/spanien/barcelona/forum/386.aspx/spanien/barcelona/forum/386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-07-30 20:17
@FCB_Messi:

Sluta gnälla hela tiden. Har du något emot mig skriv pm. Nzonzi har med Barca att göra!!!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 20:09
Zinédine Zidane innan matchen i Miami: El Clásico är inte en vänskapsmatch, vi kommer att försöka att vinna." Efter matchen: "Jag är inte besvärad av förlusten, det var en vänskaplig match." Haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2017-07-30 19:55
Du fick en varning för inte så längesedan. Nu har det varit många provocerande inlägg riktade mot en viss skribent härinne. Sista varningen. Höj nivån! / Mod
Barcelona Iniesta.70
2017-07-30 19:43
Barcelona Soko
2017-07-30 19:26
Min favorit värvning Nzonzi sänkte Arsenal på Emirates och Sevilla vann med 2-1.
Sevilla vann båda sina matcher men Arsenal som förlorade vann till slut cupen. Skrattretande.
Barcelona Rambla~
2017-07-30 19:23
Dessutom, det verkar rätt ynkligt att gnälla och överklaga till Uefa när någon löser en spelares klausul. Speciellt när det är klubben själv som fastställt klausulen från början. Det är småklubbs-mentalitet över det hela.
Barcelona Soko
2017-07-30 19:20
Att Neymar är en stor ego var ingen nyhet men igår kunde man se ännu större ego. Han vägrade släppa bollen och ville allt själv. När Messi och Suarez gick ut så försökte han med att bete sig som om han var allt på plan. Det värsta var att han knuffade bort Alba för att själv avsluta och det blev bara hörna .
Innan matchen kramar han Ramos och efter matchen byter han tröja med honom.
Jag vill ha bort pengakåta hycklare så fort så möjligt och blir mer och mer frustrerad att han blir kvar till slut.

Barcelona Soko
2017-07-30 19:09
Draxler + Veratti + 1 miljard och avsluta affären en gång för alltid.
Barcelona the cameroonians
2017-07-30 19:09
Läste precis en artikel om PSG och hur de kan möjliggöra en transfer av Neymar. Först. Barcelona kan INTE klaga hos UEFA om PSG aktiverar klausulen, det finns inga sådana möjligheter när det kommer till financial fair play. Det är upp till UEFA att bedöma övergången EFTER den är gjord och därefter vidta åtgärder - inte innan. Det går således inte att blockera en övergång. PSG behöver inte påvisa att de har de ekonomiska förutsättningarna, det är först efter 30 juni nästa år som de ska visa att siffrorna går ihop. Och till dess har de möjlighet att komma på sätt att höja sin omsättning, t ex genom att få procent på Neymars bildrättigheter, förnya avtalet med NIKE etc. PSG riskerar inte heller att gå över gränsen gällande lönekostnaderna, de ligger idag på 55% av omsättningen och Neymars lön (€60 miljoner brutto) skulle öka nivån till 65%, ff fem procentenheter under gränsen. Totalt skulle övergången kosta PSG 440 miljoner, men en del går att periodisera. Självklart vore det dock bättre att få till en förhandling om en "vanlig" övergång eftersom skatten på €70 miljoner till den franska skattemyndigheten inte kan delas upp.
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-30 18:54
Om vi får Draxler behövs inte Coutinho, då skulle jag gärna ha Thiago eller bara satsa på Roberto som nummer 6 sedan gå all in på Dybala eller Hazard. Di Maria är en bra spelare men är lika sårbar som glas och kan inte förlåtas för det han gjorde efter PSGs mål. Sen har vi ju inte plats för honom heller ifall vi skulle köpa in en offensiv mitt och en världsklass striker.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 18:48
Cule4life - lägg av herregud. Neymar låg bakom big bang också... Ney ser honom inte då han står och pratar med någon annan.
Barcelona Soko
2017-07-30 18:48
Jag har inte sett så mycket av Alena tidigare men vad killen såg mogen och orädd ut mot Real. En mycket lovande spelare .

ps. Valverde använde 24 spelare i USA. Douglas fick inte en enda minut . Finns det någon som är intresserad av att låna honom ?
Barcelona Cule4life
2017-07-30 18:46
@the cameroonians:

Det där ser inte genuint ut. Det är Semedo som visar god vilja ja genom att visa " hallo hälsa". Neymar ser falsk ut, likadant när dom lyfter bucklan. Onaturligt och stelt.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-30 18:37
Som någon nämnde , man blir inte klok på neymars beteende . Nu menar jag tex när pique gjorde mål igår , hur Neymar hoppar upp i hans famn och firar som att han har fått ett nytt kontrakt värd 50000 miljarder . Gör en spelare så om han vet att han ska lämna ? Fattar ingenting .........
2017-07-30 18:31
Laget är åter i Barcelona och har nu två lediga dagar innan spelarna återgår i träning på onsdag med dubbla pass inplanerade. Gomes och ter Stegen kommer göra sina medicinska tester i morgon och ansluter sen till resten av truppen. Neymar har rest till Kina för PR-uppdrag och vi får väl se om och i så fall när han kommer tillbaka...
2017-07-30 18:14
B-laget spelade träningsmatch mot ett division 4-lag igår och förlorade med 2-1. Inte nåt konstigt med detta då de även spelar ikväll i Copa Catalunya. Startelvan; Varo Palencia, Fali, Martínez, Cucurella Vitinho, Ferran, Ruiz de Gallareta Perez, Cardona, Abel Ruiz
2017-07-30 18:09
Barça slog 634 passningar varav 90% nådde fram till en medspelare. Detta att jämföra med Reals 373. Känns därför helt naturligt att vårt tifo sa "in our style we trust".
Barcelona Romelu Umtiti
2017-07-30 18:07
Barça have asked for one out of four players + 222m for Neymar from PSG.[MD] The four of them are Di Maria,Rabiot, Draxler and Verratti with Di Maria being the most probable one. [MD] Hahahaha My god, hade varit betydligt smartare och säga "Draxler eller Veratti" än att lägga till rabiot och DI Maria där. Göra valet ännu lättare för Nasser..
Barcelona The Lionel King
2017-07-30 18:00
Jag blev också imponerad över Semedos insats igår. Ser riktigt fin ut. Ett dilemma med dessa tunna snabba ytterbackar är dock duellspelet, främst i eget straffområde. Alba och Semedo på defensiva hörnor känns lite tunt. Lösningen kan ju förvisso vara att inte befinna sig där...
2017-07-30 17:25
Hittade ett klipp också.
2017-07-30 17:22
[QUOTE=Barca4life98]Neymars beteende är inte likt en spelare som vill lämna. Man blir inte klok av allt det här. The Cameroonians Måste ha missat det där mellan Semedo och Neymar igår. Finns det något klipp? [/QUOTE] Inget klipp, men bilder.
Barcelona Barca4life98
2017-07-30 17:13
Neymars beteende är inte likt en spelare som vill lämna. Man blir inte klok av allt det här. The Cameroonians Måste ha missat det där mellan Semedo och Neymar igår. Finns det något klipp?
Barcelona II Barça II
2017-07-30 16:57
Neymar verkar ju vara lycklig och firar målen som vanligt? Han känns inte som en spelare som vill lämna.
Barcelona The Lionel King
2017-07-30 16:56
Alltså hur många dugliga mittfältare har vi egentligen?

Ganska många som det verkar nu. Busquets, Iniesta givna. Sergi Roberto och Rakitic visar att de absolut är att räkna med denna säsong, Alena som ju faktiskt måste få speltid nu när han visar att han kan vara the real deal. Samper visar ju också sin potential.

Om vi nu ska värva in en mittfältare till måste det vara en crack. Sammanlagt skulle det bli sju mittfältare på tre platser. Då kan också D.Suarez och Arda (även om han helst ska bort) vikariera på mittfältet.

Var Gomez och Rafinha kommer in i bilden kan jag inte se...
2017-07-30 16:54
Två saker som jag tar med mig från matchen; 1. Att Iniesta tog en djupledslöpning på 20 meter. Säger rätt mycket om motivation, attityd och spelidé. 2. Att Neymar och Semedo gav varandra en riktig kram efter ( eller var det under?) matchen. Så var det överstökat.
Barcelona Socrates
2017-07-30 16:41
Gött, då fick jag också se min första match under årets försäsong i natt. Kul å se Cillessen i målet, många fina räddningar, men framför allt så skiljer sig hans spel med fötterna från sin kollega ifrån Tyskland. Fler passningar efter marken centralt i banan som går igenom motståndarnas försvar, snarare än Ter Stegens krossbollar och sidledspassningar till mittbackar. Cillessen påminner mer om Valdés i detta. För mig är inte förstaplatsen i målet glasklar.

Också intressant med våra utgångspositioner i offensiven. Liknar mer hur det var under vår andra trippelsäsong med både Neymar och Messi oftare tillsammans centralt och Suarez som spjutspets i tridenten. Bäddar för ett utökat samarbete mellan de tre som öppnar upp för ett fint kombinationsspel dessa emellan tillsammans med de tre mittfältarna. Gör också att Neymar kan göra mer nytta och vi får ut mer utav våra tre anfallare tillsammans.

Jag tyckte mig också skönja ett högre bolltempo i vårt bollinnehav. Inte lika mycket att bollen går till en spelare som skall fundera innan den spelar vidare till nästa. Mer tänkande utan och snabbare beslutsfattning med den. Härligt! Detta kan dock vara något som är en engångsföreteelse då detta brukar vara något som dyker upp till varje el clasico, oavsett hur säsongen har sett ut i övrigt.

Defensivt så var det också en högre växel. Messi kommer ut bredare på kant oftare, vilket gör att de offensiva mittfältarna kan hjälpa Suarez att sätta press på motståndarnas mb. Problem uppstår dock när Messi inte orkar/vill hitta sin position. Renderar i att Rakitic fortsatt får täcka upp ut mot kanten många gånger. Skulle kunna vara argument för att byta position på Messi och Suarez defensivt, då den senare har en större benägenhet att göra jobbet.

Angående Neymar och eventuell ersättare så är det ju lockande att köpa in någon ny på den positionen. Jag hade dock tyckt att det vore intressant att ge Denis Suarez framför allt, men även Arda Turan chansen där ute. Iniesta kan inte längre ta det defensiva jobb som Rakitic behöver göra på andra kanten. Därför kan det vara smart att balansera det med en ännu mer defensivt lojal spelare. De två ovannämnda värvades också efter att ha presterat som yttermittfältare i sina klubbar. För mig har det varit hål i huvudet att förlita sig på att de skall göra det lika bra som centrala mittfältare.

Till det mer negativa så skulle det vara den sista halvtimmen då jag tycker att vi tappar alldeles för mycket initiativ och lämnar över det till Real. Vi gör byten och har under denna del långt ifrån ordinarie mittfält. Hade dock hoppats på att Valverde skulle kunna vara tydligare gentemot de yngre spelarna för att de skall veta hur skall fungera. Något som saknats när vi inte har haft Iniesta eller Busquets på plan under senaste säsongen. Men givetvis försäsong och många byten gjordes. Det var ändå skönt att vinna matchen och se många av tendenserna. Hoppas bara att Valverde kan orka hålla spelarna till en gemensam modell längre än vad Enrique gjorde.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 16:32
Barcelonistas Hahahaha Savage :)
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 16:12
1-0 it's just a friendly 2-0 it's just a friendly 2-1 #HalaMadrid 2-2 what a comeback 3-2 it's just a friendly That's Understandable Real supportrarna igår.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 16:06
Det ända negativa med gårdagens match var resultatet. Med lite mer skärpa kunde vi ha vunnit med 3-4 bollar mer.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 16:02
Coutinho's Barça move is edging closer. Negotiations are advanced & club's optimistic he'd join. He's told Liverpool he wants to go. [sport]
Annons: