/spanien/barcelona/forum/4216.aspx/spanien/barcelona/forum/4216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2015-03-17 18:09
KiNg-PuYi och Gabriel

Haha det var precis likadant med mitt ex förra året, när vi vann på Bernabeu. Hon hade precis kommit tillbaka efter en lång resa, och hade kommit tillbaka mitt under matchen och förväntade sig att jag skulle visa att jag var ''excited'' och hade saknat henne, men knappt några ord kom ur mig förutom ''hej, saknat dig'', sedan fortsatte mitt fulla fokus på matchen och det hela slutade med att hon blev så sur på att jag inte gav henne uppmärksamhet att hon inte pratade med mig i flera dagar. Minns att hon sa något i stil med ''du ler och är bara så här glad när du kollar på ditt Jävla Barca, men aldrig har du någonsin varit så här upphetsad när du umgås med mig''.

När jag tänker efter idag ångrar jag inget. Det Barca har gett mig i mina värsta stunder i livet är mer än vad någon tjej någonsin kommer att kunna ge mig. Skulle kunna skriva en hel kärleksroman om vad Barca betyder för mig och varför, men ord kommer aldrig att kunna beskriva vad jag känner för denna vackra klubb.

Nu har jag knappt ätit något sen igår och har varit fullständigt okoncentrerad i skolan, har dessutom haft väldigt svårt att ta till mig det folk säger när de pratar mig. Varenda minut känns som en hel timme, känns som att detta blir en jävligt lång vecka.. Varför kan inte Barca bara spela båda matcherna nu och få det hela överstökat?? :(
Barcelona Barcelonistas
2015-03-17 18:07
Barca before hoes, så funkar det för mig. Barca är min politik,min religion, min gud. Tjejer kommer och går som vinden. Tar för mycket tid med båda, när Barca typ åkt ut i semifinal i cl så ska tjejen komma tjöta. Stfup och låt mig sörja..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-03-17 17:22
KiNg-PuYi

Haha, det är ju för fan helt jävla underbart, påminner om mig själv det där. Minns när jag och mitt ex skulle hem till farsan för att kolla på en gammal el Clasico match, en match vi förövrigt förlorade med 2-0. Hade varnat henne innan att det smartaste nog vore att hon inte följer med och kollar på matchen eftersom både jag och min pappa blir riktigt otrevliga att ha o göra med om Barça förlorar. Problemet var att vi hade ett distansförhållande och eftersom hon hade åkt till mig så ville hon inte åka en dag tidigare bara för att det var el Clasico. Det hela slutade med att min farsa blev så irriterad efter Reals 2-0 mål att han kastade ut både mig och mitt ex, haha.

Tycker bara sånt här är roligt i efterhand, kärleken för ens klubblag är som inget annat. Förhoppningsvis hittar man en tjej som har förståelse för det och väljer att ta det goda med det dåliga.

En flickväns tålamod för hennes killes fotbollsfantism kan avgöra hela förhållandet!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-17 17:20
All respekt för tjejerna på forumet. Men andra tjejer fattar ju fan inte vad det handlar om lixom...kvartfinal i cl o el clasico!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-17 17:17
Jag kan inte äta
Jag kan inte sova
Jag kan inte kommunicera med folk
Jag är helt skakig om dagarna
Jag har sömnproblem
Har jävligt kort stubin
Bråkar med min flickvän hela dagarna
Är jäääävligt tjurig av mig.
Så har jag varit sen lördags...

I morse innan flickvännen skulle ge sig av till jobbet efter ännu ett tjafs o säger hon något innan hon lägenhetsdörren.

NÄR SKA DU MOGNA DU ÄR JU FÖRFAN ETT BARN IINNAN VARJE JÄVLA EL CLASICO!!.

Jag var helt tyst o väntade tills dörn skulle stängas o skrek F***you. Barca är mitt liv!!!
Sen efter varje seger i el clasico så är jag världens bästa pojkvän igen haha...

Jag mår inte bra!!!! Vill ha matcherna idag båda 2 city o el clasico.

Visca Barca!!!!
Barcelona r.10
2015-03-17 16:46
Suarez & Neymar är lekfulla på träning (Alves med).

1 dag kvar...

Visca Barca!
Barcelona el Flaco
2015-03-17 16:30
Dm1982/

Ah ok, det hade jag varken läst eller hört men får hoppas att det går att lösa och att de sydamerikanska spelarna kan medverka i cupfinalen och resterande av säsongen.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-17 16:28
[QUOTE=Mdawg]Revista De La Liga 16:e mars i länktips om någon vill se, tog mig tiden att googla fram avsnittet.. [/QUOTE] Tack.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-17 16:22
[QUOTE=Kim Vennevold ]Visserligen ett gammalt inlägg från Barcastuff men kanske ett tillfälle att ge en smäll på käften till folk som krtisierat Montoyas insats mot Eibar... Montoya has a small cheekbone fracture, he trained alone today and will train with a mask in the coming days #fcblive [/QUOTE] Kim Jong II har talat allihopa. Tummen upp för vår nya troll diktator på Les Rambles. Jag gillade din medverkande i The Interview.
Barcelona DM1982
2015-03-17 16:20
el Flaco

Jag läste någonstans om att de Sydamerikanska lagen kommer kalla sina spelare några dagar innan turneringen drar igång så det ska inte vara några problem.
Kim Vennevold
2015-03-17 16:00
Visserligen ett gammalt inlägg från Barcastuff men kanske ett tillfälle att ge en smäll på käften till folk som krtisierat Montoyas insats mot Eibar...

Montoya has a small cheekbone fracture, he trained alone today and will train with a mask in the coming days #fcblive
Barcelona el Flaco
2015-03-17 15:59
Sport hade en artikel uppe igår om att de sydamerikanska spelarna i laget riskerar att missa den spanska cupfinalen på grund av Copa América. Turneringen kickar igen den 11 juni och enligt FIFA-reglerna måste de europeiska klubbarna låta sina spelare åka iväg till landslagssamlingarna den 29 maj och finalen i Copa del Rey är schemalagd den 30 maj.

Detta skulle i såna fall innebära att Messi, Mascherano, Alves, Neymar och Claudio Bravo inte kan delta i finalen. Räknar inte med Luis Suárez bland de andra för eftersom han fortfarande inte får medverka i landslagsmatcher lär han inte ingå i Uruguays trupp. Men det är hur som helst väldigt många tunga avbräck som kan ställa till problem för oss.

De latinamerikanska spelarna hade även missat en hypotetisk Champions League final då den ska spelas den 6 juni. Det enda som inte påverkas är ligaspelet då den sista omgången spelas den 26 maj.

Vårt enda hopp är att klubben når en överenskommelse med de olika fotbollsförbunden och landslagen för att kunna hålla kvar spelarna en längre tid så att de kan vara tillgängliga för spel under slutspurten. Annars lär det bli ett problem.
Barcelona DM1982
2015-03-17 15:35
@knoxxx:

Väldigt tveksamt att City sparkar sin tränare dagen innan en viktig CL-match. Åker City ut är det nog färdigt för Pellegrini.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-17 15:18
Kollade på den här som någon länkade.

Faan, synd om oss som inte kan förstå Spanska. Vi missar ju alla smaskigheter ju. De har inte ens engsub. Tänker de inte på icke spansktalande fans ???

Någon som förstår vad är det de säger till varandra ???

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-17 15:11
Jag skulle också skriva under om Zubi kom och värvade mig som högerback trots att jag har spelat fotboll som högst i division 4.

Vem fan skulle tacka nej. Jag förstår varför Douglas skrev på. Eftersom Zubi inte syns längre runt Barca så tar alla ilskan över Douglas. Det är därför vi hånar honom. Men vi vet att det inte är hans fel. Samma gäller för Vermaellen.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-17 15:09
För det första, har Douglas spelat mycket nog för att man ska kunna säga att han varit dålig eller inte? Nej. För det andra, skulle ni, som andra skrivit tidigare, tacka nej till Barcelona? Nej. Douglas-skämt är inte ens roliga. Varför inte göra narr av Montoya ist? Juste han e ju katalan
Barcelona LeoMessi
2015-03-17 14:58
Neymar11 Det är faktiskt synd om killen, det är inte så att han har spelat under förväntningarna. Ingen är korkad nog att tacka nej till Barcelona, speciellt om man själv inte tycker att man är tillräckligt bra. Han ska inte hånas för att han värvades, det är personen som insisterade på att värva honom som ska hånas.
Barcelona Neymar11
2015-03-17 14:54
Junta dimision Börjar tröttna på alla som hånar Douglas, fan ska han göra tacka nej till Barcelona
Barcelona LeoMessi
2015-03-17 14:51
Junta dimision Jag gör det främst för att få uppleva hela matchen och ifall det skulle bli mål innan det har gått 25 minuter. Jag vill kunna se målet när det sker, känns inte samma sak att behöva se den i repris. Sen kan jag ge mig fejkad motivation till att plugga under tiden matchen spelas. Jag vet och alla andra vet att jag inte kommer att plugga haha men det är lite kul leka övertygad om att jag kommer att göra det.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-17 14:51
Rafael Hernández @RafaelH117 · 5 tim för 5 timmar sedan
Guardiola will be at the Camp Nou tomorrow. Needs a standing ovation, shame it’s as unlikely as Douglas starting.

Trevligt att vår gamle Pep är på besök!
Barcelona Junta Dimision
2015-03-17 14:48
LeoMessi

Är det verkligen värt att vänta tills hela matchen är slut än att se de resterande 75 minuter av matchen live? Jag tycker du borde sätta på matchen så fort du är hemma helt enkelt!
Barcelona LeoMessi
2015-03-17 14:38
Gabriel Det värsta är att jag öppnar svenskafans-appen av ren reflex många gånger haha! Jag är faktiskt riktigt nervös inför el clasico. Som vi vet så har real inte presterat på den senaste tiden men när det kommer till el clasico så betyder sånt inte ett skit, för man höjer sig otroligt mycket inför detta möte. Det som har kostat dom på senare tid är den där tjongfotbollen dom har sysslat med, vilket mot dom flesta lagen inte funkar på. Men mot oss är det ett riktigt vapen med tanke på hur dåliga vi är på att försvara oss på höga bollar i straffområdet, mycket har att göra med att vi inte är starka i luftrummet men också för att vi ofta utsätts för kontringar och det brukar bli ganska tomt i straffområdet. Detta leder till att det är stora ytor som är fria för motståndaren att löpa på! Mot vilket annat lag som helst är den fotbollen inte effektivt på, men mot just oss kan den visa sig vara riktigt effektiv. Vi har definitivt inte råd att ge bort hörnor och frisparkar nära straffområdet. Real är det laget som straffar oss hårdast av alla lag när det kommer till den aspekten.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-17 14:36
och jag är hur lugnt som helst känns som jag inte haft sån känsla sen Peps tider
Barcelona knoxxx
2015-03-17 14:33
Det ryktas, på twitter och i viss brittisk press, att Pellegrini fått sparken.

Stämmer det är det verkligen inte bra för oss. Lag som precis fotat sin manager brukar vara rätt duktiga på att spela sjukt bra precis efter.
Barcelona Gabriel
2015-03-17 14:17
LeoMessi

Haha, fyfan vad jobbigt. Se till att undvika sidor som Facebook, Instagram, Twitter och alla sportsidor annars lär du bli spoilad.
Barcelona LeoMessi
2015-03-17 13:45
Gabriel Haha du är inte ensam min vän:) Jag kan fan inte fokusera för fem fem öre! Jag har försökt plugga men jag ger upp efter ca 15 minuter, jag tog ledigt från jobbet idag för jag trodde matchen skulle vara idag!! Nu får jag jobba imorgon och då missar jag typ 25 minuter av första halvleken så jag får vänta tills matchen är slut för att sedan ladda ner:/
Barcelona Gabriel
2015-03-17 13:34
Kan inte sova, inte jobba, inte äta. Allt jag tänker på att matcherna denna veckans. Haha, sjukt jobbigt!
Barcelona Gabriel
2015-03-17 13:33
Är det bara jag som inte kan koncentrera mig på något överhuvudtaget förutom matchen mot City och el Clasico? Är så sjukt taggad nu att jag saknar ord för det!
Barcelona I.Cuenca
2015-03-17 12:57
@påfågeln:

Tusen tack för tipset :-)
Jag har cmore appen och dä visas oftast matcher från TV 12, men enligt cmore:s Kundservice visas inte matchen via appen

Men åter igen tack
Barcelona Mdawg
2015-03-17 12:36
Revista De La Liga 16:e mars i länktips om någon vill se, tog mig tiden att googla fram avsnittet..
Annons: