/spanien/barcelona/forum/3995.aspx/spanien/barcelona/forum/3995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 20:48
domaren har redan avslöjat sig. Nu vinner real...
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 20:48
DOMAren HELVETE
Barcelona Barcelona 1899
2015-04-14 20:46
Vamos Atletiiiiii!
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 20:42
foooorzaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaah
Barcelona Vampíro
2015-04-14 20:42
Ikväll håller man stenhårt på Atléti!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2015-04-14 20:27
Props för Butrageños engelska med hans försök till amerikansk/brittisk dialekt hahah
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 20:26
Det ni glömmer är att James och Modric spelar tillsammans på mittfältet nu... jag tar inte ut någonting i förskott.
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-14 20:18

Hoppas Gud Atletico tar Ronaldo och Real bakifrån ordentligt som senast dom möttes (4-0) hahaha
Barcelona enkos
2015-04-14 19:53
Messi har sedan Ronaldo kommit till Spanien 2009 gjort 319 mål medan Ronaldo under exakt samma period gjort 301 mål. Messi har dessutom gjort dubbelt så fler assist medan Penaldo skjutit många fler straffar.. Ronaldo kom dessutom till Real i sina bästa år medan Messi precis börjat vara i toppen av sin...
Och ändå kommer korkade människor och snackar något som inte stämmer för fem öre.. hur orkar dessa banditer alltså säga emot fakta

Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-14 19:51
Vad tror vi om Madridderbyt ikväll då? Känslan är att Real definitivt kommer att höja sig jämfört med tidigare matcher lagen emellan men jag tror ändå det blir oerhört tufft. Båda lagen har i stort sett ordinarie elvor vilket är kul. Nyckeln för Real blir nog att överleva första 20-30 minuterna då Atlético sätter in en hög press i matchöppningen med fansen i ryggen. Får de in 1-0 tror jag det blir svårt att vända på matchbilden för Real, men är det 0-0 efter halvtimmen blir det nog jämnt.
Barcelona Ali G
2015-04-14 19:51
Hahahahaha bästa reklamen på länge. Ronaldo sprattlar alltid på marken och ikväll kommer nog samerna bli jäkligt irriterade på hans filmningar... Angående kvällens match så tror och hoppas man på ännu en utklassning från storebror. Dessa Madrid derbyn är så ensidiga att även Rayo är ett tuffare derby motstånd . Men om Real nu åker ut så har de bara ligan att spela för , nu är det nästan som att man vill att de är kvar i CL.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-14 19:49
Startelvorna i kvällens Madrid-derby för de som är intresserade.
Barcelona Zyzz
2015-04-14 19:05
Här är reklamen när samerna kallar Ronaldo för sprattel-lax om någon vill se XD Till och med ungarna kastar skit mot honom.
Barcelona BlueRed
2015-04-14 18:16
Samtliga diskussioner gällande Messi vs Ronaldo talar för sig själv. Oavsett om det diskuteras här inne eller inne på puertan och samtliga andra forum här på SF. Frågan är alltid om Ronaldo är lika bra som Messi. Det är alltid Ronaldo som man försöker få upp till Messis nivå. Det var ett bra tag sen jag läste om Messi som den jagande utan han är alltid den jagade. Messi jämförs med Maradona, Pele (överskattad förövrigt) och andra gamla storlirare. Ronaldo är fortfarande på jakt efter Messi.
Tiki-Taka
2015-04-14 17:05
Vi får ju inte glömma att även Madrid möter celta, Sevilla och espanyol borta, samt Valencia och Malaga hemma. Lag som kam ta poäng från Madrid! Dem kommer tappa i någon av matcherna, det är jag nästan säker på. Sen var poängtappet mot Sevilla oerhört onödigt, men det berodde knappast på bytena som LE gjorde, utan på två individuella misstag från bravo och pique. Om matchen hade vunnits hade de flesta här inne geniförklarat LE! Bara att blicka framåt!
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 16:57
jag tänkte: "It's on the internet so it must be true!!!"
Men där gick jag bet.
Barcelona Canaletes
2015-04-14 16:42
@DM1982:

Abraham Lincoln!! Han kan den mannen!
Barcelona DM1982
2015-04-14 16:37
[QUOTE=Erik Satie]"Jag säger som Capello "hade Ronaldo varit i La Liga i samma ålder som Messi så hade Ronaldo haft alla rekord som existerar, Messi hade inte ens varit i närheten" " Har Capello någonsin sagt detta? (Ping El Pasillo) [/QUOTE] "Internet kan både vara det bästa som har hänt men även det sämsta". Abraham Lincoln.
Barcelona Júnior.
2015-04-14 16:35
Erik Satie Tvivlar starkt på det. Capello har alltid varit en förespråkare av Messi och har inte varit speciellt diplomatisk när han yttrat sina åsikter i den uttjatade frågan; "Messi eller Ronaldo?".
Barcelona Liunil Masse
2015-04-14 16:21
@Mdawg:

När han var yngre så tyckte jag faktiskt att han var lite underhållande att se lira, nu lallar han runt i straffområdet mer än Benzema på jakt efter att göra fler mål än Messi (det enda han kan konkurrera med Messi om). Inzaghi eller Ronaldo? ser ingen skillnad nuförtiden.
Barcelona ElRaval
2015-04-14 16:16
Gundogan är inget att hålla sig fast i när det stormar. Glaslirare, tyvärr.
Barcelona Mdawg
2015-04-14 16:10
Oavsett om han sagt det eller inte så stämmer det troligtvis inte alls, folk kan bara spekulera. Men om man ser det såhär: Efter Ronaldo anlänt till La-liga så har ändå Messi producerat mer mål, och det är ju Ronaldos enda aspekt där han kan konkurrera med Messi. Han har dessutom anlänt när han var i sin karriärs peak. När han var yngre så var han ju inte alls på samma nivå. Så alla rekord hade han ju knappast haft.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-14 16:06
@KiNg-PuYi:

Nyval i sommar, tror inte några värvningar kommer göras innan dess. Dessutom kanske vi inte krigar om Pogba, bara MD med sitt bullshit.
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 15:46
"Jag säger som Capello "hade Ronaldo varit i La Liga i samma ålder som Messi så hade Ronaldo haft alla rekord som existerar, Messi hade inte ens varit i närheten" "

Har Capello någonsin sagt detta? (Ping El Pasillo)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-14 15:36
Gundugan sägs vara påväg till Arsenal för skit pengar för hans kontrakt går ut 2016. Men vad gör vi? Haha jo krigar me pogba som kmr kosta skjorta o som typ kmr gå till Chelsea eller nåt haha. Sen står vi med den eviga talangen sergi Roberto och köpa aguero för 1,2 miljarder
Barcelona Junta Dimision
2015-04-14 15:31
Barcelonistas Om nu poängdifferensen är som den är idag, så är jag väldigt orolig inför Atletico-matchen, men det är väldigt långt kvar tills dess och vi har två svåra möten i form av Valencia hemma och Espanyol borta samt kvartsfinalsmöten i Champions League mot PSG. Dessutom är Sevilla och Valencia tätt inpå Atletico i ligan, så att de inte kommer vara taggade är helt felaktigt.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-14 15:09
Atletico borta är jag inte orolig för placeringarna kommer vara avgjorda då. Atletico kmr inte att vara taggade då. Plus vi har redan vunnit 3 gånger mot Atletico.
Barcelona Erik Satie
2015-04-14 15:08
Ali G

Var inte så negativ, vi är ju också i bra form. Kolla bara första halvlek mot Sevilla. Vi vann ju borta mot dem. Bara för att real gör mycket mål nu betyder inte att de inte kommer tappa. Real tappar garanterat, de har ju bara mött bottenlag de senaste matcherna, där de inte ens spelade särskilt bra. Jag tycker det ser ljust ut för vår del.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-14 15:06
Ali G - vi möter Valencia på hemmaplan allt annat än vinst är ett fiasko. Real har Sevilla borta och Valencia hemma.
Barcelona Ali G
2015-04-14 15:00
@Barcelonistas:

Vi har klart ett svårare spelschema än Real . Vi möter Ett Valencia i storform som jag tror att vi kommer tappa poäng mot sen efter det möter vi Espanyol borta som alltid är tufft. Ja så vi kan tappa vår ledning mot i Real i de kommande veckorna samt att vi har Atletico i slutet. Så det ser verkligen inte ljust ut.
Annons: