/spanien/barcelona/forum/4090.aspx/spanien/barcelona/forum/4090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2015-03-23 00:16
Vi vinner mot Elche borta, mot City hemma och mot Madrid till sist hemma på en vecka, det här borde ge enormt med boost till laget, bara att hoppas att det kan fortsätta såhär!
Barcelona Barca Barca
2015-03-23 00:15
@papillon:

Slarvigt av mig, jag missade det totalt. Då är jag helt med dig, hade funkat faktis.
Barcelona BARCA-més que un club
Fy fan va skönt med 3 poäng , riktigt dåligt första halvlek klart när vi slarva och tappa boll och Real spela riktigt bra första .

Men sen i andra kom vi igång igen som ett lag och alla höjde sig , och med Neymars dåliga avslut kunde vi gjort hela 3-1 och 4-1 och till o med 5-1.

Men det bästa va när Suarez fick avgöra så jävla gött för hans självförtroende han förtjänar det verkligen.

Mot liga guldet nu Vamoss Barca!!!

Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
@Barcelonistas:

och vi kunde släppt in 3-4 i första
Barcelona papillon
2015-03-23 00:14
Barca Barca:

Du kanske missade att Enkos hade två defensiva (Masche och Busquets) i sin startelva?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Grabbar grabbar grabbar, över till det viktigaste nu. Vem vann bollinnehavet hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
Spelarna erkänner att dem var trötta sen Citymatchen, det förklarar varför det såg ut som det gjorde i första halvlek. Lägg till ett supertaggat Real som fått en veckas vila. Sen får man också tänka på att Neymar kunde satt 2-0 precis innan deras kvittering kom, det var först då Real verkligen vaknade. I andra så insåg nog laget allvaret och höjde sig rejält. Real hade inte mycket att sätta emot i andra halvlek och vi kunde vunnit med flera mål. Jag är otroligt nöjd, men samtidigt hade jag gärna sett att vi hade spelat som i andra även under första halvlek. Nåja, vi spelade trots allt CL i veckan. Vunnit mot både City och Real inom loppet av 4 dagar, helt ok och då kan man acceptera spelet vi såg idag.
Barcelona S.Eto'o
2015-03-23 00:13
Nu har Mathieu sprungit ifrån Bartra i rangordningen å nosar på Mascheranos plats för inte är Mascherano än höjdare som mittback. Förutom målet å viktiga brytningar på så väl Benz och Bale så blockerade Mathieu flera hårda skott från Marcelo och isco. Han vann också flera nickduell i defensiva hörnor och inlägg. Våra tre bästa spelare idag var 1. Pique 2. Mathieu 3. Bravo/Suarez/Alba (svårt å välja en av dem, de va lika bra) Våra tre sämsta spelare 1. Rakitic ( Var oftast stressad och gjorde inget rätt under hans speltid) 2. Iniesta (inga kommentarer.....) 3. Mascherano ( En urform skadad Busi gjorde mer nytta än honom. Ur position oftast och chansbryter för mycket till exempel 1-1 målet)
Barcelona Frodo
2015-03-23 00:12
Så jävla skönt att ha en maestro som Xavi att slänga in. Han och Busquets ändrade matchbilden totalt när de kom. Man kunde äntligen slappna av en aning. Jag hoppas att klubben gör allt för att behålla honom en säsong till. Han må inte vara startspelare längre men som truppspelare kan man fan inte önska sig mycket mer. Så sjukt mycket klass i alla hans moment.

Jag tror att vi supportrar skulle uppskatta Dani Alves på ett liknande sätt om han vore backup istället för starter. Just nu är det många supportrar, mig inkluderad, som lackar på Alves.
Barcelona Davids3
Lade ni inte märke till något ganska ovanligt idag?
Att Barcelona verkligen tryckte fram vid 2-1 ställning sista 10 minuterna, de ville verkligen göra mål. Jag är iallafall inte van att se det. Oftast är man passiv när man leder och tar det lugnt, och ibland släpper man även in mål!

Hoppas de fortsätter på detta sättet!
Barcelona Barca Barca
@papillon:

Vem ska ta grovjobbet på mittfältet ? Iniesta och Busquets ? funkar inte. Rakitic fyller ut en dimension som inte någon av våra mittfältare gör. Dock gillade jag när Busquets och Xavi kom in, dom tillsammans med Mascherano på mittfältet var en rejäl trygghet, bollsäkert och samtidigt bollvinnande.
Barcelona papillon
2015-03-23 00:11
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det enda jag kan komma på är att LE ville trycka ner reals försvar med Suarez vilket Messi eller Neymar inte hade klarat av centralt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-23 00:11
Måste ta och hylla alves , en stabil instats i defensiven och en fantastisk passning fram till 2-1.

Även bra byten från LE , busken och Xavi fick ihop mittfältet och Messi fick mer bollar att leka med. Bra instats från Pique- Mathieu som imponerar mer och mer.

Givet att Iniesta vilas/bänkas nästa match. Neymar måste hitta lugnet i avsluten , i höstas placerade han in bollarna, nu bombar han över.
Barcelona Neymar11
2015-03-23 00:10
Cristianoraul Kanske där problemet ligger, att vid resultatet 2-1 känner ni att det är dött. Man kämpar in till det sista speciellt under en sån här match
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 00:10
CristianoRaul - ni blev utspelade i andra halvlek. Var glad att vi inte gjorde 3-4 mål i andra.
Barcelona papillon
2015-03-23 00:08
enkos:

Varför inte testa med att ta ner Messi på Rakitic position och in med Adama till höger :-)
CristianoRaul
2015-03-23 00:08
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ska slagga nu måste fatta mig kort.

Ni va passiva för att ni vart förvånade över att vi va så bra. I försökte flertal gånger vinna bollen med er sjukt bra lagpress men vi lyckades spela ut oss från er press... sen blev ni osärka o tappade positionerna.

Angående målchanser.

Vi borde ha haft 3-1 i första. Med lite flyt. BRAVO va sjukt bra.

Men sen efter min 60 kunde ni ha gjort 3--1 4-1 och ja till och med 5-1 men dä va matchen i mina ögon avgjord. Typ min 65 då jag såg Modric på knäna.

3-3. Borde matchen slutat.

Ronaldos ribba borde blivit mål.
Bales mål, tveksam.offside? Har ej studerat repriserna.
Ronaldos skott i första som Bravo räddar. Sjukt.bra räddning.
Marcelos skott som styrs på Pique tror jag och Bravo gör en sjuk räddning.
Benzemas direktavslut precis innan 2-1 som Bravo igen räddar bra.

Sen några halvchanser.

Men som sagt ni hade också chanser. Man måste se hela matchbilden och då den ha slutat lika.

Men jag skulle inte klaga om vi vann eller ni vann för det var en så fantastisk match.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 00:06
Missnöjd med två saker. 1 - det dåliga spelet under visa perioder under första halvlek. 2 - ineffektiviteten, seriöst det måste fan bli bättre. Vi borde gjort 10 mål mot City och minst 2-3 mål till mot Madrid i andra halvlek.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-23 00:06
Den här frågan är till er som såg City matchen., Aletico matcherna och Psg matcherna. Varför var Messi på samma kant hela första halvleken???? Ni, vi, jag och du vet att han brukar byta positioner. Va hände i den här matchen??? Någon som har någon teori??? = Skyll inte på City matchen. Suarez och Neymar spelade City matchen med och de sprang och krigade dubbelt så mycket som Messi... Nu vill man ha en öl eller lite Whisky för att värva ner..
Barcelona enkos
2015-03-23 00:03
Alves ...Mathieu...Piqué. ..Alba.
.....Mascherano. ...Busquets. ....
...............Rakitic..................
Messi .. Suarez. .....Neymar. ..

Jag skulle känna mig 100% säker med två defensiva mf
Barcelona S.Eto'o
2015-03-23 00:02
Påväg mot en ny storhets tid måntro? På dem senaste 19 matcher har vi vunnit 18 å en förlorat en match mot malaga. Av dem 18 vinsterna så hittar vi borta: Atletico,City,Villareal X2, Bilbao och hemma statistik hittar vi: Real, Atletico x2, Villareal och City. Säg vad ni vill men Lucho gör Mycket rätt nt bara MSN som ska få creed
2015-03-23 00:01
@Neymar11:

Respekt till Lucho där

Har inte berömt Pique en enda gång sen han börjar vara sig själv igen.

jag ska dock hålla tillbaka med tills säsongen är över...

Mathiue och Pique = respekt...
Barcelona Meymar
2015-03-23 00:01
@CristianoRaul:

Skillnaden är att det faktiskt fanns kontakt när dom nämnda Barcaspelarna trillade, dock så fanns det situationer där det förstärktes rejält. Ronaldo slängde sig dock helt, Pique rör inte ens honom i den situationen. Bara för att Pique sätter ut benet betyder inte det att det var kontakt, Ronaldo kastar ju sig innan han ens når fram till Piques ben... Vilket är ganska märkligt då han om han hade sprungit lite längre ju faktiskt hade träffats av Piques ben, så hade han bara stått upp så hade han ju fått frispark någon sekund senare...
CristianoRaul
2015-03-23 00:00
@Rambla~:

Barcelona Titooo
2015-03-22 23:58
Skönt med vinst. Jag har tänkt på en sak och vill höra vad ni tycker om det. Nu när Iniesta är inte sig lik, när både Busi och Masche behövs i startelvan dock inte Masche som MB. När Suarez trycker ner motståndarnas backlinje och ställer till dem frågor jämt. När Leo gör bäst ifrån sig som 10:a det såg vi idag. Vore inte det bättre att vi kör en sådan uppställning? ----------bravo---------- alves--pique--matie--alba ----masche---busi------- rakitic---messi---neymar ----------suarez---------- Rakitic spelar ju mest till höger ändå. Leo kommer att bli ännu mer fri och modigare. Han kommer att kunna utmana enklare/oftare eftersom två städgummor kommer att stå bakom honom. Vi kommer inte att få så många kontringar emot oss. Jag vet att Barcas still är 4-3-3 men Barcas still är ju också tiki taka vilket vi har övergivit, så varför inte göra detsamma med formationen? Iniesta, Pedro och Rafinha kan hoppa in på flera positioner vid behov. Samtidigt kan T.ex Messi och Rakitic eller Ney och Suarez och flera andra byta positioner med varandra. Sedan finns det Xavi som kan ersätta Busi eller Masche och lugna ner spelet vid behov. Vad är era åsikter?
Barcelona Neymar11
2015-03-22 23:57
@barcastuff: Luis Enrique: "Pique again among the best centre backs in the world? He's getting there.He's playing great, should continue now." #fcblive Helt rätt, bra att hålla honom nere på jorden trots att han är den bäste mittbacken nu
2015-03-22 23:57
CristianoRaul

Håller med att Modric var bra i första halvlekn men glömmer Marcelo och Isco med.
Min förklaring att de fick ha så mycket tid med bollen är att Barca var så jävla passiva hela första halvleken ( Du får gärna kolla igen matchen). Barca bad bad verkligen om det. Jag måste också påpeka Messi's inställning vad det gällde defensiva jobbet när ni Real attackerade vår högra flank sista halvan av första halvleken och dominerade totalt.

Men du kan inte förneka att Barca visade jävla anamma i andra halvleken. Med lite Eto eller David Via klass på avsluten kunde det ha ståt 3-1 :-)...

Så mycket man längtade till den här matchen men ändå är jag inte nöjd. Konstigt trots att vi har ny tränare och ingen mittfält då allting hänger på Messi och idag var Messi inte närvarande (eller ju om Alba lärde sig att placera bollen stället att alltid stöta den på chans som en liten hare). Ändå var ALba krigare idag..
Barcelona Barcelonistas
2015-03-22 23:56
Att Real Madrid gör det bra i första halvlek handlade mer om Barcas dåliga spel. Real hade mer spring i benen kändes det som medan vi såg lite slitna ut. Vi slog bort massa passningar, lagdelarna var för långt ifrån varandra. Halvlek 1 och halvlek 2 är som dag och natt. Vi kunde gjort 4-5 mål i halvlek nummer 2.
Barcelona Smogen
2015-03-22 23:55
Större haveri än vanligt i fotbollskanalen när det ska snackas bundesliga....jösses
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-22 23:54
Snor denna från parodisidan Barcasstuff: Barcelona have this season defeated: Atletico - La Liga champions City - BPL champions PSG - Ligue 1 Champions Real Madrid - CL champions Inte illa, Luchito
Annons: