/spanien/barcelona/forum/4071.aspx/spanien/barcelona/forum/4071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2015-04-10 14:46
Denna match kommer jag ihåg väl. Jag befann mig faktiskt i Dubai vid det tillfället, fanns inga kanaler i hotellrummet, och ingen wifi heller, så fick söka mig till hotell lobbyn där jag följde matchen via mobilen. Jag minns hur glad jag blev när Villa slog in 3-2 på övertid, hur personalen undrade vafan jag skrek åt, haha :) Hoppas på lika spännande match imorgon!
El Conejo
2015-04-10 14:38
Finns det något skönt ställe som visar Barca imorgon istället för PSG? :P
Barcelona Illusionista
2015-04-10 14:31
Ha? Nej tack.
Barcelona LeoMessi
2015-04-10 14:29
The cameroonians Enda ligan i världen du kan komma undan med misshandel om domaren väljer att inte rapportera det. Ligan med dom bästa lagen styrs av det sämsta förbundet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-04-10 14:14
@LeoMessi:

Välkommen till LFP - Liga de Fútbol Profesional, eller som den numera kallas;
Liga de Florentino Peréz

Det är inte ens lönt att bli upprörd längre.
Barcelona Gabriel
2015-04-10 13:44
Andresito

Well spoken!
Barcelona Andresito
2015-04-10 13:44
I en intervju med Cadena Cope berättade Suárez om sitt positionsbyte från högerytter till central anfallare. Det var inget genidrag utav Enrique, utan av Messi.

‘Honestly, I just ended up in the central position during a game by chance, and Leo said to me: ”Stay there.”

Afterwards the coach saw that we’d come up with a good solution by ourselves, and we started trying it out.

No one officially took the decision, but obviously from then on it was the coach who started putting me as number 9.’
Barcelona Andresito
2015-04-10 13:39
Gabriel

Självklart är det så att man måste ta ett steg extra för att bli en culé, madridista osv.

Tvivlar även på att det finns riktiga culés som är proffs och som inte representerat klubben. När Barcelona kollar åt andra sidan och Real Madrid samtidigt halar fram sedlarna framför ögonen så är det inte många som artigt tackar nej och säger "Nej tyvärr, yo soy culé".

Det handlar trots allt om att bli en så bra fotbollsspelare som möjligt. Özil från Werder, Isco från Málaga, Ödegaard från Strömsgodset. Svårt att säga nej till Spanien, en fräsch villa, en fet signon och spela för en av världens klubbar, även om man sedan barnsben beundrat Guardiola, Xavi, Iniesta, Messi och klubben Barcelona.

Som Bellerín ungefär sa: "Min dröm är att bli en så bra fotbollsspelare som möjligt, inte att spela för Barcelona".
Det är ett tecken som visar på att man inte är culé. När man vet att talanger får chansen att visa upp sig i A-sammanhang och att hela klubben bygger på systemet kring egna produkter så väljer man ändå att dra, och jag tror snarare att det var sedelbunten som fick Héctor och Jon Toral att flytta, medan Samper visade riktiga culé-egenskaper och stannade.
Barcelona DM1982
2015-04-10 13:25
Official: Jordi Alba, who had a thigh injury, gets the medical green light and is available for the game against Sevilla tomorrow #fcblive
Barcelona LeoMessi
2015-04-10 13:23
Sen är jag förvånad över att förbundet jobbade så snabbt. Var det inte så att när vi skulle överklaga något kort så tog det dom flera dagar innan dom ens tog upp ärendet? Det vill säga att spelaren redan missade nästa match och då var det redan skitsamma.
Barcelona LeoMessi
2015-04-10 13:22
Så detta var det perfekta tillfället för Ronaldo att missa en match. En match som real garanterat kommer att vinna och på så vis så slipper han missa ett svårare möte framöver vid ett eventuellt gult kort. Han lyckades få det annullerat. Hade det varit vilken annan spelare som helst så hade det varit en taktiskt varning, men för Ronaldo är det förödande varning eftersom han kan missa ett möte där han kan göra ett par enkla mål. Det är riktigt jävla själviskt av honom, detta är ett möte dom lätt hade vunnit med eller utan honom. Men han tänker på sina mål, och Eibar (?) är en perfekt motståndare där man lätt kan göra 2-3 mål. Dom som tror att man stör sig på Ronaldos målskörd har fel. Det man stör sig på är att han tänker mer på individuella priser. Exakt allting ska handla om honom. När han spelar skit så ser man hur alla i real gör allt för att försöka spela fram honom och ända har han mage att gestikulera mot dom för att passningen inte var precis nog.
Barcelona Illusionista
2015-04-10 13:18
Tyckte han gjorde bra ifrån sig de matcher jag så inför VM och under VM med det italienska landslaget. Jag kan dock inte påstå att jag sätt så mycket mer då jag vädligt sällan kollar Serie A.

Någon som har mer inblick?
Barcelona enkos
2015-04-10 13:04
Ronaldos gula kort har annullerats och han får spela mot Eibar... Trodde inte att förbundet var så stora hycklare
Barcelona Gabriel
2015-04-10 12:57
Andresito

Självklart handlar allt om tolkningar, men min egna personliga tolkning av vad culé innebär, eller madridista, juventino, rossonero, red devil, gooner eller vad som helst beroende på vilket lag man säger sig supporta, är att det krävs mer än att man bara "gillar" ett lag.

Men det är bara min personliga åsikt. Liksom, min morfar gillar också Barça och vill att det går bra för dem eftersom både jag, min bror och min pappa är stora culés. Han tycker också att Barça spelar en underbar fotboll och gillar allt det här med inhemska spelare från La Masia osv. Det gör inte att jag ser honom som en culé bara för att han håller på Barça när dem möter Real Madrid exempelvis.

Men jag förstår också Luinel Masses resonemang. Bara för att en spelare säger sig "gilla" ett av antingen Barça eller Real Madrid så kan man inte förvänta sig att den spelaren hade tackat nej till en av klubbarna om det laget spelaren i fråga föredrar inte visar intresse och den andra klubben gör det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-04-10 12:54
@Neymar11:

Girig? Han gör vad han kan för att stanna men som el Flaco säger; en klubb som ger honom mycket mer i lön och längre tid på kontraktet lockar säkert i det här skedet av karriären.

Direkt anledning till att det gått dåligt för Barca? Lägg ner skitsnacket. Vi har haft en ledning som kört ut Pep och bytt till Tito som drabbades av cancer och fick spela halva säsongen utan en riktig tränare. Den direkta anledningen är ledningen.

Tack vare Dani det har klickat så bra mellan Messi och Neymar och han är en glädjespridare.

Sagt det innan 2 ggr och kommer att fortsätta upprepa det. Problemet är att Barca köper och slösar pengar på spelare som Douglas och Vermaelen. De pengarna kunde finansierat en legendarisk högerbacks lön med 7 år i klubben bakom sig OCH kanske till en ung lovande ytterback. Sälj Montoya och Douglas och förläng med Dani och köp en ung högerback. Dani behövs för lagets anda och för hans rutin. Montoya har velat lämna i 2 år och Douglas duger ej.

Dani som ersättare i ett par år hade varit perfekt!

Poängen: vi slösar pengar på böter för skattefusk och köp av odugliga spelare. Våra legendarer är inte problemet, det kommer de aldrig vara!
Barcelona Andresito
2015-04-10 12:38
Gabriel Beror helt och hållet på vad man menar med ordet culé. Anser att både du och Liunil Masse har rätt i det ni säger, men att ordet culé används felaktigt av LM i detta fallet. Han menar nog helt enkelt att Isco hejar och gillar Barca. Till skillnad från att vara culé så betyder det per automatik inte att han ogillar Real Madrid som 99% av oss fans gör.
Barcelona Neymar N11
2015-04-10 12:28
På tal om Penaldo : han vill helt enkelt slå Messis rekord på 50 mål. Räkna med 3-4 mål imorgon från hans sida.
Barcelona Gabriel
2015-04-10 12:25
Detta med att vissa spelare är fans utav vissa lag, typ så som man säger att Isco och Özil är culés osv. Det stämmer ju faktiskt inte alls. Hur är dem culés? På vilket sätt då? Nej, Isco och Özil kanske tyckte om Barcelona och spelstilen Barcelona alltid har haft, och det gör att dem ofta uttrycker sig gott om klubben i sociala medier så som Twitter osv. Barcelona kanske också är deras dröm klubb att spela för, eller var, just på grund av den anledningen men det gör dem inte till culés. Det finns väldigt få proffesionella fotbollsspelare som faktiskt är rena fans till en klubb, dem lever i en helt annan värld än vad vi vanliga personer gör som valt att supporta en specifik klubb. Dem kanske har egna preferenser och lag dom tycker bäst om, typ att dom diggar klubbens spelstil och spelarna dom har. Men dem supportar väldigt sällan en viss klubb. Sånt är ytterst sällsynt. Man kan se de oftast hos de inhemska spelarna som spelat för klubben sedan barnsben, då är det mer normalt. Puyol, Xavi, Piqué, Iniesta, Messi, Totti, De Rossi, Maldini, Gerrard osv. Men att säga att Isco är en tvättäkta culé är att lura sig själv. Han föredrog Barça innan hans flytt till Real Madrid, nästan precis som de flesta unga tekniska mittfältare gjorde vid den tiden. Inga konstigheter.
Barcelona Z_Z
2015-04-10 12:19
@Lion24:

Du svarar ju ganska bra på varför. För att han bryr sig mer om individuella rekord än om titlar.
Barcelona Lion24
2015-04-10 12:16
Cristianos gula kort upphävdes alltså, extremt onödigt och själviskt. Varför utsätta sig och laget i risk och fara? För Eibar på hemmaplan klarar Madrid utan sin halva ordinarie startelva, hade varit en annan sak om det hade varit på bortaplan. Hoppas bara därför att han får ett gult kort innan borta matchen mot Sevilla.
Barcelona Neymar11
2015-04-10 10:59
@barcastuff: Barcelona have won 39 of their 46 games this season (84,78%) #fcblive [via sport] Skrämmande bra siffra, speciellt med tanke på att vi har gått flera tuffa matcher
Barcelona Lion24
2015-04-10 10:56
Liunil Masse

Tänker också väldigt mycket på Sevilla matchen. Har totalt glömt att det är kvartsfinal i CL om bara några dagar men Sevilla är i ruskigt (!) bra form just nu. Dom vann sist borta mot Levante och inte nog med det så ökade deras självförtroende och moral i och med att Valencia tappade 2 poäng igår mot Athletic. Sevilla spelar med en ruskig intensitet och är väldigt kompletta.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-10 10:38
Luis Suarez has confirmed he spoke to Real Madrid about a transfer to the European champions before making his "dream" move to Barcelona. "Yes, I spoke to them but said 'later'. They wanted me, but my dream was here," said the 28-year-old. "When I heard the name 'Barcelona' I didn't hesitate. Honestly, I never imagined Barcelona would come in and had no doubts at all once they did. "You never know what can happen in football but luckily I stuck around for Barca, which was what I wanted. It was the fulfilment of a dream I had had for so long." Han nobba alltså Real. Kul hur några tycker att Isco inte är en culé bara för han valde Real. Karriären går före. Om inte Barca visar intresse så måste han tänka på vad som är bäst för honom. Suarez som har en fru som bor i Barcelona och han har sagt själv att han gått på många Barcamatcher. Han hade förmodligen gått till Real om inte Barca knackat på dörren. Thats how it is.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-10 10:14
Har Sevillamatchen i tankarna hela tiden. Spelar vi som vi gjorde mot Celta så kan det sluta väldigt illa. Att vi spelar så dåligt när Messi inte är 100% är för mig ofattbart. Det är 11 spelare på plan men allt i offensiv väg ska behöva ske genom Messi. Var är Luchos jobb med laget? Hur hade det sett ut om Messi varit skadad under någon period, poängtapp varje ligamatch!? Det ser inte bra ut. Tacka gud för Messi. Hoppas han är 100% återställd imorn, det kommer behövas.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-10 03:03
har fan en hemsk feeling som säger att vi tappar ligan på inbördes=(
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-10 02:23
Utan Messi hade vi hamnat tillbaka på post Reijkard eran. Messis storhet är inte hans sjuka mål, dribblingar och assist. Messis storhet ligger i att han lyfter klubben Barca på en helt annan nivå. Den dagen Messi lämnar kommer det märkas rejält. Om vi inte har världsklass spelare på varje position kan vi glömma att hota Madrid om ligatiteln.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-10 02:17
La Liga TOP5 now sepperated by 13 points. For example 16 in Premier League, 22 in Serie A, 27 in Bundesliga, 9 in Ligue 1
Barcelona Gabriel
2015-04-10 01:51
Måste hålla med el Flaco, det är bedrövligt att en klubb av Barças dignitet suttit sig i en så pissig situation som man har gjort. Dani har underpresterat i över 2 säsonger nu och man gick in till silly season den här sommaren väl medvetna om att hans kontrakt går ut och att man antingen behöver gå med på hans förlängningskrav under pågående säsong, eller att man ersätter honom när möjligheten faktiskt fanns.

Om man nu var så himla intresserade av Danilo hade man gjort klart med honom redan i somras inför den här säsongen, man höll ju ändå på att jaga Cuadrado in och ut hela transferfönstret som kostade tom mer än vad Danilo nu kostat Real Madrid. Så det var liksom ingen fråga om pengar direkt, utan snarare om att man ansåg att den enda tillräckligt värdiga spelaren att handla in på den positonen hete Cuadrado. Nu 6 månader senare har man alltså ångrat sig, och nummer 1 på listan var Danilo. Jahapp, snabbt det vänder.

Det fanns även billigare alternativ man hade kunnat chansa på, så som Aurier eller Mayke, men man väljer att köpa in en nobody som Douglas, ingen hade ens hört talas om killen innan Zubi bestämde sig för att köpa honom.

Det är verkligen ett stort fett IG hos alla att detta inte sköts bättre. Jag är helt övertygad om att vem som helst här inne hade gjort ett bättre jobb, det enda glädjande i det här är att eländet förhoppningsvis är över till sommaren och att det kommer in kompetenta personer som kan lyfta klubben till nya storheter igen.

Jag vill inte vara den som är den, men jag måste ändå bara säga det. Tacka Gud att vi har Messi, för hade det inte varit för honom så vet jag inte hur det hade slutat under Rosell/Bartomeu eran.
Barcelona Neymar11
2015-04-10 00:24
El flaco Jag förstår till visa del den nya kommissionen, scoutingen sprids ut. Namn som aldrig hade dykt upp dyker upp som möjliga targets. Sen hur dom skall komma överens är något helt annat
Barcelona el Flaco
2015-04-09 23:51
Neymar11/ Jag har inget emot duon sportchef-tränare för att bestämma spelarköp, med viss uppbackning av en vicepresident. Guardiola kom t.ex. bra överens med både Txiki och Rafael Yuste som var den vicepresidenten som ansvarade för det sportsliga. Däremot ser jag inte syftet med att ha en kommission med fyra personer, som vi har nu, även om det bara är temporärt, där alla ska försöka dra åt samma håll. Och nu ryktas det att Braida vill ha in Casiraghi, Inters sportchef, till sitt team. Fler kockar i köket.
Annons: