16 16:57
Douglas Costa spottar alltså en spelare i ansiktet efter att ha armbågat honom. Classy.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-16 16:28
Bara för dem ”jobbar” på hans förlängning betyder det inte att han stannar.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-16 16:28
Bara för dem ”jobbar” på hans förlängning betyder det inte att han stannar.
2018-09-16 16:26
Dom jobbar redan med hans förlängning så han kommer att stanna. Med tanke på hur valverde gillar riskminimering så kommer han att krita på så snabbt som möjligt.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-16 15:51
Tror inte VV förlänger. Får han inte kicken så avgår han självmant oavsett resultat efter säsongen. Tufft jobb att vara coach här. Tar på psyket.
2018-09-16 15:24
Marlon från start mot Juventus, cool lugn med boll och bra positionsspel som vanligt.
Barcelona FBKröjjf
2018-09-16 15:02
Xaviesta Det är jag som oavkortat får ta på mig "tokerierna" i sammanhanget. Får väl skylla på att jag är tungt medicinerad p g a min mycket sällsynta neurologiska sjukdom. Som i sig dessutom gör det svårt att koncentrera sig, då den orsakar återkommande kramptillstånd; som jag inte ens skulle önska min allra värsta fiende (vem det nu är) Men, vad var det nu som ledde till den turbulens du omnämnde, oss emellan i förfluten tid? Är det inte av allmänintresse, kan du alltid ge mig en uppercut via PM.
Barcelona Xaviesta
2018-09-16 14:36
Kröjjf /Kaptenen Helt riktigt, jag syftade på förra årets match mot Socarna och inte på säsongen som helhet när jag pratade om vändning. Borde tydliggjort bättre i mitt tidigare inlägg men ibland blir det helt enkelt lite tokigt :)
Barcelona FBKröjjf
2018-09-16 13:55
Iniesta70 alias Kapten Roberto ; fortsättningsvis förkortat till "Kaptenen". Kort och gott. Din "gissning" var sannolikt allt annat än vild. Självklart syftade Xaviesta på förra årets vändning mot Real Sociedad borta. Uppenbarligen behövs ingen fulwhiskey, för att den kognitiva förmågan ska bli nedsatt och läsförståelsen sänka sig till helt "nya" nivåer. Och som om det inte vore illa nog, har jag alltså fortfarande inte "klurat" ut din rebus....
Barcelona Ribohn Fan
2018-09-16 13:50
The Cam....

Den tanken vill inte jag tänka! Hoppas du har fel!
Barcelona FBKröjjf
2018-09-16 13:44
the cameroonians

Det är vad jag kallar analys. En klockren sådan tvvärr. Du har så rätt, att det inte är sant.

2018-09-16 13:44
Ribohn fan Ledningen vill ju snarare förlänga än avsluta Valverde och det enda som kan få dem att ändra sig är om publiksiffrorna sjunker till följd av sämre spel och uteblivna resultat. För då känns det i plånboken vilket är stället som gör mest ont för affärsfolket. Barto gillar ju inte ens fotboll. Men jag gillar din optimism och tränarfrågan lär ju dyka upp igen fram på vårkanten oavsett resultat. Skulle dock inte förvåna mig om de väljer att förlänga redan under vintern.
Barcelona Ribohn Fan
2018-09-16 11:47
Håller med dig i allt hur det ser ut idag, men det ena behöver inte utesluta det andra.
Vi skulle kunna spela en anfalls inriktad fotboll, hemma som borta, då motståndarna får rätta sig efter oss, istället för att vi rättar oss efter dem.
Samtidigt som man vill tjäna pengar, vill vinna titlar och vill utveckla egna förmågor.
Det finns två lag som klarar det i världen idag, dessa två saknar endast CL titeln.

Jag hoppas och tror att även vi är där snart. Tror att man kommer till insikt att Valverde inte är rätt person att utveckla Barca för framtiden.
2018-09-16 11:00
Vad vi upplever nu och som gör och gjort cules och forumet delat är att vi gått från att vara en ideologisk klubb till en mer pragmatisk version. Att det är just Valverde som lyckats vända trenden på Anoeta är därför inte konstigt, han är mer resultatinriktad och anpassar sig mer till motståndet än sina föregångare. Därför han gör defensiva byten istället för att spela av matcher etc. Inte konstigt att vi som är av det gamla gardet och uppväxta med cruyffismen sliter våra hår när vi ser matcherna idag. Summerat: Vi kan inte anklaga Valverde för det han gör, för det är den enda väg han vet att ta. Han är anställd för att vara just pragmatisk för det är den affärsmodell som ledningen vill ha. Inget som är byggt på för mycket teorier, för det har Barto inte förmåga att förhålla sig till. Men gärna resultat och pengar, och helst i omvänd ordning. Så - bara vänj er gott folk.
Barcelona Tronpåbarca
2018-09-16 10:01
Valverde led Barça to 2 La Liga wins at Anoeta, as much as Barça's previous 7 managers combined.
Barcelona Smogen
2018-09-16 09:26
@Infinit8Don:

Ja, tur man aldrig någonsin läst något liknande här inne!

(Eller läser man samma sak på vårt forum varenda jäkla gång som Real vinner en match? Ibland får dock domaren skulden)
Barcelona Infinit8Don
2018-09-16 09:12
”Lagen försöker inte ens mot Barca”. Det är argumenten från smutsen till våra segrar. Vilken förlorarmentalitet.
Barcelona messiooooxavii
2018-09-16 08:44
Hej Så himla fantastisk trupp vi har iår. Finns ingen chans att vi inte vinner ligan iår med bredden vi har iår. Dembele kommer expledera iår. Fantastisk start på säsongen. Real Madrid kan inte försöka spela våran fotboll med sämre spelare och tro dom ska komma före oss efter 38 omgångar. Lagen i la liga är vana att spela mot posessionfotboll då dom har gjort det mott oss i 15 år så det är inget nytt för lagen att försvara sig mot det, medans för real är det mycket nytt som ska implementeras. Kommer åka på många minor iår Real och Marcelo och Ramos bristande defensiv kommer blottas extremt mycket iår då posession fotboll sätter betydligt högre kvar på försvararna. I december är ligan vunnen och då har vi råd att rotera friskt för att kunna toppa laget i CL. Nu kommer våra rotationsspelare vara näst intil lika bra som startspelarna och det bådar mycket gott. Bra jobb av styrelsen iår. Valverde ska också ha beröm för andra raka segern borta mot la real, något vi inte varit bortskämda med.
Iniesta70 alias Kapten Roberto
2018-09-16 08:30
Kröjjffar'n Jag tror Xaviestas "stek-vändar" mening troligtvis refererar till förra årets besök på Anoeta. Det är iallafall min vilda gissning. Nåja, gårdagens match då? Ja, själv har jag efter en i stort sett åtta-årig lång bita i det sura äpplet streak på Anoeta slutat att hoppas på skönspel och utvicksliknande kombinationer som resulterat i tre Barca poäng. Så, är det på nån förbannad haunted ground som jag kan ta en vinst med stånka å pusta och frusta spel så är det på just Anoeta. Visst, två raka segrar visar att förbannelsen verkar bruten till slut, demonen är utdriven.Ja, helt utan att vi har behövt kalla in Max Von Sydow som expertis. Nää,ett par simpla byten var all Ghostbusters som behövdes., Coutinho och Busken klev in och visade att dom minsann inte är rädda för några gammla skrönor.. Själv har jag haft ett "katastrofsfilm-tema" här hemma under veckan o helgen. Ja, ni vet, jag har sett om filmer som Armaggedon, Outbreak och The day after tomorrow osv.. Och att kliva in på forumet i halvtid under gårdagensmatch var som att bläddra igenom ett tidigt utkast av manuset till 28 dagar senare....
Barcelona Deulofeu
2018-09-16 08:13
Alena väntas starta tror matchen börjar kl 18 ikväll.

Nu måste de verkligen ta sig i kragen våra ynglingar...
Barcelona JakWah
2018-09-16 08:10
Såja! Lite tuffare motstånd och vips så tappar Real poäng. Detta samtidigt som vi vinner en svår bortamatch. Ter Stegen är världens bästa målvakt. Utan honom hade vi förlorat igår. Var det tre frilägen han räddade!?
Barcelona FBKröjjf
2018-09-15 23:19
@ Xaviesta:
Nu avsåg jag i och för sig inte när det vände eller vad som hände i den match vi såg i dag, utan frågan refererade till följande slut på en mening i ditt tidigare inlägg: "förra året såg det ännu värre ut innan vi vände på steken till slut". Den vändes väl först, när FC Barclelona förlorade näst sista matchen, efter att ha "gnetat" sig fram till en snudd på förlustfri säsong. Eller när AC Roma tvärvände mot ett fegt/tafatt agerande Barca borta, som därmed mer eller mindre gav bort överläget som man fick med sig från Camp Nou? Hur som helst är det oerhört humörhöjande att du tar dig ton igen. Och relativt vis av tidigare erfarenheter ifråga om din spelintelligens på den plan vi här håller till på, så, borde jag för egen del kanske tiga still. Men eftersom du hänvisar till turbelens i vårt förflutna och jag för ovanlighetens skull inte kan dra mig till minnes vad du då syftar på, så får min självbevarelsedrift stå tillbaka för den nyfikenhet du väcker. Idel "öra". Jag räds ragnaröken som eventuellt följer. Men, jag sticker ändå ut hakan mot bättre vetande som f d boxare.Så ge mig vad jag tål! Slag under bältet vet jag redan att du står över.
Annons: