/spanien/barcelona/forum/399.aspx/spanien/barcelona/forum/399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-03 22:18
Fakta: Vi har gjort en usel silly season so far. Vi har förlorat en av våra bästa spelare. Avsaknaden av en spelmotor av rang va skillnaden på titlar/ej titlar förra säsongen. Real Madrid va jämnare och bättre än oss förra säsongen. Valverde kan göra skillnad men faktum är att truppen i dagsläget ser oroande ut. Iniesta är ett frågetecken. Pique är ett frågetecken. Neymars position är ett frågetecken. Alba är ett frågetecken. Etc. Vi behöver föryngring och en som pumpar spelarna med hunger igen.
Barcelona JS22
2017-08-03 22:08
Neymar-maffian är äntligen ute ur klubben, dags att fira med något gott.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-03 22:07
[QUOTE=Alvés - Por Que?]Neymar: "PSG’s ambition attracted me to the club, along with the passion
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona JS22
2017-08-03 22:07
And for the 2nd time in my life, i will contradict my father".

Ja eller hur hahahahahahahahahahahahahahhah
Barcelona Lion24
2017-08-03 22:06
@Pep - El Míster:

Amigo, hur ska du göra? Bjuder du alla oss på en stor fest eller skickar du en kalkonwiener hem till oss alla? Vart skriver vi upp namn och adress? Är inte så förtjust i kalkonwiener så jag tar helst något annat, gärna en kebabpizza :).

Skönt att Ney är borta nu. Tror han var uppskattad som fotbollsspelare men inte som lagkamrat. Dags att bygga ett låg, ett kollektiv där alla jobbar för varandra. Är lojala mot varandra! Dags att återigen vara ödmjuka, jobba hårt och låta spelet på planen prata. Nästa år är det Piqués tur att lämna.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
Vad säger er att Coutinho ska komma in och leverera på Iniestas position? Jag har följt Liverpool en hel den dem senaste säsongerna, mycket tack vara min förkärlek till Coutinho, Firmino och några till, men måste säga att jag inte ser hur han ska klara av den rollen. Coutinho spelar som bäst ute på vänster (när han väl spelar ska tilläggas). Där får han möjlighet att utmana och kombinera sig in i straffområdet. Som innermittfältare och "8a" skulle han vara minst lika vilsen som en viss Arda var i den rollen. Att spendera sådana pengar för en spelare och sen använda honom på fel position vore idiotiskt. Att spendera sådana pengar för en spelare som dessutom är skadad 30-50% av en säsong (som det sett ut senaste åren) är ännu mer idiotiskt.

Jag får känslan att vi på forumet och vad det verkar enligt ryktena som vi läser att det är panik värvningar utan noga eftertanke. Det är värvningar som gör fansen lyckliga för stunden men som vi i oktober kommer tycka var idiotiska.

Av de namnen som det ryktas om är endast Dembele en klok värvning. Kommer förmodligen ta en startplats på kanten och göra det bra. Dock är det en riktigt dyr värvning med tanke på att han köptes för 150 miljoner inför förra säsongen.

Vi behöver inte panik värva bara för att vi fått in pengar. Det ska vara kloka värvningar som kommer vara bra nu och ett antal år fram.
Barcelona Barcelonistas
Rambla - du tänker för litet min vän who gives a shit om priserna? Den här säsongen ska vi vinna allt. Vi har ett grundspel som är överlägset bäst. Med rätt spelare på rätt positioner kmr vi ta över världen.
Barcelona Barcanist
2017-08-03 22:05
Intressant. Neymar säger i sin avtackningsvideo att "for the second time in my life, I contradicted my father". Var det verkligen farsgubben som pressa igenom affären då? Kan ju vara spel för gallerierna men har svårt o tro det. Btw, när var första gången tror ni?
Barcelona Rambla~
2017-08-03 22:01
Glömde nästan bort det, vi slapp fan di Maria. :D Bara det är en stor lättnad. Jag börjar nästan överväga att ge fan i att splasha iväg nästan alla pengarna denna galna jävla sommar. Summorna som klubbarna begär av Barca är out of this world. Det är fan galet och inte värt det. Försök och landa det nödvändigaste, typ Dembele. Spara resten till vinterfönstret, ja jag vet det är nästan omöjligt att värva något vettigt då, eller framför allt till nästa sommar. Är ganska övertygad om att priserna nästan helt då har gått tillbaka till det mer normala. Jag tror faktiskt att vi klarar oss bra med den trupp vi har om Dembele kommer in. Ja, förutsatt att truppen trimmad ner med ett antal spelare så det blir en tight trupp på 22-23 spelare. Valverde kan sen plocka upp någon enstaka spelare emellanåt från Barca B vid behov. Låt Valverde visa vad han kan först, efter det kan man göra en djupare analys av truppen för att sen förstärka de positioner som behövs. Jag tror fan det är det smartaste att göra i detta läge för nu är nästan alla i chock och besluten som tas är inte alltid de mest genomtänkta. Det ska värvas bara för värvandet skull nästan till vilket pris som helst. Bättre då att hålla lite i pengarna och planera en strategi först innan man går till handling. Det kommer man att tjäna på i det långa loppet.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 22:01
Jag älskar Neymar ): han lämnade oss. Känns som någon har dött.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-03 21:59
Lämnar detta innan jag lägger mig
Barcelona Andresito
2017-08-03 21:58
"Jag hade äran att spela med den bästa idrottsmannen jag sett i mitt liv"

Neymars avtackningsvideo.
Barcelona DavidPiqué
2017-08-03 21:56
@Kebabtraume in der Mauerstadt:

Ja exakt men jag anser att det ger bättre stadga bakåt med två sittande mittfältare framförallt och spelare på kanterna som är redo att ta jobbet.
Bolltrillandet är ju svårt att säga så där kanske jag tog i lite men jag håller inte med dig där. Fler alterativ med Messi ständigt i gapet mellan mittfält/backlinje och en Coutinho som söker sig centralt i uppbyggnad.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-03 21:54
Jag ser mycket hellre Hazard och Verratti än Coutinho och Dembele. Varför? Just för att vi behöver en central spelmotor likt Xavi mest och det är inte Coutinho. Och Hazard är en bättre ersättare till Neymar än Dembele är.
Barcelona Smogen
2017-08-03 21:54
[QUOTE=Alvés - Por Que?]Neymar: "PSG’s ambition attracted me to the club, along with the passion & the energy this brings."[/QUOTE

Money money money
2017-08-03 21:52
Tack och hej Neymar, lycka till i din nya klubb och tack för det du har gjort för oss rent sportsligt.

Nu börjar det roliga, det som hela forumet såg fram emot. Vi ska få se hur klubben hanterar pengarna, antingen blir det succé eller fiasko som sagt intressanta tider.

Visca el Barca! Godnatt.
Barcelona Arda-Turan
2017-08-03 21:48
tänk om Neymar gjorde 360 och går till Real Madrid stället nu när han är fri från Barca. hahaha hade fan betalat för och se araben i P$G.
2017-08-03 21:45
Neymar: "PSG’s ambition attracted me to the club, along with the passion & the energy this brings."
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-03 21:45
[QUOTE=Barcelonistas]Rambla - välkommen till dagens marknad trodde du seriöst att vi skulle få Coutinho för 80-90 mille? Neymar cirkusen kmr trissa upp priserna rejält det var verkligen inte bra för marknaden. [/QUOTE] Precis. De har ju redan tackat nej utan att ens fundera på det. Tror klopp säger 220 eller köp ben arfa
Barcelona Blaugrana91
2017-08-03 21:43
[QUOTE=Barclasico]Barcelona is considering using part of the Neymar sale money for the Camp Nou reforms. (Rafael H) Men är de efterblivna eller? Vi behöver spelare! [/QUOTE] Lugn nu, klubben använder sällan pengar från försäljningar till annat än just nyinvesteringar i truppen.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2017-08-03 21:42
@DavidPiqué:
Att spela 4-2-3-1 ger ju knappast bättre stadga bakåt och inte heller större möjlighet att trilla boll. Möjligen högre upp i plan, men det blir ytterligare en spelare högre upp i banan som antingen måste komma ner och hämta bollen eller så får vi spela längre för att sätta de tre offensiva mittfältarna i spel snabbare. Vilket redan var problemet i år. För du menar väl då att spela typ: Iniesta Busquets Dembele Messi Coutinho Suaréz
Barcelona DavidPiqué
2017-08-03 21:39
Hoppas verkligen vi landar Coutinho och Dembele. Vi får så mycket alternativ med dessa två spelare då Dembele både kan lira höger- och vänsterytter och han har även spelat som nr 10 i vissa matcher i BVB.
Coutinho kan lira Vänsterytter, "tia" och även centralmittfältare likt Iniesta.

Barca är 4-3-3 och det är väl att svära i kyrkan men jag hade gärna sett i någon match en uppställning med Messi som Nr 10 flankerat av Dembele till höger och Coutinho/Iniesta till vänster för att hota med högerfötterna och en Alba på överlappande (kan faktiskt få bollen nu när Neymar lämnat)

Denna uppställning hade gjort att vi blev bättre på att trilla boll och även bättre stadga bakåt. Suarez har en uppgift och det är att göra mål, hugga på allt samt låta trion bakom och Busquets och Rakitic/Roberto sköta bolltrillandet för där har han inget att göra.
Barcelona Andresito
2017-08-03 21:39
Vet inte om Auba trollar, men ta en titt på hans Twitter och hans senaste retweet.

Det är en video på en intervju med Dembélé från 2016.
"Interview (Février 2016) d’Ousmane Dembélé "Mon rêve ? Jouer pour Barcelone"

Dembélés citat i videon: "Min dröm? Att spela för Barcelona"
Barcelona Ribohn Fan
2017-08-03 21:35
Måste skriva nu när Neymar har lämnat. Det har varit jobbiga veckor, man har levt mellan hopp och förtvivlan. Nu är det bara en stor sorg, känns faktiskt för jävligt. Det som hade kunnat bli så bra, tråkigt att han inte ville fortsätta spela för oss. Kommer verkligen sakna hans spel i Barca. Den enda fördelen med att han lämnar är att man kan titta på ett lag till i världen utan att somna. Tror att vi på kortsikt kommer få rätt stora problem att ersätta Neymar(hoppas jag har fel). Barca är väldens bästa klubb vi klarar alltid tapp av stjärnor på längresikt, det har vi gjort förr. Det jag är orolig för just nu är faktiskt Messi. Allt hänger nu på honom. Han får inte bli långtidsskadad som han blev förra hösten(vi klarade det bra mycket tack vare Neymar) det tror jag inte vi klarar nu. Sedan har vårat spel byggts upp via Neymar senaste säsongerna. Motståndarna har haft 2/3 spelare i understöd mot Neymar. Har gjort att ytorna har varit större för Messi. Nu kommer motståndarna enbart koncentrera sig på Messi, det kommer göra det svårare för honom. Sen den sista grejen, så kommer pressen på Messi psykist bli mycket större nu när Neymar lämnar. Likt så som det ser ut i Argentina. Hoppas för allt i livet att Messi kommer att palla det. Han är världens bästa fotbollspelare, så man tycker att han borde greja det, men han är bara en människa. Barca forever!
Barcelona the cameroonians
2017-08-03 21:35
Träningsmatch i morgon mot Nástic Tarragona och sista chansen för Samper att visa att han bör få en plats i truppen. Samtidigt den första och kanske även den sista möjligheten för Deulofeu att visa sig för Valverde. De flesta av de normala startspelarna är inte med i truppen. Avspark 20.00.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-03 21:33
Eriksen är enligt mig sjukt bra. Om vi kan få in han under 100 miljoner så är det värt att köpa han. Dessa spelare tror jag skulle hjälpa oss något enormt denna säsong och speciellt framtiden.

Seri som vi borde kunna få för 40-50 miljoner €
Eriksen vet ej alls hur mycket men skulle kunna se han gå för ungefär 70-80 miljoner €
Dembele som vi kan få för 100 miljoner men om vi lägger Deulofeu, Munir eller Rafinha kanske vi kan få han för 60-75 miljoner €.

Sammanlagt är det 170-205 miljoner om man inte räknar med att betala 100 miljoner på Dembele. Då har vi kvar ungefär 100 miljoner till nästa fönster och kanske värva Dybala. Samt att vi har spelare att sälja också.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 21:33
S Eto - inte ersätta helt av nu fattar du la. Det kmr roteras en hel del alla kmr få speltid.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 21:32
Kosta? Who gives a shit så länge spelarna i sig kmr hit så skiter jag i vad dom kmr kosta.

Jag vill se ett slagkraftigt lag inför den kommande säsongen som vinner ligan och Cl. Meanwhile det här forumet... gnäller på priserna lol.
Barcelona ElRaval
[QUOTE=S.Eto'o]Men Coutinho är ingen jävla mittfältare när ska ni förstå det!!!!!! Han spelar ytter i både Liverpool samt Brasilien. [/QUOTE] Vad är Messi? Vad är Roberto? Vad är Mascherano? Vad är Neymar? Vad är Ronaldo? Det finns inga regler i fotboll, har inte Pep lärt dig det? ;)
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
@SupremeMan:

1: Tycker du någon av KdB, Eriksen, Özil, Reus eller James är centrala mittfältare eller? Seriöst? Samtliga är ju antingen tior eller yttrar i ett 4-3-3/4-5-1 system.
2. Kevin Kampl? For real?

Verratti, Seri, Julian Weigl eller Thiago är väl snarare de spelarna man bör titta efter.

Annons: