/spanien/barcelona/forum/403.aspx/spanien/barcelona/forum/403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-07-29 00:40
Soko

Kl 23 den 16e.. då är man på plats. Köpte biljetter till matchen imorse då de släpptes till madridistas. Kommer befinna mig 4h ifrån Madrid under hela Augusti med massa madridistapolare..

Vart rätt så händelserikt förra gången jag gick på clasico under supercupen 2011.. Nu blir det att besöka Bernaleo. Hoppas jag inte ser Neymar på plan. Kommer busvissla ut honom vid varje touch om han mot all förmodan är kvar. Önskar att få se Veratti på planen, då kommer jag fira vilt i bilresan hem efter. :D
Barcelona Soko
2017-07-29 00:40
@Davids3:

Det blir svårt med närmaste dagarna. Det kommer att bli en stor och lpbg fajt mellan klubbarna . Neymar kommer att bli frustrerad och missa många matcher. Redan imorgon spelas supercupen mellan PSG och Monaco och ligan börjar nästa helg. Affären kan bli snabbare ifall Veratti ingår, annars kommer Neymar att vänta och vänta.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-29 00:36
Neymar kommer gå till PSG denna sommaren, det är nog 100% garanterat just nu med tanke på vad som har hänt. Men frågan alla ställer just nu är till vilket pris. Jag hade krävt 250M € av dom med tanke på att de inte kommer släppa Verratti.
Barcelona Soko
2017-07-29 00:35
Tider för supercupen är klara.
13 avg kl. 22.00
16 avg kl. 23.00 !!!

Även första ligamatchen mot Betis går kl. 20.15 den 20 avg.
Barcelona Davids3
2017-07-29 00:34
Nu verkar diverse folk tävla om vem som går ut med nyheten först. Lär bli officiellt närmaste dagarna.
Barcelona Soko
2017-07-29 00:33
Det snackas mycket om mittback, högerback, mittfält och anfall men minst om vänsterback. Där är vi mycket sårbara. Alba är ofta skadad och Digne räcker inte till
Barcelona Neymars
2017-07-29 00:33
Tror inte den där artisten vet mer än vad som rapporteras i medierna, haha. Inte så att Neymar skulle berätta för honom. Får lite Pique vibbar av bilden och texten :P
Barcelona Barcanist
2017-07-29 00:29
@Gabriel:

Maitre Gims är en av de största artisterna i Frankrike. Hmm.....
Barcelona Barcanist
2017-07-29 00:28
Ideala transferfönstret är väl om vi inte bara förstärker startelvan, utan även vår bänk eftersom att vi lätt har topp 3 sämst bänk av Europas toppklubbar. Hade man kunnat bredda med Seri, Verratti, Renato Sanches och Dembele samtidigt som man skeppar iväg Neymar, Denis Suarez, Arda, Vermaelen och Rafinha så hade det här varit ett perfekt transferfönster. Eventuellt köpa in en mittback av rang som kan konkurrera med Umtiti och Pique om startplatserna för Mascherano har gått ner sig och Marlon är nog inte där än. Vad händer om Pique eller Umtiti skadar sig, då står vi där med Mascherano från start (inget illa menat, han är en krigare, men han håller inte samma klass längre).

Vad tror ni om det? Varför går klubben inte efter en mittback?
Barcelona Gabriel
2017-07-29 00:25
Ingen aning vem snubben är men han bekräftar att Neymar drar till PSG, någon artist eller nått.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-29 00:21
222 miljoner är ni pengakåta. Nej! släpp honom gratis, vi kan ju inte vara likadan som honom.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-29 00:21
Oavsett hur den här soppan slutar sä kommer jag aldrig förlåta Neymar, De som har köpt hans tröja borde elda upp den och lägga ut filmklipp när de gör det.

Om han nu är så pengakåt så hade han ändå inte behövt sabba hela transferfönstret, Han borde dragit direkt när transferfönstret öppnade. Men tom Psg har svårt att kringå ffp.

Verratti+150milj euro eller mer, annars 222milj euro.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 00:20
Barcelonistas

Man måste göra sig omöjlig med Neymar och berätta för honom att efter allt detta så är han inte längre välkommen i Barcelona. Man får berätta till honom att Barcelona är villiga att ta smällen, låta honom sitta ut sitt kontrakt resten av tiden på läktaren om han och hans team inte klarar av att lösa en utgång från klubben på egen hand.

Svårare än så är det inte.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-29 00:20
Hahaha tänk er om det blir så att Nasser måste ge oss Verratti. Han kommer för evigt att leva med vetskapen om att istället för att vi fick 2,2 miljarder så fick vi 2 miljarder plus Verratti. Detta 3 veckor efter att han tvingade Verratti spela in videos och grejer. Hahaha och på köpet får han Neymar som med all säkerhet kommer att visa en helt ny nivå av sin giriga sida när han börjar bli varm i kläderna i sin nya oljeklubb. Please, go ahead!

Men jag måste tyvärr slänga in en liten brasklapp här. Det scenariot jag tror mest på är ändå att PSG till slut finner ett sätt att komma runt det hela och slutligen betala klausulen ändå. Men vafan, inte mig emot.
Barcelona Davids3
2017-07-29 00:19
Rykten om att Neymar avbokat hans resa till Kina 31 Juli verkar vara falska.
Barcelona Soko
2017-07-29 00:19
@Barcelonistas:

Jag hoppas att det inte stämmer. Då kan klubben känna press att släppa Neymar till lägre pris än klausul och sedan ursäkta sig att spelarna ville att han skulle bort till varje pris.
Spelarna ska helst inte blanda sig in.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 00:17
Frågan är hur desperat Nasser är över Neymar? 2 miljarder + Veratti för Neymar jag har svårt att se Nasser gå med på det. Gabriel - en anledning till att ja tom nöjer mig med 1,5 är för att jag är orolig att Neymar faktiskt stannar kvar hos oss. Jag vill inte heller ha kvar honom jag vill att han bara lämnar klubben där var vi ett stort problem. Ney har gjort sig omöjlig hos oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-07-29 00:13
@Barcelonistas:

Underbart om det stämmer.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 00:13
Jordi Farre (ex kandidat till presidentposten) meddelar nu på sin personliga Twitter att Neymar ska ha meddelat sina lagkamrater att han drar till PSG.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 00:12
Enligt Don Balon kräver nu Messi, Piqué, Suarez, Iniesta och Bousquet att Neymar lämnar truppen nu som en följd av bråket som Neymar hade med Semedo.
Barcelona Soko
2017-07-29 00:08
Snacka om att Neymar och hans farsa är frustrerade. De ser fett chek framför sig men kan inte nå den då nyckel ligger hos Barca och inte PSG
Ingen skulle bli mer lycklig än mig ifall han sticker och vi får 222 miljoner då jag alltid haft svårt för egoisten. Men det finns en chans att hela historien slutar som med Veratti, att PSG till slut drar sig ur pga FFP och Neymar ställs framför kameran och ber om ursäkt.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 00:08
Neymar has made his choice and the player is poised to sign for PSG. He will join them at the start of next week #fcblive [rmc]
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 00:07
Gabriel - nu när jag tänker efter lite mer så håller jag nog med . 2 Miljarder + Veratti Skulle vi på något sätt lyckas med detta så är det historiens bästa deal från vår sida. Vi kmr då utöver Veratti ha 3 miljarder att spendera med . Mbappe lär köpas in då. Jag kan kan inte se hur ledningen skulle kunna fucka upp detta. Det är liksom helt omöjligt. Det ska inte vara möjligt.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 23:57
The La Liga chief also confirmed that he's already informed PSG president Nasser Al-Khelaïfi of his intentions.

"Two months ago I received the president of PSG at La Liga's offices and I told him what we were going to do and the reasons why," he added.

"He was angry with me and said that he did not understand. We have a relationship because don't forget that [BeIn] manage the television rights for Spanish football, but La Liga must defend our clubs in these situations."

He was angry with me. Haha denna Nasser alltså. Herregud, pajas.
Barcelona Soko
2017-07-28 23:54
@Davids3:

Alves hade stor käft under tiden i Barca och på plan var han allt sämre och sämre och hade en dålig attityd. Så fort han lämnade passade han på att smutskasta hela klubben trots att klubben är mer än bara Barto sama som.att klubben är mer än bara Alves och Neymar. Alla som går ut och snackar skit om Barcelona är för mig pajaser och snorungar oavsett vad de gjorde för klubben. Alves ska visa lite respekt mot klubben som gav honom mer än han gav klubben och inte snacka skit.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 23:51
tribente_magico

Dessa nyheter om att PSG inte fått klartecken av Uefa att aktivera utköpsklausulen kommer från journalister via Twitter. Jag väntar fortfarande på att RAC1 ska rapportera något liknande för att vara helt säker på ifall det stämmer. Än så länge väljer jag att sitta relativt lugnt i båten och förväntar mig ändå att PSG trots allt lär aktivera hans utköpsklausul så småningom. Men samtidigt tycker jag det är lite konstigt att de ännu inte har gjort det, de har ju kommit överens med Neymar och Neymar sitter bara och väntar på att PSG ska lägga in 222M€ på hans konto så att han kan köpa ut sig från sitt kontrakt.

Självklart är detta en otroligt komplex situation och det tar tid att lösa allt, framför allt när FFP är involverade. Men nu har det gått ett par veckor med det här så det borde ha varit löst vid det här laget kan man tycka. Och med dessa rykten som florerar runt, inte bara från ett håll utan ifrån flera så verkar det ändå ligga lite substans i att PSG inte klarar av att betala klausulen just pga Financial Fair Play.

För att spinna vidare så har Javier Tebas idag gått ut och sagt att om PSG aktiverar Neymars klausul så kommer La Liga se till att anmäla dem för att de inte håller sig till FFP reglerna.

Så om det stämmer så har verkligen Bartomeu ett pung grepp om Nasser, det är bara att hålla tummarna att han kniper till ordentligt så att kulorna krossas. Här ska det inte förhandlas om jack shit. Vi vill inte ha era mediokra medelmåttor som Matuidi, Lucas eller Di Maria och vi är inte villiga att diskutera pris heller. Vill de ha Neymar och är rädda för straff pga FFP så har vi en lösning som gör alla parter nöjda. Och det är att ni ger oss Verratti plus 200M€ så att vi får kapital nog att ersätta Neymar.

Är dcok orolig i magen att Bartomeu fuckar till det på ett eller annat sätt.
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-28 23:46
Thiago ser jag som den enda möjliga ersättaren som kan finnas en god chans att få loss
Barcelona Davids3
2017-07-28 23:43
Soko

Skillnaden är "bara" att Alves gjorde så sjukt mycket för Barca och betydde väldigt mycket för Barca.
Spelaren som har flest assister till Messi går ej att jämföra med Neymar. Därför blir du påhoppad när du talar om Alves som om han vore Douglas storebror.
Barcelona tribente_magico
2017-07-28 23:42
Haha har läst både Gabriels och bollinnehavets inlägg och vi verkar ha ett sjukt övertag på PSG och Barto o c.o verkar ha fattat det och ger inte efter på PSG försök att förhandla om jag fattat rätt? Verratti plus pengar hade suttit otroligt bra!
Barcelona Gabriel
2017-07-28 23:37
Barcelonistas

No bro, var inte så snäll. Varför? Det är PSG!

Aldrig att vi ska underlätta det för dem på det sättet. De är HELT desperata av att få Neymar, de har velat ha honom i 3 år nu. Nu när de är så nära så kommer de aldrig att backa. Om (och nu säger jag OM) det stämmer att de faktiskt inte kan betala hans utköpsklausul och vill förhandla - då MÅSTE vi kräva 200 plus Verratti. Vi ska verkligen inte vika oss en tum.

Inte heller ska vi sätta oss vid förhandlingsbordet med dem. Det finns inget att förhandla om. Räcker med ett sms "Vill ni ha Neymar så är priset Verratti plus 200M€, annars betalar ni utköpsklausulen. Hör inte av er igen om ni erbjuder något annat än det.".
Annons: