/spanien/barcelona/forum/416.aspx/spanien/barcelona/forum/416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona_1899
2017-08-02 14:17
Mascherano, Messi, Suarez, Pique, Iniesta, Rakitic, Busquets alla 28+. Barca är där Real var för några år sedan och Real är där Barca är för några år sedan. De har värvat smart och planerat inför framtiden. Hade det inte varit för vår pajas ledning så hade vi dominerat 10 år framåt men nu kommer Real att göra det ist.

Vem är Messi mest arg på, Neymar eller ledningen?
Barcelona Mujki
2017-08-02 14:17
Nasser Al-Khelaifi köper PSG och tänker hur ska jag göra PSG till en storklubb eller iaf en attraktiv klubb i världen. Han köper Thiago Silva och Zlatan och i och med att Zlatan kommer så blir PSG genast en attraktivare klubb ute i världen. Under Zlatans "era" så uppnår inte PSG några jätteresultat i europa förutom att man vinner inhemska ligan ett antal gånger. Zlatan lämnar och skapar ett enormt tomrum främst marknadsmässigt men även resultatmässigt(man missar att vinna ligan, men man går ok i CL). vad jag egentligen försöker att säga är att PSG skiter fullständigt i vad Neymar kostar eller hur hans pappa är eller vad Neymar gör vid sidan av fotbollen. Man får en spelare med enorm PR status och det är det enda som betyder något just nu för PSG , strävan att göra PSG till en av de största klubbarna marknadsmässigt, resultaten kommer komma om man lyckas göra klubben attraktiv nog.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-02 14:16
Neymar har blivit Gud i Reals forum. Hahahaha, lugn ni får Neymar om Max 3 år. Ledningen gjorde något som dem inte skulle ha gjort. 1, köp en världsspelare för att ersätta Neymar. 2, Sälj Neymar. Detta hade gjort. Nu står vi här med värsta paniken om att värva. Jag är är inte orolig men sen tycker jag att det är dåligt skött av ledningen. Alla visste att Neymar skulle lämna. Varför har dem inte värvat någon på Neymars plats. Hoppas Messi säger något till ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-02 14:12
Vad var det för video Barcas youtube kanal la upp? Titeln var "Barca Fans!......" nån som han se va den handlade om? Den togs ner nästan direkt.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-02 14:12
När möter vi Real i supercupen? Jag klarar fan inte se Arda, han måste bort. Truppen vi har är fan helt sjuk, ett ord för denna truppen, GAMMAL. Vi måste få in 3 unga men världsspelare.
Barcelona Cule4life
2017-08-02 14:11
Om inte Veratti lr Draxler ingår så skit i att värva. Visa Europa att vi klarar spela utan. Tror på Valverde, han kmr få igång skiten. Våra spelare är bra, de va Lucho som gjorde dom till korpen.
Barcelona tribente_magico
2017-08-02 14:09
Ge Liverpool va dom vill ha nu, Coutinho är det vi behöver i och med att han kan spela på både Iniestas och Neymars position. Ser ingen som skulle göra det bättre än i dagsläget. Betala €130 milj nu när vi kan och är tvungna att ersätta Neymar, Thats it.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-02 14:05
Denna ledning är så otroligt dum. Att denna övergång av Neymar dragit ut på tiden känns bara som ett slugt spel av PSG och Neymar. Om Neymar gör sig omöjlig i Barca och fansen börja hata honom så blir det svårt för klubben att ha kvar en sådan spelare, med risk för att han inte heller presterar på fotbollsplan. Därför är det inte omöjligt att PSG har lyckats förhandla prislappen. Om det är på det viset - att man varken lyckats knyta Verratti till sig i en deal eller fått utköpsklausulen löst - så är det ett enormt misslyckande. Man borde ha genomskådat dessa drag från Ney och PSG. Nasser har förlöjligat klubben.
Barcelona Puyol5
2017-08-02 14:00
Coutinho för 1 miljard är fel spelare. Han kan ta över efter Iniesta, då dem liknar varandra till stora delar. Vi behöver inte en spelare som roterar med Iniesta, vi behöver en spelare bredvid Iniesta - en Xavi.

En deal med PSG kanske kan vara att öppna upp förhandlingen gällande Veratti. Så slipper dem pröjsa skatten, inte för att dem verkar bry sig om det men ändå.

Pogba va min dröm förra säsongen, han hamna i Man U. Förutom Pogba eller Veratti vet jag inte riktigt vem som är i den åldern och kan ta kommandot på Barcas mittfält.
Barcelona Gabriel
2017-08-02 13:59
Jag har en sak att säga till alla PSG fans som nu kommer in hit för att glänsa och njuta. Det här är ett öppet brev till er: Nu när Neymar lämnar FC Barcelona för att gå till eran älskade klubb så förstår jag att ni är euforiska och lyckliga. Förmodligen så ser ni detta som den bästa fotbollsdagen i erat liv, och jag förstår det. Neymar JR är en stjärna och världens andra bästa fotbollsspelare, det är en spelare som står för det lilla extra och kan göra galna saker på planen. Med Neymar JR tar ni som klubb utan tvekan ett steg framåt i eran utveckling och i erat projekt, det kan man aldrig säga något annat om. Ni blir ett bättre fotbollslag med Neymar, ni blir också ett mer fruktat lag, både på planen men även utanför då denna värvning visar att PSG som klubb är att frukta på marknaden. Och gällande marknaden så är det no lies about it, ni har smiskat oss ordentligt. Det har inte varit speciellt svårt så jag hade inte skrytit speciellt hårt om det ifall jag vore er. För faktum är att FC Barcelona och PSG inte har kunnat spela med samma spelregler under den här transfermarknaden. Medans Barcelona ville köpa Verratti och Verratti ville lämna så tillät eran president inga som helst förhandlingar gällande den saken. Och där var den sagan slut. I Spanien är det helt andra spelregler som gäller, klubbarna är tvungna att sätta utköpsklausuler på varenda fotbollsspelare och därmed är det inte någon svår sak att lösa en utköpsklausul på Neymar för PSG som har oändliga ekonomiska resurser. Jag såg att någon på erat forum skrev något i form med att Barcelona nu får skylla sig själva i och med att man satte en såpass låg utköpsklausul på Neymar. Ja, det märks att ni inte har hunnit lära känna Neymars pappa ännu, lugn, ni har gott med tid till att göra det efter det här. Neymar SR är en jävel att ha o göra med, det kommer ni att märka. Och om ni tror att det hade varit en möjlighet att sätta en högre utköpsklausul på Neymar än den som sattes så är ni duktigt naiva. Jag vet att det inte är en obligation att ha utköpsklausuler i Frankrike - men jag kan garantera er redan här och nu när ni får uppgifterna om Neymars nya kontrakt med PSG att Neymars pappa kommer ha lyckas med att få insatt en utköpsklausul. Det finns inte en chans att den mannen lägger alla korten i Nassers händer, han är inte dum. Och så bra som ni mår nu, lika för jävligt kommer ni att må den dagen han lämnar. Neymar har mjölkat klart Barcelona, nu drar han till en kossa som mjölkar ännu mer och tänker suga ut den mjölken med. När han är klar med det så drar han vidare, var så säkra. Neymar har inte gått till eran klubb för att spela där i 4-5 säsonger, glöm det säger jag. Han är i eran klubb som mest 2-3 år - min gissning blir 2 säsonger innan han kör samma fulspel mot er som han gjort emot oss för att gå till Real Madrid. Ni har inte bara köpt en underbar fotbollsspelare. Ni har köpt en personlighet som kommer att ge er migrän, en personlighet som har pissat på en stor och anrik fotbollsklubb med en stolt historia som FC Barcelona. Och jag vet att relationerna mellan våra klubbar och fans är bortom räddning, så jag säger detta med all respekt. Vad är PSG gentemot Barcelona? Om Neymar behandlar Barça så här, då kan ni vara ordentligt oroliga över hur han kommer att behandla eran klubb. Ni kan räkna med en enorm särbehandling med Neymar nu. Han ska ha löneökning varje säsong enda tills han lämnar, han ska få fritt att resa på semester och ta lov när han vill även om det är under säsongens lopp. Det kan ni räkna med. Han kommer inte respektera er över huvud taget och han kommer att spela för er enbart för pengarna tills han tröttnat på Paris. Grattis till Neymar, ni har köpt en fantastisk fotbollsspelare. Men, och det här säger jag inte för att jag är bitter, ni borde vara oroliga. Är Neymar värd det? Han kommer att bli problematisk för er i längden, var så säkra. Och även med Neymar i laget så är det långt ifrån en garanti att ni vinner Champions League. Ni är fortfarande, trots med Neymar, under klubbar som Barcelona, Bayern München, Juventus och Real Madrid - låt er inte bländas av Neymars glans och tro att värvningen vinner er en CL titel. Vinner ni inte Champions League nu med Neymar i laget så kommer hela världen att se det som ett enormt misslyckande. Ni har satt er i en situation där ni inte längre kommer att ses som underdogs, och den situationen vet jag inte ifall den gynnar er. Ni måste efter den här rekordvärvningen vinna Champions League nu. För ingen bryr sig om eran franska liga. Jag hoppas ni förstår det. Och Neymar ger inga som helst garantier till det. Barcelona har åkt ut i kvartsfinalen 3/4 gånger de senaste 4 säsongerna under Neymars tid hos oss - och FC Barcelona är ett bättre lag än PSG, det har vi bevisat. Så snälla förstå... Det är Neymar, inte Messi ni har köpt. Grattis och vi ses i CL till hösten. Det ser jag fram emot!
Barcelona Katalano
2017-08-02 13:57
@Illusionista:

Anledningen till att många varit emot en värvning avCoutinho har framförallt berott på att man utgått för att Neymar är kvar i truppen och att Coutinho därför skulle nyttjas som mittfältare. Coutinho är bäst på ytterpositionen och skulle inte klara av att spela det mittfältsspel som vi vill se i Barca. Nu när Neymar med största sannorlikhet kommer att lämna är jag desto mer öppen för att se en värvning av honom så länge man använder honom på Neymars position. Vill bara inte se honom på mittfältet. Detta är min åsikt i alla fall.
Barcelona Koeman!!
2017-08-02 13:56
Coutinho kan garanterat spela på Neymars position.

Sluta underskatta han.
Barcelona Puyol5
2017-08-02 13:56
Helt ärligt, hur många har följt Mbappe denna säsong? Hur kan ni tycka han är värd 1.8 miljarder - 800 miljoner mer än Pogba från Juve. Enbart 400 mindre än för Neymar som vunnit allt med Barca. Mbappe skulle vara tidernas sämsta affär.

Köp Hazard, Aguero, Greizmann eller Dybala. Spelare som inte är talanger utan unga superstars. Spelare som bevisat sin kunskap i stora klubbar i stora sammanhang - men fortfarande har många år kvar av samma vara. Dessutom bör ingen av dessa gå för 1.8miljarder, snarare runt 1 miljard eller mindre.

Återigen, Aguero kan bli vår räddning för i sammanhanget löjligt låga siffror.
Barcelona dinho the artist
2017-08-02 13:54
Coutinho är spännande absolut men enligt mig- ojämn stundtals samt inte aktuell på neymars position.
Barcelona Illusionista
2017-08-02 13:52
Varför är så många emot en värvning av Coutinho? Om vi får t.ex en spelare som Draxler och sätter Coutinho på mittfältet så ser jag det som en starkare trupp än dagens.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-02 13:50
Måste få in nån innan matchen mot Real Madrid i spanska super cupen. Det blir väldigt stressigt nu i slutminuterna för ledningen att fiska fram någon stor stjärna men dom vet att dom är tvungna att gör det annars har dom misslyckats framför fansen.
Barcelona dinho the artist
2017-08-02 13:49
Alltså, kan psg ens ha kvar veratti vid värvning av neymar? Jag ser det dom ett stort misslyckande om klubben inte kan ro hit veratti nu. Veratti och en spelare som dybala- då är jag nöjd. Annars ser jag affären som negativ. Mbappe är spännande men jag följer inte franska och har sett honom för lite.
Barcelona Amo.38
2017-08-02 13:47
Hazard , Dembele eller Mbappé är de enda som ska försökas värva in nu när Neymar är borta. Ingen Coutinho eller ge chansen till D.Suarez, Arda eller Paco, det gäller att vi förstäker nu och inget annat.
Barcelona Barcelona_1899
2017-08-02 13:46
Vår pajas ledning kommer vara så desperata att de kommer att göra bort sig så grovt!!

Kan inte Mod göra en omröstning på vilken spelare man vill ha hit, mellan Mbappe Dembele Dybala Coutinho? :)
Barcelona Blaugrana91
2017-08-02 13:43
[QUOTE=Alvés - Por Que?]Är det någon som har koll hur mycket pengar vi har totalt ifall Neymars 222M € kommer in. Hur mycket återstår från denna sommarens budget. [/QUOTE] Efter köpet av Semedo rapporterades det att vi hade €60M-€80M kvar, så säg €302M har vi tillgängligt. Dessutom är detta en anmärkningsvärd situation för klubben så om det behövs kommer man säkert att använda delar av nästa års budget, lägg till att någon mer spelare säkert kommer säljas. Så vi har säkert som minst €300M att spendera nu.
Barcelona Katalano
2017-08-02 13:42
Efter att Neymar äntligen gått ut med vad han själv vill så blir det intressant att se vad vissa skribenter härinne ser på agerandet av vår ledning. Är Bartomeu en diktator om han tvingar Neymar kvar om inte klausulen betalas? Eller gäller det bara Nasser och andra klubbars presidenter, medan det är helt rätt av vår egen ledning att tvinga kvar spelare som vill lämna?
Barcelona DanneD
2017-08-02 13:41
Problemet med att sälja för 2.2 miljarder är att alla spelare blir nu mycket dyrare. Alla vet att vi är desperata att hitta en ersättare. Dembele lär nu kosta minst 1 miljard. Så tror inte denna affär kommer gynna oss i längden men hoppas jag har fel.
Barcelona Gabriel
2017-08-02 13:39
Hur många böner krävs det för att ödet ska ge oss Mbappé nu.

Snälla Gud, sommaren har varit jobbig enough. Låt oss åtminstone sno honom framför Madrids ögon!
Barcelona II Barça II
2017-08-02 13:39
Mbappe känns helt rätt, visst det är en risk, men det känns som en risk som är värd att ta. Killen känns som en blandning av Eto'o/Henry/Ronaldo(den grymme).

Antingen så köper man in absolut världsklass, Coutinho, Dembele, Mbappe, Dybala osv, eller så sparar man pengarna och satsar på egna talanger.

Men lyckas vi få Draxler och någon till plus 220 miljoner Euro, då behövs ingen annan värvas in.
Barcelona Puyol5
2017-08-02 13:37
2.2 miljarder... alltså när det skrevs in i kontraktet va det som att skriva omöjlig att värva. Nu är det snart en done deal, så jävla sjukt. Mer än dubbelt va rekordet ligger på för en försäljning. Sjukt! Pogba som är minst lika stort framtidsnamn som Neymar gick för hälften för en sommar sen.

Nu när det tyvärr är klart till 99%, jag säger tyvärr för jag gillar vad Neymar gör på plan och hans samspel med övriga. Han en mot en är sånt jag älskar med Barca, varför jag älskar Messi. Men sånt är livet, bara acceptera.

Men desto mer jag tänker på ersättare, Aguero! Borde vara billig i sammanhanget eftersom Pep inte ser han som etta längre. En spelare som fortfarande håller sjukt hög nivå, dessutom bra samspel med Messi.

Greizmann är inte möjlig förrän nyår. Hittar vi ingen i sommar får vi sitta lugnt i båten och försöka att inte tappa tills jul, och efter det försöka få in Greizmann. Annars har vi en ung Dybala, framtiden men fortfarande bevisat en hel del i Juve. Vi har också Hazard, ungefär samma ålder som Neymar. Sjukt skön spelstil som borde passa Barca. Har bevisat sin storhet flera gånger genom åren och bör kanske vara möjlig till ett rimligt pris.

Sen har vi pengar kvar. Detta kan bli vår räddning, vi är på nergång men med dessa pengar kan vi rädda skeppet i tid - om vi gör rätt. Mittback i världsklass vore trevligt samt en styrande mittfältare.

Helt plötsligt skulle vi kunna få in en spelare av samma kvalite som Neymar på anfallsplatsen, en mittback vi saknat sen Puyol och en mittfältare vi saknat sen Xavi. Då är vi åter stor favorit till cl.

PROBLEMET. Vår ledning som verkar helt okunniga i bra värvningar. Vi kanske lyckas trolla bort alla pengar på skit utan att löst nånting...
Barcelona Boti Boti Boti
2017-08-02 13:35
Skönt att pojkspolingen har öppnat käften och sagt något i alla fall. Inväntar att affären gått i lås dock med tanke på att 222 miljoner ska betalas ut. - Gällande ersättare sägs det vi kommer att gå för Dembele men att han kan komma att bli lite dyrare på grund av Real Madrids påstådda intresse samt deras välskötta relation med Dortmund. Robert ska i vilket fall som helst ha Dembele som favorit som ersättare. Allt detta enligt MD. - Sport meddelar att PSG och Barcelona kommer att sitta ner och förhandla priset på Neymar där Barto hoppas på att man får mer än 222 miljoner. - Samtidigt sägs Valverde vilja ta in Seri från Nice men att ledningen först vill landa en stjärnmittfältare. Detta betyder förhoppningsvis att Paulinho inte kommer hit. För inte ens ledningen kan tycka att han är en stjärna? - MD meddelar att ledningen mål är att göra klart med Coutinho innan Gamper den 8:e augusti. Huruvida detta blir en saga likt Verratti eller inte återstår att se.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-02 13:34
Är det någon som har koll hur mycket pengar vi har totalt ifall Neymars 222M € kommer in. Hur mycket återstår från denna sommarens budget.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-02 13:33
Ja då är väl råttan som klar till psg Skönt bli av med denna cirkussagan. Blir intressant hur ledningen spenderar Moneymars pengar på. Från MSN till MSM kanske Mbappe?
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-02 13:32
|| Barca || Tack fattar inte vad folk ser i Ney som är så omänskligt. Ney ska vara klar NU inte om 3 år han ska kunna vinna guldbollen NU. Tror inte Ney är någon late bloomer hand tid är NU och han blir inte mycket bättre..
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-02 13:29
Tänk er nu när man jagar med spelare så vet dem att positionen bredvid Messi är ledig finns liksom ingen konkurrens!!! Detta lär hjälpa oss i förhandlingar med Mbappe !!
Annons: