/spanien/barcelona/forum/409.aspx/spanien/barcelona/forum/409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 15:19
Inte helt insatt men verkar ju som att PSG håller på att sälja andra spelare, Matuidi t.ex? Ett sätt att klara FFP för Neymar-köpet?
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-28 15:16
Nu när Neymar lämnar finns det ingen anledning till att värva Coutinho. Jag tycker han är överskattad och inte alls värd 1+ Miljard. Han glänser i en av tio matcher och det räcker inte hos en klubb som Barca.
Semedo
In med Dembele från Dortmund kasta snorvalpen till PSG. Hans ego förstör vår klubb.
Barcelona Gabriel
Jag blir helt galen om ledningen fuckar upp det här nu. Det är hur uppenbart som helst att PSG inte vill/kan/vågar riskera att betala Neymars utköpsklausul pga tilläggningsskatten som hade inneburit att värvningen gått upp emot totala 300M€.

Hade de velat göra det, så hade dem redan gjort det nu vid det här laget. Neymar och PSG är helt överens om kontrakt, avtal, sign-on bonusar etc, det enda som kvarstår är hur PSG ska lösa hans utköpsklausul utan att riskera åtgärder som straff ifrån UEFA. De verkar inte ha kunnat hitta en tillräckligt stark lösning för att våga betala hans utköpsklausul. Därför vill de nu förhandla med Barcelona.

Om det här stämmer så har vi verkligen för första gången under hela sommaren makten i våra egna händer gentemot PSG som visat sig vara omöjliga att ha o göra med. För första gången är det vi som sitter med guld korten i handen. Vi kan kräva Verratti om de vill förhandla för Neymar, utan tvekan.

Klubben måste tamejfan nu visa lite stake, förlåt att jag tjatar, men jag har noll förtroende för Bartomeu och Robert och jag är livrädd att de går med på typ 250M€ bara för att underlätta en värvning till PSG. PSG sägs vara beredda att betala en högre summa till Barcelona än vad Neymars utköpsklausul ligger på, typ 250M€ för att få igenom en värvning och också undvika att betala skatten som tillkommmer.

Vi kan bara inte acceptera det där, aldrig säger jag. Inte fan ska vi underlätta för PSG och Neymar att få igenom det här. Ska han lämna så ska han han lämna på VÅRA villkor, inte på PSG's eller Neymars och hans daddys villkor. Jag ser mycket hellre att PSG betalar Neymars utköpsklausul på 222M€ än att vi accepterar en summa på 250M€ för honom. Ska vi förhandla med PSG så är det bara en summa som är acceptabel för mig och det är 200M€ plus Verratti.

Det är en summa de klarar av att betala, då slipper de oroa sig för FFP och behöver inte betala någon skatt. De får Neymar, vi får Verratti. PSG blir glada, vi blir glada, Neymar blir glad och Verratti blir glad.

Win-win-win-win. Inte något annat än 200M€ plus Verratti ska vi förhandla för. Neymar är värd minst 3 gånger så mycket som Verratti. Passar det inte så får de betala hans klausul och ta en chansning med FFP.

Svårare än så är det inte. Don't fuck this up now!
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 15:11
@Soko:
Tycker hellre vi bör spara pengarna, kanske köpa någon mindre känd spelare. Att ens slösa över miljarden på någon annan spelare än Neymar, Ronaldo eller Messi är bara fel. Det är de enda 3 spelarna som förtjänar ett pris över miljarden sett till vilken kapacitet de besitter. 1.5 miljarder för Mbappe? 1.3 miljarder för Coutinho, 1.2 miljarder för Dybala? Nej tack, bättre att spara pengarna än att göra panikvärvningar som lika gärna kan bli en total flopp i vår klubb.
Barcelona Boti Boti Boti
2017-07-28 15:10
@Davids3:

Jag trampade uppenbarligen på en väldigt öm tå med mitt ironiska men tillika politiska inlägg. Du verkar ha tagit det ytterst personligt. Jag bibehåller min ståndpunkt i sammanhanget och vi får helt enkelt vara oense gällande den saken.

Nu tycker jag att vi alla lämnar denna diskussion om rätt/fel, politik och allt vad det är. Låt oss fokusera på vad som faktiskt håller på att hända i vår klubb.

Vad tror ni Barto smider för mörka planer egentligen? Om nu Neymar drar, vilket han med största sannolikhet kommer att göra.

Viker sig Barto i förhandlingarna? Vad gör han med X antal miljarder på kontot?

Det är ju annars bara Barto som hade kunnat bjuda in till presskonferens med nyheten "PSG ger oss Rabiot + Motta och vi ger dem Neymar + 50m". Inget kommer ju att förvåna så det kanske är lika bra att förbereda sig på det värsta? Då kanske man kommer känna att det blev bra till slut.
Barcelona 1899 - Puyol
Hahahaha folk hoppar mer på varandra än vad Neymar hoppade på Semedo. Ni måste chilla lite. Vi alla måste kunna diskutera utan att det behöva bli bråk. Pallar inte leka polis hahahaha som någon skrev här inne. Lite komedi är det här inne.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
@El Tridente:

Och DÄR avslöjade du dig till att vara en person jag absolut inte tänker diskutera med mer.

Ha de gott hajj!
Barcelona Soko
2017-07-28 15:09
Liverpool följer säkert situationen noga och kommer nu att höja priset på Coutinho då de inser att Barca ska få bra betalt för Neymar och mätt vi dessutom är frustrerade.
Att vi inte lyckades värva innan har vi bara oss själva att skylla.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 15:09
@El Tridente:
Med tanke på att du inte visar någon ånger, eller ens tar till dig kritik eller följer reglerna hoppas jag moderator visar hårda tag och ger dig en permanent avstängning eller ett par månader. Ditt inlägget kan mycket väl uppfattas som rasistiskt, med tanke på hudfärgen Neymar har. Lägg bara ner med sånt trams. Jag ogillar Neymar också, och tycker han är en skitstövel men det finns kanske någon form av gräns på vad man bör skriva. Inte för att du verkar förstå det..
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 15:05
Ok nu tar vi och lugnar ner oss.
Barcelona Soko
2017-07-28 15:05
Hoppas bara att ledningen inte viker ner sig för snoreingen och går med på att sänka hans klausul. Då hoppas jag att fans hänger Bartomeu. Jag är bara rädd att Bartomeu kan få en fett chek under border bara för att nöja Neymar, hans farsa och Nasser nöjda. 222 miljoner och inget annat, speciellt med tanke på vilken smutsigt väg Neymar tar och dessutom att vi blev förnedrade ang Veratti .
Barcelona El Tridente
2017-07-28 15:03
@Pep - El Míster:

Jag kallar väl han för apa om jag vill eller?

Fan va tuff du va här bakom din skärm.
Barcelona Soko
2017-07-28 15:01
Davids3

Att du orkar bidra med så dålig stämning och leka en polis på forumet.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 15:00
Davids - lugna dig du får det låta som han utfört ett mord.
2017-07-28 15:00
@El Tridente:

Och det kommer från rätt käft tycker du? Han som kallar Neymar för "apan".

Du kan säkerligen vänta dig en spärr när mods har vaknat.

Gå och lägg dig.
2017-07-28 14:58
@Davids3:
Men förfan. Vem bryr sig? Har du noll känsla för när du ska börja diskutera och tjafsa med folk? Vi är mitt uppe i en av dom värsta transfersagorna genom tiderna och du kan inte låta bli, att vid fler tillfällen dessutom, tillrättavisa en medlem som med en gnutta ironi kort refererar till våran egna inhemska politiska situation. Och som AndreasFCB säger - det blir inga inlägg alls i forumet om vi ska leta fel och minsta lilla regelövertramp i varenda jävla inlägg. Rasism, sexism osv. ska beivras här inne av mods tycker jag men folk får fan lära sig att läsa av ironi och läsa mellan raderna. Ge dig.
Barcelona El Tridente
2017-07-28 14:58

Andreas fcb

Kopiera inte mina inlägg och låtsas inte va någon moderator här.

Sköt din egen skit.
Semedo
2017-07-28 14:54
Hoppas Semedo fick in ett slag på honom. Jag tänker inte ens säga hans namn
2017-07-28 14:53
Ni ger vår klubbledning för mycket cred.

Om jag känner ledningen korrekt så kommer vi sälja Neymar för 100m€ rea pris.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-28 14:51
@Davids3:
Så, ett litet inlägg från medlemmen Boti Boti Boti med en dos ironi om Stefan Löfven som inte skadar någon är mot reglerna? Oj vad du tog illa upp, Sosse? :) Men detta nedan som många skulle anse som väldigt "icke-pk" är det ingen som lyfter på ögonbrynen åt? Namn: El Tridente Sänt: 2017-07-28 14:32 Sälj apan för 2.2 miljarder snabbt som fan. Skulle man dra åt snaran på reglerna skulle endast 20% av alla inlägg vara kvar.
Barcelona El Tridente
2017-07-28 14:51

När PSG från första början ville ha Neymar så kanske man skulle lära sig en läxa först om vad som krävs.

Antingen 2.2miljarder + skatten eller

1.4 miljarder plus Verratti.

Vi sysslar inte med välgörenhet. Ge andra klubbar miljarder i rabatt? Nä nä nä..
Barcelona Davids3
2017-07-28 14:48
Om Veratti också ogillar sådant beteende som Neymar visar, inte endast nu med Semedo utan överlag, så kan det bli så att han vill fly klubben när Neymar anländer, hoppas!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 14:48
Gabriel - precis vi som har makten nu!
Barcelona Gabriel
2017-07-28 14:47
Barcelonistas Ja jag har också läst det. Att de ska vara villiga att ge oss 250 för att undvika skatten. Aldrig! Glöm det! Antingen betalar dom klausulen plus skatt eller så ger dom oss Verratti plus 200. Bollen är i våra händer nu. Don't fuck this up!
2017-07-28 14:46
Barcelonistas

Jo det är korrekt, men Verratti måste som sagt även vilja komma över till oss och jag ser det som osannolikt nu när Neymar anländer till PSG.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 14:45
Alves - kmr vi till det läget där PSG vill inkludera spelare så är det vi som har makten vid bordet. Vi bestämmer då.
Barcelona Davids3
2017-07-28 14:45
Boti
Jo, du ska anpassa dig till forumets regler som alla oss andra och inte nämna politik, vare sig det är kopplat till fotbolls eller ej.

Soko
Med all respekt men det är inte svårt att ha rätt när man skriver om allt. Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger per dygn.
Barcelona Soko
2017-07-28 14:44
@Barcelonistas:
Och vad har Soko hävdat hela tiden ? Att just affären kommer kosta ca 4 miljarder. Att med andra ord inte går att genomföra. Men du min vän gör bort sig som med dansken Eriksen.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 14:44
Soko - att Neymar tvingar sig bort nu har inget med dina teorier att göra. Anledningen till att han vill tvinga bort sig är för att PSG kan inte betala den summan såvida dom inte inkluderar en spelare.
Annons: