/spanien/barcelona/forum/404.aspx/spanien/barcelona/forum/404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 15:55
Jarlma Just det argument brukar okunniga använda sig av mot Messi. Ganska vanligt. Men att Messi burit ett mediokert Barca på sina axlar de senaste åren glöms bort. Eller att han burit att uselt Argentina till vm iår med ett hattrick i sista matchen, eller de 3 finalerna han tog dem till på nästintill egen hand. Var xavi där? Nej. Pep? Nej. Iniesta? Nej.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-06 15:54
Nu hoppas jag Suarez äter upp Frankrike!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-06 15:53
Åh fan men jag anser inte Messi som störst? Jag anser inte Cristiano som störst heller? Men ja ett gäng idiotier här inne.... Det är ju knappast en hypotes att Ronaldo jagar individuella priser och tänker mest på sig själv? Det är ingen hypotes att han vill hävda sig som större än Messi, hallå getskägget??? Missat det? Jag ska inte behöva hylla en spelare där jag varken gillar personen eller spelaren? Han står lika lågt för mig som suarez oavsett vad dom vinner eller hur många mål dom pungar in. Däremot moralkärringar som ska slå sig i bröstet om vad som är rätt eller fel att tycka i ett simpelt Barcelona forum finner jag en aning ironiskt. Speciellt när dom inte lever som dom lär :).
Barcelona Jarlma
2018-07-06 15:50
[QUOTE=Infinit8Don]Barcelonistas Helt enig. Messi hade kunnat göra vad han vill i vilken liga han vill. För så bra är han. Men argumentet från många är just det. Och sen är det ju så att Ronaldo faktiskt spelade i manu som var överlägsna med tidernas bästa tränare. Inte så att han vann ligan med Newcastle... [/QUOTE] Vänd på myntet då. Messi hade världens bästa tränare i Barca och spelare med Xavi och Iniesta som banne mig spelade på en nivå jag aldrig sett förut. Konstigt att det går sämre resultatmässigt för oss utan dom två.
Barcelona Mido
2018-07-06 15:48
[QUOTE=II Barça II]Det sägs att UEFA kommer att införa ett extra byte till nästa säsong. Dvs att man får göra fyra byten i bl.a. CL. Någon som vet ifall det stämmer? [/QUOTE] Japp, men i slutspelet
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 15:47
Arthur ska snart ha en press konferens när han berätta att han flyttar till Barca redan i sommar. Välkommen får man säga! Väldigt lovande värvning på förhand.
Barcelona Jarlma
2018-07-06 15:47
Folk är så jävla butthurt. Om en människa som Ronaldo retar gallfeber på er, undra hur mycket ni gnäller och hittar på ursäkter när någon går före er eller tar något du själv vill ha.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 15:37
Barcelonistas Helt enig. Messi hade kunnat göra vad han vill i vilken liga han vill. För så bra är han. Men argumentet från många är just det. Och sen är det ju så att Ronaldo faktiskt spelade i manu som var överlägsna med tidernas bästa tränare. Inte så att han vann ligan med Newcastle...
Barcelona Pep - El Míster
2018-07-06 15:34
Jo, men finns måååånga spelare som testat flera olika ligor i sin karriär. Inte fan blir dom anklagade för att vilja hävda sig osv. ? Och varför inte bevisa sig i andra ligor? Bara för att han är en konkurrent till Messi så är det inte fel att bevisa sig i andra ligor. Att bevisa sig är väl att anta en utmaning. Ser inget fel i det. Sen om han är besviken på RM och Perez för något kontrakt - fine - så kanske det är. Men det börjar bli löjligt hur precis alla ska smutskasta Ronaldos eventuella val att byta klubb. Det är uppenbart att folk är livrädda för att Ronaldo ska anses som större än Messi när båda lagt skorna på hyllan. Vuxna, mogna och självsäkra människor som kan något om fotboll vet givetvis att Messi rent individuellt är den bästa spelaren som spelat denna vackra sport. Finns liksom inget tvivel. Med det sagt så har jag också extreeemt svårt för Ronaldo men återigen - folks teorier och skit är riktigt löjliga. Varför jag ens skriver detta vet jag inte. Fotbollsvärlden kretsar inte direkt runt ett gäng idioter på SF :-)
Barcelona Barcelonistas
2018-07-06 15:33
Fattar inte det argumentet överhuvudtaget. ”Bevisa i andra ligor” oj va vårt att göra det. Sätt Messi i City i Pl elr Bayern i Tyskland, Juve i Serie A. Han hade vunnit allt där och levererar. Folk får de låta som att Ronaldo spelat i dåliga lag. Ronaldo spelade i Pls överlägset bästa lag.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 15:16
Han går dit av ett par anledningar. Klart lönen är en men inte den främsta. Går han till Juve är det bättre för hans marknadsföring. Sen den främsta anledningen, han vill väl vinna några serie a titlar och lägga till på CVt för att sedan kunna säga ”jag bevisade mig i 3 olika ligor”. Rätt enkelt att läsa igenom hans val. Att Juve vunnit ligan dem senaste 7 åren spelar väl ingen roll...
Barcelona Jarlma
2018-07-06 15:11
Angående Messi är det inte dags att man hittar en cementerad position till honom? Känns som att han ofta hamnar i ingenmansland under matchers gång. Tycker det stör rytmen och strukturen från laget också. Antingen falsk nia eller klassisk trequartista? För jag kan inte se honom på någon annan position.
2018-07-06 15:08
Nej han går dit för mer pengar och Perez vill inte ge honom det :). Men ja vinna, individuellt i en lagsport. För att citera dina egna ord, om vill byta hypoteser med varandra så låt oss!
Barcelona Pep - El Míster
2018-07-06 14:21
Paulinho tillbaka till Kina? Varför? Enbart pengar isåfall. Väldigt lustigt att välja att åka tillbaka dit redan efter ett år och efter att dessutom kommit tillbaka till europeisk toppfotboll, presterat bra och ha en fortsatt cementerad plats i Brasilien. Har full respekt för att Ronaldo vill testa ny liga och avsluta sin karriär i RM på bästa möjliga sätt. Hur kan man klandra honom? Oerhört barnsliga konspiratorer om att han går dit pga. både det ena och det andra. Fotbollen går väl ut på att vinna så mycket som möjligt? Låt honom. Om det så är guldskon och att hjälpa Juve i Serie A och CL - må det så vara. Totalt naturligt för ett spelare som honom. Dessutom skadar det väl inte om Messi får fortsatt konkurrens där uppe. Är ni oroliga eller vadå? Messi kommer givetvis rycka ifrån de närmsta åren om han vill själv. Ronaldo är slut snart medans Messi har minst 2-3 säsonger på topp.
Barcelona II Barça II
2018-07-06 14:03
Det sägs att UEFA kommer att införa ett extra byte till nästa säsong. Dvs att man får göra fyra byten i bl.a. CL. Någon som vet ifall det stämmer?
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 12:19
Ops. Såg nu att du skrev 30+ och inte 30 mål. Mitt fel. Hursom, lets see. Är rätt säker på att han inte kommer lägga vantarna på guldskon. Gör han 32 mål gör Messi 35:)
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 12:17
En del om där ifall det ska gå in. Och gör han 30 mål vinner han ändå inte guldskon, han ska behöva komma upp på minst 35 och det gör han inte. Lets see.
2018-07-06 12:11
Han gör 30+ i serie a om han undviker skador, gör han inte det så bjuder jag på en matchbiljett på camp nou!
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 12:07
Han har fortfarande inte större chans att vinna guldskon i Juve än i real. I real har han dem bästa medspelarna som spelar för Ronaldo. Kommer Juve bygga om hela sitt defensiva spela för att Ronaldo ska ha bättre chans på guldskon? Nja. Väldigt tveksamt. Sen vet vi ju inte hur bra Ronaldo passar i Juve heller, i real med deras inläggsfotboll fick han ju sina lägen på huvudet i boxern. Juve är heller inte i närheten av att vara lika bollförande i offensiv tredjedel som real.=mindre lägen. kort och gott har han alltså maximala förutsättningar i Real, det kommer han vara långt ifrån i Juve.
2018-07-06 12:06
Serie a 2010- fram till nu är inte samma serie a vi fick se under 80-90 och fram till 2005. Den tighta försvarsmuren och starka kollektiv försvaren finns inte :).
2018-07-06 12:04
Icardi 29 mål Ciro 29 mål Dybala (skadad ofta) 22 mål Slår ju hål i den ”hypotes” likt hur Ronaldo kommer/hade gjort med fotbollsnäten i Italien. Serie a 2010- fram till nu är inte serie a har inte varit ”serie a” på ca 15 åren.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 12:01
Guldskon kommer Ronaldo absolut inte vinna i serie a. 1. Tightare försvar, svårare för han att få yta. 2. Han kommer ha sämre medspelare. 3. Juve är inte ett lag som går för fler mål när man leder. Blir mkt 1-0, 2-0 segrar.
2018-07-06 11:55
Ronaldo i Juventus kommer bomba in mål, svagare liga och i det laget som är flera nivåer över dom andra. Han kommer satsa allt på guldskon, han måste ju kvittera med messis guldskor.
Barcelona Andresito
2018-07-06 11:31
[QUOTE=Smogen]Fast lämnar Ronaldo Real för ca 110 mille så kommer ju rykterna om Neymar till Real ta fart som en californisk gräsbrand. Personligen tror jag också den affären kommer gå igenom, om inte denna sommar, så garanterat nästa. Att vara fixstjärna i Real är Neymars våta dröm. [/QUOTE] Nasser kommer dock aldrig sälja sin guldgås. Neymar får helt enkelt vänta ut sitt kontrakt.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 11:23
Och med allt detta sagt tror jag fortfarande Ronaldo bluffar, kommer sluta med ett nytt kontrakt. Varför? Jo, Ronaldo vet lika bra som alla andra att i juve kommer han aldrig smasha in lika mkt mål. Ronaldo är en spelare som behöver perfekta spelare runt sig, som kan sätta honom i lägen. I real har han världens bästa mittfält bakom sig, en f9 i benzema som gör otroligt mkt för att Ronaldo ska få yta, sen har han dem 2 bästa ytterbackarna i världen som fyller på o skapar lägen åt honom. Och det ryktas om att Juve ska sälja både dybala o higuain för att finansiera cr köpet. MISSTAG, varför sälja dybala? Ronaldo är som sagt ingen som kan skapa lägen på egen hand längre. Och varför higuain? Ronaldo behöver en striker bredvid sig som kan ge han yta och ”skydda honom”. Nä, hade jag varit Ronaldo hade jag bett Perez att få stanna, han kommer inte ha det bättre någonstans än där han är nu. Så det återstår att se men jag tror han stannar och signar nytt kontrakt. Just nu är Juve dockan han leker med för att förbättra sitt kontrakt.
2018-07-06 11:00
Att man tappar 2 så viktiga pjäser under samma sommar är ju rätt så ovanligt för storklubbar som Barcelona och real Madrid. Tror inte alls det kommer vara bra för real oavsett vem dom värvar. Dom tappar zidanes svarta magi Dom tappar ronaldos hunger Dom behåller den tama katten Jag klagar absolut inte, bara skumt det som sker :).
Barcelona 09Triplete15
2018-07-06 10:52
Som jag verkar ha förstått ska Ronaldo ha lovats ett nytt kontrakt med högre lön efter CL-finalen 2017 men inte fått det efter att ha presterat så dåligt under hösten (4 ligamål, varav 2 på straff). Naturligtvis ledde detta till att Perez började tveka på Ronaldos kommande år trots den sjuka karriären killen haft. Vill man ge en alltför hög lön till en spelare som fortfarande är top 2 i världen men är på väg nedåt i sin karriär? Förr eller senare hinner åldern ikapp en och det har vi sett under våren också då Ronaldo fått vila ibland varje, varannan helg i La Liga för att vara helt fräsch inför slutspelet i Champions League. Sånt kan man inte göra om man vill vinna ligan eller utmana om den på riktigt (i Spanien i alla fall, lär vara annorlunda med Juventus som dominerat sen 2012).

Sedan måste man även ta hänsyn till att Lopetegui spelat en helt annorlunda fotboll med spanska landslaget vilket han förmodligen kommer hämta med sig till Real Madrid. I det spelet tror jag definitivt inte att Ronaldo skulle passa in då hela hans målskytte lever på inlägg som skickas in i boxen (något Zidane utnyttjat väldigt bra senaste 3 åren). Real Madrid har vunnit 3 CL i rad och förmodligen har man accepterat att man närmar sig slutet av en era vilket gör att man börjar bygga om. Mbappé, Neymar, Kane eller vem som än värvas kommer ha stora skor att fylla och det är orealistiskt att ens förvänta sig lika mycket mål från dem som Ronaldo gett klubben senaste åren. Det viktiga för Real Madrid är att klubben fortsätter vinna titlar och inte hur bra en spelare ersätter Ronaldo och hamnar på 40-50 mål per säsong. Få se hur bra Lopetegui lagbygge blir.

Med detta sagt förstår jag både Perez och Ronaldos perspektiv. Jag hade också känt mig lite sviken om jag vunnit 4 Ballon d’Ors, 4 CL med en klubb och varit direkt avgörande i varje titel men inte fått förtroendet tillbaka av klubben. Samtidigt förstår jag Perez som vill bygga nytt och, förmodligen, inte tror på att belöna spelare utifrån tidigare prestationer. Perez hade inte fel i försäljningarna av Özil och di Maria och han kanske gör ett bra val här också trots allt. Tänk om Juventus betalar 100 miljoner euro och ger Ronaldo en fet lön för att Ronaldos prestationer sedan blir sämre med åren och tvingas spela endast på grund av sitt namn och sin status. Det är något som hänt Roma med Totti och förmodligen kommer ske i Barcelona med Messi ju äldre och sämre han blir.

I alla fall, tack Ronaldo för att du gjort rivaliteten mellan klubbarna ännu mer hetsk genom åren och för att du sporrat Messi senaste 10 åren att ständigt försöka bli en bättre spelare. All lycka i Juventus och Serie A. Enligt mig en av de bäste genom tiderna på grund av jämnheten och den höga nivån han presterat på i cirka 14-15 år nu. Vissa spelare har 3 gudomliga år (läs: Ronaldinho) och avgudas än idag men det Ronaldo, och Messi, gjort har dom gjort under en väääldigt lång tid nu och det väger mer än någonting annat.
Barcelona Smogen
2018-07-06 10:41
För övrigt, stämmer rykterna om att vi budar på Willian för ca 70 mille så slår ledningen nya rekord i puckade köp. Hade han varit 24-25 så fine. Men 30 år? waow. Samma med Rabiot, han är ju visserligen ganska ung, men ska han bilda mittfält med Busquets och Rakitic eller vad är tanken? I så fall världens offensivt mest ofarliga mittfält. jaja...men ska inte tro allt man läser påsemestern. :)
Barcelona Infinit8Don
2018-07-06 10:39
Är det bara jag som ändå på nåt sätt tkr det är synd att Ronaldo lämnar? Hela den här Messi vs Ronaldo som ändå har varit magisk att följa är påväg att ta slut. Denna rivaliteten spädde på el Clasico matcherna så satans mkt, kändes liksom som det var större och mer att spela för. Men aja, vi ska vara glada att tidernas bästa i Messi stannar hos oss. Annars hade det blivit tufft...
Barcelona Smogen
2018-07-06 10:35
Fast lämnar Ronaldo Real för ca 110 mille så kommer ju rykterna om Neymar till Real ta fart som en californisk gräsbrand. Personligen tror jag också den affären kommer gå igenom, om inte denna sommar, så garanterat nästa. Att vara fixstjärna i Real är Neymars våta dröm.
Annons: