/spanien/barcelona/forum/3952.aspx/spanien/barcelona/forum/3952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-04-27 16:24
Atletico matchen kommer inte betyda något alls.. Real behöver tappa poäng i en av de tre tuffa matcher mot Sevilla Valencia och Espanol för att vi ska ha råd att förlora mot Atletico och ändå bli mästare.. Vi vinner till slut med 5 poäng marginal
Barcelona Barca4life98
2015-04-27 16:03
Illusionista Jag har undrat över det jag med. Hur bra är Laporte egentligen? Är han snabb, kan man jämföra honom med någon?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Illusionista
2015-04-27 15:44
Har inte följt honom något speciellt.. Hur bra är han? Barcelona klass?
Barcelona LeoMessi
2015-04-27 15:42
Atletico spelar på hemmaplan och då kommer dom inte låta oss vinna bara så där. Hade varit respektlöst mot deras supportrar som har betalat dyra pengar för att komma.
Barcelona B-Guden
2015-04-27 15:27
@BlackCop:

Dom kommer nog försöka vinna men att dom ska slita lika mycket som om dom hade nåt att spela för det gör inget lag eller spelare.
Barcelona BlackCop
2015-04-27 15:17
Vad händer om Atletico Madrid har säkrat tredje platsen och inte har nåt att spela för, inför näst sista omgången? Borde dem inte "låta" Barcelona vinna ligan? Eller kommer dem kriga som djur för att inte låta dem vinna?
Barcelona Gabriel
2015-04-27 12:56
Kröjf Haha, ja vad ska man säga. Busted much? Nej, men det går faktiskt inte att dölja irritationen. Man försöker vänja sig vilket man kanske har gjort men man klarar fasiken aldrig av att emotionellt inte bry sig, som jag sa att jag inte skulle. Mission failed!
Barcelona Gabriel
2015-04-27 12:56
Kröjf Haha, ja vad ska man säga. Busted much? Nej, men det går faktiskt inte att dölja irritationen. Man försöker vänja sig vilket man kanske har gjort men man klarar fasiken aldrig av att emotionellt inte bry sig, som jag sa att jag inte skulle. Mission failed!
Barcelona ElRaval
2015-04-27 12:47
"Jag blir inte förvånad om det blir asfaltering. Åt något håll".

Håller med Borell i Euro Talk.

Blir sjukt spännande att se vad det är för matchbild mot Bayern egentligen.

Pep kan klubben ut och in, men kommer Lucho verkligen låta Bayern leda? Kan inte se det.

Blir oerhört svårt att syna matchbilden. Om Lucho ställer upp Busquets, Xavi och Iniesta på mitten kommer Bayern ALDRIG vinna bollinnehavet.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-27 12:44
@zick9:

Jag syftade på årets spelare i Premier League, var lite otydlig, my apologiez!
Barcelona Ney
2015-04-27 12:33
Kan tillägga att Papillon inte var "ironisk" utan snarare sarkastisk. Ironi är när något händer. Människor är sarkastiska. En viktig åtskillnad. Man kan med andra ord aldrig vara ironisk utan enbart skåda (eller bli utsatt för) ironiska händelser.

Jag är inte sarkastisk när jag skriver detta ... och definitivt inte "ironisk". Det var mina fem ören. Tillbaka till fotbollen. ;)
Barcelona Andresito
2015-04-27 12:28
[QUOTE=Katalano]Andresito Jag har en känsla av att Papillon var väldigt ironisk och syftade på just Ronaldo vs Messi diskussionen där allt tydligen handlar om mål. :) [/QUOTE] Troligtvis, hann inte tänka en extra gång innan jag skrev mitt inlägg och tänkte inte på möjligheten för ironi. Du fick mig papillon!
Barcelona LeoMessi
2015-04-27 12:15
En frisk Aguero är bättre än Hazard men nu har ju Aguero varit borta extremt mycket så det är inte mer än rättvist att Hazard får priset. Själv tycker jag att Aguero i motstabarande ålder, tänker på tiden i Atletico, var bättre än Hazard är nu. Fy Helvete vad han var jobbig för vår backlinje och Det var inte direkt Puyols favoritmotståndare haha
Barcelona zick9
2015-04-27 12:14
@Junta Dimision:
Visst är han bra men han kommer aldrig att bli bäst i världen...
Barcelona Junta Dimision
2015-04-27 12:00
Hade inte Kun dragit på sig den där knäskadan när han var i sin brutalt sjuka form så tror jag nog att han hade tagit hem årets spelare. Sen tror jag också att City skulle konkurrerat mer om ligan ifall det inte hade hänt.
Barcelona knoxxx
2015-04-27 11:46
@Andresito:

+1
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-27 11:01
Att vissa här fortfarande tvekar på Hazard snubben är outstandning !!! Och har vart bäst utan stress jag älskar Kun men inte i närheten av Hazard i år!! Tycker lite synd om Hazard för hade han spela i ett mer offensivt lagt lag. Då hade vi sätt magi. Men han hör det klockrent ändå trots att han får leka försvare väldigt ofta. Hazard har haft mest lyckade dribblingar i världen efter Messi och detta i ett Chelsea som förlorar bollinnehavs statistiken mot Stoke.. Hazard är klassss!!!
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-27 10:56
Spelarna får se varje match som en final nu!!! Finns inga lätta matcher !!!!!
Barcelona Katalano
2015-04-27 10:46
Andresito

Jag har en känsla av att Papillon var väldigt ironisk och syftade på just Ronaldo vs Messi diskussionen där allt tydligen handlar om mål. :)
Barcelona Andresito
2015-04-27 10:24
[QUOTE=papillon]En stor gåta hur Hazard kunde bli PL bäste spelare när Aguero leder skytteligan med så många fler mål?! [/QUOTE] Enklaste gåtan någonsin. Det är hyfsat med dubbelmoral om du är en av oss som anser att statistik inte visar allt, tänker på Messi vs Ronaldo. Agüero och Kane må ha öst in mål, men de ha inte varit ligans bästa spelare, precis som det har varit i spanska ligan i år. Kane har, som exempelvis Griezmann, presterat över förväntan och bör ha varit en större kandidat till årets spelare jämfört med Agüero och Cristiano. För att utveckla sidospåret, vem anser ni har varit spanska ligans bästa spelare? Messi eller Griezmann skulle jag säga. Som Real-fansen brukar säga: "Messi är hela Barcelona". Det borde betyda att man är en jävligt bra spelare med tanke på att Barca utmanar om 3 titlar. Griezmann har gjort väldigt många viktiga mål och har ofta varit den enda kraften framåt för Atlético. Tror ingen förväntade sig att han skulle bli den stora målskytten när han kom i somras, speciellt när Mandzu också värvades in.
Barcelona Kröjf
2015-04-27 10:02
Vi är då för roliga på Les Rambles ibland. Själv skrev jag exempelvis "Vem bryr sig om vad en semisenil brittisk buttericksadelsman anser om enskilda spelares kvalitet.." angående Fergusons uttalande om Messi. När jag faktiskt genom blotta formuleringen, bevisligen bryr mig så in i helvete att jag tar i så jag nästan skiter ned mig av ilska.

Senast i natt skrev Gabriel:

"Såg nyss straffsituationen på Kroos, herregud, tänker inte ens bli irriterad längre. Det har alltid varit så här, varje jävla säsong har det varit så här.... Så äckligt att jag spyr".

Och en klassiker är väl när Lion 24 gjorde sig mödan att in i minsta lilla detalj kartlägga och redogöra för hur Ronaldo reagerade på i stort sett varje mått och steg Messi tog under en match. För att sen dra slutsatsen att portugisen är sjukligt besatt av argentinaren. Och jublet som följde visste nästan inga gränser. Hoppas jag inte behöver förklara varför jag tycker det är ganska roligt.
Barcelona enkos
2015-04-27 09:20
@Barclasico:

Det är politik bara för att pressa upp priset. Annars hade det varit dumt att säga att han är till försäljning. .
Barcelona Barclasico
2015-04-27 09:11
Valencia and Tottenham are interested in midfielder Sergi Roberto but Barcelona don't plan on letting him go [md]

Herregud, vad fan är det ledningen ser i honom egentligen? Mystiskt!
Barcelona dinho the artist
2015-04-27 09:05
Baha
Vad har Bruce Jenner att göra med Perez och spansk ligafotboll i allmänhet? Något jag missat?
Barcelona Barca4life98
2015-04-27 08:49
Papillon Harry Kane leder ju skytteligan?
Barcelona Liunil Masse
2015-04-27 08:10
papilon Det är ju bra, allt ska inte handla om statistik.
Barcelona papillon
2015-04-27 07:50
En stor gåta hur Hazard kunde bli PL bäste spelare när Aguero leder skytteligan med så många fler mål?!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona zigazaga
2015-04-27 03:58
Kul att den här Isse Ahmed kopierar min text härifrån och klistrar in på artikeln som skrevs om Real Madrids vinst. :)
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-27 02:36
gabriel Du är sick. Perez och sin blivande hustru Bruce Jenner har köpt La Liga vad ska man ta sig till. Vi får helt en enkelt vinna för att tydliga straffar får vi aldrig. Förhoppningsvis tar vi La liga och CL och då lär Perez ryka från Madrid. Men köpandet kommer inte ta slut där.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-27 02:30
De kan härma pl hur mycket de än vill. spanska fotbollsförbundet kommer alltid hjälpa Madrid med domslut. Vi får även straffar och domslut med oss. Det förnekar ingen. Men Madrid de får den hjälpen när de behöver det som mest. domarna blåser för straff och allt möjligt så fort en spelare ramlar eller behöver det. avsiktligt hjälp.
Annons: