/spanien/barcelona/forum/396.aspx/spanien/barcelona/forum/396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol5
2017-08-04 23:40
Ni som vill värva Dembele och Mbappe. Vad är det för typ av spel ni vill se? Fortsätta med kontringar och spelvändningar? Förstår inte hur dessa spelare ska klara av bollinnehavet som krävs annars
Barcelona Xavi the IV
2017-08-04 23:26
Seri har inte testats på en bra nivå. Att spela i Barca kräver helt annat psyke och teknik än i ligue a.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-04 23:25
Coutiniho måste in på mittfältet, Kollade in Iniestas stats från förra säsongen och killen var inte ens top 50 mitt förra säsongen om man ser till stats. Han är slut tyvärr, kan hoppa in och lira några enstaka matcher när vi behöver rotera men som startspelare är han slut . tyvärr.

Coutiniho och Raketic kan sköta mitten men jag hade hellre sett raketen också bänkas. På neymars position tror jag att vi kommer få njuta av Dembele som redan nu är en riktigt bra spelare trots 19 år bara.
Barcelona Davids3
2017-08-04 23:24
@Koeman!!:

Jap!
Tur att det inte blev något utav det. Verkade som han på allvar skulle komma till oss. Skriver säkerligen fö PSG snart haha.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 23:22
Man kan göra en låt av Seri och Dembele. Seeeeriiii Seeeerriiiii Deeeembeeleee dembeeleee, Själv Hoppas jag just på Seri-Dembele o Coutinho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-04 23:18
Lite såhär resonerar jag just nu.

Det finns ingen spelare som enskilt kan ersätta Neymar..möjligtvis hazard till 90% men han kommer inte att värvas.

Mittfältet och anfallet är det som måste förstärkas.

Coutinho kanske inte kan ersätta Neymar och inte heller iniesta men jag känner att hans egenskaper (mångsidighet) Gör att vi löser hälften av våra bekymmer.
Ersätter Neymar till 50% och löser våra mittfältsproblem med 50%.

Resterande 50% i anfallet täcker Dembele, eller vem det nu blir som ledningen går efter.

De 50% som fattas på mittfältet täcks tex upp av Seri.

Låter det rimligt?

Barcelona Puyol5
2017-08-04 23:18
Okej men så här vi vänder på det, vad är det för typ av spelare vi vill ha? Vad är det för typ av spel vi vill se?

Jag ser det som så här, därav namnen som dyker upp. Jag vill se Barca komma mer tillbaks till det vi var för några år sen. Jag vill se mer bollinnehav, mer kontroll på matcherna och mindre kontringar upp på anfallarna där mittfältet hamnar efter först i anfallsfasen och när dem väl kommit upp så vänder spelet och man hamnar efter även på väg tillbaks hem. Det tycker jag mig se för mycket av förra säsongen. Jag vill dock gärna se att vi ibland slår längre bollar än förr på den goda tiden där inget sådant fanns.

Min förhoppning är att ytterbackarna hamnar mer som yttrar när vi anfaller (läs Alves-Alba). En backlinje som stoppar kontringar i första skedet genom att följa med och läsa av. En defensiv mittfältare som båda trycker uppåt men fortfarande respekterar jobbet bakåt (läs sergio under pep-eran) Mittfältet måste ha mer boll och styra tempot i spelet mer än det varit, en Xavi som drar ner och upp tempot i matcherna. En Iniesta som löser upp knutar som uppstår och därmed öppna upp ytor på sista tredjedelen. Jag vill se Messi involverad i spelet, en totalt fri roll. Det har han alltid haft men inte alltid haft intresset att delta (tränarnas motivationspåverkan). En Suarez som likt sin första säsong håller det centrala, ligger på linjen som i handboll för att sedan dra i djupled och öppna upp ytor för andra eller få bollen i en målchans. Sedan kommer Neymar/ersättaren. Här är jag mer öppning beroende på vad som verkligen finns att hämta. Jag kan tycka att denna rollen måste vara mer central, den ska inte vara ute på kanten ståendes still – där har vi istället tryckt upp ytterbackarna för att skapa bredd. Jag gillade det Neymar gjorde i brasilien och jag gillar det han gjorde nu på försäsongen, ligga mer centralt med Messi och skapa därifrån via skills och väggspel osv.

Det jag funderar på mest är alla som vill ha Mbappe, en djupledsspelare. Är det mer sånt ni vill fortsätta se så förstår jag er att han verkar perfekt. Däremot inte det spelet jag vill se.

Ni som vill ha in Coutinho och en ersättare till Neymar, var ska alla spela? Ska Mbappe spela på topp med Messi och Suarez samtidigt som vi har Iniesta och Coutinho på mitten? Kanske skulle funka. Men jag skulle hellre se en spelare som styr tempot, där tror jag inte Coutinho är mest lämpad.

Vill man däremot värva in Coutinho som ersättare till Neymar är det väl mer logik, det är den typ av spelare jag skulle kunna se i rollen. Stark med bollen, duktig i passningsspelet och söker sig in centralt. Här ser jag Hazard som etta i mina ögon. Jag ser gärna Dybala, eftersom jag gärna ser denna roll mer centralt. Skulle kunna tänka mig en billig Aguero mer på topp med Suarez som droppar ner mot mitten istället för att utgå på mitten. Skulle också kunna se Lemar mantla den rollen, enbart det jag säger. Denna roll behöver inte göra mest mål, det ska Suarez och vår komet Messi göra. Rollen måste däremot ha känsla för mål och göra 15-20 mål/säsong. Viktigast av allt är däremot bollkänslan och passningar, tycker åtminstone jag.

Det enda jag skulle sakna är Pogba, en spelare som har allt för att styra på mitten men också kan gå i djupled med boll och utan boll. Den typen av spelare finns det ingen annan av. Därmed måste man hitta någon som kan styra tempot, skapa ytor eller gå i djupled. Skapa ytor har vi Iniesta. Raktic går i djupled. Men ser hellre typ Thiago som kan styra tempot.

Långt utdrag, men därför jag kollar andra än många andra. För det är så jag vill se spelet.
Barcelona tribente_magico
2017-08-04 23:17
Tycker vi borde satsa på spelare likt Coutinho och Dybala istället för Dembele och Mbabbe. Förstår att man gärna vill ha någon av dom 2 sistnämnda men tror att Dybala och Coutinho skulle funka mycket bättre i Barcas passningspel, kombinationsspel som är A och O för att lyckas i Barca. Sen har Messi en förmåga att bli frustrerad på spelare som inte har den spelförståelse som krävs och inte hänger med i hans tempo i kombinations spelet som exempel Alexis Sanches. Messi, Coutinho, Dybala hade haft kul tillsammans.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-04 23:16
[QUOTE=Romelu Umtiti]Barça will be signing a total of 4 more players before the end of this summer. Coutinho, Iñigo, Dembele and another midfielder. [@bcnFD] Seri på ingång? [/QUOTE] Vill ha Coutinho, Dembele, Inigo och Dybala!
Barcelona Katalano
2017-08-04 23:15
Verkar som att de flesta här inne söker en "ersättare" till Neymar. Dvs någon med liknande kvalitéer. Jag är ute efter något helt annat. Jag räknar med att Valverde får ihop mittfältet till skillnad från Lucho och att de tillsammans med Messi klarar av att föra spelet och styra tempot oavsett motstånd. Lyckas man med detta så behövs det ingen vänsterytter som går ner och hämtar boll för att ta upp den i banan. Kreativitet, dribblingar osv behövs inte lika mycket som en snabb och intellektuell spelare som tar de rätta löpningarna för att öppna upp försvar för sina medspelare samtidigt som man är distinkt och beslutsam framför mål. Självklart är det en fördel om spelaren också är bra på att utmana men det är inte en prioritet. Jag är inte ute efter spelare som Hazard eller Coutinho. De är en sämre version av Neymar. Jag är intresserad av spelare likt Henry var för oss. Mbappe lockar därför betydligt mycket mer än tidigare nämnda spelare, men det finns säkerligen många andre spelare som kan ta en sådan roll också.
Barcelona Koeman!!
2017-08-04 23:13
@Davids3:

Lucas Lima?
Barcelona FCB_Messi
2017-08-04 23:13
Ska man köpa Mbappe så ska han vara en djupledslöpande striker . Han ska i så fall ersätta suarez om 1-2 år. Inte idag . Idag ska vi ha Dybala ! Små ytornas man. Coutinho hade också varit nyttigare än Mbappe idag
Barcelona messiooooxavii
2017-08-04 23:03
@Viggo - Grande Busquets:

Det som skrämmer mig lite med folk här på forumet är uttalanden så som att Mbappe skulle vara en dribbler likt Neymar, Mbappe är allt annat än en dribbler. Han är dribbler likt munir och då överdriver jag inte ens
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-08-04 23:00
Ska ställa två frågor till alla er som tycker att Mbappe är värd att satsa på trots priset på 1,8 miljarder och vill att ni scarar med handen på hjärtat: 1. Har du sett fler än 10 matcher där Mbappe spelar? 2. Hur många av dem matcherna har Mbappe haft små ytor likt det barca ställs emot? Jag kan säga att jag endast såg CL matcherna förra säsongen med Monaco (knappt alla dock, men alla på highlights) och visst verkade Mbappe vara en grym talang, men jag kände direkt att han inte var något för Barca. Han spelar en "peta-stick" fotboll enligt mig och skulle få det oerhärt svårt att göra bra ifrån sig i Barca. Jag kan ha fel, men tvekar starkt på att någon härinne sett mer än 10 matcher i olika tävlingssammanhang. Vilket därför gör mig otroligt orolig över det faktum att ni tyckr han är värd en sån sjuk summa.
Barcelona Davids3
2017-08-04 22:59
Vad hände med den spelaren från Brasilien (Neymars kompis) som nästan var klar för oss? Allt var bara rykten hoppas jag? Kommer inte ihåg namnet.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-04 22:57
@Puyol5:

Det går inte att ersätta neymar med en enskild spelare. Vi får ändra spelsär4 och ersätta honom med 2 helt enkelt. Dembele och Coutinho kan göra tricket
Barcelona Boti Boti Boti
2017-08-04 22:54
En rolig fråga: Tror ni att Martial hade värderats till 1,8 miljarder idag om han kom upp som han gjorde innan han lämnade för Manchester United? Jämför inte spelaren Mbappé med Martial nu, även om likheter finns, utan bara som en intressant infallsvinkel gällande dagens marknadspriser.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-04 22:47
Puyol5 Självklart har han en jättefin bollkontroll och hans kombo spel är absolut inget och klaga på men du måste också förstå att det här är helt olika spelartyper i grunden även om dom har vissa likheter. Du måste också förstå att den som ersätter Neymar kommer tänkas vara den nya "cracken", handen på hjärtat nu. Tror du själv Lemar är den spelaren? Får du en bild i huvudet där du ser Lemar va den nya amigon i "tres amigos" Jag tror helt ärligt inte att du gör det utan att du enbart är imponerad utav honom idag och kanske nån enstaka match förra säsongen. Men om du helt ärligt tycker så angående Lemar så respekterar jag din åsikt utan att förstå den.
Barcelona Puyol5
2017-08-04 22:40
Sen helt ärligt, hur många kollade på spelare förra säsongen och tänkte att han kan ersätta Neymar? Inte jag iallafal eftersom man inte trodde han skulle lämna. Så det blir lite funderingar vad som finns på marknaden helt klart. Mittfältsrollen och backlinjen har man mer funderat vilka som skulle funka och kollat matcher bara för att se somliga spelare i dessa roller.
Barcelona Puyol5
2017-08-04 22:37
@Blaugrana són els colors!:

Nja prata om hans spelmönster. Han dribblingar är väl egentligen inget att imponeras av? Men give and go spelare med bra bollkontroll, spelsinne och passningar. Ganska likt Neymar? Neymar är ju absolut ingen striker, utan mer en ytteranfallare eller släppande bakom anfallare, oftast ganska fri roll i brasilien där han hittar ytor likt Messi. Tycker absolut Lemar har den typen av spel i sig.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-04 22:34
MSD is coming to the world!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-04 22:31
Puyol5 Du vet väl att Lemar är offensivmitt/renodlad ytter som gör sig bäst i en 4-4-2 uppställning, en sån ytter är han när han väl spelar den positionen annars är han en offensiv mitt som rör sig stora delar på mittplan. Och om jag har förstått dig rätt så vill du ersätta honom med Neymar? Och det för att han kan dribbla? Då kan vi ju lika gärna plocka in Billy från Thef2 med tanke på att han kan dribbla som fan, det blir jätte bra. Come on dude.. Jag respekterar allas åsikter men det känns helt ärligt som om du kommer med massa udda namn för att få en viss reaktion utav folket här inne? Min reaktion har du fått iallafall så kudos till dig.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-04 22:26
Namn: Mcmanaman7
Sänt: 2017-08-04 21:22
Coutinho är given på mitten.

Sen är det väl Can, Henderson, Lallana, Winjaldum som slåss om de 2 platserna.

Ser dock ingen av dessa kunna axla Coutinhos roll..
1 Tumme upp CiteraTippar: Watford-Liverpool 0-0

Kommer från liverpool fans själva som följer liverpool ut och in. Coutinho är mittfältare och gör sig bäst där
Barcelona Puyol5
2017-08-04 22:21
Pratas om allt mellan 500-800miljoner för Lemar kontra 1.8-2miljarder för Mbappe. Känns som solklart val där i mina ögon. Nån som inte passar in riktigt för mer pengar eller nån som passar in för mindre. Ålder behöver vi inte prata om, båda är så unga att hela framtiden är deras.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-04 22:18
Och nu går Mbappe skadad ut, vet inte om det såg allvarligt ut .
Barcelona Cúles
2017-08-04 22:15
Coutinho will be a Barça player, it's a yes or yes. Valverde has asked for the player. [@joseluiscarazo]
Barcelona FC Tiki-Taka
2017-08-04 22:14
Dembele: "It's a honour to be linked to Barça & be on list of players they're considering. We'd see what happens" [@gol h/t @barcainsider_]
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-04 22:14
Mbappe gör kawz på sin vänster kant, Killen påminner om Neymar i drivet och hans finter ser lovande ut just nu 3-2 nu Monaco
Barcelona Rambla~
2017-08-04 22:13
Kanté i Chelsea, tidigare Leicester, är ju en Arnold S annars. :P
Barcelona Mido
2017-08-04 22:11
Enligt daily express och några andra källor är överens om att Coutinho är klar för Barcelona, sen vänder fokuset mot Dybala
Annons: