/spanien/barcelona/forum/405.aspx/spanien/barcelona/forum/405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:57
Om Coutinho värvningen inte var svår innan så lär den bli omöjlig nu? Lallana har åkt på en skada för Liverpool och lär bli borta flera månader. Har svårt och se Pool göra sig av med Coutinho nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2017-08-04 18:55
Jag är nöjd med att få in Coutinho till oss oavsett position han är grym. Men kan någon snälla övertyga mig om att Barca gör rätt i att köpa Dembélé. Det kommer ju bli han som vi köper. Nu vet jag inte om det handlar om pengar eller om Barca vet att Mbappé har någon deal med någon annan klubb, eller att dom helt enkelt tycker Dembélé är bättre. För annars måste Mbappé enligt mig vara deb solklara ersättaren till Neymar
Barcelona Puyol5
2017-08-04 18:53
@messiooooxavii:

Tycker inte det går att jämföra dem fyra. Coutinho har en helt annan roll än övriga. Därav bättre stats i mål och assist
Barcelona messiooooxavii
2017-08-04 18:51
Gjorde en jämförelse mellan lite olika mittfältare , kolla in och kommentera gärna
Barcelona Puyol5
2017-08-04 18:45
@Barcelonistas:

Har inga problem att hålla med. Enda är att jag absolut tycker Kroos är på samma nivå som Modric och Iniesta.

Problemet ligger som sagt i spelet vi hade, där inget gick genom mitten. Där vi styrde matcherna för lite och dåligt. Upp på MSN så fort de gick som sedan skulle göra allt. Men jag vidhåller att vi behöver en bättre styrande mittfältare. Raktic håller inte för den rollen och Iniesta är inte direkt den typen av mittfältare heller. För att få Iniesta att nå sin topp igen behöver han en kompis bredvid som kan styra tempot i spelet.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:39
Puyol5 - vårt mittfält var bättre än deras under 14/15 säsongen samt 15/16. Förra säsongen var deras mycket bättre. Jag personligen håller Modric just nu som världens bästa mittfältare tycker han är äckligt bra. Kroos tycker jag är meh något bättre än Rakitic men inte mycket. Problemet är att varken Busquets elr Iniesta kom upp till den nivån som vi behövde dom. En stor bidragande faktor till det stavas Lucho. Iniesta är 32 Modric 31 jag vägrar tro att Don Andres är slut. Det är bullshit killens högtannivå är den högsta bland mittfältare idag. Valverde måste nu bara hitta ett system som gör det enkelt för både Busi och Iniesta.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-04 18:38
Kolla in detta och kommentera gärna !!! Lägg in Coutinho Raketic Iniesta och Modric/kroos Så ser man hur jävla bra coutinho kommer bli för oss
Barcelona Puyol5
2017-08-04 18:34
@Barcelonistas:

Som trio är det väldigt jämnt. Egentligen den delen jag menar är Iniesta-Raktic mot Kroos-Modric, där real har två bättre spelare medan vi har en som kan mäta på den nivån. Sergio är däremot bättre än Casemiro. Så blir jämt om hela trio ställs mot varandra.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:34
Rambla - du vill inte ha in Coutinho vem vill du då ha in under sommarens mercato? Vi har inte råd med en mellan säsong jag tror laget tränaren hela klubben känner pressen.
Barcelona Rambla~
2017-08-04 18:32
Undrar om Liverpool nu släpper Coutinho när Lallana ser ut att bli borta uppåt 4 månader? Hoppas inte, är inte övertygad om att han är rätt spelare för oss. En bra spelare absolut men känns lite vek och framför allt skadebenägen och väldigt ojämn i sina prestationer. Dessutom ett jävla pris på hans huvud kan jag tycka. Kanske kan de snabbt flytta fokus över till Dybala, tror att han är helt rätt för oss. Kanske inte redan till nästa säsong men helt klart i framtiden. Samtidigt kan vi få bort lite mittfältare vid en sådan affär. Truppen behöver verkligen bantas och tiden är knapp. Vill inte ha iväg spelare som inte har någon framtid i klubben ut på meningslösa lån, för det är precis vad som kommer ske i sedvanlig ordning. Vad är vitsen med det? Självklar ska vi även gå för Dembele.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:30
Jag förstår inte varför ni gråter? Visst gör det sjukt ont att tappa Neymar men man måste se det från hans perspektiv. Messi kmr dominera 4-5 år till minst. Om 4-5 år är Neymar 30 år gammal. Ingen har lyckats vinna guldbollen förutom Messi och Ronaldo sedan 2008. Det är typ 10 år. Neymar är tillräckligt bra för att bryta den dominansen.
Barcelona II Barça II
2017-08-04 18:25
Man blir lite kluven när alla våra spelare mer eller mindre hyllar Neymar och skriver hur mycket de älskar han osv. Det känns inte att de känner sig svikna av han, snarare önskar de han all lycka osv. Även Lucho går ut och hyllar Neymar och önskar han lycka till. Kan de vara så att klubben och spelarna har vetat det här en längre period? Har vi fans, varit för hårda? Kanske behövs det inga grishuvuden?
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:23
Puyol5 - jag skulle inte vilja säga att Real har ett bättre mittfält än oss. Snarare har tränaren hittat dom perfekta rollerna för deras mittfält. Iniesta-Busquets-Rakitic Kroos-Casemiro-Modric Det är två jämna mittfält men sett till förra säsongen så har Rea bättre ja.
Barcelona FCB_Messi
2017-08-04 18:23
Någon som vet om Mbappe är uttagen i monacos premiärmatch idag ?
Barcelona Rambla~
2017-08-04 18:17
Iñigo är inte uttagen i truppen när la Real reser till London. Troligtvis för någon träningsmatch, tekniskt beslut. Coutinho är inte med Liverpools trupp som reser till Dublin, han tränade heller inte med laget igår. Det behöver inte betyda något, han kan lika gärna vara småskadad och sparas inför CL playoff och ligapremiären.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-08-04 18:15
Vi var ju oerhört svaga defensivt förra säsongen och visst fan behövs det lite tyngd i defensiven. Att värvningen av Semedo skulle räcka är långt ifrån sanningen. Valverde gör rätt som börjar bygga bakifrån och upp. Vi behöver ha kvalité på bänken men dock så hade jag velat att Marlon stannar och att marscherano är tänkt till mittfältet endast.
Barcelona grande jw
2017-08-04 18:14
Går rykten om att Coutinho inte reser med Liverpool för deras vänskapsmatchmot Athletic Bilbao imorgon i Dublin.
Barcelona Puyol5
2017-08-04 18:14
Har varit inne på det tidigare, vi behöver en mittback som kan ersätta Puyol - ja exakt Puyol, det har gått några år nu utan att vi faktiskt värvat in hans ersättare, och sen den dagen Puyol -Pique inte längre var våra backar så har vår defensiv varit allt annat än bra. Det stora med Puyol var hans ledaregenskaper, han fick Pique att bli bättre. Umtiti är inte den backen med den pondusen, och hans spel har inte varit världsklass heller, det kanske kan komma dock. Men till saken då, är Martinez den backen vi sökt/söker? Har inte tillräckligt koll på honom för att säga bu eller bäh. Men kan han styra upp och samtidigt hålla en något hög nivå med bra fötter, ja då är i alla fall jag mycket nöjd.

Sen efter det behöver vi ersätta Neymar. Kommer bli tufft då ingen vill sälja. Vi behöver värva nån ersättare som presterat på toppnivån under en längre tid men ändå är relativt ung. Sagt de tidigare, en nödlösning fall spelare som Hazard eller Dybala inte går att få (vilket blir svårt) är att värva in Aguero för en mycket lägre summa och se fall han blomstrar ut igen. Pep vill inte satsa på honom, sälj han då tills oss för en vettig summa och ge han chansen. Sen blir Greizmann möjlig nästa sommar, värva honom då istället genom att lösa ut klausulen.

Mittfältet är sista posten. Vi behöver en styrande mittfältare, någon med förmågan att styra tempot. Kommer även här bli tufft. Vill man återgå till mer bollinhav ala Barca, ja då krävs någon i den rollen. Iniesta är bäst bredvid en sådan som Xavi, det vet vi. Iniesta behöver rotation med åldern, Rakitic får avlasta, men han klarar inte att starta och styra - det är inte hans egenskaper.

Vilka i världen kan styra ett mittfält hos Barca? Väldigt få. Veratti, Kroos, Modric, Pogba? Fler? Tyvärr har Madrid ett bättre mittfält än oss, dem har två riktigt duktiga på mitten och det syns. Pogba tror jag har förmågor att styra och dominera som vi hade velat, samtidigt som han fyller på och tar löpningar med boll osv. Ingen av dessa är möjliga att få, eller önskvärda efter nuvarande klubbadress. Vem ska vi plocka in? Jag börjar fundera på Thiago, absolut skadedrabbad. Men en spelare som redan när han var här kunde styra och kännas som en Xavi. Dessutom är han ju fostrad i Barca, skulle absolut inte bli ledsen om han kom.
Barcelona Rambla~
2017-08-04 18:12
Heh, Douglas till varje pris. Senast Sport rapporterade om den affären hade det uppstått problem. Benfica vill ha en lägre option efter lånet på 1 säsong gått ut, från 5m till 2-3m. Dessutom har de inte råd att ensamma avlöna honom under tiden han är på lån och har bett Barca dela kostnaden med dem. Douglas har tydligen en nettolön på 2m/år. Det troliga är att det hela löser sig, Barca tar sitt "ansvar" och backar från sina krav. De har en bra relation med Benfica inte minst efter värvningen av Nelson.
Barcelona Little Magician
2017-08-04 18:10
@Barcelonistas:

Vilka engelska? Liverpool gick precis ut med att Lallana är skadad och missar ett par månader. Priset steg nog ännu mer nu
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 18:02
Kort sammanfattning av spelare som ryktas in och ut! IN: 1. Philippe Coutinho - ska i princip vara klar för Barcelona enligt många spanska samt engelska källor och en del journalister. Väntas presenteras nästa vecka. 2. Ousmane Dembélé - Barça sägs vara överens med spelaren och den personliga delen i kontraktet. Katalanerna kommer lägga ett bud på €80M. 3. Iñigo Martínez - mittbacken sägs kunna presenteras när som helst de kommande dagarna. Han skriver på för fem år och kostar €32M. Real Sociedad har själva även bekräftat intresset från Barcelona. 4. Kylian Mpabbé - AS Monaco-anfallaren fick sitt genombrott förra säsongen och har sedan ryktats till nästan alla storklubbar i Europa. 18-åringen ska ha meddelat genom en agent att han vill bli Neymars ersättare. 5. Paulo Dybala - den argentinske anfallaren har sedan länge varit ett hett ämne i Barcelona. Senaste rapporteringarna tyder på att han stannar i Juventus då Turin-klubben inte är villiga att sälja honom. Detta trots att argentinaren har en klausul i kontraktet som endast katalanerna kan och får aktivera. UT: 1. Thomas Vermaelen - både belgiska RSC Anderlecht och engelska West Bromwich Albion är intresserade i mittbacken som inte haft någon lyckas sejour i Barcelona-tröjan. Katalanerna vill bli av med honom. 2. Neymar Jr. - lämnar Camp Nou efter fyra år, skriver på för franska PSG och blir tidernas dyraste värvning (€222M) efter en kaosartad månad bestående av rykten och spekulationer. 3. Douglas Pereira - högerbacken kommer med största sannolikhet att lämna Barcelona permanent. Brasilianaren som förra säsongen var utlånad till Sporting de Gijón ryktas nu till portugisiska SL Benfica som vill hämta in honom till varje pris.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 17:55
Känslan är att man kmr gå för Dembele också. Sen är vi nog klara med värvningar.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 17:54
Katalanska radiostationen RAC1 rapporterar att Barça är säkra på att färdigställa värvningen av 25-årige Liverpool-stjärnan Coutinho innan måndag. Detta för att kunna presentera brasilianaren innan Joan Gamper-matchen. Samtidigt uppger den respekterade Marcelo Bechler (som var bland de första att bekräfta Neymar-affären) att övergången är så gott som klar och att mittfältaren ansluter till Barcelona.
Barcelona Andresito
2017-08-04 17:51
Barcelonistas

Kval räknas inte.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 17:50
Problemet med Coutinho är att vi måste värva han fort för annars blir låst för Cl?
Barcelona Andresito
2017-08-04 17:48
@DM1982:

Känns som att det kommit fram flera Twitterkonton som vill efterlikna Barcastuff. Det har blivit en stor konkurrens om följarna vilket leder till att kontona skriver "intressanta" saker som är mindre pålitliga.

Alex Rodriguez skriver för El Prat Esports, samma sida som påstod att Valverde skulle bänka Neymar i Clásico-träningsmatchen.

Det var ett annat konto (tror det var Barca News Forum) som hade en ganska pålitlig journalist som källa när de skrev att Coutinho i princip var klar. Gick man dock in på journalistens Twitter så kunde man inte hitta Coutinhos namn i ett enda inlägg.

Det gäller att vara källkritisk som fan i dessa tider.
Barcelona the cameroonians
2017-08-04 17:39
Angående köpet av Inigo Martínez tror jag att Valverde har analyserat våra svagheter defensivt och vill ha in en stark huvudspelare. Vare sig Umtiti, Marlon eller Mascherano är tillräckligt vassa i den aspekten. Även om jag hellre hade sett att fokus låg på andra positioner gällande förstärkningar så är det väl ändå bättre att det är tränarens önskan än ledningens spontanköp.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-04 17:24
Ska jag vara ärlig så tycker jag Pique inte varit då jättebra senaste säsongerna. Ser gärna att nån jagar hans plats.
Barcelona Barca4life98
2017-08-04 17:22
Barcelonistas Yes, den visas på Viasat Sport Premium just nu.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 17:17
Barca4life98 - menar du 2-3 matchen?
Annons: