/spanien/barcelona/forum/4084.aspx/spanien/barcelona/forum/4084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-03-24 01:04
Och om man ska vara specifik så gjorde Puyol det där målet i januari 2012. Klassisk match med Abidal-målet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-03-24 01:02
Snacka om att inte läsa Första målet på en fast situationer under en LIGA klassiker
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 01:00
2011 borta mot Real, Puyol gjorde 1-1 målet i CdR.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 00:56
Mathieu's goal yesterday was Barcelona's first goal from a set piece in a Liga clasico since Puyol's goal at Bernabeu in 2008/2009 [via pn] Puyol gjorde mål på hörna mot Real 2010. Snacka om fail av barcastuff.
Barcelona AndreD
2015-03-24 00:40
@BARCA-més que un club:

Alla har olika sätt att komma ut ur garderoben hahaha.
Barcelona Neymar11
2015-03-24 00:33
L.a.m I matcher mot mindre lag så passar mascherano perfekt och busken inte lika bra. Mascherano tänder till dom andra med sin aggressivitet och vilja Men i stora matcher så behöver man tryggheten och någon man kan lita på, visst busken har blivit nonchalant med boll. Men han har alltid varit fantastisk defensiv
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-24 00:29
Kul att folk nu börjar fatta hur viktig Sergio är för det här laget. Som att hans prestationer de senaste åren inte varit tillräckligt. Som jag skrev häromdagen, en spelare i primeålder med obefintlig skadehistorik blir inte bara sämre. Att han har vart ur form raderar fortfarande inte ut det osynliga jobb han gör defensivt. Han är en lika intelligent spelare som tidigare. Just igår var jag själv fine med att bänka honom även om det mestadels handlade om att jag kanske inte riktigt trodde han skulle vara tillräckligt redo för 90 minuter efter skadan. Igår var det dock tydligt, precis som hans frånvaro alltid tenderat att försämra vårt spel, hur viktig han är. En helt fantastisk mittfältare som fortfarande inte får den cred han förtjänar.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 00:22
Vad fan har hänt med Borell? Han hyllar Barca varje gång nu känns det som. Detta är samma person som blev så jävla ägd när Barca slog Real med 5-0 trots att Mou hade Pep i sin perfekta storm.... För vill Borell bara leta fel på Barca, nu tar han upp intressanta punkter.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-24 00:18
@Criff:

Man kan ju bara hoppas att dessa blir bestraffade på något sätt, att både verbalt och fysiskt attackera spelare är både lågt och bör vara olagligt. Sjukt hur vaktena inte verkar bry sig nämnvärt då han upprepar det mot alla förbipasserande. Detta bör inte accepteras, oavsett vilket lag "fansen hejar" på.
Barcelona papillon
2015-03-24 00:00
Mido:

Veratti eller inte, allt är egentligen möjligt om spelaren själv önskar komma till Barca. Säg att hans kontrakt går ut 2017, då ser han till att inte förnya och sen ber Psg om att få bli såld 2016 för en hyfsad peng eller gå gratis 2017. Hur svårt kan det vara, kolla bara khedira.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-23 23:56
Skillnaden när Barca jobbade som ett lag. Stället att alla pressar för sig själva.

Då, då tog vi över matchen...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-23 23:53
Baha - Tres Amigos

Du glömde nämna att en av faktorn Marcelo och Isco dominerade Alves kant var att Messi tog inte jobbet. Han stod på sin kant och rörde inte på sig en cm vare sig offensivt eller defensivt de 30-40 min R.Madrid rullade ut oss.

När Suarez och Neymar försökte Pressa powerwalkade Messi omkring sin kant. Dessutom var det för stora avstånd mellan lagdelarna. I andra sidan hade vi R.Madrid som pressade som ett lag och jobbade hem som ett lag när de dominerade matchen...
Barcelona el Profete
2015-03-23 23:29
@koeman92:
Nu ska vi inte vara sådana som kastar sten i glashus. Förra säsongen blev Messi kallad för både det ena och det andra av barca "fans". Vid El Clasico säsongen 2007/2008 blev Ronaldinho likt Messi utsatt för glåpord efter en makaber förlust... Så poängen är att idioter finns överallt. Just deal with it.
Barcelona Treyh
2015-03-23 23:27
Emily har skrivit 7 artiklar på raken. Stor eloge till henne tycker jag. Haha vad gör ni andra på redaktionen? xD
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-23 23:21
Undrar varför ingen har nämnt det. Madrids mål kom av Mascheranos misstag. Det är inte första gången han stressar sig och lämnar sin position. Så fort han lämnade sin position löpte Benzema in i den. Sergio hade aldrig sålt sig så enkelt. Busquets kan bara ersättas med Samper. Smartare defensiva mittfältare finns inte än de två.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 23:10
Busquets är viktigare än vad många tror. Vad säger ni att flytta fram han lite? Masken som DM, och Busquets lite mer offensivt? Han klarar av det enligt mig.
Barcelona koeman92
2015-03-23 23:09
@Johan Cruijff:

Om det är något jag ogillar starkare än Real Madrid (eller snarare nästan hatar) så är det deras sk. "fans". Fyfan vad äckligt av de att agera på det sättet. Är det inte meningen att man ska stötta sitt lag när det går mindre bra? Inte för att Real gjorde en dålig prestation igår, men det är knappast enkelt heller att ta poäng i Camp Nou. Hade det varit culés som hade agerat på det sättet så hade jag känt en stor skam över att klubben jag älskar ska behöva utstå med sådana "supportrar" som ger oss riktiga culés en så dålig image.

Fy säger jag bara!
Johan Cruijff
2015-03-23 22:48
Off-topic: När Bale och Jesé lämnade Valdebebas (Real Madrids träningsanläggning) under dagen så blev deras bilar attackerade från maränger. Duon blev även kallade för saker som mammaknullare bland annat.

Maränger är verkligen härliga typer som står upp för sitt lag i motvind!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-23 22:47
Kröjf Haha, touché! Borde formulerat sig att bättre kanske, typ "jag har väntat hela dygnet" vilket i praktiken inneburit det senaste tidsspannet av 24 avverkade timmar samt att man understryker att man fortfarande befinner sig någonstans inom just det dygnet istället för att som mig, helt absurt, påstå att ett helt dygn förflutit. Väsentligt? :)
Barcelona Lionel Messi n10
2015-03-23 22:46
När man kollar på videon B guden la upp så går det inte önska att Xavi var några år yngre och att iniesta fortfarande var lika bra som han var då fanns inte nåt mittfält dom två inte käka upp med deras briljans och intelligens. Att vår mittfält har tappat kunde man se mot Real som har ett ruskigt bra mittfält och som i första halvlek åt upp vårat mittfält vilket alltid var det motsatta dom senaste åren. Men vi har ett världsklass anfall och ett faktiskt rätt bra mittfält som i sinna bästa stunder är bland det bästa fastän det inte är lika överlägset som i Xavi&Iniestas bästa år. Men det går bra för oss nu och så länge vi vinner så ska man inte klaga allt för mycket.
Barcelona Baha - Tres Amigos
"We don't need Luis Suarez. He isn't a very good player." - Florentino Perez
Barcelona Liunil Masse
Helvete vad bra Busquets är! Efter gårdagens match så insåg man hur viktig han är för detta Barca. Masken är inte ens nära samma nivå som Busquets. @barcastuff: Del Bosque (coach ESP): "Sergio Busquets is a coach who's playing football." [via marca] @barcastuff: Guardiola: "I think Busquets is the best holding midfielder in the world. As Del Bosque said, if I could reincarnate, it'd be as Busquets." Nuff said.
Barcelona Meymar
2015-03-23 22:44
@Criff:

Någon som kan spanska som hör vad dom säger?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-23 22:33
B-Guden När man ser den videon så inser man hur mycket Iniesta gått ner sig. Iniesta 2008-2013 var ren magi. När Iniesta springer med bollen idag så ser det inte likadant ut som innan. Det är inte samma kvicka fötter och flow. Kan inte vara ensam om att tycka detta.
Barcelona Criff
2015-03-23 22:13
Fi fan silka svin till supportar alltså.. skiter i att det är Madrids. Sådana här äckel till människor borde inte ens få titta på fotboll.
Barcelona Erik Satie
2015-03-23 21:59
Rosell och Bartomeu borde åka in på livstid
Barcelona LeoMessi
2015-03-23 21:12
När jag läste artikeln så påmindes jag om hur dessa råttor har skämt ut vår klubb. Får oss att se ut som någon jävla fifflar-klubb som sysslar med skattebedrägerier.
Barcelona Messsias
2015-03-23 21:05
Rossell har ingen chans - http://www.expressen.se/sport/fotboll/la-liga/sandro-rosell-kan-fa-sjuarigt-fangelsestraff/
Barcelona Erik Satie
2015-03-23 21:04
Vampiro

Hade inte real varit så dominanta som de var den sista kvarten i första halvlek tror jag att det hade varit ett större pådrag.
Barcelona the cameroonians
2015-03-23 20:56
@Barcelonistas:

Endast målen finns upplagda än så länge. Väntar också på highlights... :-)
Annons: